Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Różnice 1.3 60KM a 1.6 100KM
Autor Wiadomość
altowiolista 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Lut 2017
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Lut 2017, 16:21   Różnice 1.3 60KM a 1.6 100KM

Cześć wszystkim! Na początek przywitam się :) Czytuję regularnie forum od roku, ale dopiero teraz się zarejestrowałem.

Mam mk6 1.3 58KM. Jako że blacha jest w dobrym stanie, to wpadłem na pomysł swapa. Nie mogłem kupić od razu mocnej wersji. Nie, nie sprzedam tej co mam i nie kupię ST :P Przywiązałem się to tej budy. Moim budżetem się nie przejmujcie.

Wiem, że 1.25, 1.4 i 1.6 to ta sama rodzina, zaś 1.3 różni się osprzętem. Tak, szukałem, ale nie znalazłem informacji na ten temat. Co jest do dokupienia, jeśli będę chciał zrobić swapa na 1.6?

- wiązka?
- skrzynia biegów? czy jest uniwersalna w całej gamie silników?
- poduszki silnika? Z jakich samochodów w ogóle silnik wejdzie? Wiem że z Fusiona (to w końcu Fiesta kombi :P ). A co z Focusem, Mondeo? Z których montowali te same silniki?
- wydech? Ale to chyba oczywiste.

Zakładając, że za 1000zł mam silnik, potrzebuję podliczyć sobie co potrzeba więcej żeby to ustrojostwo przełożyć.

Dzięki wielkie, pozdrawiam :)

PS. Ewentualnie swap na ST :P
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 7 Lut 2017, 18:21   Re: Różnice 1.3 60KM a 1.6 100KM

altowiolista napisał/a:
Wiem, że 1.25, 1.4 i 1.6 to ta sama rodzina, zaś 1.3 różni się osprzętem. Tak, szukałem, ale nie znalazłem informacji na ten temat. Co jest do dokupienia, jeśli będę chciał zrobić swapa na 1.6?

- wiązka?
- skrzynia biegów? czy jest uniwersalna w całej gamie silników?
- poduszki silnika? Z jakich samochodów w ogóle silnik wejdzie? Wiem że z Fusiona (to w końcu Fiesta kombi :P ). A co z Focusem, Mondeo? Z których montowali te same silniki?
- wydech? Ale to chyba oczywiste.

P


Bużdet niestotny, tak? no to jedziemy :D

1.6 był montowany w: Fiesta, Fusion, Focus 1, Focus 2.
Są dwie wersje różniące się chyba głónei programem sterownika silnika, gdyż:
1 wersja = 74KW, 100KM, 146Nm
2 wersja = 78KW, 105KM, 151Nm

Wersję drugą można spotkać w Focus 2 i Fusion po 2006 roku oraz czasami w Fiestach (ja taką mam). Mechanicznie silniki są takie same, mają takie samo oznaczenie kodowe FYJA/FYJB

Odnośnie części to różnic pomiędzy 1.3 a 1.6 to różnic będzie sporo poza blokiem silnika:
1. sprzęgło kompletne + wysprzęglik
2. osprzęt (alternator, pompa wody)
3. skrzynia biegów (niestety każda Fiesta ma inną skrzynię w zależoności od silnika)
4. układ wychechowy (1.6 ma tłumik środkowy, czego pozostałe Fiesty 1,25/1.3/1.4 nie mają)
5. sterownik do silnika (nie mylić z gemem)
6. kolektor dolotowy
7. raczej tarcze hamulcowe (większe) i klocki inne, pompa inna
8. wiązka elektryczna silnika inna (tu uwaga ugólna, że jak masz wersją po liftingu, to nowa całość też musi być taka)


Wspólne są m.in
1. układ chłodzenia
2. sterowanie przyśpieszeniem
3. układ emisji spalin

Mocowania silników i skrzyń są raczej inne.
Po głowie mi chodzi, że mocowanie układku klimatyzacji/sprężarki może być inne, ale to tylko taka myśl
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Lut 2017, 01:05   

slawomirro napisał/a:
Wspólne są m.in
1. układ chłodzenia
2. sterowanie przyśpieszeniem
3. układ emisji spalin


fiesta nigdy nie miała wspólnego układu chłodzenia w ohv i zetecach. Patrząc po tych dwóch chłodnicach:
http://allegro.pl/fiesta-...6708875179.html
http://allegro.pl/chlodni...6708942203.html
to nadal się to nie zmieniło i uklady są różne. Zostanie pewnie tylko nagrzewnica stara.

Sterowanie przyspieszeniem - nie wiem, co masz na myśli. Pierwsze z brzegu aukcje wskazują na rózne przepustnice (linka-elektryka), więc pedał gazu pewnie tez będzie inny


altowiolista, nie wiem, czy znajdziesz na FKP jakieś konkrety. Nie kojarze, by ktokolwiek swapował mk6. Parzych robił z 1.25 na 1.6, ale to jest ta sama rodzina silników.
Generalnie im nowsze auto tym większy kibel przy swapie, ale trzymam kciuki, bo nie ma rzeczy niewykonalnych :ok:
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 8 Lut 2017, 11:12   

vegetagt napisał/a:
slawomirro napisał/a:
Wspólne są m.in
1. układ chłodzenia
2. sterowanie przyśpieszeniem
3. układ emisji spalin


fiesta nigdy nie miała wspólnego układu chłodzenia w ohv i zetecach. Patrząc po tych dwóch chłodnicach:
http://allegro.pl/fiesta-...6708875179.html
http://allegro.pl/chlodni...6708942203.html
to nadal się to nie zmieniło i uklady są różne. Zostanie pewnie tylko nagrzewnica stara.

