Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Będzie nowa strona o Fieście mk6
Autor Wiadomość
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 30 Paź 2018, 20:50   

Bobofrut napisał/a:
Ty w ogóle nie masz pojęcia o czym piszesz.


Oczywiście dowartościowuj się dalej, że jesteś mądrzejszy od serwisu, aso, katalogu, bo Ty jedyny wiesz najlepiej i Tylko Ciebie należy słuchać.

aha. A nazwa po Angielsku tej części brzmi: Carburettor Throttle
... ano ale oczywiście tłumacz na angielski też się pomylił...?

edit.
Poświeciłem na Twoje monity dobre 2h dziś, pomijając forum, chcąc rozwikłać zagadkę
dzwoniąc po serwisach Forda, do dwóch ASO, do działu części i szukając tego na Allegro i też dzwoniąc do hurtowni motoryzacyjnych.
Jeśli WSZYSCY używają nazwy przepustnica, to tak jest i tyle.
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 30 Paź 2018, 21:09   

slawomirro, to ty idziesz w zaparte że stałeś się encyklopedią wiedzy o Fieście czego najlepszym przykładem była dyskusja na temat skrzyni biegów i tak samo na temat ABS. Na autokacik.pl też mądrowałeś że silnik Lanosa na oleju 10w-40 nie zapali przy -25 stopniach do momentu póki cię tam parę osób nie sprowadziło do pionu Tłumacz przekłada słowa wprost pomijając ich znaczenie dirty.73 też to zauważył że to kompletna bzdura (nawiasem mówiąc w Dieslu od początku jego istnienia nie było takiego ustrojstwa jak gaźnik). Apropos - w przeciwieństwie do Ciebie, przy silniku grzebię sam, jest to mój 8-samochód obecnie wiele uczyłem się od taty oraz jego kolegi mechanika. Także nie mów mi że nie mam racji bo sam wychodzisz na idiotę w temacie mechaniki. Co do samych hurtowni, serwisów ASO i allegro w 90 procentach przypadków nie ma tam mechaników tylko albo wymieniacze części albo ludzie którzy często i gęsto są po szkołach kompletnie z mechaniką niezwiązanych
Ostatnio zmieniony przez Bobofrut 30 Paź 2018, 21:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Paź 2018, 21:28   

dirty.73 napisał/a:
vegetagt napisał/a:
Bobofrut, racja, ale wcale nie zdziwiłbym się, jakby katalogi tak miały tą część zapisaną :D


no to jak ci powiem,jak to nazywają w katalogu,to dopiero się zdziwisz :-P

9E926B 1556100

Korpus - Przepustnica Gaźnika 1.00

od 15.11.2004, do 02.09.2008, Fiesta/Fusion 2002, 1.6L Duratorq TDCi (90PS) - DV6
od 02.09.2008, do 15.06.2012, Fiesta/Fusion 2002

https://ford.7zap.com/pl/car/54/6.44639/16/1552/15409/67003/#9E926B


Nie wiem skąd ten katalog bierze nazewnictwo, ale fordowski katalog ma tą część nazwaną "korpus - płytka przepustnicy', po ang - 'housing - throttle plate' a po niemiecku 'drosselklappenteil'
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 30 Paź 2018, 21:30   

No niestety tłumaczenia są błędne i robione po łebkach. Tak teraz niestety jest w erze cyfrowych słowników.
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Paź 2018, 21:32   

no ale gaźnik, bez jaj :D
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 30 Paź 2018, 21:38   

vegetagt napisał/a:
no ale gaźnik, bez jaj :D


Ale tak jest a nikt nie zadaje sobie trudu by nazwać to po imieniu
 
 
 
dirty.73 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 139
Skąd: Lubań
Wysłany: 30 Paź 2018, 21:47   

vegetagt napisał/a:
dirty.73 napisał/a:
vegetagt napisał/a:
Bobofrut, racja, ale wcale nie zdziwiłbym się, jakby katalogi tak miały tą część zapisaną :D


no to jak ci powiem,jak to nazywają w katalogu,to dopiero się zdziwisz :-P

9E926B 1556100

Korpus - Przepustnica Gaźnika 1.00

od 15.11.2004, do 02.09.2008, Fiesta/Fusion 2002, 1.6L Duratorq TDCi (90PS) - DV6
od 02.09.2008, do 15.06.2012, Fiesta/Fusion 2002

https://ford.7zap.com/pl/car/54/6.44639/16/1552/15409/67003/#9E926B


Nie wiem skąd ten katalog bierze nazewnictwo, ale fordowski katalog ma tą część nazwaną
"korpus - płytka przepustnicy', po ang - 'housing - throttle plate' a po niemiecku 'drosselklappenteil'


raczej wina katalogu,nie tłumaczeń,bo w nim jest właśnie
Carburettor Throttle
i
Drosselklappenteil - Vergaser
_________________
dziadkowozy.com
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 30 Paź 2018, 21:50   

Tak jak piszę, ktoś to po prostu po łebkach robi. Gorzej tylko że takie rażące błędy są powielane. Apropos Drosselklappe w dosłownym tłumaczeniu to zawór klapowy.
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 30 Paź 2018, 22:08   

Bobofrut napisał/a:
slawomirro, to ty idziesz w zaparte że stałeś się encyklopedią wiedzy o Fieście czego najlepszym przykładem była dyskusja na temat skrzyni biegów i tak samo na temat ABS. Na autokacik.pl też mądrowałeś że silnik Lanosa na oleju 10w-40 nie zapali przy -25 stopniach do momentu póki cię tam parę osób nie sprowadziło do pionu.

