|
Dobór lepszych hamulców |
Autor |
Wiadomość |
BiMotoMan
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Przemyslaw
Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2016 Posty: 22 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 5 Paź 2016, 23:36 Dobór lepszych hamulców
|
|
|
Moja 3cylindrowa fiesta zamecza hamulce...
Czy ktos probowal jakis leprzy zestaw ?
Mam U siebie zaciski z mondeo 2005.
Mysle ze beda robic z tarczami od focusa mk1 st170.
Ktos probowal podobny zestaw?
Kola mam 15cali i wlasnie zamowilem nowe opony, wiec nie zamiezam zmienic rozmiaru.
Dzieki za sugestie. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 5 Paź 2016, 23:48 troche leprze hamulce
|
|
|
Częściowo w temacie - co robisz, że potrafisz zajechać większe heble litrowym wolnossakiem? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
BiMotoMan
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Przemyslaw
Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2016 Posty: 22 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 6 Paź 2016, 08:35 troche leprze hamulce
|
|
|
W swojej jednolitrowej fiescie mam zawieszenie i dobre opony. Zdolnoscia jezdna nadrabia brak mocy, ale jak juz sie rozpedzi to jedzie po zakretach i radach z jedna predkoscia, wiec jak przychodzi mi hamowac, to zawsze w "ostatniej chwili" i mocno.
Myslalem tez o zaciskach dwu tloczkowych od transita. T260 jezdzi na 15kach...
Zestaw od Pumaspeed wyglada zachecajaco ale jestem pewien, ze taki upgrade mozna wykonac za polowe tej ceny. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 6 Paź 2016, 09:44 troche leprze hamulce
|
|
|
To, co opisujesz, nie jest normalne. Żeby 260mm zaczęły u mnie dymić, a ich skuteczność spadła niemal do zera (mowa o zwykłych tarczach i klockach), musiałem przejechać przez przełęcz w tę i we w tę, każdorazowo hamując z prędkości rzędu 100-130km/h do niemalże zera. Tyle, że tam co kilkaset metrów występowały ciasne zakręty 180 stopni.
Na obecnym zestawie (EBC D616 + robione na zamówienie DS2500) mógłbym przejechać przez tę przełęcz i w tę i z powrotem, i nie udałoby mi się ich doprowadzić do takiego stanu. A to tylko 260. Ty masz fabrycznie tam 258, więc różnica jest w zasadzie żadna. Jakbyś miał 240, to bym zrozumiał, ale nie w takiej sytuacji. Możesz wsadzić 3-setki z Mondeo, jasne, ale raz, że to przerost formy nad treścią. Dwa, że zwiększasz niepotrzebnie masę nieresorowaną. A trzy, że nigdy nie wykorzystasz potencjału takich talerzy obiadowych na oponkach typu 175 czy 185. Na moim komplecie nie można mocno deptać hebla na autostradzie w suchy dzień, bo przy 140km/h zablokuje koła.
Proponuję inne rozwiązanie - weź wsadź porządne tarcze i porządne klocki. Nie za 100zł. U mnie siedzą tarcze za 4 paki i klocki za drugie tyle (a obecnie zdrożały do prawie 6 pak). Płyn wymień na DOT5.1. Przewody zmień na oplot. I jeśli po takiej operacji nadal będziesz w stanie zajechać heble, to koniecznie zrewiduj swój styl jazdy. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
BiMotoMan
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Przemyslaw
Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2016 Posty: 22 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 7 Paź 2016, 00:46 Dobór lepszych hamulców
|
|
|
Styl jazdy mam agresywny.
Moja droga do pracy to 17km.
4swiatla ,7rond i trzy mocne zakrety.
Jak dojezdzam to hamulce mocno smierdza.
Jeszcze mam fabryczne hamulce. Zostalo 30% po 30tys km.
I teraz jest juz malo materialu zeby pohlanac ciepelko, wiec sie przegrzewaja i pedal mieknie po 5 mocnym hamowaniu, pojawil sie tez dzwiek szurania.
