Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Możliwości tuningu silnika 1.6 i jego osprzętu
Autor Wiadomość
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 24 Sty 2017, 13:15   [MK6] Możliwości tuningu silnika 1.6 i jego osprzętu

Sam silnik 1.6 jak czytam niewiele jest podatny na tuning programowy. Kilka KM w górę max.
Można montować inny silnik, można montować turbo, ale to są olbrzymie koszty.

Zastanawiam się więc jak poprawić to co jest by lepiej wykorzystać istniejącą moc.
Mam kilka swoich typów:
1. Lżejsze i mniejsze koła pasowe osprzętu silnika.
2. Lżejsze koło zamachowe

W przypadku wielu aut to daje zadowalające rezultaty, ale mam z tym problem jeden. Czy wogóle ktoś produkuje takie leżejsze zamienniki takich kół?
Szukam pod kątem Fiesty i nic. A to mogło by być strzałem w dziesiątkę, taka zmiana. Mniejsze obciążenie, lepszy moment i przyśpieszenie.

3. Inny filtr powietrza i inna rura dolotowa.


Widziałem takie pomysły i to jest jakaś opcja. Minusem jest wizualna rzeźba nad silnikiem, co ładnie nie wygląda.
Wygląd może nie jest najważnieszy, ale dla mnie jest.

4. Inny układ wydechowy

To już zrobiłem. Kilka KM przyszło i zostało. Jako że zamienniki oryginału nie są głośne (przynajmniej w wyciszonej kabinie),
efekt osiągąłem zupełnie przypadkowo. I chyba też praktycznie niewiele się zmieniło w praktycznej mocy auta.

5. Obniżenie auta na Eibachach

Mniejszy opór areodynamiczny na pewno wpływa na osiagi i prowadzenie.
Pomysł był dobry, ale wybiłem sobie go z głowy szybko, jak ten zimy napadało ok. 15cm śniegu,
a ja musiałem przejechać się drogą nieodśnieżoną. Ze standardowymi sprężynami robiłem już dołem
przedniego zderzaka za pług śnieżny. U mnie ta modyfikacja odpada. Niestety takimi drogami w zimie jeżdżę raczej często.

6. ???
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24 Sty 2017, 13:36   

Lżejsze koło zamachowe zrobi Otoczak. Koszt około 200zł. Wysyłasz swoje koło, on zbiera materiał, wyważa, jest to wykonane profi :) W moim temacie chyba jest gdzieś fotka odelżonego koła z zeteca.

edit: jednak tam nie wrzucalem fotek.
http://imgur.com/a/n1hoz :) Waga na moją prośbe, prawie 2x mniej niż seria.
 
 
Cons 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: ST
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 23
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Sty 2017, 16:28   

Trzeba:
odelżyć zamach, wał korbowy, wsadzić porządny układ dolotowy, zmienić wałek rozrządu na ostrzejszy, rozluznic wydech i to koniecznie wystroić.

W 1.6 w C2 VTS pozwala to na niecale 190KM więc dlaczego Ford miałby być gorszy :) (no..+kilka innych rzeczy :P )

No i wiadomo, że lżejsze koła, tarcze powodują lepsze osiągi ale to nie jest też tak, że samymi kołami nagle spowoduje się jakieś niesamowite przyrosty ;)
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 24 Sty 2017, 20:07   

Porting głowicy dodał bym jeszcze do tych modyfikacji, w silniku NA pozwala na niezły wzrost w połączeniu z resztą już tutaj podanych zmian.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Kruku 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 281
Skąd: Gliwice
Wysłany: 25 Sty 2017, 15:05   

A wiec silnik w mk6 1.6 16 v fabrycznie 105 km. Mozna zmodyfikowac. Do mocy 170 / 180 km. W Belgi byl puchar wyscigowy tych samochodzikow. I one mialy z tego silnika podobna moc. Koszt pewnie oscyluje w granicach 8 tys zl. Podobnie jak przy st150.
A zaglebiajac sie bardziej to fiesta mk7 miala bardzo podobny silnik i moc 120 km. Roznila sie tym ze ma zmienne fazy rozrzadu.
 
 
 
wasiesto 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2016
Posty: 4
Skąd: San Escobar
Wysłany: 25 Sty 2017, 19:10   

można doprężyć silnik, ostrzejsze wałki + regulowane kółka rozrządu,

lżejsze i mniejsze koło pasowe poprawia nieznacznie osiągi, ale ma jedną dużą wadę, z powodu mniejszej średnicy na wolnych obrotach świeci się ładowanie :9:

ale tak sumując wszystkie te modyfikacje wolnossaka dadzą ze 20-30km a za te pieniądze spokojnie można uturbić seryjny motor i dmuchnąć z pół bara :)
_________________
no replacement for displacement

była fiesta mk6
jest dodge srt-4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ TUNINGU STYLISTYCZNEGO
Zanim napiszesz - przeczytaj!
Marcin Tuning stylistyczny 0 16 Wrz 2012, 14:07
Marcin
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.