Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Turbo w yoyo-wozie
Autor Wiadomość
yoyo72 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Dziadek
Wiek: 51
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Cze 2016, 18:45   Turbo w yoyo-wozie

A więc.... mam w pracy takiego wariata ,który bardzo lubi grzebać przy autach, co chwile coś zmieniać , naprawiać.....i gość zaraził się moim Fiestoyoyem. Chce pozmieniać to i owo,ale.. No właśnie. Proponuje mi wrzucenie turbo. I tu właśnie pytanie do Was starych wyjadaczy i modernizatorów. Co dokładnie było by potrzebne do uturbienia tego mojego bolidu i jakie by to były mniej więcej koszty. I oczywiście czy da się to zrobić?Chodzi mi o koszty części. Ten kolega już zaczął myśleć o tym i owym ,ale chcę poznać Waszą opinię. Dobra nie śmiejcie się ze starca, ale jak tak ostatnio jeżdżę to trochę mi brakuje już tej mocy.... a ten "wariat" z roboty trochę mnie "nabuzował". Bardzo proszę o konkrety, bo jak tak czytam te Wasze turbo mody to wydaje mi się ,że to koszty jakieś kosmiczne.
:taaa: :taaa: :taaa:
_________________
Jest inne , ale tez Ford
Było MK3 1994r 1.1/2.0 136KM ;)
Było MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
Było MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą ;) (ślimak)
Było MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)

PRINCE OF RADOM 2016 ;) ;) ;)
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 27 Cze 2016, 20:46   Turbo w yoyo-wozie

Wszystko zależy od tego ile chcesz dmuchać i ile koni chcesz wycisnąć. Rozmawiałem z kilkoma ludźmi/czytałem fora i wyszło mi, że zaturbienie auta, bez druciarstwa, ale też bez ekstrawagancji, to przedział 5-10tyś. Tak, żeby wstawić turbo i zaraz się nie rozpadł silnik.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Cze 2016, 16:46   Turbo w yoyo-wozie

Śmiać się mogą tylko ci, co wolą kupić za 3 koła starą beemę, która się rozpada, ale ma fabrycznie z 200 kuca. Cała reszta będzie z ciekawością patrzeć co dłubiesz :D
"Mocy nigdy dość, co najwyżej trakcji brakuje" - i tego się trzymaj :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
yoyo72 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Dziadek
Wiek: 51
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Cze 2016, 20:18   Turbo w yoyo-wozie

Jak na razie to opowieści kolegi co trzeba zrobic troche mnie przerażają. Jakas turbina, listwa wtrysków, grubsza uszczelka pod glowice(czy ciensza?nie pamiętam)zmiana dolotu, wydechu i cala reszta jakas. A tak od was to jaka turbina by podeszla? I co by trzeba bylo jeszcze pozmieniać? Wiecie, ze nie mam pojecia o tym ,ale chce porównać z tym co mowil mi kolega. Wiadomo ze nie rzucę sie na gleboka wode i nie kupie np.turbiny nówki od specjalistów tuningowcow, ale chce wiedzieć mniej więcej co i jak i gdzie.
_________________
Jest inne , ale tez Ford
Było MK3 1994r 1.1/2.0 136KM ;)
Było MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
Było MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą ;) (ślimak)
Było MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)

PRINCE OF RADOM 2016 ;) ;) ;)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Cze 2016, 01:01   Turbo w yoyo-wozie

yoyo72 napisał/a:
grubsza uszczelka pod glowice(czy ciensza?nie pamiętam)

Grubsza, żeby komprechę zmniejszyć, bo byłby tam festiwal spalania stukowego.
Co do dmuchawy - to nie takie hop. Większe (w granicach rozsądku) może dmuchnąć więcej, ale jak dostaniesz sztachetą w plecy przy np. 4krpm to będziesz przerażony. Mniejsze nie da tyle mocy, ale może zacząć się powoli wkręcać np. od 2500rpm.

yoyo72 napisał/a:
I co by trzeba bylo jeszcze pozmieniać?

