Przesunięty przez: DemptD 24 Sty 2017, 08:49 |
[MK3] Wybór większych hamulców |
Autor |
Wiadomość |
Nesor
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 36 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 306 Skąd: KRAKÓW
|
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 24 Sty 2017, 09:22
|
|
|
ja sobie patrze na brakes.pl
patrze na wykresy po kliknięciu w daną tarcze czy klocek i widze, skuteczność, hałas, itp
na infolinii jest łabski facet i doradzi |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 24 Sty 2017, 20:09
|
|
|
I klocki i tarcze z fiesty mk5 sport pasują. Zaciski z mk6 nie różnią się od zacisków mk5 sport z tego co wiem. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Sty 2017, 21:11
|
|
|
W kwesti tarcz to uważam, że patrząc przy stosunku waga do wielkości tarczy jaki teraz masz a jest w seryjnej fieście każde markowe tarcze będą się spisywały, tutaj klocek już robi znaczną część roboty. Ja sam mam 260mm z mondeo, kupiłem ate power disc, do tego wrzuciłem sportowy klocek ebc yellow stuff i jestem zadowolony.
Co prawda wielkich przebiegów nie robię autem, ale jeżeli fiesta wyjeżdża to nie ma lekko, z klocka nie zniknął mi jeszcze ten fabryczny skos jaki jest po bokach, na tarczach też nie widać jakiś oznak zużycia, a mam je już prawie półtora roku, hamowania z 200 nie robią na nich wrażenia i jak się rozgrzeją to hamują jeszcze lepiej.
Kiedyś przy 240mm miałem ebs green stuff i też byłem bardzo zadowolony, co prawda mocno pyliły, ale hamowały też bardzo zadowalająco.
Także skupiłbym się na jakimś dobrym miękkim klocku, a tarcze markowe i tyle.
PS. Zaciski mk6 mają trochę mały tłoczek 54mm |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
deejay
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 82 Skąd: Myślachowice
|
Wysłany: 25 Sty 2017, 20:38
|
|
|
trzeba było ładować tarcze z focusa st170 300mm i zaciski z mondeo mk3 i masz hamulce konkretne. Tylko jeden minus minimum felga 16"wejdzie. |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Sty 2017, 21:12
|
|
|
300mm to przerost formy nad treścią i felga 16 to porażka do fiesty. do 260mm wchodzi prawie kazda 14 i jeździ sie normalnie |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 25 Sty 2017, 23:34
|
|
|
deejay, i napedzasz to 130 koniami,... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
deejay
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 82 Skąd: Myślachowice
|
Wysłany: 26 Sty 2017, 02:32
|
|
|
Daruj sobie takie teksty... Ale tak napędzam tymi 130 km. |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 26 Sty 2017, 09:27
|
|
|
deejay, acha...
luk-90, masz rację.... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26 Sty 2017, 12:30
|
|
|
a ja po raz kolejny na tym forum napiszę, że bez przewodów hamulcowych w oplocie to jest du*a, a nie dobry hamulec
tarcze kiedyś miałem mikody zarówno wentylowane jak i dodatkowo nacinane i wiercone - bardzo dobra opcja cena/jakość, tylko klocki niezbyt twarde do nich |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 26 Sty 2017, 13:21
|
|
|
zwardek, oplot kosztuje, a wielka tarcza wygląda |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26 Sty 2017, 13:50
|
|
|
ja mam ate powerdisc 240mm(seria mk2 xr2) + klocki ate + oplot + płyn hamulcowy dot 5.1 i jestem usatysfakcjonowany Hamuje jak trzeba, fajnie się pedał czuje, zrobiłem dziesiąt km na mocno zapieczonym tłoczku w przednim kole i hamulec nie uciekł |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26 Sty 2017, 13:52
|
|
|
szynszyl napisał/a: | zwardek, oplot kosztuje, a wielka tarcza wygląda |
20 zł więcej od nowego gumowego na 1 przewodzie to nie majątek |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 26 Sty 2017, 22:25
|
|
|
Ja tak jak kolega luk-90 mam zaciski z mondeo 260 z przodu, do tego kupilem tarcze klocki BRECK....i hamulec jest zadżebisty normalnie bomba. Problem mam jeszcze z tyłem bo na bebnach nie moge zblokowac kół... |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Sty 2017, 22:33
|
|
|
zestaw tylnych hamowników 260mm z focus mk1, też mam takowe zamontowane |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Nesor
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 36 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 306 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 26 Sty 2017, 22:52
|
|
|
zestaw padl na zaciski z mk6 gdyz pasuje p&P zostaly zregenerowane od zera
a co do samych tarcz i klocków biorac pod uwage 130 kucyków wybralem ZIMMERMANN`a cena (310kpl) do jakosci podobno sie spisuje ( zobaczymy na ile to prawda ja zaloze)
auto sluzy do jazdy na codzien (z reguly ) a nie do upalania na torze wiec mysle ze wystarczy 258mm
przewody zostaja zwykle elastyki puki co bo oplot to nie 20zl
|
_________________ Jest
-"Dupowozidło" Mondeo mk3 2.0 16v GHIA Kombi
- "Magiczny Czarnuch" - Fiesta mk3 1.8 16v Xr2i http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48108
Bylo
"Prędki Automat" - (RIP) http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=36768 |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 27 Sty 2017, 08:05
|
|
|
<<luk-90>> to Focus mk1 mial z tylu tarcze260? A co z linka ręcznego? Coś trzeba dlubac, przerabiać? Czy pasuje wszystko jak należy?:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27 Sty 2017, 09:34
|
|
|
Mały napisał/a: | Problem mam jeszcze z tyłem bo na bebnach nie moge zblokowac kół... |
a tył zmieniałeś na 203?
To jest jeszcze inna kwestia zmiany hamulców - wymienisz sam przód, zacznie dużo lepiej hamować i rozjedzie sie balans z tyłem. Co na niektórych nawierzchniach pogorszy hamowanie |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 27 Sty 2017, 09:53
|
|
|
Nesor napisał/a: |
przewody zostaja zwykle elastyki puki co bo oplot to nie 20zl
|
to chociaż nowe daj nie napuchnięte .... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
|