Przesunięty przez: vegetagt 4 Sie 2019, 13:26 |
[MK6] Fiesta Sport by Bobofrut |
Autor |
Wiadomość |
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 3 Maj 2018, 08:15
|
|
|
Kolejny punkt z listy na pierwszej stronie zrealizowany. Udało się znaleźć oryginalne Borbety z modelu S. Jak dobrze pójdzie to jeszcze dziś po nie pojadę |
|
|
|
 |
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 16 Maj 2018, 22:19
|
|
|
Ostatnio został wymieniony filtr paliwa. Operacja prosta, nawet układ paliwowy się nie zapowietrzył. Dla potomnych filtr paliwa należy zalać ropą, jest w nim do tego specjalne miejsce |
|
|
|
 |
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 22 Maj 2018, 15:36
|
|
|
Dziś natomiast nastąpiła wymiana oleju po raz ostatni na Ford Formuła F. Przy następnej wymianie auto dostanie olej firmy Primmerol, jeździ na tym człowiek pewnie znany widzom kanału m4k (posiada Lanosa o mocy 550 koni 😉). Po jego obserwacjach na tym potworku u dupowozie zdecydowałem się na taką zmianę |
|
|
|
 |
Jarecki

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 132 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 22 Maj 2018, 16:09
|
|
|
Bobofrut napisał/a: | Dziś natomiast nastąpiła wymiana oleju po raz ostatni na Ford Formuła F. Przy następnej wymianie auto dostanie olej firmy Primmerol, jeździ na tym człowiek pewnie znany widzom kanału m4k (posiada Lanosa o mocy 550 koni 😉). Po jego obserwacjach na tym potworku u dupowozie zdecydowałem się na taką zmianę |
Ten Primmerol może i do Lanosa by pasował ale nie jestem pewien czy dobrze się sprawdzi w silniku fiesty.
Specyfikacja forda to A5/B5 a na stronie Primmerol jest A3/B4-12.
Nie lepiej wziąć np. Millersa XF Long Life? Ten ma specyfikację odpowiednia dla twojego silnika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 22 Maj 2018, 16:59
|
|
|
Będziemy szukać po specyfikacji Forda. Oleje typu long life mnie nie przekonują, wymianę robię co 10 tysięcy km |
|
|
|
 |
Jarecki

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 132 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 22 Maj 2018, 17:22
|
|
|
Bobofrut napisał/a: | Będziemy szukać po specyfikacji Forda. Oleje typu long life mnie nie przekonują, wymianę robię co 10 tysięcy km |
Ta nazwa nie sugeruje późniejszej wymiany oleju tylko dłuższe życie silnika
To jest dobry olej do normalnego użytkowania, a wymiana co 10 tysięcy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 22 Maj 2018, 17:34
|
|
|
Jeszcze raz powtórzę, kolega to testował na 550-konnym potworze (silnik C20LET pochodzący z Calibry Turbo seryjnie 192 konie) i widziałem różnicę pomiędzy motulem, który był stosowany wcześniej. Primmerol zostawia znacznie lepszy film olejowy, silnik pracuje na nim ciszej jest elastyczniejszy a spalanie spada. Na jeden raz można zalać, jeśli to wszystko się potwierdzi to zostaję przy Prmmerol, jeśli nie, wracam do Formuły F. |
|
|
|
 |
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22 Maj 2018, 22:12
|
|
|
Szkoda pieniędzy na takie "cuda" |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23 Maj 2018, 00:16
|
|
|
Bobofrut napisał/a: | Jeszcze raz powtórzę, kolega to testował na 550-konnym potworze (silnik C20LET pochodzący z Calibry Turbo seryjnie 192 konie) i widziałem różnicę pomiędzy motulem, który był stosowany wcześniej. Primmerol zostawia znacznie lepszy film olejowy, silnik pracuje na nim ciszej jest elastyczniejszy a spalanie spada. Na jeden raz można zalać, jeśli to wszystko się potwierdzi to zostaję przy Prmmerol, jeśli nie, wracam do Formuły F. |
hehe, ja na razie katam specola, jeżeli chodzi o wynalazki
Jestem bardziej zadowolony niz z valvo vr1 (szczególnie z ostatnich wypustów), ale sam jestem ciekaw, na ile ich produkt jest powtarzalny. Czyli czy jeżeli za 2 lata kupie olej, to będzie tak samo fajny jak ten, co mam obecnie w silniku |
|
|
|
 |
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 23 Maj 2018, 08:40
|
|
|
Czy szkoda to się okaże. Warto spróbować tym bardziej że znalazłem ich produkt zgodny ze specyfikacją do naszych aut |
|
|
|
 |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 23 Maj 2018, 09:30
|
|
|
Bobofrut napisał/a: | Jeszcze raz powtórzę, kolega to testował na 550-konnym potworze (silnik C20LET pochodzący z Calibry Turbo seryjnie 192 konie) i widziałem różnicę pomiędzy motulem, który był stosowany wcześniej. Primmerol zostawia znacie lepszy film olejowy, silnik pracuje na nim ciszej jest elastyczniejszy a spalanie spada. Na jeden raz można zalać, jeśli to wszystko się potwierdzi to zostaję przy Prmmerol, jeśli nie, wracam do Formuły F. |
Ale to olej do Diesla jest? Sam piszesz, że testy byył na silniku benzynowym. |
|
|
|
 |
