Przesunięty przez: van 2 Lip 2017, 19:20 |
Fiesta Mk3 by Mały:) |
Autor |
Wiadomość |
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 7 Lip 2017, 05:40
|
|
|
Dzieki. No to teraz troche angielski sie klania:-) heh |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 7 Lip 2017, 12:25
|
|
|
Heee. Sprawdzilem tak z glupoty ładowanie we fiescie i pokazuje ponad 15v do 16v na wolnych obrotach. Co moze byc? Regulator? Jakie sa skutki zbyt wysokiego ładowania oprocz skroconej zywotnosci akumulatora? Zauwazylem ze przy tym grzeje sie klema plusowa... |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 7 Lip 2017, 18:34
|
|
|
Ok wemienilem regulator i ładowanie gra. Tyle ze fiesta nie chce odpalic. Wczoraj tez nie chciala. Wymienilem swiece i odpalila. Dzis nie chciala odpalic wiec wykrecilem swiece a na nich pelno sadzy...okopcone jak cholera. Wyczyscilem i odpalila. Z tym paliwem jest grubo cos nie tak. Nie wiem co jest. Poddaje sie |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 7 Lip 2017, 23:03
|
|
|
przelane jest paliwo, dlatemu, jak masz wszystko co potrzeba podpięte, to znaczy że coś jest wysrane, wymrygaj błedy |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 7 Lip 2017, 23:11
|
|
|
Jutro to jeszcze zrobie...:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 10 Lip 2017, 19:54
|
|
|
A wiec tak co do gasniecia silnika po wrzuceniu na luz sprawa ogarnieta. Czujnik predkosci ten na skrzyni chyba jest walniety bo po odpieciu przestal gasnac. Nie wiem dokladnie jak ten czujnik sie nazywa. Co do falowania obrotow sprawa wyglada tak ze na zimnym jest w miare ok a po rozgrzaniu zaczyna falowac. Bledy jakie pokazuje tester to 59 i 72 czyli co2 i zawor waste gate ktory juz podpialem i nadal blad wyskakuje pewnie przewod dupniety ale to ogarne. Podlaczylem ten potencjometr co2 do miernika i krecac nim wartosci sie zmienialy natomiast podczas krecenia nim na odpalonym silniku brak reakcji na obroty. Czyzby ten potencjometr byl tez uszkodzony? Wartosc na pinie 1 i 3 to 5,73kohm. |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 11 Lip 2017, 05:52
|
|
|
wiązka do sprawdzenia |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 11 Lip 2017, 06:22
|
|
|
Mały napisał/a: | Czujnik predkosci ten na skrzyni chyba jest walniety bo po odpieciu przestal gasnac. |
Brak słów... kolejny raz diagnoza postawiona po odpięciu wtyczki. Jesteś niereformowalny...
VSS jest banalny do sprawdzenia i to po jego wypięciu/uszkodzeniu auto potrafi zgasnąć po wbiciu luzu. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 11 Lip 2017, 07:52
|
|
|
tylko ze ja wczoraj juz nie zdazylem go sprawdzic pomierzyc bo mnie burza scigla a robilem z autem na polu wieczorem i juz sie ciemno robilo. A wlasnie przeczytalem ze gdy auto gasnie lub dodaje sobie samo gazu i swiruja obroty to moze byc winien czujnik vss! Wiec do chwilowego sprawdzenia tak na SZYBKO go odpialem i wlasnie ze po wrzuceniu na luz z wiekszej predkosci fiesta NIE gasnie. Wiec to jest tylko przypuszczenie ze jest walniety. Wyraznie napisalem ze CHYBA jest uszkodzony. Nie? Wiem ze trzeba go pomierzyc i bede wiedzial czy jest uszkodzony. Ehh... jak zwykle odrazu jestem niereformowalny. Eh. Spoko |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 11 Lip 2017, 12:48
|
|
|
A czemu niby bobson kazal? Nie no spoko informacje. Dzieki tylko ze juz ogarnalem jak sie tym mierzy:-) az tak tępy nie jestem:-)... |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11 Lip 2017, 14:20
|
|
|
Bo akurat z nim gadałem i mowil, ze ta strona moze pomóc w diagnozie czujnikow, ponieważ przy większosci są podane wartości |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 11 Lip 2017, 14:34
|
|
|
Aha. No to dzieki:-) dzis bede grzebal dalej...zobacze co mi sie uda zrobic |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 13 Lip 2017, 20:26
|
|
|
