Stuki w układzie kierowniczym |
Autor |
Wiadomość |
mehacz
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: Kosina
|
Wysłany: 1 Sie 2016, 19:17 Stuki w układzie kierowniczym
|
|
|
Witam,
nie wiem czy wątek już był ale od jakiegoś czasu na postoju albo przy parkowaniu po przekręcaniu kierownicy w prawo lub w lewo słyszę odczuwalne (jak by przeskoki) stuki na kierownicy (na kolumnie) auto z 2015r. od nowości u mnie z przebiegiem 28kkm. Co to może być? Czy szpece z ASO na gwarancji będą wiedzieć oco kaman? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Gru 2016, 18:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 1 Sie 2016, 20:37 [MK7] Stuki w układzie kierowniczym
|
|
|
W firmowym Fiorino takie objawy były z powodu pękniętej sprężyny... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Forter
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 32 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 3 Sie 2016, 17:49 [MK7] Stuki w układzie kierowniczym
|
|
|
miałem kiedyś taki przypadek w swoim. nikt nie mógł mi powiedzieć co to. obstawiali przekładnie. wybrałem się na ASO i okazało się, że zużył się smar na na krzyżakach kolumny kierowniczej. Przesmarowali na nowo i ustało. Do tej pory cisza. Nie wiem jak mocno czuć to u Ciebie, może akurat ta sama przypadłość. |
|
|
|
|
mehacz
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: Kosina
|
Wysłany: 3 Sie 2016, 18:41 [MK7] Stuki w układzie kierowniczym
|
|
|
W piątek wybieram się do aso na 12. Pan przez telefon nie udawał zaskoczonego i stwierdził że wie o co kaman. Kazał przyjechać i przygotować się na godzinę roboty z ich strony. Dam znać jak wrócę
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 3 Sie 2016, 21:53 [MK7] Stuki w układzie kierowniczym
|
|
|
smar na kolumnie kierowniczej jak kolega wyżej napisał - 5 minut roboty razem z myciem rąk |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
spiochu
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Piotr
Wiek: 47 Dołączył: 02 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Dębe Wielkie
|
Wysłany: 4 Sie 2016, 10:02 [MK7] Stuki w układzie kierowniczym
|
|
|
Ale jak się dobrać, od której strony nasmarować, coś trzeba zdjąć?
No i jaki smar użyć? Tzw. towot będzie ok?
Wysłane z telefonu |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 4 Sie 2016, 20:16 [MK7] Stuki w układzie kierowniczym
|
|
|
nie wiem jaki dokładnie smar poszedł u mnie - ale od ponad 120tys. robi robote
dostep jest prosty - sciagasz gorna oslone kolumny, kiera max w dol i powinieneś dosiegnac krzyżaków - ogolnie ja nie zdazylem się dobrze przyjrzeć i było zrobione |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
mehacz
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: Kosina
|
Wysłany: 8 Sie 2016, 09:42 [MK7] Stuki w układzie kierowniczym
|
|
|
Byłem, diagnoza - "my nic nie słyszymy ale decyzją mistrza będzie naprawa".
W tą środę mam się stawić ponownie (zamawiali jakąś tulejkę i smar gdyż nie posiadali na miejscu) i już bez książki serwisowej i innych ceregieli mam przyjechać i mają się uwinąć do godziny.
Pożyjemy zobaczymy... |
|
|
|
|
spiochu
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Piotr
Wiek: 47 Dołączył: 02 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Dębe Wielkie
|
Wysłany: 9 Sie 2016, 09:50 [MK7] Stuki w układzie kierowniczym
|
|
|
MisiekT napisał/a: | nie wiem jaki dokładnie smar poszedł u mnie - ale od ponad 120tys. robi robote
dostep jest prosty - sciagasz gorna oslone kolumny, kiera max w dol i powinieneś dosiegnac krzyżaków - ogolnie ja nie zdazylem się dobrze przyjrzeć i było zrobione |
Dzięki, spróbuję
Wysłane z telefonu |
|
|
|
|
mehacz
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: Kosina
|
Wysłany: 11 Sie 2016, 14:50 [MK7] Stuki w układzie kierowniczym
|
|
|
Wczoraj byłem w ASO. Ponoć wymienili pół kolumny m. in. krzyżak i ustawiali zbieżność. Na chwilę obecną malina. Mam nadzieje że problem nie powróci...
