Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
2 Lip 2017, 19:20
Fiesta Mk3 by Mały:)
Autor Wiadomość
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 9 Gru 2017, 11:11   

Ehh. Luk-90 map sensor napewno jest od turbo bo sprawdzałem i jestem pewien. Co do schematów to wielkie sorry, zapomniałem...ze mam ich wiele...:ups: sprawdzę map sensor jeszcze dzis. A co do twoich spostrzeżeń że sam sobie z tym nie poradze to powiedz mi moze co mam zrobic? A moze mi to spróbujesz ogarnac?? :ok: xD
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Gru 2017, 11:45   

Ja sobie radze, ze swoimi motoryzacyjnymi problemami, na rzeczy, które szukałeś pomocy odpisałem co mogłem, pytania o pinout dostałeś odpowiedzi i pomimo tych odpowiedzi pytasz za chwile o nie znowu. Bez zrozumienia problemu i sposobu działania całego układu wtryskowo-zapłonowego w swoim samochodzie twoje szukania elementu powodującego zamęt spełzną na niczym.
No i właśnie o tym pisałem, ty oczekujesz gotowego rozwiązania przez internet, takiego nie będzie, trzeba oddać to w ręce kogoś bardziej ogarniętego w te klocki i tyle. Wyraziłem swoje zdanie nie mając na celu hejtowania twojej pracy, ale uzmysłowienia ci problemu w osiągnięciu celu. Więcej już nie będę podejmował zdania w tym temacie. I szczerze życzę znalezienia usterki, dużo już pracy włożyłeś w to auto, niech zacznie śmigać.
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 9 Gru 2017, 14:37   

Spoko luk-90. Nic nie mówie ale tak naprawde to chcialem to sam ogarnac a nie przez internet. O pomoc prosiłem i nią otrzymałem. Do ciebie oczywiście nic nie mam, pomogłeś w pewnym sensie też. I nikt ci nie zabrania udzielać się w tym temacie(jeszcze raz sory za wcześniejsze jesli o to chodzi). Mniejsza o wieksze. Chyba doszedłem do tego co było. A wiec tak: chodzi o map sensor, wyciągnąłem z przewodu podcisnienia zaworek zwrotny i silnik
palil ale gasł odrazu. Sprawdzilem go dziala tylko w jedna strone ten zaworek, zrobilem mala dziurke szpilka w membramie zaworu zwrotnego bo z tego co wiem musi ten zaworek tez dzialac w druga strone tylko ze częściowo. Zalozylem odpalilem i silnik pracowal praktycznie rowniutko. Przestal tak truć jak na poczatku bo pewnie na wolnych map sensor nie dzialal wogole przez ten zaworek. Wymrygalem bledy i wyszlo znow co2 i zawor regulujacy doladowanie. Przepialem jeszcze raz pin z 27 na 8 we wtyczce ECU. Odpalilem na chwile i znow sprawdzilem błędy i wyszedl tylko zawor regulujacy doladowanie, co2 juz nie. Odpalilem silnik, zagrzal sie i zaczalem krecic srobka potencjometru i regulacja zaczela dzialac bo obroty rosly lub falowaly albo silnik gasł...
Wiec wina stala po stronie zaworku zwrotnego od map sensora musze gdzies poszukac oryginalnego z frst nie wiem gdzie znajde. :myśli: nie zdazylem juz na stacje dzis jechac ale w przyszlym tygodniu mysle ze pojadę i sprobuje ustawic co2 i mysle,ze problem bedzie rozwiazany. :serduszka: tak po prawdzie to moj map sensor byl juz reperowany przez znajomego mechanika byl klejony bo byl rozwalony i nie wiem czy bedzie dzialal poprawnie:-)
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 9 Gru 2017, 16:44   

bez filmu się nie liczy :P
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 9 Gru 2017, 16:54   

W przyszlym tygodniu zrobie jak ustawie co2 :ok: Tylko musze ten zaworek zwrotny gdzies dopaść i najlepiej map sensor:-) :devil: zastanawia mnie tylko dlaczego musi być przełożony pin z 27 na 8 jak tak było w Ecu 0fab. :-)
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 15 Gru 2017, 22:27   