Przeginasz w tym momencie. Dawne forum dawne dzieje i to że wyciągasz takie rzeczy po wielu latach to zwykłe chamstwo.

Cytat:

przeciwieństwie do Ciebie, przy silniku grzebię sam, jest to mój 8-samochód obecnie wiele uczyłem się od taty oraz jego kolegi mechanika. Także nie mów mi że nie mam racji bo sam wychodzisz na idiotę w temacie mechaniki. Co do samych hurtowni, serwisów ASO i allegro w 90 procentach przypadków nie ma tam mechaników tylko albo wymieniacze części albo ludzie którzy często i gęsto są po szkołach kompletnie z mechaniką niezwiązanych


W przeciwieństwie do Ciebie nie jestem mechanikiem i ok, nie znam się na wielu rzeczach, które dla Ciebie są oczywistością. Nie możesz jednak zrozumieć, że strona www o Fieście to jest strona operując oficjalnymi nazwami, takimi które można znaleźć w Google, w serwisie, itd, a nie slangiem mechanicznym dla wybranych.

Sa np poradniki caraudio, obszerne i skomplikowane, ale bardzo techniczne i dla prostego człowieka, nie elektronika mało zrozumiałe. Ja wyszedłem z założenia że pisze to by to człowiek niewykształcony w mechanice, elektronice, itd zrozumiał.
Stąd pojęcia często dla Ciebie mechanika nie do przyjęcia, że jest to tak techniczne jakbyś chciał. Tu trzeba iść na kompromisy robiąc taką stronę.

Czy uważam się za encyklopedię o Fieście? Nie. Sam wielu rzeczy z tych które są na stronie nie pamiętam na codzień. Znalazłem, zweryfikowałem w paru źródłach, zamieściłem. I tak to działa jeśli chodzi o tabelki wszelkiej maści. Sam szukając czegoś do tego wracam, bo nie pamiętam.

I nie znam się nt diesli. Zgadza się i np na forum tam gdzie są tematy nt tych silników, czytam, ale nie wypowiadam się w ogóle. Ale co innego być mechanikiem, a co innego dysponować wiedzą zapisaną na papierze.

Mam np pdf Forda nt diesla, to przepisuję informację o tym do tabelki. Nie muszę się znać nt temat co to np jest przepustnica, jaką ma funkcję, do czego służy. Mogę, ale nie muszę. Skoro Ty jesteś mechanikiem, to Ty musisz wiedzieć, ale to nie znaczy, że ja nie mogę informacji o takiej części zamieścić na www.

[/quote]
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Paź 2018, 22:16   

Bobofrut napisał/a:
vegetagt napisał/a:
no ale gaźnik, bez jaj :D


Ale tak jest a nikt nie zadaje sobie trudu by nazwać to po imieniu




no ale to jest kwestia tego katalogu.
W oryginalnym nie ma gaźnika. Na szczęscie aż tak nie przeginają :D
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 30 Paź 2018, 22:28   

[Przeginasz w tym momencie. Dawne forum dawne dzieje i to że wyciągasz takie rzeczy po wielu latach to zwykłe chamstwo.
]
Daleko szukać nie trzeba wystarczy zajrzeć do tematu upgrade hamulców gdzie poradziłeś wymianę pompy hamulcowej. Co do reszty, uważam że jak się człowiek za coś bierze, to powinien robić to dobrze do końca a nie odwalać manianę. Uwierz mi że wiele osób w tym kilku moich znajomych korzysta z tej strony, i potem żądają dziwne pytania. Jeśli ci zwracam uwagę że tam coś jest nie tak, to raczej nie jest to złośliwie tylko raczej celem poprawienia błędu, natomiast ty w tym momencie odbierasz to jako atak. Co do poradnika car audio to akurat dosyć prosta sprawa, naprawdę skomplikowany w tej materii jest dosyć znany zapewne wielu zwolennikom dobrego grania w aucie FAQ by Nazar. Co do nazewnictwa to nie żaden slang tylko fachowa nazwa danej części dostepna również w ogólnodostępnej literaturze motoryzacyjnej (choćby książki z serii sam naprawiam) a to co ty opisujesz to nie żadna oficjalna nazwa tylko mowa potoczna bo klapa gasząca faktycznie przypomina przepustnicę powietrza
 
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 30 Paź 2018, 22:36   

vegetagt, a tak z ciekawości to jakie jest oryginalne nazewnictwo ?
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Paź 2018, 22:38   

Bobofrut, tak jak napisałem wcześniej:

"korpus - płytka przepustnicy',
'housing - throttle plate'
'drosselklappenteil'


Na szczęscie nic o gaźniku :devil:
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 30 Paź 2018, 22:39   

vegetagt napisał/a:
Bobofrut, tak jak napisałem wcześniej:

"korpus - płytka przepustnicy',
'housing - throttle plate'
'drosselklappenteil'


Na szczęscie nic o gaźniku :devil:

:ok:
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 30 Paź 2018, 22:45   

Bobofrut napisał/a:

Daleko szukać nie trzeba wystarczy zajrzeć do tematu upgrade hamulców gdzie poradziłeś wymianę pompy hporaidnamulcowej.