Ps cały czas powtarzali, że była to tylko profilaktyka bo oni nic nie słyszeli... To nie wiem czy akcja jest na to że tak sami z siebie czy co? |
|
|
|
|
edek1977
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 15 Maj 2015 Posty: 61 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13 Sie 2016, 21:49 [MK7] Stuki w układzie kierowniczym
|
|
|
coś tu nie gra, niby co się stało z tym smarem - został wypłukany? owszem smar zlikwiduje odgłos ale luz pozostanie. Przerabiałem ten temat, trzeba wymienić przekładnie. |
|
|
|
|
kramar
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.5TDCi/75KM
Imię: Tomek
Wiek: 24 Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 6 Wrz 2016, 18:55 [MK7] Stuki w układzie kierowniczym
|
|
|
mam podobny problem.
Pytanie : co to za smar ( firma, model ) |
|
|
|
|
edek1977
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 15 Maj 2015 Posty: 61 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Wrz 2016, 15:51 [MK7] Stuki w układzie kierowniczym
|
|
|
Likwidacja luzu za pomocą smaru, pogratulować ASO sposobu rozwiązania problemu. Owszem smar zamaskuje dźwięk, ale chyba nie o to chodzi. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12 Wrz 2016, 17:07 [MK7] Stuki w układzie kierowniczym
|
|
|
W avensisie t22 jest taki sam problem i też wymiana/nałożenie nowego smaru pomaga. Do tego tam dochodził luz na kolumnie kierowniczej. Nie wiem jak to działa, ale piszą, że działa I chyba toyota robiła na to akcje serwisową. |
|
|
|
|
edek1977
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 15 Maj 2015 Posty: 61 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Wrz 2016, 11:03 [MK7] Stuki w układzie kierowniczym
|
|
|
Przede wszystkim trzeba sprawdzić luz na przekładni, bo jeśli jest luz to smar zlikwiduje tylko odgłos, a problem będzie się pogłębiał. Mi w ASO na gwarancji właśnie zastosowali smar, nie było czuć luzu (widocznie był na tyle mały) ale po gwarancji (przebieg około 80tys.)odgłos powrócił no i czuć było wyraźnie luz, pewnie można by znowu zastosować smar i jeździć dalej, tylko główny problem zostaje nierozwiązany. |
|
|
|
|
janek80
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 37 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 74 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 14 Paź 2016, 20:38 [MK7] Stuki w układzie kierowniczym
|
|
|
miałem to samo. Wymienili mi w serwisie górne mocowanie amortyzatora oraz końcówkę drązka kierowniczego. |
_________________
|
|
|
|
|
desconfiado
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Ania
Wiek: 27 Dołączyła: 02 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 5 Lis 2016, 16:56 [MK7] Stuki w układzie kierowniczym
|
|
|
Też mam taki problem, przy skręcaniu czuję szarpanie, w aso stwierdzili że wszystko ok, bo w zastępczej fieście też tak jest.. |
|
|
|
|
janek80
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 37 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 74 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 20 Lis 2016, 15:32 [MK7] Stuki w układzie kierowniczym
|
|
|
kilka tyg. temu pisałem że końcówkę drążka mi wymienili i mocowanie górne amorów... po tej wymianie zacząłęm dostrzegać stuki w układzie kierowniczym. Fiesta lepiej skręca na 17" ale właśnie te stuki i co ciekawe podjechałem jeszcze raz do mechanika i podobno układ się usztywnił i właśnie przekładnia daje o sobie znać. Podobno szybkie zużywanie się jej jest wynikiem m.in. jazdy na tak dużych felgach.
Po zmianie na zimowe koła i 14" stuków nie ma. |
_________________
|
|
|
|
|
onekdc
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 15 Wrz 2015 Posty: 18 Skąd: Oława
|
Wysłany: 26 Gru 2016, 23:31
|
|
|
Dobrze wiedzieć bo za wymianę przekładni po regeneracji chcą 7 paczek |
_________________ Instagram #onekdc
|
|
|
|
|
stefano_28
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Stefan
Dołączył: 30 Mar 2017 Posty: 12 Skąd: Opole
|
Wysłany: 19 Lip 2018, 22:22
|
|
|
Witam
Jaki polecacie smar do przesmarowania kolumny kierowniczej? |
|
|
|
|
|