Siemka wszystkim ponownie. A wiec tak. Przekopalem cala wiazke i wszystko jest ok(sprawdzalem pin po pinie i na kazdym przewodzie jest ciaglosc) oprocz jednego przewodu od edisa ktory jest obciety i zawiniety jest w wiazce jest to pin 2 żółto-zielony, nie wiem co to za przewod od czego. Teraz to juz ja jestem zielony:-) nie wiem co jeszcze moze byc nie halo. Moze jednak to nieszczesne co2(potencjometr)?? Sygnal na kompa jest, sprawdzone tez...a reakcji na kręcenie nim nie ma. hmmm |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 16 Wrz 2017, 13:52
|
|
|
Witam po długiej nieobecności. Dawno nic tu nie pisałem. Trochę się wydarzyło od ostatniego mojego postu. Jakiś czas temu pojechałem na stacje kontroli pojazdów żeby spróbować ustawić to nieszczęsne CO2. a więc tak po krótce: gość włożył sonde do wydechu, odpalił sprzęt, ja odpaliłem Fieste, zaczekliśmy chwile i... normalnie szok, fiesta tak truje że potrafiły się załączyć syreny przeciwpożarowe na hali ale były jaja, omało straż nie przyjechała:D ale mniejsza o to, na analizatorze spalin CO2 pokazywało wartośc około 4,50% to w cholere za dużo (ma być około 1,25-1,50%), więc przytrzymałem silnik na 3000obr przez 15 sek i zacząłem skręcać potencjometrem, CO2 spadło do okolic 2,30% i dalej nie mogłem zejść z tym CO2 tak jak by brakło skali na regulatorze CO2. Nie wiem dlaczego Gdzieś na forum wyczytałem zeby potencjometr ustawić na wartość wyjściową 1.5kOhm i wtedy jechać na analizator spalin i ustawiać.
(procedura ustawiania CO2 jest taka że na rozgrzanym silniku trzeba przytrzymać na 3000tys obr przez 15 sek i wtedy ustawiać tak wyczytałem z ksiażki)
Z innych spraw jakie wynikły to taka ze udało mi się zakupić Turbo T3 z ERST wraz z kolektorem wydechowym(zamontuje w przyszłym tyg myślę),
zakupiłem nowe aku Centra bo stary padł całkiem, wpadną też nowe kable zapłonowe Sentech i świece irydowe Denso
|
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 16 Wrz 2017, 13:55
|
|
|
Nazywanie co2 trucizną to chyba lekka przesada, bo bez co2 nie było by roślin na tej planecie. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 16 Wrz 2017, 13:58
|
|
|
nie no głównie chodzi o to że fiesta truje:D hehe nie wiadomo dokładnie dlaczego:P |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16 Wrz 2017, 19:39
|
|
|
z tego co kojarzę kilkadziesiąt razy trzeba pokręcić w jedną stronę, żeby "zresetować" pokrętło
w wolnej chwili, jak to znajdę, to napiszę
co zrobiłeś, że to w ogóle zaczęło działać? |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 16 Wrz 2017, 21:09
|
|
|
Fajnie i dzięki Piotrze. A z tego co wiem jak podpiąłem miernik do potencjometru co2 i nim krecilem w jedna strone to wartosc stanela w pewnym momencie i tyle...krecilem krecilem wartość stanela w miejscu i nic, a jak odkrecalem spowrotem to dopiero po pewnej chwili wartosci zaczely sie zmniejszac/rosnąć, zalezy do którego pinu podepne. A tak poza tym to nic nie zrobilem ze zaczelo dzialac. Kolega Dual przyslal mi kilka stron z książki serwisowej przetlumaczylem i z tego co tam pisze to wiem tyle że:
https://ud.interia.pl/html/getattach,mid,23061,mpid,5,uid,943a81757338a80c,min,0,nd,1,mimetype,application%2Fpdf,/Instrukcja%20regulacji.pdf?f=Instrukcja%20regulacji.pdf
Zrobilem tak samo i dziala. Tylko wczesniej nie wiedzialem o procedurze ustawiania co2 i krecilem nim normalnie i pewnie opornosc w potencjometrze sie zmieniala a wartosc % co2 nie. Dlatego pewnie po tej procedurze zeszlo co2 do pewnego stopnia i dalej nie moglo bo braklo skali w pokrętle co2. Tak to rozumie...moze sie myle a jak tak to niech ktos mnie poprawi.:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 16 Wrz 2017, 21:19
|
|
|
A tak po za tym jak nic nie pisalem jezdzilem troche fiesta i na tej gt2871 bralo to wysoko w obrotach ale frajda z jazdy byla niesamowita...turbo dmuchalo 0,4bara a zaaaaaapierdzielalo jak nie wiem co. Aaa ty Piotrze miales odwiedzic kiedy Witkowic mówiłeś a tu ani slychu ani dychu o ori fieście rst w okolicy:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
|