Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Przelozenie w skrzyni ST
Autor Wiadomość
Kruku 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 281
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2 Mar 2017, 17:14   [MK6] Przelozenie w skrzyni ST

Moze ktos sie zna badz wie. Z jakiej fiesty przelozyc. Przelozenia biegow. Zeby Fiesta st zyskala na maxymalnej predkosci. Teraz na seryjnej skrzyni max to okolo 210 km/h
Moze ktos sie zaglebial w temat
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Mar 2017, 17:35   

Ja bym próbował przeszczepić 6tke (MMT6) z mondeo 1,8sci (poliftowe 2,0 też miały), nie wiem tylko czy nie było zmian w słupku w porównaniu do focusa/mondeo. Jakbyś chciał to wrzucę przełożenia.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Kruku 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 281
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2 Mar 2017, 19:24   

Tez cos kiedys czytalem na ten temat. Ale srednio z konkretami bylo. A sci chyba mialo deumas
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 3 Mar 2017, 10:56   Re: Przelozenie w skrzyni ST

Kruku napisał/a:
Moze ktos sie zna badz wie. Z jakiej fiesty przelozyc. Przelozenia biegow. Zeby Fiesta st zyskala na maxymalnej predkosci. Teraz na seryjnej skrzyni max to okolo 210 km/h
Moze ktos sie zaglebial w temat


Moja strona jeszcze w budowie, ale część techniczna już jest online. Na stronie masz przełożenia dla wszystkich Fiest mk6:
http://fiesta-mk6.pl/dane...fiesta-mk6.html
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 3 Mar 2017, 14:53   

Skrzynia w ST150 to tzw IB5+.
Nie znam dokładnych różnic akurat w tych skrzyniach ale możliwe, że przełożenia główne mają taką sama budowę jak np w dieslu.
Zastosowanie głównego z diesla do skrzyni (biegów) z ST wydłużyłoby każdy bieg o około 13%.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Kruku 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 281
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Mar 2017, 15:19   

Trzeba by bylo obie skrzynie rozebrac na czynniki pierwsze i sprawdzic. Najlepsza chyba byla by skrzynia z 1.6 tdci
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Mar 2017, 16:08   

Kruku napisał/a:
Trzeba by bylo obie skrzynie rozebrac na czynniki pierwsze i sprawdzic. Najlepsza chyba byla by skrzynia z 1.6 tdci

Bo to taki problem zapiąć bieg, kręcić wałkiem wejściowym i zobaczyć ile kółek będzie na wyjściu :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 3 Mar 2017, 20:34   

Kruku napisał/a:
A sci chyba mialo deumas

Tak, ale nie wiem czy to byłby jakiś problem, bo znowu ten sam silnik siedzi w mazdzie 3/5/6 (ze skrzyniami 5 lub 6) gdzie nie ma dwumasy, nie mam pojęcia czy konstrukcyjnie jest to samo co u forda, bo kody skrzyń są po mazdowemu, zresztą tak jak silników.

Jakby dwumasa zdechła mi w focusie to sam bym myślał nad wsadzeniem kompletu z fiesty ST.

Inna kwestia jest taka, że fiesta ma ib5 a focus/mondeo mtx74, trochę nie chce mi się wierzyć, żeby dla każdej wersji ford coś mieszał z mocowaniami i wymiarami zamach-sprzęgło.

Wkładanie dieslowej skrzyni bym sobie odpuścił, bo będzie mocno mułowato, ktoś u focusów to ćwiczył i szybko zrobił powrót.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Mar 2017, 22:25   

Marcin napisał/a:
Inna kwestia jest taka, że fiesta ma ib5 a focus/mondeo mtx74, trochę nie chce mi się wierzyć, żeby dla każdej wersji ford coś mieszał z mocowaniami i wymiarami zamach-sprzęgło.

MTX75 ;) I tak, mocowania się różnią. Ilość ząbków na wieloklinie też. Rozmiar... tu nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że jest 20mm różnicy między tarczami.

