Przesunięty przez: van 2 Lip 2017, 20:20 |
Fiesta Mk3 by Mały:) |
Autor |
Wiadomość |
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30 Lis 2017, 09:34
|
|
|
Masz diagram z kolorami kabli i czujnikami, to sprawdź czy ma się to łączyć czy nie |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 30 Lis 2017, 10:14
|
|
|
tak chodziło mi o środek. ta kostka to ktoś jakieś obejście robił, bo to wtyczka niefabryczna. silnik nie jest winien tylko jego sterowanie. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 30 Lis 2017, 11:27
|
|
|
Piotruś ale co sie ma łączyć? Te dwa przewody zielono-brązowy z brązowo-czarnym? Nie nie...to dwa osobne przewody jeden to czujnik temp silnika a drugi to jedna noga potencjometru ale po co ktos robil takie obejscie jeszcze na oporniku???
Kuba87 wiem ze to nie wina motoru tylko wina w siedzi w elektryce a ja na tym sie nie znam... postaram sie zrobic zdj kompa w srodku jak zalatwie dobry aparat |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30 Lis 2017, 12:52
|
|
|
A teraz widzę, to wywal to w cholerę - porównaj swoje połączenia za schematem i wywal wszystkie przeróbki, itp, bo niby wiązka spoko, a tu jakieś wydumy polutowane, to jak to ma działać |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 30 Lis 2017, 13:17
|
|
|
Michał, jeśli masz schematy wiązek, to wydrukuj. Wiązkę wypruj i rozizoluj. Schemat w łapke, i zrób sobie próbnik z żarówki. I tak sprawdzaj wiązkę |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 30 Lis 2017, 13:55
|
|
|
zwardek, a wiązka wtrysków ta na kolektorze, w xr2i i rst to jest to samo? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 30 Lis 2017, 14:44
|
|
|
Ja sprawdzam wg tego schematu: ten tak?
Zastanawia mnie jeszcze jedno wg tego schematu ktory pin od potencjometru(7) jest pierwszy czyli od gory...
Chyba ze macie jakies inne jeszcze schematy?
Kuba87 A ta zarowka to jak mam sprawdzac? Zawsze sprawdzalem miernikiem na ciaglosc obwodu a zarowka jak sie sprawdza bo nie bardzo kumam:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 30 Lis 2017, 16:11
|
|
|
no właśnie miernik może wprowadzić w błąd. Bateria żarówka metr przewodu. jak jest dobre przejście to żarówka świeci, jak słabe to będzie tylko żarzyć, tak np. sprawdzisz obwód potencjometru Co, CPP, i masz pewność że jest ok. Rozizoluj wiązkę i sprawdzaj przejścia przykładając jeden wtyk żarówki we wtyczkę kompa na stałe, a drugim sprawdzasz resztę wtyczek lecąc po kolorze przewodu a w schemacie patrzysz które mają być złączone. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
deejay
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 82 Skąd: Myślachowice
|
Wysłany: 30 Lis 2017, 19:04
|
|
|
Na wiosnę musimy zmierzyć się na ćwiartkę rs1800 vs Rsturbo :-D |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 30 Lis 2017, 23:27
|
|
|
Sprawdzilem wszystkie przewody żarówka...wychodzi na to że wszędzie jest dobrze bo żarówka za każdym razem świeciła normalnie na tym schemacie nie widze EDISA kurde. Mam jeden schemat z haynes-a skserowany tam pisalo ze jest do rs turbo i xrki no i tam bym schemat z edisem ale roznil sie od tego: http://fiestaklubpolska.p...94b7fca7ee3f58e i na jednym schemacie tak a na drugim inaczej. Nie wiem wlasnie czy ten schemat podlaczenia edisa w xr2i jest taki sam jak w rs turbo?
<<Deejay>>z miłą chęcią tylko musze moje rst doprowadzic do stanu uzywalnosci:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 1 Gru 2017, 05:46
|
|
|
Hm. To nie wiem dlaczego jak sprawdzalem wg tego http://fiestaklubpolska.p...94b7fca7ee3f58e to mi się nie zgadzało.
Zerkne jeszcze na tego edisa samego dzis. Bynajmniej po sprawdzeniu żarówka i wg schematu wszystko z wiązka wporzo, wg schematu wszystko się zgadza, każdy przewód idzie tam gdzie trzeba.