Rzeźba z kolektorami, bo wydechowy musi napędzać dmuchawę, a dolotowy być przez nią zasilany.
Z automatu rzeźba z downpipe'em. Zrobienie zasilania olejem do łożyskowania turbiny. Być może zasilenie w płyn chłodniczy (zależy od turbo).
Zapewne jakieś przeróbki (większa przepustnica?), wydajniejsza pompa paliwa (choć kij wie, może na start wystarczy seryjna), w benzyniaku przydałby się też BOV, żeby nie ukręciło koła kompresji. Intercooler, żeby całość nie puchła. Chłodniczka oleju opcjonalna, zależy od temperatur. Wymiennik olej/woda podobnie.
Nie wiem czy ten silnik lata na MAF-ie, ale jeśli tak, to przydałaby się przeróbka na MAP-a.
Jakiś standalone, żeby to wstępnie wystroić. Bazowo MBC, docelowo EBC.
Do tego jakieś śmieci typu budziki na AFR, MAP, dobrze też by było mieć temperaturę oleju i ew. EGT.
Wydech większej średnicy, żeby nie dławiło dmuchawy. Tłumiki przelotowe, ew. wyprucie kata lub jego wymiana na przelotówkę.
Z frykasów może, po jakimś czasie, założenie turbo timera.

Z innych rzeczy, które losowo mi wpadają do głowy:
Nie wiem jak bardzo silnik się nadaje do dmuchania weń dodatkowego ciśnienia i lania wachy, ale może być, że trzeba będzie uszczelkę wymienić na jakąś tuningową. Kompozytowe takie zwykłe pewnie nie wytrzymają jakiegoś większego ciśnienia i może je wycisnąć bokiem, a wtedy cała zabawa psu w dupę, bo wszystko rozbierać trzeba i zamiast testować setup, bawisz się w rozbiórki i sprawdzanie czy czegoś szlag nie trafił. Jeśli często będzie głowica zrzucana (celem inspekcji czy jakimkolwiek innym), to dochodzą tuningowe śruby głowicy (zwykłe trzeba wymieniać co zrzutkę czapki, tych nie trzeba, ale kosztują swoje, tyle że przy dużej rzeźbie koszt się zwróci prędzej niż później).
Sprzęgło spiekowe w zależności od potrzeb. I póki co ostatnie, ale nie najmniej ważne - heble! (większe? wraz ze świeżym płynem i opcjonalnie oplotem)

To tak tyle co wpada mi do głowy o tej godzinie :D Jakbyś miał wątpliwości/pytania, to wal śmiało. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 29 Cze 2016, 10:11   Turbo w yoyo-wozie

jajko - http://www.fiestaturbo.com/tech/zetec-turbo/ po angielsku, ale możesz przepuścić przez translator i będzie 'kali pić, kali jeść' ale zawsze coś nowego się dowiesz :P
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
yoyo72 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Dziadek
Wiek: 51
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Cze 2016, 12:24   Turbo w yoyo-wozie

6270570260 czy takie cos mogli by byc? Nr aukcji z allegro
_________________
Jest inne , ale tez Ford
Było MK3 1994r 1.1/2.0 136KM ;)
Było MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
Było MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą ;) (ślimak)
Było MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)

PRINCE OF RADOM 2016 ;) ;) ;)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Cze 2016, 12:44   Turbo w yoyo-wozie

Ale to jest regeneracja z montażem. Zresztą strasznie tanio :D No i turbo wygląda jak do diesla, a nie benzyny.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
yoyo72 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Dziadek
Wiek: 51
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Cze 2016, 17:28   Turbo w yoyo-wozie

Curwa myślałem ,ze to jej to. Szukam dalej. Chyba, ze ktos ma jakies propozycje.
_________________
Jest inne , ale tez Ford
Było MK3 1994r 1.1/2.0 136KM ;)
Było MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
Było MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą ;) (ślimak)
Było MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)

