Przesunięty przez: van 2 Lip 2017, 20:20 |
Fiesta Mk3 by Mały:) |
Autor |
Wiadomość |
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 2 Lip 2017, 15:20
|
|
|
Bobson po prostu nie mam za duzej wiedzy na tematy elektromechaniki itp. Wiesz i nie trolluje i nie chwale sie sie tylko robilem takie cos pierwszy raz. A to ze nie moge sobie poradzic z silnikiem rst to trudno, myslalem ze bedzie latwiej. Ale spoko, dam sobie rade z pomoca czy bez...nie z takich opresji wychodzilem i bylo dobrze. A to ze luk90 ma taka wiedze na temat silnikow to niech tam sobie ma. Tylko ze ja nie pisze luk-90 napisał/a: | Zaiste podziwiam jak z taka ilościa wiedzy porywasz się na taka robotę, zrób przysługę sobie i swojemu autu i oddaj je do specjalisty, naprawdę | , gdybym mial taka wiedze jak kolega luk90 to bym ja z mila checia przekazal innym a nie przechwalal sie |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 2 Lip 2017, 15:28
|
|
|
Spoko vegeta...ja tam do nikogo nic nie mam:-) ale nie lubie przechwalania. Ja mam mala wiedze i sie nie chwalę
Jakos to ogarniemy:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 2 Lip 2017, 17:27
|
|
|
Mały, masz tu na szybko poszukałem, sam również z tego korzystałem podczas walki z xerą
http://fiestaklubpolska.p...pic.php?t=51960
http://fiestaklubpolska.p...pic.php?t=51137
sprawdź czy czujnik temp na komputer nie jest uszkodzony (u dołu kolektora ssącego), wtyczka i wiązka od niego, CPP koniecznie na ciągłość przejścia, tak samo potencjometr CO, ponieważ jest to bolączką xr i rst
Pamiętam że Mafia swego czasu wrzucał tu coś kiedyś o elektryce rst |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 2 Lip 2017, 17:43
|
|
|
Dzieki. Przejze to sobie za chwilke bede sprawdzal te czujniki jutro napewno |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 2 Lip 2017, 17:49
|
|
|
no i jeszcze to: http://fiestaklubpolska.p...pic.php?t=22811 |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Lip 2017, 20:21
|
|
|
Witamy w Projektach
Prośba o aktualizację pierwszego posta o aktualne mody i zdjęcia |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Lip 2017, 22:40
|
|
|
Cvh turbo bez turbo pracuje równo główny problem gaśnięcia powodowany jest przez mapsensor najprostszy test to założenie wiązki kompa i mam sensora od xr2 by sprawdzić czy to nie problem silnika tak wygląda mój piękny nowy zestaw IMG_20170702_183131.jpg |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 2 Lip 2017, 22:52
|
|
|
no fajny zestawik:) jak narazie to posprawdzam to wszystko jeszcze raz.
nie miałem za wiele czasu bo tylko teraz jeszcze raz sprawdziłem ten potencjometr CO2 i jest rzeczywiście brak reakcji na kręcenie:) mierzyłem go miernikiem i reakcja wg miernika jest. Po podpieciu miernika do pinu 1 i 2, 2-3 jak krecilem potencjometrem to wartosci plynnie sie zmienialy. Na pinie 1-3 byla stala wartosc 5,73 kOhm
Zauważyłem jeszcze jedna rzecz dziś, mianowicie: przy kompie od przewodu z pinu 7 i 26 wychodzi po jednym przewodzie do jednej kostki, (ktoś coś dołączył) nie wiem do czego ta kostka jest:
|
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
Ostatnio zmieniony przez Mały 3 Lip 2017, 10:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Dual
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Lip 2017, 23:48
|
|
|
7 czujnik temperatury.