Kolejny dzień zmagań z fiestą nie przyniósł żądanego efektu :| <załamka> nie mam siły już do tego jeb...go silnika, gówno jakiego mało za przeproszeniem nikogo nie obrażając. Pojechałem dziś na co2 do znajomego na stacje. I normalnie podpial mi sonde i pokazywało jakieś 6-7% co2. Normalnie szok. Zaczalem skrecac potencjometr w prawo i nic sie nie dzialo oprocz tego ze co2 roslo...zaczalem krecic w lewo i spadlo do 2,5%(nie wiem dla czego tak jest powinno byc na odwrot chyba, moze temu ze zmienilem te piny) ale skakalo w gore na 3-4% bo w tym g... cały czas pierdzielą sie obroty choc na chwile francowata nie potrafi utrzymac normalnych obrotów... zeby wiedziec ile co2 normalnie pokaże. Gość powiedzial na stacji ze jak nie mam katalizatora to nie pokaże dokladnej wartosci co2. Nie wiem co robic dalej. To chyba bedzie koniec przygody z fiesta...bynajmniej z silnikiem rsturbo. Zaluje ze kupilem tem zlom...przez ten silnik bede zyl pewnie z 5 lat krucej :hahaha: :hahaha: żałosny ten silnik jest naprawde, chyba nie ma jak ziutek przynajmniej czesci dostepne... brak pomysłów :hammer: :głowąwmur:
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15 Gru 2017, 22:39   

Obroty silnika zależą od co2, jak miałeś wyższe wartości to trzymała równo obroty?
Po zmianie wartości trzeba go chyba przytrzymać na 3 tysiącach obrotów tak jak pisał Dual, zrobiłeś to?
Ja mam ustawione co2 na 1,5% bez katalizatora
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 15 Gru 2017, 22:56   

Nie zrobiłem tego bo nie wiedzialem ze tak trzeba Piotrze:-)niby procedura byla inna. Tak, cos pokrecilem potencjometrem to jakas chwile trzymal ladnie obroty rowno kolo 1000obr ale przez moze minute. Ale nie wiadomo mi bylo nic ze po przekreceniu na inna wartosc co2 trzeba przytrzymac silnik na 3000 obr... czyli dobrze rozumie ze po kazdym przekreceniu pokretla mam przytrzymac ja na 3000 obr?
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16 Gru 2017, 00:21   

tak pisał Dual, u Ciebie w temacie wrzucał skana, może by to coś zmieniło.
Sprawdzę w weekend u siebie w haynesie.
Ona teraz trzyma obroty czy falują?

Kup to:
http://allegro.pl/haynes-...6696147039.html
dobra cena, po angielsku, ale tam znajdziesz DUŻO rzeczy
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 16 Gru 2017, 10:00   

Teraz to sie tak posrało że po przygazowaniu trzyma chyba okolo 3tys i bardzo powoli spadaja obroty ale i tak za wysoko bo okolo 1200-1500 i dalej truje ale mniej troche... mam Haynesa na kompie od luk-90... tylko manuala. Jeszcze doszedl jeden problem bo turbina pompuje tylko 0,2-0,3 bara...normalnie nędza :rotfl: co jest grane
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 16 Gru 2017, 17:53   

wywal tą wiązkę w cholerę. i zrób nową od podstaw
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 16 Gru 2017, 19:20   

Ale czemu mam ją wywalić jak przecież jest reakcja na potencjometr bo zeszedłem co2 z 6% na 2,5% i wiecej sie nie dało bo sprawdzałem miernikiem. Może tak naprawde trzeba zmiane wartości zaadoptować podniesieniem obrotów do 2000tys na 30 sekund...jak dobrze zrozumiałem z manuala haynesa :-P
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 29 Gru 2017, 20:33   

