Fiesta MK3 automat CVT CTX - ile oleju i skad filtr? |
Autor |
Wiadomość |
benny_pl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: benny_pl
Dołączył: 11 Kwi 2017 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11 Kwi 2017, 00:38 Fiesta MK3 automat CVT CTX - ile oleju i skad filtr?
|
|
|
witam!
mam pytanko - ile trzeba oleju do pelnej wymiany w automacie CTX i gdzie kupic nowy filtr?
Haynes podaje 3.5 litra ale to jakies malo prawdopodobne, chyba ze na wymiane statyczna, ale ja tam chce wymienic caly, wiec standardowo jakies 8 litrow?
wiecie moze gdzie mozna kupic filtr do automatu? na allegro nie ma, w sklepie z czesciami amerykanskimi chca 120zl na zamowienie, to troche przegiecie
ps: ma ktos instrukcje obslugi do mk3 w ktorej jest czesc o automacie? w Haynesie zupelnie temat pominiety, a na miarce oleju nawet nie wiadomo w ktorym miejscu ma byc "stan"
ps2: czy te skrzynie sa identyczne w Fiestach MK2, MK3 i MK4?
z gory dzieki za odpowiedz :) |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11 Kwi 2017, 00:46
|
|
|
Do MK2 w automacie (wg ksiązek) także wchodzi około 3.5 litra - w sumie skoro jest skrzynia "skuterowa", napędzana paskiem i stożkami a nie hydrauliką, to może tak być :> |
|
|
|
|
benny_pl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: benny_pl
Dołączył: 11 Kwi 2017 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11 Kwi 2017, 08:55
|
|
|
no ale konwerter jest chyba taki sam jak w hydraulicznym automacie? a w samym konwerterze sie ze 2-3 litry jeszcze mieszcza, no chyba ze niema konwertera?
wlasnie nie moge nigdzie znalesc jakiejs dokumentacji do tej skrzyni, co jest dziwne, bo mialem wczesniej Kadetta w automacie i do tamtej skrzyni jest wszystko.
nie masz moze instrukcji obslugi gdzie by chociaz bylo podane jak sprawdzac poziom oleju? miarka ma jakies 15cm dlugosci i nie ma na niej zaznaczone nic, a oleju jest aby-aby na samym koncu i troche podszarpuje przy ruszaniu wiec jest ewidentnie za malo i tak nie wolno jezdzic, wiec na razie stoi, a tak fajnie sie nia jezdzi |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12 Kwi 2017, 00:24
|
|
|
benny_pl, nie mam pojęcia. W instrukcji do MK2 jest to wszystko bardzo niemrawo opisane. Na bagnecie ma być min-max. Postaram się zrobić jakieś skany czy fotki (padl mi aparat w komórce...) |
|
|
|
|
benny_pl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: benny_pl
Dołączył: 11 Kwi 2017 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20 Kwi 2017, 10:28
|
|
|
znalazlem tez ten rysunek z miarka ktora ma przewezenie takie i tam ma byc min i max, okazalo sie wiec ze mam ulamana miarke wlasnie tam gdzie to przewezenie sie zaczynalo... wczesniej jednak myslac ze jest totalne minimum dolalem oleju gdzies do polowy tej miarki, czyli ze 2 litry, nic to w zasadzie nie zmienilo, skrzynia sie slizga i prawdopodobnie jest juz ten lancuch strasznie wyjechany (nie da sie jechac wiecej niz 100, a juz powyzej 80 ciezko), w miescie to wystarcza, na trasie tragedia, zdejme jeszcze miske i zobacze jak tam filtr i naleje nowego oleju do CVT a nie zwykly ATF, moze to cos pomoze, chociaz watpie.. |
|
|
|
|
benny_pl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: benny_pl
Dołączył: 11 Kwi 2017 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27 Kwi 2017, 02:18
|
|
|
to tak dla potomnych:
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.