Myk z czujnikami już robiłem i działają prawidłowo wartość wzrasta razem ze wzrostem temperatury.
Jeślli chodzi o TPS to jakie napięcie ma być na włączonym zapłonie a jakie na odpalonym silniku. Przejście do kompa jest też prawidłowe natomiast samego czujnika TPS nie mierzyłem a gdy by był uwalony TPS to potencjometr co2 może wtedy nie działać? Bo tps wg schematu jest połączony z co2.
Podłączenie potencjometru też sie zgadza wszystko śmiga prawidłowo a reakcji na pot jak nie było tak nie ma. Pozostaje jedna opcja- ujeb...ny komp ??hmmm |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Gru 2017, 09:19
|
|
|
Mały napisał/a: | Spędziłem troche czasu przy tym gó...nie, jak zwykle nic nie wydumałem. Pompa idzie przez chwile po włączeniu zapłonu potem przestaje. Zastanawia mnie jedno: a mianowicie o to takie coś
[url=https://images84.fotosik.pl/923/a8d1f2635017c98dm.jpg]Obrazek[/URL]
nie wiem po co ktoś dolutował kostke do dwóch przewodów idących do ECU, do przewodu brązowo-czarnego(pin 26 w ECU czyli pierwszy pin w potencjometrze Co2) i do przewodu brązowo-zielonego(pin 7 w ECU czyli sygnał czujnika temp silnika/temp cieczy w kol ssącym)z tego przewodu brązowo-zielonego do tej dorobionej kostki idzie przez jakiś opornik co to jest?? niewiem, nie mam pojęcia na włączonym silniku podpiąłem miernik do tej kostki plus do jednego minus do drugiego pina i obroty silnika wzrosły po przełączeniu miernika na zakres do 200ohm i im większy zakres tym obroty robiły się mniejsze, po wyłączeniu miernika obroty były jak na początku. To jest normalnie czarna magia z tym silnikiem;/ nie wiem kto coś kombinował z tym kompem/przewod
... |
Ten kabelek powinieneś usunąć, ktoś zrobił sobie coś na wzór rezystora, żeby oszukać komp w kwestii temp silnika, obroty wzrosły, bo zamknąłeś obwód multimetrem i przez rezystor, komputer odczytał temperaturę silnika zmienioną o te wartości rezystancji miernika i opornika... prawdpodobnie.
Mały napisał/a: | Sprawdzilem wszystkie przewody żarówka...wychodzi na to że wszędzie jest dobrze bo żarówka za każdym razem świeciła normalnie na tym schemacie nie widze EDISA kurde. Mam jeden schemat z haynes-a skserowany tam pisalo ze jest do rs turbo i xrki no i tam bym schemat z edisem ale roznil sie od tego: http://fiestaklubpolska.p...94b7fca7ee3f58e i na jednym schemacie tak a na drugim inaczej. Nie wiem wlasnie czy ten schemat podlaczenia edisa w xr2i jest taki sam jak w rs turbo?
<<Deejay>>z miłą chęcią tylko musze moje rst doprowadzic do stanu uzywalnosci:-) |
Multimetr ustawiony na test diody też pokaże niepewne połączenie, oprócz buzzera pokaże też rezystancje na wyświetlaczu.
Raczej nie zobaczysz EDISA na schemacie układu wtryskowego, bo to jest element układu zapłonowego, schemat prawie taki sam w cvh i zetec, różni się tylko kilkoma pinami do kompa.
Mały napisał/a: | Hm. To nie wiem dlaczego jak sprawdzalem wg tego http://fiestaklubpolska.p...94b7fca7ee3f58e to mi się nie zgadzało.
Zerkne jeszcze na tego edisa samego dzis. Bynajmniej po sprawdzeniu żarówka i wg schematu wszystko z wiązka wporzo, wg schematu wszystko się zgadza, każdy przewód idzie tam gdzie trzeba.
Myk z czujnikami już robiłem i działają prawidłowo wartość wzrasta razem ze wzrostem temperatury.
Jeślli chodzi o TPS to jakie napięcie ma być na włączonym zapłonie a jakie na odpalonym silniku. Przejście do kompa jest też prawidłowe natomiast samego czujnika TPS nie mierzyłem a gdy by był uwalony TPS to potencjometr co2 może wtedy nie działać? Bo tps wg schematu jest połączony z co2.