26 pewnie zasilanie czujników tj. cpp, potencjometr i map sensor |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 3 Lip 2017, 06:23
|
|
|
Wlasnie tez tak wyczytalem ale po cholere tu ktos kostke wstawil miedzy te obwody |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 3 Lip 2017, 23:30
|
|
|
Jedna usterka zlikwidowana chwilowo. Fiesta nie strzela i jedzie płynnie nie szarpie wiec jest okej z tym a co bylo? Szlem dobrym tropem z podcisnieniem map sensora...nie wiem jaki ten zaworek zwrotny tam ma byc ale po zalozeniu innego wszystko sie uspokoilo. Rozebralismy ori zaworek zwrotny na podcisnieniu map sensora i okazalo sie ze ta membranka byla sparciala i ... podziurawiona?? Chyba ze starości. Trzeba kupic nowy taki jak ma byc.(ma ktos sprawny na pozbyciu? Chyba ze jest to zwykly zaworek zwrotny jednostronny to kupie uniwersalny?) Druga sprawa na zimnym silniku w miare jest ok ale po rozgrzaniu obroty faluja i silnik przygasa ale nie gasnie. wymrygalismy tez bledy i wywalio kilka m.in.: czujnik pol przepustnicy, niewlasciwy sklad mieszanki co2, zawor waste gate(nie podpiety), czujnik temp powietrza zasysanego czy w kol ssacym (nie wiem jak sie to dokladnie nazywa), map sensor, i jeszcze cos tam bylo ale to jakas pierdołka
Jedno pytanie da sie przekrecac jakos ustawiac czujnik pol przepustnicy czy on ma byc przykrecony w jednej pozycji?:-)
A co do ustawiania Co2 tym potencjometrem to krecenie nim bez przeprowadzenia odpowiedniej operacji na zlaczu diagnostycznym nie bedzie zadnej reakcji hm? W autodacie tak pisze |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 4 Lip 2017, 11:06
|
|
|
Jak wcześniej pisałem samo kręcenie potencjometrem co2 powinno mieć wpływ na obroty na jałowym, nic nie trzeba mostkować. Jak wrócę z urlopu to wkleję informacje z haynesa jak to ustawiać i jakie mają być wartości
Ale Ci chłopaki off-top zrobili |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 4 Lip 2017, 14:32
|
|
|
Aaa... nawet nie gadaj. ale ok. To daj znac jak wrocisz. Miłego urlopowania sie |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 5 Lip 2017, 07:33
|
|
|
Cpp ma jedną ustaloną pozycję, i jej nie zmieniaj, podobnie jak nie zmieniaj uchylenia przepustnicy śrubką regulacyjną(niejeden by tak zrobił, twierdząc że naprawił) zaworek zwrotny możesz kupić dowolny, ale tam chyba nie powinno nic takiego być. Regulacje CO2 przeprowadzasz z podłączonym analizatorem spalin, co do błędów to zrób reset kompa, odpal niech się zaadaptuje, i wtedy jeszcze raz wymrygaj błędy |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 5 Lip 2017, 21:23
|
|
|
Cpp byl odkrecany. Ale przed odkreceniem mialem zaznaczone jak ma byc ustawiony. Pomierzylem czujniki: nowy czujnik temp cieczy okazal sie byc uwalony bo pokazywal na zimnym silniku 16,3 kOhm a ma byc w granicach 35-40 kOhm przy 20° lub 40-50 kOhm przy 17°. Zalozylem stary z fiesty 1.4 bo pokazywal 38 kOhm. Z czujnikiem powietrza tez kicha bo pokazuje na zimnym 1,9 kOhm a tez ma byc jak czujnik cieczy. Zamowilem nowy z Boscha. Jutro bedzie. Wymrygalem bledy i znów pokazuje cpp i map sensor(pomijajac juz niewlasciwa mieszanke i zawor wastegate) czyzby cpp i map sensor tez byly uwalone? Czy moze jedno wplywa na drugie |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 6 Lip 2017, 01:44
|
|
|
a czemu nie podłączysz zaworu wastegate? bez niego komputer będzie świrował, ponieważ nie wie czy dmuchać burbem czy dmucha samo czy go wgl nie ma, sam map daje tylko informacje o ciśnieniu w kolektorze |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 6 Lip 2017, 06:39
|
|
|
No spoko spoko. Podlacze go tylko kurcze jeszcze do ogarniecia to falowanie i będzie. Może... zapytam na stacji czy ustawia mi to co2. |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 6 Lip 2017, 09:58
|
|
|
Ustawienie co2 jest proste. Wkładasz analizator spalin, patrzysz na wartość co2, kręcisz śrubką i wartości się zmieniają, tylko nie mam przed sobą jaka ma być konkretna wartość |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 6 Lip 2017, 12:39
|
|
|
No oks jak wrocisz z urlopu daj znac. Nie pali się:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Dual
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Lip 2017, 23:48
|
|
|
Co2 w rst
|
|
|
|
|
|