Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Prąd w zapalniczce przez cały czas - jak to zmienić?
Autor Wiadomość
WeekendFaggot 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Przemek
Wiek: 22
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 1
Skąd: Świdnica
Wysłany: 9 Kwi 2017, 21:57   Prąd w zapalniczce przez cały czas - jak to zmienić?

Witam.

Czy jest możliwość łatwego ustawienia, żeby prąd w zapalniczce był dopiero po uruchomieniu silnika? Używam zapalniczki do transmitera FM i kamery samochodowej. Po włączeniu na pozycję zapłonu kamera, transmiter włączają się, a w momencie odpalenia silnika ulegają zawieszeniu.
Problemu nie byłoby, gdyby dopływ prądu byłby dopiero po odpaleniu silnika. Słyszałem też coś o dwóch pozycjach bezpiecznika od zapalniczki. Czy ktoś jest w stanie pomóc?
Pozdrawiam
Profil Facebook
 
 
 
katedroloz 

Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 40
Skąd: Szczytna
Wysłany: 10 Kwi 2017, 22:39   

Np. taki układ włącznika progowego. Dość rozbudowany, można prościej, ale tak jest pewniej.



Przejdę do omawiania układu. Dioda D3 to transil częściowo zabezpiecza układ przed wysokim napięciem dodatnim powstałym np. przez cewkę zapłonowa lub inne elementy indukcyjne w aucie podczas ich uruchamiania. D1 Zabezpiecza przed odwrotna polaryzacją, a dokładniej chodzi tu o ujemne szpilki napięcia powstałe tak jak wcześniej opisano.
C1, C2, C3, C4, C5, C6 to kondensatory filtrujące zasilanie docierające do poszczególnych elementów. C6 może troszkę opóźniać reakcje układu- jak za długo to zastosować mniejszy lub w ogóle, zmniejsza on tez podatnosc na zakłocenia układu, i tak jest bardzo małej pojemności. LM7812 to stabilizator dodatniego napięcia 12V, dostarcza on pewnego napięcia do układu włącznika i niweluje sporo zakłóceń. R1 ogranicza prąd układu napięcia odniesienia. Tl431 to regulowane napięcie odniesienia wraz z rezystorami R2 i R3, które tworzą dzielnik napięciowy dla wejścia napięcia odniesienia tego układu, dostarcza on napięcia ok. 5V, dodatkowo jego zaletą jest wysoka stabilność temperaturowa. R4, R11 i R9 To dzielnik napięcia panującego w instalacji samochodowej został on dostosowany tak aby można było wyregulować reakcję układu, zakres reakcji przyjąłem to ok. 10V do 15V R11 jest elementem regulacyjnym to umożliwiającym. IC1A to jedna z dwóch części wzmacniacza operacyjnego LM358 która porównuje napięcie odniesienia ok. 5V z napięciem panującym w instalacji samochodowej poprzez dzielnik R4, R11, R9. IC1B jest niewykorzystanym drugim wzmacniaczem scalaka LM358, należy podłączyć go tak jak w schemacie, aby nie powodował on zakłóceń w pracy pierwszej części. R5 opcjonalny rezystor ograniczający prad bazy T1. T1 to tranzystor sterujący cewką przekaźnika. D2, C8, R12 to elementy gasika szpilek cewki przekaźnika. R8 i C7 to gasik oscylacji na stykach przekaźnika, wydłuża to jego żywotność. GND = ujemna klema aku/masa zasilania w aucie.

Możemy też się dogadać i poskładać uklad razem do kupy oraz zmontować. Widze ze masz do mnie jakies 70km. :D

Edit. wdarł się mały błąd, należy zamienić wejscia op ampa + z - i jest ok. Narazie nie moge wrzucic poprawionej wersji, serwis erroruje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: Baza noclegowa na czas zlotu
Informacje i rezerwacje miejsc
trzeci V Wiosenny Zlot FiestaKlubPolska - Ułęż 2009 / 29-31.05.09 99 29 Maj 2009, 10:17
a1topgear
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię
czyli przeróbka dachu w Calypso na szklany
trzeci Tuning stylistyczny 8 4 Paź 2012, 14:26
rufffio


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.