Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego
Autor Wiadomość
majewa 

Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Piotr
Dołączył: 16 Sie 2016
Posty: 4
Skąd: Kczewo
Wysłany: 16 Sie 2016, 11:51   ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego

Witam Szanownych forumowiczów.
Kilka dni temu zakupiłem Fiestkę MK6 1,3 z 2008 r. i mam do Was pytanie bo trochę niepokoi mnie pewien objaw.
Pytanie dotyczy nadmuchu powietrza. Kiedy na rozgrzanym silniku włączam nadmuch powietrza z ustawieniem na max "ciepłe" z wylotów leci bardzo gorące powietrze , natomiast kiedy przestawię na min "zimne" to owszem temperatura powietrza z wylotów znacznie spada ale w dalszym ciągu jest ona wyższa niż temperatura otoczenia. No i tu pytanie czy u Was też tak jest ?
Mimo zapewnień sprzedającego że autko jest bezwypadkowe , oczywiście po dokładniejszym przyjrzeniu się już po zakupie stwierdzam że z pewnością było wypadkowe. Nie zauważyłem wcześniej takich oczywistości jak brak wygłuszenia maski , osłony dolnej silnika , czy brak uszczelki grodzi oddzielającej komorę silnika od komory podszybia . No właśnie , może to jest przyczyna że ciepłe powietrze silnika ogrzewa powietrze zasysane do kabiny ? Co o tym myślicie ?
Z góry dziękuję za ew. podpowiedzi.
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 16 Sie 2016, 14:53   ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego

majewa napisał/a:

Mimo zapewnień sprzedającego że autko jest bezwypadkowe , oczywiście po dokładniejszym przyjrzeniu się już po zakupie stwierdzam że z pewnością było wypadkowe. Nie zauważyłem wcześniej takich oczywistości jak brak wygłuszenia maski , osłony dolnej silnika , czy brak uszczelki grodzi oddzielającej komorę silnika od komory podszybia . No właśnie , może to jest przyczyna że ciepłe powietrze silnika ogrzewa powietrze zasysane do kabiny ?.



Witaj :)

Ja też nie mam u siebie fabrycznego wygłuszenia maski, podobno tylko dla diesli dawali.
Osłony silnika w Fieście nigdy nie było, dopiero nowszy model mk7 ją ma. Swoją droga chciałem dokupić dla siebie taką osłonę, ale okazało się, że nie ma do czego jej montować, producent nigdy nie przewidział jej istnienia.

Uszczelka na górze i jej brak to raczej ma charkater izolujący by syfy takiej jak pyłki, liście, itp rzeczy nie dostawały sie pod maskę. Oczywiście może mieć to jakiś wpływ na ciepłe powietrze, ale czy ma to wykonaj dwa testy:
1. Sprawdź czy na postoju tak samo leci ciepłe powietrze jak w czasie jazdy
2. Sprawdź czy jak będziesz cofał energicznie, też będzie powietrze ciepłe leciało.

Jak będzie, to uszczelkę kup np na Allegro lub jakimś złomowisku.
A jesli to coś innego, to może być np rozłączony jakieś przewód, niesprawna nagrzewnica, czyli tylko grzeje, ale nie może się wyłączyć, itp.
 
 
_KRis_ 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 15 Sty 2015
Posty: 151
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Sie 2016, 19:10   ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego

@majewa: spokojnie, w zimie poleci zimne. Jak szybko jedziesz to też pewnie leci w miarę chłodne.
 
 
majewa 

Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Piotr
Dołączył: 16 Sie 2016
Posty: 4
Skąd: Kczewo
Wysłany: 18 Sie 2016, 09:06   ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego

slawomirro napisał/a:
Witaj :)

Ja też nie mam u siebie fabrycznego wygłuszenia maski, podobno tylko dla diesli dawali.
Osłony silnika w Fieście nigdy nie było, dopiero nowszy model mk7 ją ma. Swoją droga chciałem dokupić dla siebie taką osłonę, ale okazało się, że nie ma do czego jej montować, producent nigdy nie przewidział jej istnienia.

Uszczelka na górze i jej brak to raczej ma charkater izolujący by syfy takiej jak pyłki, liście, itp rzeczy nie dostawały sie pod maskę. Oczywiście może mieć to jakiś wpływ na ciepłe powietrze, ale czy ma to wykonaj dwa testy:
1. Sprawdź czy na postoju tak samo leci ciepłe powietrze jak w czasie jazdy
2. Sprawdź czy jak będziesz cofał energicznie, też będzie powietrze ciepłe leciało.

Jak będzie, to uszczelkę kup np na Allegro lub jakimś złomowisku.
A jesli to coś innego, to może być np rozłączony jakieś przewód, niesprawna nagrzewnica, czyli tylko grzeje, ale nie może się wyłączyć, itp.