Witojcie wszyscy:-) tak dziś mnie natchnęło żeby coś pogrzebać z fiestą...mianowicie z tym marnym doładowaniem turbo. Sprawdziłem cały dolot i jest szczelny. Obstawiałem że klapka wastegate jest nieszczelna ale okazalo sie że winien jest baypass...odpialem wężyk łączący baypass z dolotem i kruciec zaslepilem zeby ciśnienie nie uciekalo...pojechałem kawalek sie przejechac i turbina w moment załadowała 1,2 bara <wow> oczywiście jednorazowo bo nie chcialem palowac silnika takim doladowaniem. Co sie okazuje baypass winny, tylko dlaczego? Miękka i stara sprezyna? Co zrobic...kupic inny baypass ktory bedzie otwierał przy 0,7 bara czy w tym wymienic sprezyne... <???> :V: ale też odziwo turbina pompuje okolo 1,2 bara bez baypassu i jak jej depnąłem to szła jak wściekła w całym zakresie obrotow do odcinki...silnik dostal tyle sprężonego powietrza i nawet go nie zmulilo z powodu mniejszej dawki paliwa...nie wiem dlaczego <???> :ok: a odpycha sie niesamowicie.
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Gru 2017, 09:31   

nie za duzo 1,2 do takiego silnika ?
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 30 Gru 2017, 09:43   

Wiadomo ze za duzo. Wiem wiem. To byla tylko próba baypassa turbosprężarki no i wynika z tego że jest do wyjeb....nia bo juz otwiera przy 0,2 - 0,3 bara czyli że sprężyna lub membrama padnieta :-P a ma otwierac przy 0,7 z tego co wiem :fox:
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 30 Gru 2017, 15:53   

Zakupiłem dziś MBC ale nawet to nie pomogło i po podpięciu zaworku i odkreceniu go i tak pompowalo 0,3 bara. Gruszka do wymiany:-) tylko gdzie taka kupie co otwiera przy 0,7 bara :bezradny: może będą mieli na stanie gdzies gdzie regeneruja turbosprężarki :jupi:
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 2 Sty 2018, 18:40   

Jak Ty masz podcisnienia przy turbinie podłaczone?? Nie rozumiem dlaczego na mbc masz 0.3, a z tego co zrozumiałem jak odpiałes gruszke to miałes ponad 1bar.... Jezeli z odpieta gruszka dmuchało maxa, to i na mbc spokojnie powinno tyle dmuchnac. Co steruje doładowaniem w RST?? Jest tam EBC? Przy gruszce masz jeszcze regulacje na kierowniczce, co powoduje wstepne napiecie sprezyny.

Bedziesz jezdził na takim doładowaniu to raz dwa załatwisz silnik, u mnie wystarczyło jednorazowe przeładowanie....
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 2 Sty 2018, 19:20   

A wiec więc tak: najpierw miałem podłączone prosto od zimnej muszli do gruszki i otwieralo przy 0,3 bara. Tylko nie wiem jak bardzo musze skrócić sztange gruszki ile ją skręcić żeby otworzyło przy 0,7 bara.
Najpierw mbc podłączyłem tak:

I nie działało nie wiem czemu, tak jakby wogóle nie bylo mbc i otwieralo przy 0,3 bara. Teraz zmienilem gruszke na inna praktycznie nowa pozyczylem i dalej otwieralo przy 0,3 bara, skrecilem sztange gruszki moze z 0,5 cm i cos bylo lepiej, potem podpialem mbc znow tak samo jak w linku wyżej i tez lipa, teraz mam padpiete tak:


i regulacja mbc działa skrecilem na maxa i pompowalo full, wystarczylo popuscic pokretlo o jeden ząbek i pompuje takie 0,7 bar. Zastanawiam sie czemu po zalozeniu innej nowej gruszki znow otwieralo juz przy 0,3 bara :bezradny: nie mam pojecia <???>
Ori w rst jakis tam ebc jest ale mam to odpiete.
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 2 Sty 2018, 19:57   

no ten drugi schemat mbc wydaje sie byc ok. ja tak mam podłaczone i daje rade. Co do mbc to tez sa rozne, musisz miec takie aby pracowało Ci plynie przy nizszym doładowaniu. U mnie gruszka tez otwiera przy niskim doładowaniu, podejrzewam ze tez cos okolo 0.3, no ale to masz własnie regulacje na sztandze aby to ewentualnie podniesc. Chociaz doładowaniem powinno dac sie wystroic na MBC!!

U mnie tylko cisnienei nie jest brane z zimnej muszli, a mam podłaczone maksymalnie blisko przepustnicy.
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 2 Sty 2018, 19:59   

Jakie masz mbc, i czy na pewno je dobrze podłaczyłes?? W dobrym kierunku??
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Mały regulamin działu.
Freeman Przed zakupem 0 7 Gru 2010, 01:04
Freeman
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.