Poza tym tam cuda są, bo w niektórych modelach występowały skrzynie IB5+ (wzmocnione względem IB5), które też się różniły i nie były P&P. Kiedyś byłem z tego bardziej otrzaskany, teraz nie pamiętam, ale ogólnie przyjąć trzeba, że burdel straszliwy jest z tym.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Kruku 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 281
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Mar 2017, 23:40   

Mazda miala takie same silniki to jest fakcik. Lecz skrzynie byly zupelnie inne tak samo polosie napedowe inne.
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 4 Mar 2017, 13:12   

Puff napisał/a:
MTX75 ;)

palec nie trafił w piątkę ;)

Puff napisał/a:
I tak, mocowania się różnią.

czyli wychodziłoby, że blok różni się pomiędzy fiestą a focusem/mondeo? czy ma więcej miejsc na śruby dla alternatywnych skrzyń?

Puff napisał/a:
Ilość ząbków na wieloklinie też. Rozmiar... tu nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że jest 20mm różnicy między tarczami.

akurat zastosowanie innej tarczy chyba nie jest wielkim problemem

W fordzie wszystko możliwe... szkoda, że model'a nie molestowałem o zdjęcia i pomiary jak miał rozebranego ST'ka.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Kruku 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 281
Skąd: Gliwice
Wysłany: 4 Mar 2017, 14:35   

Wlasnie tez zauwazylem ze zamieszanie jest straszne z tymi skrzyniami w fordzie.
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Mar 2017, 21:49   

Marcin napisał/a:
czyli wychodziłoby, że blok różni się pomiędzy fiestą a focusem/mondeo? czy ma więcej miejsc na śruby dla alternatywnych skrzyń?

Na oczy tego nie widziałem, to Ci nie zdam relacji z 1. ręki. Po prostu naczytałem się i nasłuchałem od ludzi jak to nie pasuje jedno do drugiego.

Marcin napisał/a:
akurat zastosowanie innej tarczy chyba nie jest wielkim problemem

Inna tarcza, inny zamach, inne mocowanie półosiek i cały ten szit.

Ten temat, niejako, naokoło został ruszony przy rozkminianiu przeszczepu skrzyni z jednego diesla do drugiego (Fiesta a Focus/Mondeo, itd.) i, niestety, to jest straszna kupa...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Kruku 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 281
Skąd: Gliwice
Wysłany: 5 Mar 2017, 07:27   

W mk3 nie bylo zadnego problemu. Bo temat bardzo oklepany i kazda skrzynia pasowala z kazdym silnikiem. Zmienialo sie sprzeglo na inne i po sprawie.
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Mar 2017, 10:03   

Kruku napisał/a:
W mk3 nie bylo zadnego problemu. Bo temat bardzo oklepany i kazda skrzynia pasowala z kazdym silnikiem. Zmienialo sie sprzeglo na inne i po sprawie.

Ale tu jest mowa o przerzucaniu pomiędzy innymi autami, innego segmentu.
W mk3 mogłeś sobie żonglować, bo każdy z silników mieścił się w normie Nm przewidzianych przez producenta jako akceptowalne do danego rodzaju skrzyni i sprzęgła. Różniły się trybami w środku.

IB5 w najmocniejszej wersji, wg źródeł, wytrzymuje 165/170Nm. Wszystko ponad tę wartość to jest loteria. Ja u siebie mam shamowane 250Nm. Około 50% więcej niż skrzynia, wg katalogu, może znieść. A będzie jeszcze więcej. Sprzęgło jeszcze wytrzymuje, ale podobno 250-300Nm jest wartością graniczną, przy której nawet nowe zacznie się poddawać (tu nie ma liczb z katalogu, zostaje wyznaczyć empirycznie).