PRINCE OF RADOM 2016 ;) ;) ;)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Cze 2016, 21:35   Turbo w yoyo-wozie

Panie, dobór kolektora i turbo to nie jest tak, że znajdujesz coś, co mogłoby pasować i "bieremy".
Spojrzyj na swój kolektor, zobacz jakie ma mocowanie do downpipe'a, a potem kmiń jak dużą dmuchawę musisz mieć i na końcu szukaj takiej, która się zmieści między silnikiem a grodzią (bo tam chyba wylot jest z tyłu?). Najwyżej się flanszę dorobi do tego.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 29 Cze 2016, 23:43   Turbo w yoyo-wozie

Oooo Panie, jesli chcesz aby to jezdziło to wylecz sie z turbo, a włoż 2.0 zeteca. Cenowo fantastycznie, a juz duzo lepiej pojedzie od 1,6!!

Potem mozesz przeciez uturbic 2.0 :)
Co do uturbiania, i kosztów zalezy jak to chcesz budzetowo zrobic. Ja podchodze do tematu ze jak cos robie i inwestuje mimo wszystko kase, to juz robie to porzadnie.
Więc na dzien dobry mozesz policzyc okolo 1500-2000 zł zwykle czesci eksploatacyjne (rozrzad, pompa wody, uszczelki, uszczelniacze, oleje, filtry, swiece zapłonowe, przewody WN, itp-zwykła eksplatacja). Zwykle czesci, a taka suma sie uzbiera.

Poza tym co do kosztów turbienia to mysle ze tak minimalny prog to 5000zł aby to wogole jezdziło, no to ile by mogło kosztowac byle by było:
500zł używane turbo mozna dostac, (mam nawet takie na sprzedaz td04 z volvo)
500 wyspawanie kolektora po kosztach i downpipa pod to turbo (we fiescie jest ciasno z przodu, ktos kto bedzie spawał kolektor bedzie wyzywał! :P )
250 zł uszczelka pod głowice z jakim planowaniem (zakładamy ze głowica jest idealna)
250 Uzywane IC
400 wszelkie złaczki, węże, spusty oleju, połaczenie i opaski.
150 Blow off tez uzywka.
60 MBC
120 większe wtryski (chyba ori z nissana 200 sx s 13 pasuja i gdzies w takich pieniadach chodza, a sa troche bardziej wydaje od fiestowskich)
600+1200 ecu master i strojenie (trzeba sie naszukac aby sie ktos tego podjał za takie pieniadze, ale zdarzaja sie tacy co to zrobia)

To juz masz prawie 4tys zł, a to jest naprawde po kosztach i zakładamy ze za robocizne nie placisz :-P

Dodano po 4 minutach 19 sekundach:
Puff, w mk3 kolektor wydechowy jest z przodu.
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
Ostatnio zmieniony przez FiFa 29 Cze 2016, 23:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Cze 2016, 23:46   Turbo w yoyo-wozie

Puff napisał/a:
Spojrzyj na swój kolektor, zobacz jakie ma mocowanie do downpipe'a, a potem kmiń jak dużą dmuchawę musisz mieć i na końcu szukaj takiej,



ja bym drutował na kolektorze z focusa mk1. Jest zbudowany z rur, więc można sobie wspawać jakąkolwiek flansze pod turbo ;-P
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 29 Cze 2016, 23:58   Turbo w yoyo-wozie

vegetagt, Masz na mysli te barany z focusa?? Taki http://imged.pl/kolektor-... ... 97441.html

To zapomnij, we fiescie trzeba praktycznie turbine przykleic do bloku silnika, aby sie zmiesciło. Sprawdzone :)

Dodano po 3 minutach 29 sekundach:
Nie sprawdziłem jeszcze jakby podszedł kolktor od focusa mk1 RS, orginał zeliwny. Ale tam byla znowu "duza" turbina i podejrzewam ze tez mało miejsca by tam potem bylo...

