Przesunięty przez: van 2 Lip 2017, 19:20 |
Fiesta Mk3 by Mały:) |
Autor |
Wiadomość |
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 9 Gru 2017, 11:11
|
|
|
Ehh. Luk-90 map sensor napewno jest od turbo bo sprawdzałem i jestem pewien. Co do schematów to wielkie sorry, zapomniałem...ze mam ich wiele...:ups: sprawdzę map sensor jeszcze dzis. A co do twoich spostrzeżeń że sam sobie z tym nie poradze to powiedz mi moze co mam zrobic? A moze mi to spróbujesz ogarnac?? xD |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Gru 2017, 11:45
|
|
|
Ja sobie radze, ze swoimi motoryzacyjnymi problemami, na rzeczy, które szukałeś pomocy odpisałem co mogłem, pytania o pinout dostałeś odpowiedzi i pomimo tych odpowiedzi pytasz za chwile o nie znowu. Bez zrozumienia problemu i sposobu działania całego układu wtryskowo-zapłonowego w swoim samochodzie twoje szukania elementu powodującego zamęt spełzną na niczym.
No i właśnie o tym pisałem, ty oczekujesz gotowego rozwiązania przez internet, takiego nie będzie, trzeba oddać to w ręce kogoś bardziej ogarniętego w te klocki i tyle. Wyraziłem swoje zdanie nie mając na celu hejtowania twojej pracy, ale uzmysłowienia ci problemu w osiągnięciu celu. Więcej już nie będę podejmował zdania w tym temacie. I szczerze życzę znalezienia usterki, dużo już pracy włożyłeś w to auto, niech zacznie śmigać. |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 9 Gru 2017, 14:37
|
|
|
Spoko luk-90. Nic nie mówie ale tak naprawde to chcialem to sam ogarnac a nie przez internet. O pomoc prosiłem i nią otrzymałem. Do ciebie oczywiście nic nie mam, pomogłeś w pewnym sensie też. I nikt ci nie zabrania udzielać się w tym temacie(jeszcze raz sory za wcześniejsze jesli o to chodzi). Mniejsza o wieksze. Chyba doszedłem do tego co było. A wiec tak: chodzi o map sensor, wyciągnąłem z przewodu podcisnienia zaworek zwrotny i silnik
palil ale gasł odrazu. Sprawdzilem go dziala tylko w jedna strone ten zaworek, zrobilem mala dziurke szpilka w membramie zaworu zwrotnego bo z tego co wiem musi ten zaworek tez dzialac w druga strone tylko ze częściowo. Zalozylem odpalilem i silnik pracowal praktycznie rowniutko. Przestal tak truć jak na poczatku bo pewnie na wolnych map sensor nie dzialal wogole przez ten zaworek. Wymrygalem bledy i wyszlo znow co2 i zawor regulujacy doladowanie. Przepialem jeszcze raz pin z 27 na 8 we wtyczce ECU. Odpalilem na chwile i znow sprawdzilem błędy i wyszedl tylko zawor regulujacy doladowanie, co2 juz nie. Odpalilem silnik, zagrzal sie i zaczalem krecic srobka potencjometru i regulacja zaczela dzialac bo obroty rosly lub falowaly albo silnik gasł...