Sterowanie przyspieszeniem - nie wiem, co masz na myśli. Pierwsze z brzegu aukcje wskazują na rózne przepustnice (linka-elektryka), więc pedał gazu pewnie tez będzie inny


Allegro jako wyrocznia? No proszę. Sprawdzałem w TISie. Myslałem, że wszystko się różni, ale TIS podaje że te powyższe elementy są wspólne.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Lut 2017, 11:47   

Jakim cudem? Chłodnica zetec 1,6 dla fiesta/fusion 01-08 nr 1222562 dla roczników 01-04.
Chłodnica dla kosiarki 1.3 nr 1214784 i roczniki 02-04.

Zamiennik hella dla numeru zeteca: https://www.autodoc.pl/hella/948110
Zamiennik od thermoteca dla numeru kosiarki: https://www.autoczescionl...ec-3349029.html

Także katalog potwierdził allegro. Wbrew pozorom, do aut popularnych jest to szybka i dość pewna metoda sprawdzenia ;) Fakt, że często mylą 1.3 z 1.25, ale ta "pomyłka" jest od czasów mk4. Nawet na aukcjach z całymi autami ludzie nei do końca wiedzą, który mają silnik.
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 8 Lut 2017, 13:39   

vegetagt napisał/a:
Jakim cudem? Chłodnica zetec 1,6 dla fiesta/fusion 01-08 nr 1222562 dla roczników 01-04.
Chłodnica dla kosiarki 1.3 nr 1214784 i roczniki 02-04.

Zamiennik hella dla numeru zeteca: https://www.autodoc.pl/hella/948110
Zamiennik od thermoteca dla numeru kosiarki: https://www.autoczescionl...ec-3349029.html
.


Przecież nawet w opisie tych linków jest informacja że to jest dla Fiesty i Fusiona dla modeli 70-100KM. Czyli i 1.3 i 1.6
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Lut 2017, 13:44   

To są właśnie katalogi - według nich są zamienne, tyle że jak mają być zamienne przy 2 róznych rozstawach króćców?

Tu masz zeteca 1.25 błędnie podpisanego jako 1.3: http://allegro.pl/silnik-...4.html#imglayer
Węże są po obu stronach chłodnicy.


Tu jest rozbita kosiarka z kawałkiem chłodnicy:
https://www.otomoto.pl/of...k-ID6yKgkh.html
2 węze po stronie kierowcy
 
 
Ford5610 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Trend
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: damian
Wiek: 28
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 77
Skąd: kielce
Wysłany: 8 Lut 2017, 19:45   

Cytat:

Z silnikiem 2.0 chodzilo by super.
Jeszcze w wersji 5d.
_________________

 
 
altowiolista 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Lut 2017
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Lut 2017, 22:51   

Dzięki za odpowiedzi!

Ok, to już wiem że praktycznie trzeba wybebeszyć wszystko. Szukając tu i tam wnioskuję, że na silnik 1.6 i inne części (od Fiesty mk6) można wydać 3-5 tysięcy. A szrota Focusa mk1 można kupić za... 3-5 tysięcy. Czy z takiego Focusa mk1 1.6 "plug&play" jest możliwe?

Focus również miał silniki 1.8, i jest też 1.6 z Fiesty '95-2002. I ew. 1.7 Pumy. Co z nimi?

Dopytuję tak natrętnie, ponieważ oprócz kosztów samego silnika (z przydatkami) jest jeszcze robocizna. Od niej się nie ucieknie, to jasne, ale chyba będzie taniej jeśli wepchnie się pod maskę coś, co nie wymaga spawania ;) Oglądałem właśnie na YT przypadek Mini z silnikiem Hondy :D
W zasadzie dla zdolnego mechanika nie ma rzeczy niemożliwych. Można i wsadzić silnik Nissana :P Na mój chłopski rozum jedyne co jest ważne to łapy silnika. Można dorobić, dospawać. Tylko czy to nie podniesie za bardzo kosztów robocizny? I mam przeczucie, że jednak trochę za bardzo to sobie uprościłem...?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK6] Spalanie - 1.6 S 100KM
Rolen Mechanika 14 21 Paź 2010, 10:59
Neo178
Brak nowych postów [MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro
slawomirro Nasze auta 611 13 Paź 2023, 22:36
slawomirro
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK7] 1.0 Ecoboost 100KM by Kubuch
Kubuch Nasze auta 107 5 Kwi 2014, 23:25
Parzych
Brak nowych postów Fiesta 1.0 EcoBoost 100KM A6 Active 2
ajumalawa Hyde-Park 8 28 Wrz 2018, 19:33
ajumalawa
Brak nowych postów SWAP z 1.25 Duratec (75KM) na 1.6 (100KM)
Aquoss Mechanika ogólna 1 1 Lip 2017, 16:12
Peedro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.