Dodano po 4 minutach 52 sekundach:
no chyba ze szukac kolktora i turbiny z FRST, przerobic mocowania w głowicy i tez to jest jakos :tyłek:
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
yoyo72 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Dziadek
Wiek: 51
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Cze 2016, 05:32   Turbo w yoyo-wozie

FiFa, ja juz mam 2.0 zeteca wlozone. Właśnie o taki opis mi chodziło. Co jak gdzie i plus minus koszty. Na dzień dobry sie zmieszczę. Pi razy jajo juz wiem co i jak. Koszty części mnie właśnie interesowaly, bo robocizna będzie zero. Taki śmieszny układ, ale o tym później. Właśnie kolega mowil mi ,ze tam jest Malo miejsca ,ale jest to do zrobienia. Fifa jeżeli masz taka turbinę i piszesz, ze będzie pasować to pewnie sie uśmiechnę do ciebie zobaczymy. Wielkie dzieki.
_________________
Jest inne , ale tez Ford
Było MK3 1994r 1.1/2.0 136KM ;)
Było MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
Było MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą ;) (ślimak)
Było MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)

PRINCE OF RADOM 2016 ;) ;) ;)
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Cze 2016, 07:26   Turbo w yoyo-wozie

FiFa, ja w mk2 tez mam tak malo miejsca? :P
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 30 Cze 2016, 07:54   Turbo w yoyo-wozie

FiFa napisał/a:
Puff, w mk3 kolektor wydechowy jest z przodu.


Nie w MK3, tylko w silnikach benzynowych montowanych w MK3. ;)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
arekw 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 137
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 30 Cze 2016, 18:52   Turbo w yoyo-wozie

w temacie nic mądrego niestety nie powiem ale yoyo72, propsuje akcje :ok:
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 30 Cze 2016, 19:17   Turbo w yoyo-wozie

Jaszczur no sorry masz racje! :) Ja niestety wiele fiest przezyłem, ale jeszcze zadnego diesla :-P
yoyo72, no to super z tym 2.0, nie wiem dlaczego zyłem w nie wiedzy ze Ty masz 1.6 :-P Jezeli nprawde szukasz czegos budzetowego, to jeszce ma IC tylko dosc duzy i juz troche zmeczony, ale szczelny i nie zaolejony, wtryski chyba tez mam jeszcze jeden komplet z cała listwa :) Turbo to co mam pod 2.0 bedzie idealne, nie zaduze i dosc szybko wstanie, a do doładowania do 0.7 bara bardzo szybko wstanie i bedzie trzymac długo... :-P tylko trzeba to jakos upchnac do fiesty.. :)
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
blind227 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 330
Skąd: Wawa/Strubiny
Wysłany: 16 Lip 2016, 10:27   Turbo w yoyo-wozie

Kiedyś robiłem rozeznanie do mojego focusa i cały nowy zestaw do zetec 2.0 koszt 3 tyś $ :ford:
_________________
Córka Frankensteina
Profil Facebook
 
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Sty 2017, 19:50   

Przepraszam że odgrzeje
Dla jasności baran z focusa jest dużo lepszy nawet od oryginalnego kolektora z ERST.
Byłbym w stanie wstawić przed turbo oryginalny wentylator od mk3 gdybym tylko potrzebował ;)
Turbinę jako tanią alternatywę polecam właśnie z volvo td04, saaba,fiata/lancii TB03
Jeszcze jako ciekawostkę do której sam doszedłem powiem że listwa od volvo v40 2.0t,
razem z wtryskami (taka sama impedancja, wydajność 390cc )
pasuje idealnie do plastikowego kolektora bez żadnej rzeźby tak naprawdę :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Turbo
Zetec/CVH
PumaRST Tuning mechaniczny 53 12 Lis 2012, 21:59
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 08:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów MK3 Futura by yoyo junior
yoyo junior Nasze auta 3 26 Cze 2018, 19:52
yoyo72


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.