Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
2 Lip 2017, 20:20
Fiesta Mk3 by Mały:)
Autor Wiadomość
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30 Lis 2017, 09:34   

Masz diagram z kolorami kabli i czujnikami, to sprawdź czy ma się to łączyć czy nie
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 30 Lis 2017, 10:14   

tak chodziło mi o środek. ta kostka to ktoś jakieś obejście robił, bo to wtyczka niefabryczna. silnik nie jest winien tylko jego sterowanie.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 30 Lis 2017, 11:27   

Piotruś ale co sie ma łączyć? Te dwa przewody zielono-brązowy z brązowo-czarnym? Nie nie...to dwa osobne przewody jeden to czujnik temp silnika a drugi to jedna noga potencjometru ale po co ktos robil takie obejscie jeszcze na oporniku???
Kuba87 wiem ze to nie wina motoru tylko wina w siedzi w elektryce a ja na tym sie nie znam... :bezradny: postaram sie zrobic zdj kompa w srodku jak zalatwie dobry aparat
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30 Lis 2017, 12:52   

A teraz widzę, to wywal to w cholerę - porównaj swoje połączenia za schematem i wywal wszystkie przeróbki, itp, bo niby wiązka spoko, a tu jakieś wydumy polutowane, to jak to ma działać
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 30 Lis 2017, 13:17   

Michał, jeśli masz schematy wiązek, to wydrukuj. Wiązkę wypruj i rozizoluj. Schemat w łapke, i zrób sobie próbnik z żarówki. I tak sprawdzaj wiązkę
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 30 Lis 2017, 13:55   

zwardek, a wiązka wtrysków ta na kolektorze, w xr2i i rst to jest to samo?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 30 Lis 2017, 14:44   

Ja sprawdzam wg tego schematu: ten tak?


Zastanawia mnie jeszcze jedno wg tego schematu ktory pin od potencjometru(7) jest pierwszy czyli od gory...

Chyba ze macie jakies inne jeszcze schematy?
Kuba87 A ta zarowka to jak mam sprawdzac? Zawsze sprawdzalem miernikiem na ciaglosc obwodu a zarowka jak sie sprawdza bo nie bardzo kumam:-)
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 30 Lis 2017, 16:11   

no właśnie miernik może wprowadzić w błąd. Bateria żarówka metr przewodu. jak jest dobre przejście to żarówka świeci, jak słabe to będzie tylko żarzyć, tak np. sprawdzisz obwód potencjometru Co, CPP, i masz pewność że jest ok. Rozizoluj wiązkę i sprawdzaj przejścia przykładając jeden wtyk żarówki we wtyczkę kompa na stałe, a drugim sprawdzasz resztę wtyczek lecąc po kolorze przewodu a w schemacie patrzysz które mają być złączone.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
deejay 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 82
Skąd: Myślachowice
Wysłany: 30 Lis 2017, 19:04   

Na wiosnę musimy zmierzyć się na ćwiartkę rs1800 vs Rsturbo :-D
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 30 Lis 2017, 23:27   

Sprawdzilem wszystkie przewody żarówka...wychodzi na to że wszędzie jest dobrze bo żarówka za każdym razem świeciła normalnie :) na tym schemacie nie widze EDISA kurde. Mam jeden schemat z haynes-a skserowany tam pisalo ze jest do rs turbo i xrki no i tam bym schemat z edisem ale roznil sie od tego: http://fiestaklubpolska.p...94b7fca7ee3f58e i na jednym schemacie tak a na drugim inaczej. Nie wiem wlasnie czy ten schemat podlaczenia edisa w xr2i jest taki sam jak w rs turbo?
<<Deejay>>z miłą chęcią tylko musze moje rst doprowadzic do stanu uzywalnosci:-) <oki>
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 1 Gru 2017, 00:09   

jeśli chodzi o edisy to wszystkie miały taki sam praktycznie. może być po prostu lustrzane odbicie. czujniki temperatury, wsadz do garnka z wodą i grzej. jednocześnie sprawdzaj czy rezystancja się zmienia. TPS sprawdzałeś?
http://www.fiestaklubpols...p=575303#575303
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=36897
tester błędów:
http://www.fiestaklubpols...5a0fe98337f4426
podpięcie potencjometru:
http://www.fiestaklubpols...p=513629#513629
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 1 Gru 2017, 05:46   

Hm. To nie wiem dlaczego jak sprawdzalem wg tego http://fiestaklubpolska.p...94b7fca7ee3f58e to mi się nie zgadzało.