Że jak? raczej nie, bo nazwa pompy nic mi nie mówi, Google też milczy.
Natomiast jakąś wiedzę mam i jak coś mogę spróbować komuś pomóc na forum to to robię.

Cytat:

Co do reszty, uważam że jak się człowiek za coś bierze, to powinien robić to dobrze do końca a nie odwalać manianę.

Zgoda
Cytat:

Uwierz mi że wiele osób w tym kilku moich znajomych korzysta z tej strony, i potem żądają dziwne pytania.

Super. Jakie pytania? chętnie się dowiem.
Cytat:

Jeśli ci zwracam uwagę że tam coś jest nie tak, to raczej nie jest to złośliwie tylko raczej celem poprawienia błędu, natomiast ty w tym momencie odbierasz to jako atak.

Gdyby tak było nie sprawdzałbym przez parę godzin Twojej informacji.
Cytat:

Co do poradnika car audio to akurat dosyć prosta sprawa, naprawdę skomplikowany w tej materii jest dosyć znany zapewne wielu zwolennikom dobrego grania w aucie FAQ by Nazar.

Znam go i właśnie uznałem że jest zbyt techniczny i trzeba czegoś prostszego
Cytat:

Co do nazewnictwa to nie żaden slang tylko fachowa nazwa danej części dostepna również w ogólnodostępnej literaturze motoryzacyjnej (choćby książki z serii sam naprawiam)

Serio tam coś takiego jest? Na której stronie?
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 31 Paź 2018, 07:27   

Chodzi o pompę hamulcową wczoraj telefon fiksował nieco. Co do pytań to są czysto natury technicznej wystarczy że ja je koryguję. Ogólnie chwała za to że chciało ci się stronę budować, ale nie powielamy baboli z katalogu, na które zresztą i Vegeta i Dirty73 zwrócili uwagę.
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 9 Lis 2018, 20:12   

Dopisałem informacje w przypisie nt owej klapy gaszącej oraz dodałem uzupełnienie do tabelki o skrzyniach biegów z przełożeniami tej wersji Sport.
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 3 Sty 2019, 00:58   

Mała poprawka tego co widzę na stronie - przeustnica w Dieslu nie steruje przepływem paliwa - za to są odpowiedzialne specjalne zawory w pompie wtryskowej - ich położenie jest regulowane za pomocą cięgła do którego przymocowana jest linka pedału gazu. W układzie common rail - a taki jest w silnikach Fiesty Mk 6 i wzwyż - na podstawie wychylenia elektronicznego pedału gazu i zebrania odpowiednich danych z czujników (przepływomierz, czujnik położenia wału, sonda Lambda, czujnik temperatury itd) regulowany jest czas pracy otwarcia wtryskiwaczy (a w zasadzie jego długość). Przpeustnica to klapa gasząca i tylko na tym polega jej funkcja w momencie przekręcenia kluczya na zapłon otwiera się, przekręcasz kluczyk w stacyjce na pozycję off - klapa zamyka się, by silnik łagodniej zszedł z obrotów do zera
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 7 Sty 2019, 07:14   

Bobofrut napisał/a:
Mała poprawka tego co widzę na stronie - przeustnica w Dieslu nie steruje przepływem paliwa - za to są odpowiedzialne specjalne zawory w pompie wtryskowej - ich położenie jest regulowane za pomocą cięgła do którego przymocowana jest linka pedału gazu. W układzie common rail - a taki jest w silnikach Fiesty Mk 6 i wzwyż - na podstawie wychylenia elektronicznego pedału gazu i zebrania odpowiednich danych z czujników (przepływomierz, czujnik położenia wału, sonda Lambda, czujnik temperatury itd) regulowany jest czas pracy otwarcia wtryskiwaczy (a w zasadzie jego długość). Przpeustnica to klapa gasząca i tylko na tym polega jej funkcja w momencie przekręcenia klucza na zapłon otwiera się, przekręcasz kluczyk w stacyjce na pozycję off - klapa zamyka się, by silnik łagodniej zszedł z obrotów do zera


^^

Dziękuję. To poprosiłbym Cię o napisanie mi krótkiego opisu pod kątem strony, bo przyznaję że na temat diesli moja wiedza jest prawie żadna.
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 8 Sty 2019, 21:32   

Zaraz spróbuję coś na priv zmajstrować
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 22:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.