Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Zwiększenie wydajnosci ukladu hamulcowego
Autor Wiadomość
Nesor 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 306
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 15 Lut 2017, 23:36   [MK3] Zwiększenie wydajnosci ukladu hamulcowego

Zastanawia mnie czy do mk3 bez abs czyli z pompa na 4 wyjscia i korektorami sily na pompie ( pompa 20,64mm tloczek) da sie wsadzic jakas inna jednostke pompujaca o wiekrzej wydajnosci.

sprawa sie tyczy wymiany zacisków z mk6 i tarcz 258mm co w obecym ukladzie spowodowalo roznice w naciskaniu pedalu hamucla z twardosci i skoku by odczuc powazne hamowanie, na starych heblach byl maly skok i pedal dosc sztywny a po wimianie idac prawami fuizyki ze tloczek w mk6 jest sporo wiekszy pedal wchodzi glebiej bedac bardziej miekki.
domyslajac sie ze wiekrza pompa powoduje wiekrze ciznienie powinno spowodowac leprze efekty przy mniejszym nacisniecu hamucla... co myslice i czy ktos montowal wiekrza pompe/serwo? ( ewentualnie z czego podejdzie)
_________________
Jest
-"Dupowozidło" Mondeo mk3 2.0 16v GHIA Kombi
- "Magiczny Czarnuch" - Fiesta mk3 1.8 16v Xr2i http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48108
Bylo
"Prędki Automat" - (RIP) http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=36768
Ostatnio zmieniony przez Freeman 16 Lut 2017, 22:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 16 Lut 2017, 19:33   

bobson i luk_90 pewnie coś mogą na ten temat napisać bo oni coś u siebie tam modzili z pompami z tego co pamiętam.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 16 Lut 2017, 20:30   

Piotruś ja mam pompę jeszcze mniejszą bo 18 i przy zaciskach z mk6 przód i większych cylinderkach tył 22,5mm nie miałem takich problemów. spróbuj porządnie odpowietrzyć układ najlepiej podciśnieniowo.
W jakim stanie masz elastyki i sztywne przewody?
Zamień je na oplot. jeździłeś moją wiesz jak to hamuje ;)
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 16 Lut 2017, 20:43   

Moje oczy.. teraz każda przeglądarka ma wbudowany słownik ortograficzny - użyj go bo nie da się tego czytać

Nesor napisał/a:
tloczek w mk6 jest sporo wiekrzy

przecież MK3 w wentylowanych tarczach ma taki sam tłoczek...
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Lut 2017, 10:40   

Jak wyżej, tłoczek w zaciskach mk6 ma 54mm, czyli tyle co wentylowane 240 we fieście, wiec coś nie halo z odpowietrzeniem, albo pompa juz nie jest w najlepszej kondycji. U siebie wymieniłem caluteńki układ hamulcowy od serwa przez pompę po przewody miedziane, i kpl hamulcy tył i przód. Miałem też problemy z miękkim pedałem hamulca, robiłem odpowietrzania, został zamontowany oplot i się troszkę poprawiło, reperaturki pompy hamulcowej też nie pomogły, dopiero wymiana serwa i pompy na mondeo załatwiła sprawę i pedał bierze od samej góry i nie "flaczeje"
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 27 Lut 2017, 14:49   

Skoro przed wymianą zacisków było ok to obstawiam jednak jeszcze zapowietrzony układ.
Luki dobrze prawi - odpowietrzyć układ podciśnieniowo.

U siebie najpierw montowałem oplot, następnie wpadły zaciski z MK6, tarcze 258 ATE PD i klocki sportowe Mintexa - układ od początku działał dobrze na seryjnej pompie a dostawał mocno w kość.

Przy okazji wielu innych modów wpadło finalnie serwo z pompą z Mondeo jednak wcześniej też to pracowało poprawnie.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.