Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: DemptD
24 Sty 2017, 08:49
[MK3] Wybór większych hamulców
Autor Wiadomość
Nesor 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 306
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 24 Sty 2017, 00:44   [MK3] Wybór większych hamulców

Pany pomozcie w wyborze

zmieniam wielkosci hamulców z przodu w mojej czarnulce

zamieniam zaciski z fiesty mk6
i teraz pytanie o klocki i tarcze i kompatybilnosc zestawu

duzo osób ładuje TARCZE ATE lecz wiele opini zniecheca mnie do tego zestawu

polecane mi to zestaw
ZIMMERMANN STANDARD COATZ focis mk1
http://www.brakeparts.pl/...50-1343-20.html

poprzednia mysla byly ATE POWERDISC
http://www.brakeparts.pl/...322-0172-1.html

lecz sluchy chodza tez o GALFER B1.G222-0172.1
http://ows-cdn.tecdoc.net...74d3f99cef39923

a co do klocków?
hm sam juz nie wiem

propozycje to
ATE 13.0460-7142.2
http://autowanda.pl/?page...offset=0&sort=1

TEXTAR 236040
http://autowanda.pl/?page...offset=1&sort=1

ZIMMERMANN 23202.185.1
http://www.iparts.pl/czes...51-1001352.html


myslalem kupic zestaw zimermana caly tarcze + klocki, dodam ze nie scigam sie na torze a 1.8 16V to nie rajdówka ale hamulce chcial bym miec dobre jak juz wymianiam wsio :hammer:

i gdyby ktos jeszcze mogl mi sprawdzic ew czy dobre dobieram klocki do zacisków i tarcz

Zaciski
fiesta mk6/fusion ATE 54/22

Tarcze
focus mk1 258x43x22mm o63,5mm

Klocki fiesta mk6/mk5/fusion/ka
Szerokość 1 - 151,3mm
Wysokość 1 - 58,2mm
Szerokość 2 - 150,3mm
Wysokość 2 - 61mm
Grubość - 18mm
_________________
Jest
-"Dupowozidło" Mondeo mk3 2.0 16v GHIA Kombi
- "Magiczny Czarnuch" - Fiesta mk3 1.8 16v Xr2i http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48108
Bylo
"Prędki Automat" - (RIP) http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=36768
Ostatnio zmieniony przez trzeci 26 Sty 2017, 18:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 24 Sty 2017, 09:22   

ja sobie patrze na brakes.pl
patrze na wykresy po kliknięciu w daną tarcze czy klocek i widze, skuteczność, hałas, itp
na infolinii jest łabski facet i doradzi
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 24 Sty 2017, 20:09   

I klocki i tarcze z fiesty mk5 sport pasują. Zaciski z mk6 nie różnią się od zacisków mk5 sport z tego co wiem.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Sty 2017, 21:11   

W kwesti tarcz to uważam, że patrząc przy stosunku waga do wielkości tarczy jaki teraz masz a jest w seryjnej fieście każde markowe tarcze będą się spisywały, tutaj klocek już robi znaczną część roboty. Ja sam mam 260mm z mondeo, kupiłem ate power disc, do tego wrzuciłem sportowy klocek ebc yellow stuff i jestem zadowolony.
Co prawda wielkich przebiegów nie robię autem, ale jeżeli fiesta wyjeżdża to nie ma lekko, z klocka nie zniknął mi jeszcze ten fabryczny skos jaki jest po bokach, na tarczach też nie widać jakiś oznak zużycia, a mam je już prawie półtora roku, hamowania z 200 nie robią na nich wrażenia i jak się rozgrzeją to hamują jeszcze lepiej.
Kiedyś przy 240mm miałem ebs green stuff i też byłem bardzo zadowolony, co prawda mocno pyliły, ale hamowały też bardzo zadowalająco.

Także skupiłbym się na jakimś dobrym miękkim klocku, a tarcze markowe i tyle.