Z tego właśnie względu człowiek patrzy na inne skrzynie, które są w stanie przenieść dużo większe wartości momentów (bez ryzyka uszkodzenia łożysk, zmielenia trybów, itd.). Stąd MTX75 (250-280Nm; w Foce RS biegi 1-2 obcinane na pierwszej wartości, powyżej druga), stąd MMT6, gdzie rozpiętość momentów jest olbrzymia, bo od 170 do 480Nm.

Do tego dochodzi kwestia większej wagi, wymiarów, niemożności przypasowania tego z powodu mocowań (które trzeba by było dorabiać), długości półosi, które - znów - trzeba dorabiać. Ogólnie zabawa w szambie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 5 Mar 2017, 19:09   

Puff napisał/a:
Stąd MTX75 (250-280Nm;


To ciekawe, bo 1.8TDCI ma w serii czasami nawet więcej (zwłaszcza wersja 125KM).
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Mar 2017, 19:44   

Jaszczur napisał/a:
Puff napisał/a:
Stąd MTX75 (250-280Nm;


To ciekawe, bo 1.8TDCI ma w serii czasami nawet więcej (zwłaszcza wersja 125KM).

Podobno żeby temu zaradzić, ograniczano stromiznę krzywej momentu elektronicznie. Tzn. tyle wyczytałem w źródłach. Rzetelnych danych co do tego, ile taka skrzynka zniesie, nie mam, bo mało kto ma siedzieć tak jak my, żeby w fordowskich dieslach grzebać i biorą benzyny. Może być, że skrzynka klekotowa była wytrzymalsza, ale żeby rzetelne dane na ten temat uzyskać... ciężki temat.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 5 Mar 2017, 21:00   

Puff napisał/a:
Kruku napisał/a:
Trzeba by bylo obie skrzynie rozebrac na czynniki pierwsze i sprawdzic. Najlepsza chyba byla by skrzynia z 1.6 tdci

Bo to taki problem zapiąć bieg, kręcić wałkiem wejściowym i zobaczyć ile kółek będzie na wyjściu :D


Zmiana 5b na 90% jest możliwa ale to jest słaba opcja - różnica w obrotach między 4 a 5b będzie bardzo duża. Najlepiej byłoby wymienić główne bo to zmienia proporcjonalnie każdy bieg.

IB5+ z tego co wiem to skrzynia tylko i wyłącznie pod ST150 - nie mam jednak pojęcia jakich zmian dokonali.

Co nieco wiem na temat IB5 bo rozebrałem ich już kilka i różnic jest masa w różnych rocznikach. Np biegi z późnych ib5 z wybierakiem na patyki (Fiesta mk4/5, Ka, Puma) nie pasują do skrzyni z linkami (Focus). Kupiłem jakiś czas temu skrzynię z MK6 1.25 właśnie dla krótkie głównego do mojej hybrydy.
Jak to ogarnę będę szukał skrzyni z MK7 1.0 bez turbo - było tam najkrótsze seryjne główne w IB5 ale czy spasuje do 10 lat starszych ib5 to nie mam pojęcia.

Ogólnie temat skrzyń IB5, ich oznaczeń jest strasznie zakręcony...
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 6 Mar 2017, 12:30   

[quote="bobson"][quote="Puff"]
Kruku napisał/a:

Jak to ogarnę będę szukał skrzyni z MK7 1.0 bez turbo - było tam najkrótsze seryjne główne w IB5.


Fiesta po roku 2008 też ma skrzynię IB5?
 
 
JanuszTomek :) 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Tomek
Wiek: 32
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 13
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 13 Kwi 2017, 02:55   

Dobrze pomodzona fiesta z przesuniętym odcięciem jedzie 240 km/h ale to już katowanie :)
https://www.youtube.com/watch?v=StDJHOMtQC0
Oczywiście tam jest 2.3 lecz z 2.0 też byś tyle wyciągnął no może nie tak szybko ale po 230 widywałem na zrobionym dolocie i wydechu :D
A 6 biegu niestety brakuje :/
_________________
Mój cel 0-100 km/h poniżej 6 sekund w ST150 :)
Oczywiście N/A
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 22:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.