Podłączenie potencjometru też sie zgadza wszystko śmiga prawidłowo a reakcji na pot jak nie było tak nie ma. Pozostaje jedna opcja- ujeb...ny komp ??hmmm |
We fordzie wystepują czujniki NTC, czyli ich rezystancja maleje, a nie wzrasta wraz ze wzrostem temperatury
Ten schemat jest nie do końca prawidłowy i na pewno nie masz tak połączonego edisa u siebie, w haynesie też inaczej jego podłączenie wygląda
Edis pin 1>ecu 56 pin2>not turbo pin3>ecu 36 piny z edisa 1 i 3 razem w ekranie do ecu, ekran zmasowany do ecu20
pin4>dohc only pin5>do czujnika wału pin6> do czujnika wału pin7>ekran przewodów czujnika wału
pin8>zasialnie edisa po zapłonie pin9>masa edisa pin10>masa cewki A pin11>dohc only pin12>masa cewki B
pin 26 ECU to zasialnie WSZYSTKICH czujników ecu 5V
pin 46 ECU to masa WSZYSTKICH czujników ecu
Po tym co widzę i czytam, to na 99,9% masz problemy z wiązką ... ech |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 1 Gru 2017, 10:44
|
|
|
luk-90 dzieki. Jeśli problem z wiązką to nie wiem juz gdzie szukac bo przekopałem wszystkie kable i jest wporzadku no i jedynie że jeszcze gdzieś jest coś źle podpięte ale nie wiem sam juz co sprawdze.jeszcze podpiecie tego edisa:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Gru 2017, 11:05
|
|
|
powinieneś mierzyć wartość co przy pinach komputera na odpalonym silniku, lub przynajmniej na zapłonie miernikiem wpinając się między masę najlepiej pin 46 ecu a sygnał CO ( według schematu 8 lub 27, nie wiem który to bedzie w rst), zachodzi jeszcze opcja, że masz rozszerzone piny we wtyczce kompa i nie dotykają one pinów komputera, zdarzyło mi się kiedyś tak zrobić, jak miałem za duże sondy miernika i na siłe je wepchnąłem w piny wtyczki, to też jest trop, choć z tego co pokazuje historia, bardzo często te potencjometry się rozsypywały po tylu latach. Jest też opcja, że zwyczajnie ecu nie ogrania obecnej konfiguracji silnika(wtryski/turbo). |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 1 Gru 2017, 12:06
|
|
|
Na odpalonym silniku pokazuje na mierniku 1 bo już probowalem i po podpięciu miernika do pinu 26 i 27 tak gdzies wyczytalem w temacie Mafiosa przy przeróbce xrki 104 na 110 tam sie ustawialo 1,5 kohm wart wyjsciowa to tak tez robilem. Hmm. Na zapłonie własnie podpinałem miernik do pinu 26 27 ecu i wartosci plynnie sie zmieniały bo miedzy 27 a 46 nie podpinałem. Byly porozszerzane troche te wtyki ale doprowadzilem je do porzadku a u mnie turbo seria t3 i wtryski stage2...wiec mysle ze powinien ogarnac... |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
Ostatnio zmieniony przez Mały 1 Gru 2017, 14:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 1 Gru 2017, 12:29
|
|
|
hmmm, a jeszcze jaka jest rezystancja seryjnych wtrysków, a tych które teraz masz założone? bo to też może mieć wpływ. Uszkodzony TPS będzie przede wszystkim zakłócał sygnał z potencjometru CO, i może powodować wieszanie obrotów, a w skrajnych przypadkach właśnie falowanie obrotów i przelewanie paliwa |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 1 Gru 2017, 12:56
|
|
|
Teraz mam żółte. Mierzyłem kiedyś te wtryski ale juz nie pamiętam ale zmierze jeszcze raz dla pewności i ori niebieskie i te żółte stage2. Pomierze też potencjometr przepustnicy i dam znać co i jak:-) gdyby przyszlo kupic wlasnie ten cpp to go kurde nie ma chyba bo pytalem i jest niedostepny w motoryzacyjnym:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 1 Gru 2017, 13:33
|
|
|
jakbyś giełde przejrzał to ja mam TPS i potencjometr co |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 1 Gru 2017, 14:23
|
|
|
Hehe. Spoko zaraz zerkne:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
|