PS. Zaciski mk6 mają trochę mały tłoczek 54mm :P
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
deejay 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 82
Skąd: Myślachowice
Wysłany: 25 Sty 2017, 20:38   

trzeba było ładować tarcze z focusa st170 300mm i zaciski z mondeo mk3 i masz hamulce konkretne. Tylko jeden minus minimum felga 16"wejdzie.
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Sty 2017, 21:12   

300mm to przerost formy nad treścią i felga 16 to porażka do fiesty. do 260mm wchodzi prawie kazda 14 i jeździ sie normalnie
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 25 Sty 2017, 23:34   

deejay, i napedzasz to 130 koniami,...
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
deejay 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 82
Skąd: Myślachowice
Wysłany: 26 Sty 2017, 02:32   

Daruj sobie takie teksty... Ale tak napędzam tymi 130 km.
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 26 Sty 2017, 09:27   

deejay, acha...

luk-90, masz rację....
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26 Sty 2017, 12:30   

a ja po raz kolejny na tym forum napiszę, że bez przewodów hamulcowych w oplocie to jest du*a, a nie dobry hamulec
tarcze kiedyś miałem mikody zarówno wentylowane jak i dodatkowo nacinane i wiercone - bardzo dobra opcja cena/jakość, tylko klocki niezbyt twarde do nich
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 26 Sty 2017, 13:21   

zwardek, oplot kosztuje, a wielka tarcza wygląda
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26 Sty 2017, 13:50   

ja mam ate powerdisc 240mm(seria mk2 xr2) + klocki ate + oplot + płyn hamulcowy dot 5.1 i jestem usatysfakcjonowany :P Hamuje jak trzeba, fajnie się pedał czuje, zrobiłem dziesiąt km na mocno zapieczonym tłoczku w przednim kole i hamulec nie uciekł :ok:
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26 Sty 2017, 13:52   

szynszyl napisał/a:
zwardek, oplot kosztuje, a wielka tarcza wygląda

20 zł więcej od nowego gumowego na 1 przewodzie to nie majątek
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 26 Sty 2017, 15:54   

zwardek, ale http://www.brakes.pl/prod...62229bb2386f507
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 26 Sty 2017, 22:25   

Ja tak jak kolega luk-90 mam zaciski z mondeo 260 z przodu, do tego kupilem tarcze klocki BRECK....i hamulec jest zadżebisty normalnie bomba. Problem mam jeszcze z tyłem bo na bebnach nie moge zblokowac kół...
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Sty 2017, 22:33   

zestaw tylnych hamowników 260mm z focus mk1, też mam takowe zamontowane :ok:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Nesor 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 306
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 26 Sty 2017, 22:52   

zestaw padl na zaciski z mk6 gdyz pasuje p&P zostaly zregenerowane od zera



a co do samych tarcz i klocków biorac pod uwage 130 kucyków wybralem ZIMMERMANN`a cena (310kpl) do jakosci podobno sie spisuje ( zobaczymy na ile to prawda ja zaloze)
auto sluzy do jazdy na codzien (z reguly peace ) a nie do upalania na torze wiec mysle ze wystarczy 258mm
przewody zostaja zwykle elastyki puki co bo oplot to nie 20zl :P

_________________
Jest
-"Dupowozidło" Mondeo mk3 2.0 16v GHIA Kombi
- "Magiczny Czarnuch" - Fiesta mk3 1.8 16v Xr2i http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48108
Bylo
"Prędki Automat" - (RIP) http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=36768
 
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 27 Sty 2017, 08:05   

<<luk-90>> to Focus mk1 mial z tylu tarcze260? A co z linka ręcznego? Coś trzeba dlubac, przerabiać? Czy pasuje wszystko jak należy?:-)
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27 Sty 2017, 09:34   

Mały napisał/a:
Problem mam jeszcze z tyłem bo na bebnach nie moge zblokowac kół...


a tył zmieniałeś na 203?
To jest jeszcze inna kwestia zmiany hamulców - wymienisz sam przód, zacznie dużo lepiej hamować i rozjedzie sie balans z tyłem. Co na niektórych nawierzchniach pogorszy hamowanie
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 27 Sty 2017, 09:53   

Nesor napisał/a:

przewody zostaja zwykle elastyki puki co bo oplot to nie 20zl :P


to chociaż nowe daj nie napuchnięte ....
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.