Zerkne jeszcze na tego edisa samego dzis. Bynajmniej po sprawdzeniu żarówka i wg schematu wszystko z wiązka wporzo, wg schematu wszystko się zgadza, każdy przewód idzie tam gdzie trzeba.

Myk z czujnikami już robiłem i działają prawidłowo wartość wzrasta razem ze wzrostem temperatury.

Jeślli chodzi o TPS to jakie napięcie ma być na włączonym zapłonie a jakie na odpalonym silniku. Przejście do kompa jest też prawidłowe natomiast samego czujnika TPS nie mierzyłem a gdy by był uwalony TPS to potencjometr co2 może wtedy nie działać? Bo tps wg schematu jest połączony z co2.

Podłączenie potencjometru też sie zgadza wszystko śmiga prawidłowo a reakcji na pot jak nie było tak nie ma. Pozostaje jedna opcja- ujeb...ny komp ;-| ??hmmm
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Gru 2017, 09:19   

Mały napisał/a:
Spędziłem troche czasu przy tym gó...nie, jak zwykle nic nie wydumałem. Pompa idzie przez chwile po włączeniu zapłonu potem przestaje. Zastanawia mnie jedno: a mianowicie o to takie coś
[url=https://images84.fotosik.pl/923/a8d1f2635017c98dm.jpg]Obrazek[/URL]

nie wiem po co ktoś dolutował kostke do dwóch przewodów idących do ECU, do przewodu brązowo-czarnego(pin 26 w ECU czyli pierwszy pin w potencjometrze Co2) i do przewodu brązowo-zielonego(pin 7 w ECU czyli sygnał czujnika temp silnika/temp cieczy w kol ssącym)z tego przewodu brązowo-zielonego do tej dorobionej kostki idzie przez jakiś opornik <???> :bezradny: co to jest?? niewiem, nie mam pojęcia :9: na włączonym silniku podpiąłem miernik do tej kostki plus do jednego minus do drugiego pina i obroty silnika wzrosły po przełączeniu miernika na zakres do 200ohm i im większy zakres tym obroty robiły się mniejsze, <???> po wyłączeniu miernika obroty były jak na początku. To jest normalnie czarna magia z tym silnikiem;/ <wow> nie wiem kto coś kombinował z tym kompem/przewod

...


Ten kabelek powinieneś usunąć, ktoś zrobił sobie coś na wzór rezystora, żeby oszukać komp w kwestii temp silnika, obroty wzrosły, bo zamknąłeś obwód multimetrem i przez rezystor, komputer odczytał temperaturę silnika zmienioną o te wartości rezystancji miernika i opornika... prawdpodobnie.

Mały napisał/a:
Sprawdzilem wszystkie przewody żarówka...wychodzi na to że wszędzie jest dobrze bo żarówka za każdym razem świeciła normalnie :) na tym schemacie nie widze EDISA kurde. Mam jeden schemat z haynes-a skserowany tam pisalo ze jest do rs turbo i xrki no i tam bym schemat z edisem ale roznil sie od tego: http://fiestaklubpolska.p...94b7fca7ee3f58e i na jednym schemacie tak a na drugim inaczej. Nie wiem wlasnie czy ten schemat podlaczenia edisa w xr2i jest taki sam jak w rs turbo?
<<Deejay>>z miłą chęcią tylko musze moje rst doprowadzic do stanu uzywalnosci:-) <oki>


Multimetr ustawiony na test diody też pokaże niepewne połączenie, oprócz buzzera pokaże też rezystancje na wyświetlaczu.

Raczej nie zobaczysz EDISA na schemacie układu wtryskowego, bo to jest element układu zapłonowego, schemat prawie taki sam w cvh i zetec, różni się tylko kilkoma pinami do kompa.

Mały napisał/a:
Hm. To nie wiem dlaczego jak sprawdzalem wg tego http://fiestaklubpolska.p...94b7fca7ee3f58e to mi się nie zgadzało.

Zerkne jeszcze na tego edisa samego dzis. Bynajmniej po sprawdzeniu żarówka i wg schematu wszystko z wiązka wporzo, wg schematu wszystko się zgadza, każdy przewód idzie tam gdzie trzeba.

Myk z czujnikami już robiłem i działają prawidłowo wartość wzrasta razem ze wzrostem temperatury.

Jeślli chodzi o TPS to jakie napięcie ma być na włączonym zapłonie a jakie na odpalonym silniku. Przejście do kompa jest też prawidłowe natomiast samego czujnika TPS nie mierzyłem a gdy by był uwalony TPS to potencjometr co2 może wtedy nie działać? Bo tps wg schematu jest połączony z co2.

