Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK6] 1.3 Brak mocy, wysoka temp. spalin
Autor Wiadomość
plazgut 

Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 2
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 23 Sie 2016, 22:34   [MK6] 1.3 Brak mocy, wysoka temp. spalin

Poprzednio były spore problemy z układem zapłonowym, bo fiesta szarpała, przyspieszała nierównomiernie, wypadanie zapłonu a na dodatek były jeszcze problemy z parownikiem LPG firmy Prins.

Skończyło się na tym, że zrobiłem nasępujące rzeczy:
- parownik LPG zregenerowałem
- nowe swiece org. Forda
- nowa cewka org. Forda
- nowe przewody zapłonowe NGK (które musiałem "ubrać" w rurki termokurczliwe bo miały delikatne przebicie)
- cały dolot był myty wraz z przepływką
- wszystkie filtry nowe org. Forda
- resetowanie ustawień adaptacyjnych w ForScan'ie

Niestety Fiesta jak na 70KM nie ma życia. Nie ważne czy LPG czy PB. Na niskich obrotach jeszcze jakoś jedzie, ale na wyższych obrotach właściwie nic się nie dzieje. Jest jeszcze sprawa falujących wolnych obrotów, ale tu na 90% winny jest silniczek krokowy.
Kiedy już rozłożyłem ręce pojechałem do fachowca, który stwierdził:
- silniczek krokowy do wymiany
- pierwsza sonda lambda pokazuje super, druga sonda ma nieciekawe wartości, potem sprawdził temp. spalin i stwierdził, że winny może być katalizator.

Wyjęcie tutaj katalizatora to chyba kara za wszystkie grzechy świata, więc pojechałem do Poznania na wymianę. Stwierdzili, że faktycznie kat może nadawać się do wymiany bo wszystko na to wskazuje:
- jest mocniejszy na zimnym silniku
- potrafi się dławić
- nierownomierne spalanie (coś jak spalanie stukowe)
- no i druga sonda na to wskazuje
Stwierdzili również, że nie mogą wstawić katalizatora Bosal bo jest ceramiczny, a skoro mam instalację LPG to musi być metalowy. Wykręcili natomiast pierwszą sondę z kolektora i kamerą zobaczyli, że od góry katalizator wygląda ładnie i tak na prawdę bez wyciągania nie są w stanie stwierdzić czy jest uszkodzony.

Sam osobiście wyciąłem okienko od spodu katalizatora i moim zdaniem wygląda super - jest taki blado żółty, prawie biały. Rozgrzałem katalizator potem trochę jazdą i kiedy kolektor z katalizatorem był czerwony można było zobaczyć czy katalizator jest drożny i na moje oko wygląda jak nowy. Nie zauważyłem, żeby był w którymkolwiek miejscu zapchany.

Co może być uszkodzone w takim razie? Spaliny są gorące, bo już na wolnych obrotach prawie parzy w rękę przy wylocie z tyłu auta.
Czy katalizator faktycznie może być wewnątrz zapchany i puchnąć tak, że utrudnia wylot spalin nawet mimo, że wygląda dobrze?
Jeśli nie katalizator to może pierwsza sonda jest winna? Niby wskazuje dobrze, ale to na jej podstawie jest mieszanka ustalana. Brak mocy mógłby na to wskazywać, bo jeśli mieszanka jest uboga to temp. spalin wzrasta.

Sprawdzałem odczyt z sondy i wygląda super - bardzo ładnie napięcie oscyluje wokół lambdy. Na dodatek druga sonda moim zdaniem również pokazuje bardzo dobrze bo ok. 0,15-0,4V, czyli katalizator działa dobrze. Nie wiem skąd fachowcom przyszło do głowy co innego.

Może rozrząd przestawiony delikatnie? Chciałem sprawdzić, ale to chyba kara ze wszystkie grzechy świata, bo trzeba wywalić skrzynię biegów. Nic dziwnego, że ASO woła 1400zł za sprawdzenie rozrządu i ewentualną korektę.

Jedyne co mnie martwi jeszcze to kąt wyprzedzenia zapłonu. Na wolnych obrotach na poziomie 40 stopni a przy wyższych obrotach nawet sporo więcej. Porównywałem z Mazdą 2 z silnikiem 1.6 i wartość kąta podobnie. Jak być powinno?

Trochę się rozpisałem. W tygodniu zamierzam podjechać na hamownię i zobaczyć co tam Fieścior wypluje z siebie, bo może się go po prostu czepiam... Aktualnie staram się wypalić cały bak zatankowany 98 - wydaje się jakby była delikatna poprawa, ale może to tylko placebo (wiem wiem, liczba oktanowa nie dodaje mocy...)

Jakieś rady?

Może ktoś z lubuskiego ma taką Fiestę 1.3 i znajdzie czas pokazać jak to powinno jeździć?
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 24 Sie 2016, 08:51   [MK6] 1.3 Brak mocy, wysoka temp. spalin

plazgut napisał/a:
Aktualnie staram się wypalić cały bak zatankowany 98 - wydaje się jakby była delikatna poprawa, ale może to tylko placebo (wiem wiem, liczba oktanowa nie dodaje mocy...)



Czyli moja porada z Ford Club Polska działa. :) Poczekaj. Ten efekt nie idzie od razu. Mocy na pewno nie doda, ale silnik/wtryskiwacze przeczyści, spalanie wyrówna, jeśli jakieś syfy były, to wypłucze.
 
 
plazgut 

Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 2
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 24 Sie 2016, 22:38   [MK6] 1.3 Brak mocy, wysoka temp. spalin

Witam Cię ponownie :) Przyznam, że sam wpadłem na pomysł zatankowania czegoś lepszego i zalałem Shell Racing 100 głównie żeby obserwować zmianę katą wyprzedzenia zapłonu, ale twoja rada utwierdziła mnie, więc zatankowałem 98. Wydaje mi się, że nastąpiła delikatna poprawa, ale tylko delikatna, może będzie lepiej. Czasy otwarcia wtryskiwaczy na wolnych obrotach są na poziomie 3ms, więc jak dla mnie super.

Dzisiaj dodatkowo byłem na hamowni, poniżej wykres. Zielony to na LPG. Ktoś ma wzorcowy wykres? Co sądzicie? Brakuje kilku KM i ok. 10Nm, ale poza tym wygląda chyba elegancko. Czyżbym się czepiał faktycznie tego silnika?

[attachment=0:17wurhpi]fiesta_hamownia.JPG[/attachment:17wurhpi]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 10:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.