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 23 Maj 2018, 11:33
|
|
|
Jest i olej do naszych silników czyli spełniający specyfikację Forda. Za jakieś 3-4 miechy zobaczymy co się pokaże bo mniej więcej tyle czasu mi zajmie nakręcenie 10 tysięcy. Jak wiadomo Ford Formuła F czy też Motorcraft można lać i do Diesla i do benzyny. W przypadku Primmerol jest olej spełniający specyfikację A5/B5 przeznaczony do silników Forda. Zresztą podejrzewam że jakbym Totala zalał to też by normalnie pojechał, u Francuzów przecież ten silnik to nic innego jak HDI. Co do Primmerol to tu link na potwierdzenie moich słów
https://primerol.pl/produkty/samochody-osobowe/10007-samochody/produkty-samochody-polski/629-primerol-5w30-ford-professional |
|
|
|
 |
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 28 Cze 2018, 14:11
|
|
|
Plan w pełni zrealizowany - auto zewnętrznie jest doprowadzone do oryginału. Dokładnie o to mi chodziło. Fotki dorzucę później
EDYTA
Obiecana fotka
 |
|
|
|
 |
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 2 Sie 2018, 12:17
|
|
|
Z nowości - rozleciał się przewód doprowadzający powietrze do kolektora ssącego. Oprócz tego że auto osłabło zaczęło dymić jak stary traktor. Sytuacja już opanowana, nieszczelność dolotu musiała być już od dłuższego czasu. Samochody teraz nabrał niezłego wigoru, no i co ważniejsze przestał kompletnie dymić |
|
|
|
 |
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 9 Sie 2018, 10:54
|
|
|
Przedwczoraj zastał mnie taki widok
Na szczęście udało się wykombinować w miarę szybko i za nieduże pieniądze
Oprócz tego wpadły żarówki Philips Xtreme Vision +50 procent
No i takie małe spotkanko z kolegą
 |
|
|
|
 |
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 16 Wrz 2018, 19:08
|
|
|
Wypadało by coś napisać bo troszkę się ostatnio działo. Tydzień temu Fiesta raczyła zastrajkować, mrugająca żółta kontrolka z wykrzyknikiem muł i komunikat awaria układu silnika. Po podłączeniu laptopa błąd układu świec żarowych. Po całym dniu walki i rezygnacji nastawiony na wymianę świec, w nocy auto ożyło i zaczęło normalnie jeździć. Przyczyną było prawdopodobnie zaśniedziała któraś kostka, która to nie powiem dokładnie bo przeryskłem preparatem do styków wszystkie możliwe połączenia elektryczne. Dziś natomiast udało mi się spasować do porządku przedni zderzak . Inną rzecz że zaczyna się poważnie zastanawiać nad sprzedażą, a powód jest prozaicznie prosty - to jest ten czas kiedy można jeszcze jakąś w miarę normalną cenę za ten samochód uzyskać. Z jednej strony szkoda, z drugiej trzeba też racjonalnie do tematu podchodzić i nie mieć żadnych sentymentów co do samochodu i sprzedaży |
|
|
|
 |
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 3 Paź 2018, 08:03
|
|
|
Fiesta zaliczyła wczoraj profesjonalne pranie tapicerki i ogólne odszczurzanie wnętrza. Muszę powiedzieć że jestem po wrażeniem. Tapicerka foteli znacznie odżyła, skóry po impregnacji są znacznie milsze w dotyku. Również kolor deski kokpitu znacznie odżył. Fotki później
EDYTA
Obiecane fotki
   |
|
|
|
 |
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 30 Paź 2018, 20:20
|
|
|
Coś wypadało by napisać bo się też podziało trochę. Wpadł nowy zbiorniczek wyrównawczy bo zaczęło ubywać płynu z czasem po 30 km nawet do litra. Początkowo myślałem że to nie trzyma opaska na wyjściu do magistrali wodnej lecz po czasie widok fontanny grubości nici pajęczej rozwiał te wątpliwości. Znalezienie odpowiedniego zbiorniczka na Opolszczyźnie graniczy z cudem w końcu udało się kupić zbiorniczek z przedlifta który jeszcze dodatkowo należało przerobić (ma dwa króćce z przodu zamiast jednego) No ale już na miejscu w aucie i jest spokój. Korci mnie natomiast wymiana radia oraz głośników. Głośniki leżą od dłuższego czasu w szafie, jedynie co to trzeba do nich pierścienie dystansowe dokupić, maty wygłuszające też jeszcze jakieś mam. Z radiem jest dylemat bo dołożyłem adapter umożliwiający sterowanie manetką a wymyśliłem sobie model Pioneera który już kiedyś miałem. Pytanie czy ten adapter pod Pioneerem zadziała |
|
|
|
 |
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 14 Lis 2018, 20:17
|
|
|
Zamówiłem hamulce do Fiescinki. Zestaw ATE klocki i tarcze. W sobotę jeśli przyjdą graty, montaż |
|
|
|
 |
theanalogs
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Tomasz
Wiek: 37 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 33 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 17 Lis 2018, 21:12
|
|
|
ATE miałem tarcze i klocki w focusie mk1 1.6 i fajnie działały, według mnie lepiej niż brembo tarcze i klocki ferodo, którę też miałem w foce, takrze dobry wybór, i fajnie utrzymana fiesta tak przy okazji |
|
|
|
 |
|