Ooo , przyznam że to spore zaskoczenie dla mnie , myślałem że wśród samochodów tej generacji takie elementy jak osłona silnika czy wygłuszenie to standard . No ale faktycznie kilku sprzedawców części do forda potwierdziło że producent nie przewidział takich ekstrasów :) Mimo wszystko chyba taką osłonę sobie dorobię , bo jakoś mam wrażenie że przydatne jest ją mieć . Zwłaszcza że w dolnej części zderzaka są wypustki które naturalnie aż się prosi żeby wykorzystać do zamontowania osłony.

Zakupiłem uszczelkę , dziś będę montował i dam znać czy coś się zmieniło w kwestii ciepłego powietrza z nadmuchu.

A jeszcze przy okazji mam takie pytanie.

W centralnej części podłogi jest przetłoczenie najwyraźniej na tłumik środkowy ( a może katalizator ? ) , jest też wolny wieszak , ale to wszystko :)
Przez ten rejon przechodzi tylko goła rura wydechowa która ciągnie się od przodu od łącznika elastycznego , aż do tyłu do tłumika końcowego.
Czegoś mi brakuje ??? :) , Czy też tak powinno być w benzynie , a przetłoczenie wykorzystywane jest do dodatkowego tłumika innej wersji silnikowej np. diesla ?

Z góry dziękuję za odpwowiedź
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 18 Sie 2016, 19:06   ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego

majewa napisał/a:
W centralnej części podłogi jest przetłoczenie najwyraźniej na tłumik środkowy ( a może katalizator ? ) , jest też wolny wieszak , ale to wszystko :)
Przez ten rejon przechodzi tylko goła rura wydechowa która ciągnie się od przodu od łącznika elastycznego , aż do tyłu do tłumika końcowego.
Czegoś mi brakuje ??? :) , Czy też tak powinno być w benzynie , a przetłoczenie wykorzystywane jest do dodatkowego tłumika innej wersji silnikowej np. diesla ?

W ST 2.0 150KM katalizator jest pod podłogą, a w 1,3-1,25-1,4-1,6 są zaraz za kolektorem wydechowym, także niczego Ci nie brakuje...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 18 Sie 2016, 19:51   ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego

majewa napisał/a:

A jeszcze przy okazji mam takie pytanie.

W centralnej części podłogi jest przetłoczenie najwyraźniej na tłumik środkowy ( a może katalizator ? ) , jest też wolny wieszak , ale to wszystko :)
Przez ten rejon przechodzi tylko goła rura wydechowa która ciągnie się od przodu od łącznika elastycznego , aż do tyłu do tłumika końcowego.
Czegoś mi brakuje ??? :) , Czy też tak powinno być w benzynie , a przetłoczenie wykorzystywane jest do dodatkowego tłumika innej wersji silnikowej np. diesla ?

Z góry dziękuję za odpwowiedź



Zgadza sie. Moja 1.6 ma tłumik środkowy.
Inne silniki (1,25/1.3/1.4) tego nie mają, ale nic nie stoi na przeszkodze by taki tłumik środkowy zainstalować (z pożytkiem dla środowiska)
 
 
majewa 

Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Piotr
Dołączył: 16 Sie 2016
Posty: 4
Skąd: Kczewo
Wysłany: 23 Sie 2016, 09:01   ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego

No więc po zamontowaniu uszczelki na grodzi sytuacja z ciepłym zamiast zimnego nadmuchem zdecydowanie się poprawiła więc to chyba jednak był powód . Bardzo dziękuję wszystkim za pomocne odpowiedzi . Nie wiem , chyba nie powinienem zadawać pytań o różnej tematyce w tym samym poście ( jeżeli tak , to przepraszam administratora i proszę o ew. uwagę ). Ale mam jeszcze 1 pytanie dotyczące tłumika. Otóż tłumik końcowy jest mocno przerdzewiały i kiedy chodzi silnik kapie z niego mnóstwo wody. Czy to jest normalne ? Czy też powinienem coś z tym zrobić ? Oczywiście wiem że powinienem wymienić dziurawy tłumik ( choć o dziwo pracuje cały układ bardzo cicho ) , ale obawiam się że przy takiej ilości wody nowy tłumik też zaraz tak samo pordzewieje . Czy coś można z tym zrobić ?
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 23 Sie 2016, 09:38   ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego

majewa napisał/a:
Ale mam jeszcze 1 pytanie dotyczące tłumika. Otóż tłumik końcowy jest mocno przerdzewiały i kiedy chodzi silnik kapie z niego mnóstwo wody. Czy to jest normalne ?