Wlasnie zuzylem drugi komplet opon. To jest ciekawe.
Przymiezalem dzisiaj zaciski od mondeo, toyoty celiki (twu tloczkowe) i od lancera evo (brembo).
Mk7 fiesta to chyba bardziej Mazda niz ford w zawieszeniu i hamulcach.
Nie ma szansy uzyc tych z mondeo, brembo sa duzo za duze, ale te od celiki to prawie podeszly, 5-7mm rozbirznosci w mocowaniu jazma (jest nadmiar marerialu zeby zrobic fasolki) klocek jest o polowe wiekrzy powierzchniowo, i podejda do tarcz 260-290mm.
Rozejze sie jeszcze za zasiskami od wiekrzych mazd jak 6 albo CX. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 7 Paź 2016, 07:39 Dobór lepszych hamulców
|
|
|
BiMotoMan napisał/a: | Jak dojezdzam to hamulce mocno smierdza.
Jeszcze mam fabryczne hamulce. Zostalo 30% po 30tys km.
I teraz jest juz malo materialu zeby pohlanac ciepelko, wiec sie przegrzewaja i pedal mieknie po 5 mocnym hamowaniu, pojawil sie tez dzwiek szurania. |
Jeśli zeszklisz klocki, które są nieprzystosowane do osiągania wysokich temperatur, to ich sprawność poleci na ryj. A każde kolejne pałowanie będzie powodować, że będzie jeszcze bardziej spadać. Z tarczami jest podobnie. Kiepskie modele, rozgrzane nad normę, mają niższy współczynnik tarcia. Zrobisz jak chcesz, wsadzisz i 330, ale dla mnie wystarczyłoby wsadzić porządne części i to by hulało bez rozgrzebywania. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
wikol
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Trend
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wiktor
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 69 Skąd: DW
|
Wysłany: 7 Paź 2016, 08:53 Dobór lepszych hamulców
|
|
|
Mam na sprzedaż taki o to zestaw: zaciski z fiesty ST(fabrycznie malowane), nacinane i nawiercane tarcze SD performance, sportowe klocki Mintexa i przewody w oplocie Hela. Hamulce jak nowe, przebieg max 2000km. Całość pasuje plug'n'play. Auto po zamontowaniu hamuje w miejscu i można wybić zęby pasażerowi
|
_________________ http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=73582 |
|
|
|
|
BiMotoMan
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Przemyslaw
Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2016 Posty: 22 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 7 Paź 2016, 20:22 Dobór lepszych hamulców
|
|
|
Fajny zestaw. Na pewno.w dobrym stanie i cenie,
ale chcialbym spronowac cos innego.
Zamowilem dzisiaj nowe jazmo of forda rangera 2006-2012, (taki sam jak mazda bt50) , wydaje mi sie,ze bedzie pasowac rozstawem srob Na zwrotnice. Jezeli tak, to zaraz kupie dwu tloczkowe zaciski i nowe tarsze z focusa st mk1.
Mam tutaj taki sklep, w ktorym moga mi ta tarcze ztoczyc pod wymiar a potem nawiercic i naciac. ( za tarcze na gotowo mam zaplacic nie wiecej niz 80euro )
Opisze jak to pasuje.
Mialem wczesniej dwu tloczkowe zaciski w swojej zabytkowej toyocie starlet i to byly fantastyczne hamulce. CHcialbym takie do fiesty... |
|
|
|
|
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 7 Paź 2016, 21:33 Dobór lepszych hamulców
|
|
|
BiMotoMan, albo zaczniesz używać słownika albo skończysz ze wstążeczką. Jak czytam te wypociny to od błędów ortograficznych czuję jak mi IQ spada. Każda przeglądarka, ba! nawet każdy smartfon posiada wbudowany słownik - użyj go! |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
BiMotoMan
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Przemyslaw
Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2016 Posty: 22 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 7 Paź 2016, 21:42 Dobór lepszych hamulców
|
|
|
Tak. Ja na lumi hulam. Anglojezyczny telefon.
Postaram sie bardziej. Obiecuje. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|