Wiec wina stala po stronie zaworku zwrotnego od map sensora musze gdzies poszukac oryginalnego z frst nie wiem gdzie znajde. nie zdazylem juz na stacje dzis jechac ale w przyszlym tygodniu mysle ze pojadę i sprobuje ustawic co2 i mysle,ze problem bedzie rozwiazany. tak po prawdzie to moj map sensor byl juz reperowany przez znajomego mechanika byl klejony bo byl rozwalony i nie wiem czy bedzie dzialal poprawnie:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 9 Gru 2017, 16:44
|
|
|
bez filmu się nie liczy |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 9 Gru 2017, 16:54
|
|
|
W przyszlym tygodniu zrobie jak ustawie co2 Tylko musze ten zaworek zwrotny gdzies dopaść i najlepiej map sensor:-) zastanawia mnie tylko dlaczego musi być przełożony pin z 27 na 8 jak tak było w Ecu 0fab. |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 15 Gru 2017, 22:27
|
|
|
Kolejny dzień zmagań z fiestą nie przyniósł żądanego efektu <załamka> nie mam siły już do tego jeb...go silnika, gówno jakiego mało za przeproszeniem nikogo nie obrażając. Pojechałem dziś na co2 do znajomego na stacje. I normalnie podpial mi sonde i pokazywało jakieś 6-7% co2. Normalnie szok. Zaczalem skrecac potencjometr w prawo i nic sie nie dzialo oprocz tego ze co2 roslo...zaczalem krecic w lewo i spadlo do 2,5%(nie wiem dla czego tak jest powinno byc na odwrot chyba, moze temu ze zmienilem te piny) ale skakalo w gore na 3-4% bo w tym g... cały czas pierdzielą sie obroty choc na chwile francowata nie potrafi utrzymac normalnych obrotów... zeby wiedziec ile co2 normalnie pokaże. Gość powiedzial na stacji ze jak nie mam katalizatora to nie pokaże dokladnej wartosci co2. Nie wiem co robic dalej. To chyba bedzie koniec przygody z fiesta...bynajmniej z silnikiem rsturbo. Zaluje ze kupilem tem zlom...przez ten silnik bede zyl pewnie z 5 lat krucej żałosny ten silnik jest naprawde, chyba nie ma jak ziutek przynajmniej czesci dostepne... brak pomysłów |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15 Gru 2017, 22:39
|
|
|
Obroty silnika zależą od co2, jak miałeś wyższe wartości to trzymała równo obroty?
Po zmianie wartości trzeba go chyba przytrzymać na 3 tysiącach obrotów tak jak pisał Dual, zrobiłeś to?
Ja mam ustawione co2 na 1,5% bez katalizatora |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 15 Gru 2017, 22:56
|
|
|
Nie zrobiłem tego bo nie wiedzialem ze tak trzeba Piotrze:-)niby procedura byla inna. Tak, cos pokrecilem potencjometrem to jakas chwile trzymal ladnie obroty rowno kolo 1000obr ale przez moze minute. Ale nie wiadomo mi bylo nic ze po przekreceniu na inna wartosc co2 trzeba przytrzymac silnik na 3000 obr... czyli dobrze rozumie ze po kazdym przekreceniu pokretla mam przytrzymac ja na 3000 obr? |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16 Gru 2017, 00:21
|
|
|
tak pisał Dual, u Ciebie w temacie wrzucał skana, może by to coś zmieniło.
Sprawdzę w weekend u siebie w haynesie.
Ona teraz trzyma obroty czy falują?
Kup to:
http://allegro.pl/haynes-...6696147039.html
dobra cena, po angielsku, ale tam znajdziesz DUŻO rzeczy |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 16 Gru 2017, 10:00
|
|
|
Teraz to sie tak posrało że po przygazowaniu trzyma chyba okolo 3tys i bardzo powoli spadaja obroty ale i tak za wysoko bo okolo 1200-1500 i dalej truje ale mniej troche... mam Haynesa na kompie od luk-90... tylko manuala. Jeszcze doszedl jeden problem bo turbina pompuje tylko 0,2-0,3 bara...normalnie nędza co jest grane |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 16 Gru 2017, 17:53
|
|
|
wywal tą wiązkę w cholerę. i zrób nową od podstaw |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 16 Gru 2017, 19:20
|
|
|
Ale czemu mam ją wywalić jak przecież jest reakcja na potencjometr bo zeszedłem co2 z 6% na 2,5% i wiecej sie nie dało bo sprawdzałem miernikiem. Może tak naprawde trzeba zmiane wartości zaadoptować podniesieniem obrotów do 2000tys na 30 sekund...jak dobrze zrozumiałem z manuala haynesa |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 29 Gru 2017, 20:33