Tak, jeśli jest wilgotno w nocy, zbiera się tam para wodna (w tłumiku) i potem jak odpalasz silnik, woda wypływa.
Oczywiście wpływa to na korozję tłumika, ale tak ma każdy tłumik w każdym aucie na świecie.
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Paź 2016, 18:32   ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego

Odświeżę temat. Woda zbierająca się w końcowym tłumiku wyżarła cienką blachę już po 2 latach i tłumik nadaje się raczej do wymiany. Producent MTS - szczerze odradzam zakup /nie był tani/.
Oryginał Forda wytrzymał o wiele dłużej !!
I moje pytanie ; jakiego producenta polecacie ? - ponoć dobrej jakości są produkty polskich Firm np. 08.161POLMOSTRÓW, ASMET 07126.
 
 
rafalszczypinski 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Rafał
Wiek: 48
Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 26
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26 Paź 2016, 08:59   ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego

Kolego, wszystko zależy ile chcesz zainwestować w auto- używka za 50zł (https://www.olx.pl/oferta... ... 3bcea012f7) albo zainwestuj w wersję z kwasówki- to już podchodzi pod tysiąc zł za wydech - raz a dobrze.
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 26 Paź 2016, 12:51   ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego

damianisko5 napisał/a:
ponoć dobrej jakości są produkty polskich Firm np. 08.161POLMOSTRÓW, ASMET 07126.



Mam tłumik końcowy od polskiej firmy ze Śląska. Niestety nie pamiętam nazwy. Kupiłem przez Allegro za ok 200zł.
Tłumik ma tylko jedną wadę. Montażową. Jest zauważalnie węższy od fordowskiego oryginału i wymaga bardzo solidnego
zamocowania. Zamontowanie go ot tak, jak fordowski oryginał powoduje, że wpada w wibracje i hałasuje przy ruszaniu z 1 biegu.
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Paź 2016, 14:09   ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego

rafalszczypinski- w używkę raczej nie zainwestuję, tauzena też zdecydowanie nie wydam na wydech /to ok. 1/8 wartości auta.
Kupiłem P 08.161 czyli produkt polski. Zobaczymy jak długo pożyje. Na razie wisi ten zardzewiały.
 
 
AnBis 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 3
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 29 Maj 2019, 09:58   Re: ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepł

majewa napisał/a:
Witam Szanownych forumowiczów.
Kilka dni temu zakupiłem Fiestkę MK6 1,3 z 2008 r. i mam do Was pytanie bo trochę niepokoi mnie pewien objaw.
Pytanie dotyczy nadmuchu powietrza. Kiedy na rozgrzanym silniku włączam nadmuch powietrza z ustawieniem na max "ciepłe" z wylotów leci bardzo gorące powietrze , natomiast kiedy przestawię na min "zimne" to owszem temperatura powietrza z wylotów znacznie spada ale w dalszym ciągu jest ona wyższa niż temperatura otoczenia. No i tu pytanie czy u Was też tak jest ?
Mimo zapewnień sprzedającego że autko jest bezwypadkowe , oczywiście po dokładniejszym przyjrzeniu się już po zakupie stwierdzam że z pewnością było wypadkowe. Nie zauważyłem wcześniej takich oczywistości jak brak wygłuszenia maski , osłony dolnej silnika , czy brak uszczelki grodzi oddzielającej komorę silnika od komory podszybia . No właśnie , może to jest przyczyna że ciepłe powietrze silnika ogrzewa powietrze zasysane do kabiny ? Co o tym myślicie ?
Z góry dziękuję za ew. podpowiedzi.


Chodzi mi o tę uszczelkę grodzi oddzielającej komorę silnika od komory podszybia. Jak to wygląda i gdzie ja kupiłeś?? Mam podobny problem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK7] Odpalenie ciepłego nawiewu na zimnym silniku
Ziaja Mechanika ogólna 5 5 Lis 2013, 09:49
artax
Brak nowych postów [MK3] Brak ciepłego powietrza z nawiewu mimo ze silnik jest
Dmucha zimnym powietrzem, a wskazówka temp. jest na 3/4 miarki
Kuleczka Mechanika 19 9 Sty 2009, 20:51
Freeman
Brak nowych postów [MK6] Słaby nawiew, nieszczelny układ nawiewu
silnik pracuje całą parą a nawiew jest słabiutki
jedrzejb Mechanika 6 1 Lis 2011, 10:49
jedrzejb
Brak nowych postów Dławienie sie ciepłego silnika
Fordzik88 Mechanika silnika 7 5 Maj 2017, 16:00
szynszyl
Brak nowych postów Czy coś daje zmiana komputera??
komp z wiekszego siniora
spider Tuning mechaniczny 2 4 Paź 2006, 07:21
semek711


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.