Podłączenie potencjometru też sie zgadza wszystko śmiga prawidłowo a reakcji na pot jak nie było tak nie ma. Pozostaje jedna opcja- ujeb...ny komp ;-| ??hmmm


We fordzie wystepują czujniki NTC, czyli ich rezystancja maleje, a nie wzrasta wraz ze wzrostem temperatury

Ten schemat jest nie do końca prawidłowy i na pewno nie masz tak połączonego edisa u siebie, w haynesie też inaczej jego podłączenie wygląda

Edis pin 1>ecu 56 pin2>not turbo pin3>ecu 36 piny z edisa 1 i 3 razem w ekranie do ecu, ekran zmasowany do ecu20
pin4>dohc only pin5>do czujnika wału pin6> do czujnika wału pin7>ekran przewodów czujnika wału
pin8>zasialnie edisa po zapłonie pin9>masa edisa pin10>masa cewki A pin11>dohc only pin12>masa cewki B

pin 26 ECU to zasialnie WSZYSTKICH czujników ecu 5V
pin 46 ECU to masa WSZYSTKICH czujników ecu

Po tym co widzę i czytam, to na 99,9% masz problemy z wiązką ... ech
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 1 Gru 2017, 10:44   

luk-90 dzieki. Jeśli problem z wiązką to nie wiem juz gdzie szukac bo przekopałem wszystkie kable i jest wporzadku no i jedynie że jeszcze gdzieś jest coś źle podpięte ale nie wiem sam juz co :bezradny: sprawdze.jeszcze podpiecie tego edisa:-)
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Gru 2017, 11:05   

powinieneś mierzyć wartość co przy pinach komputera na odpalonym silniku, lub przynajmniej na zapłonie miernikiem wpinając się między masę najlepiej pin 46 ecu a sygnał CO ( według schematu 8 lub 27, nie wiem który to bedzie w rst), zachodzi jeszcze opcja, że masz rozszerzone piny we wtyczce kompa i nie dotykają one pinów komputera, zdarzyło mi się kiedyś tak zrobić, jak miałem za duże sondy miernika i na siłe je wepchnąłem w piny wtyczki, to też jest trop, choć z tego co pokazuje historia, bardzo często te potencjometry się rozsypywały po tylu latach. Jest też opcja, że zwyczajnie ecu nie ogrania obecnej konfiguracji silnika(wtryski/turbo).
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 1 Gru 2017, 12:06   

Na odpalonym silniku pokazuje na mierniku 1 bo już probowalem i po podpięciu miernika do pinu 26 i 27 tak gdzies wyczytalem w temacie Mafiosa przy przeróbce xrki 104 na 110 tam sie ustawialo 1,5 kohm wart wyjsciowa to tak tez robilem. Hmm. Na zapłonie własnie podpinałem miernik do pinu 26 27 ecu i wartosci plynnie sie zmieniały bo miedzy 27 a 46 nie podpinałem. Byly porozszerzane troche te wtyki ale doprowadzilem je do porzadku a u mnie turbo seria t3 i wtryski stage2...wiec mysle ze powinien ogarnac... <8>
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
Ostatnio zmieniony przez Mały 1 Gru 2017, 14:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 1 Gru 2017, 12:29   

hmmm, a jeszcze jaka jest rezystancja seryjnych wtrysków, a tych które teraz masz założone? bo to też może mieć wpływ. Uszkodzony TPS będzie przede wszystkim zakłócał sygnał z potencjometru CO, i może powodować wieszanie obrotów, a w skrajnych przypadkach właśnie falowanie obrotów i przelewanie paliwa
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 1 Gru 2017, 12:56   

Teraz mam żółte. Mierzyłem kiedyś te wtryski ale juz nie pamiętam ale zmierze jeszcze raz dla pewności i ori niebieskie i te żółte stage2. Pomierze też potencjometr przepustnicy i dam znać co i jak:-) gdyby przyszlo kupic wlasnie ten cpp to go kurde nie ma chyba bo pytalem i jest niedostepny w motoryzacyjnym:-) :-P
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 1 Gru 2017, 13:33   

jakbyś giełde przejrzał to ja mam TPS i potencjometr co :P
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 1 Gru 2017, 14:23   

Hehe. Spoko zaraz zerkne:-)
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Mały regulamin działu.
Freeman Przed zakupem 0 7 Gru 2010, 01:04
Freeman
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.