|
|
|
Witojcie wszyscy:-) tak dziś mnie natchnęło żeby coś pogrzebać z fiestą...mianowicie z tym marnym doładowaniem turbo. Sprawdziłem cały dolot i jest szczelny. Obstawiałem że klapka wastegate jest nieszczelna ale okazalo sie że winien jest baypass...odpialem wężyk łączący baypass z dolotem i kruciec zaslepilem zeby ciśnienie nie uciekalo...pojechałem kawalek sie przejechac i turbina w moment załadowała 1,2 bara oczywiście jednorazowo bo nie chcialem palowac silnika takim doladowaniem. Co sie okazuje baypass winny, tylko dlaczego? Miękka i stara sprezyna? Co zrobic...kupic inny baypass ktory bedzie otwierał przy 0,7 bara czy w tym wymienic sprezyne... ale też odziwo turbina pompuje okolo 1,2 bara bez baypassu i jak jej depnąłem to szła jak wściekła w całym zakresie obrotow do odcinki...silnik dostal tyle sprężonego powietrza i nawet go nie zmulilo z powodu mniejszej dawki paliwa...nie wiem dlaczego a odpycha sie niesamowicie. |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Gru 2017, 09:31
|
|
|
nie za duzo 1,2 do takiego silnika ? |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 30 Gru 2017, 09:43
|
|
|
Wiadomo ze za duzo. Wiem wiem. To byla tylko próba baypassa turbosprężarki no i wynika z tego że jest do wyjeb....nia bo juz otwiera przy 0,2 - 0,3 bara czyli że sprężyna lub membrama padnieta a ma otwierac przy 0,7 z tego co wiem |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 30 Gru 2017, 15:53
|
|
|
Zakupiłem dziś MBC ale nawet to nie pomogło i po podpięciu zaworku i odkreceniu go i tak pompowalo 0,3 bara. Gruszka do wymiany:-) tylko gdzie taka kupie co otwiera przy 0,7 bara może będą mieli na stanie gdzies gdzie regeneruja turbosprężarki |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 2 Sty 2018, 18:40
|
|
|
Jak Ty masz podcisnienia przy turbinie podłaczone?? Nie rozumiem dlaczego na mbc masz 0.3, a z tego co zrozumiałem jak odpiałes gruszke to miałes ponad 1bar.... Jezeli z odpieta gruszka dmuchało maxa, to i na mbc spokojnie powinno tyle dmuchnac. Co steruje doładowaniem w RST?? Jest tam EBC? Przy gruszce masz jeszcze regulacje na kierowniczce, co powoduje wstepne napiecie sprezyny.
Bedziesz jezdził na takim doładowaniu to raz dwa załatwisz silnik, u mnie wystarczyło jednorazowe przeładowanie.... |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 2 Sty 2018, 19:20
|
|
|
A wiec więc tak: najpierw miałem podłączone prosto od zimnej muszli do gruszki i otwieralo przy 0,3 bara. Tylko nie wiem jak bardzo musze skrócić sztange gruszki ile ją skręcić żeby otworzyło przy 0,7 bara.
Najpierw mbc podłączyłem tak:
I nie działało nie wiem czemu, tak jakby wogóle nie bylo mbc i otwieralo przy 0,3 bara. Teraz zmienilem gruszke na inna praktycznie nowa pozyczylem i dalej otwieralo przy 0,3 bara, skrecilem sztange gruszki moze z 0,5 cm i cos bylo lepiej, potem podpialem mbc znow tak samo jak w linku wyżej i tez lipa, teraz mam padpiete tak:
i regulacja mbc działa skrecilem na maxa i pompowalo full, wystarczylo popuscic pokretlo o jeden ząbek i pompuje takie 0,7 bar. Zastanawiam sie czemu po zalozeniu innej nowej gruszki znow otwieralo juz przy 0,3 bara nie mam pojecia
Ori w rst jakis tam ebc jest ale mam to odpiete. |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 2 Sty 2018, 19:57
|
|
|
no ten drugi schemat mbc wydaje sie byc ok. ja tak mam podłaczone i daje rade. Co do mbc to tez sa rozne, musisz miec takie aby pracowało Ci plynie przy nizszym doładowaniu. U mnie gruszka tez otwiera przy niskim doładowaniu, podejrzewam ze tez cos okolo 0.3, no ale to masz własnie regulacje na sztandze aby to ewentualnie podniesc. Chociaz doładowaniem powinno dac sie wystroic na MBC!!
U mnie tylko cisnienei nie jest brane z zimnej muszli, a mam podłaczone maksymalnie blisko przepustnicy. |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 2 Sty 2018, 19:59
|
|
|
Jakie masz mbc, i czy na pewno je dobrze podłaczyłes?? W dobrym kierunku?? |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
|