Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Fiesta MK4 - przygotowanie do remontu - kilka pytań
Autor Wiadomość
Kanc1erz 

Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 7
Wysłany: 9 Cze 2016, 09:37   Fiesta MK4 - przygotowanie do remontu - kilka pytań

Cześć,
jako, iż jestem nowy na tym forum, a nie zauważyłem specjalnego działu "Powitalnia" postanowiłem przedstawić się tutaj :)
Mam 23 lata, MK4 to pierwsze auto, które jest całkowicie moje. Kupiłem je mega okazyjnie, za zaledwie 500zł, ale i stan techniczny samochodu nie powala, sporo rzeczy trzeba porobić, wiele z nich się po prostu nie opłaca. Głównie blacharka jest w tragicznym stanie (prawe tylne nadkole i prawy próg), kilka razy była delikatnie stuknięta, dodatkowo jest to auto zupełnie gołe, bez wspomagania, bez elektryki, jest jedynie centralny zamek z pilota z alarmem, który bardzo sobie cenię.
Jako, iż planuję tym autkiem ruszyć w Niemcy (tak, niektórzy mnie nazywają samobójcą, ale przejechałem tym autem obecnie 1500km i póki co nic się nie dzieje, hamulce i zawieszenie jest w dobrym stanie - sprawdziłem już), to czeka mnie kilka wymian, głównie olej (producent zaleca 5W-30, i taki trzeba nalać, bo podobno jak się naleję 10, to auto, szczególnie podczas zimnych dni, ma kłopot z rozprowadzeniem oleju, co objawia się długo nie gasnącą kontrolką oleju), płyn chłodniczy (obecnie jest nie wiadomo jaki, jest go troszkę poniżej minimum) - planuję nalać Dynagelu albo Prestone'a, oczywiście po wypłukaniu układu kilkakrotnie wodą destylowaną. Tutaj pytania dla Was ile oleju i płynu chłodniczego trzeba kupić? Standardowo 3.5l oleju i 4l płynu chłodzącego? Bo do tego konkretnego silnika (1.3, 37kW) nie umiem się doszukać tych wartości.
Natomiast z autem kupiłem kilka problemów, między innymi silnik nie trzyma wolnych obrotów, dlatego poprzedni właściciel wkręcił śrubę, która delikatnie otwiera przepustnicę i uniemożliwia jej całkowite zamknięcie - sprawdza się to świetnie, ale pewnie dlatego auto więcej pali, bo podczas hamowania silnikiem przepustnica nie zamyka się całkowicie co powoduje podawanie paliwa, więc co zrobić, żeby było dobrze?
Kolejną rzeczą jest spalanie paliwa - jak na 37kW silnik z wtryskiem, pomimo iż stary, wydaje mi się, że spalanie rzędu 7l jest nieco zbyt duże, dlatego chciałem wymienić również świece i sprawdzić sondę lambda - świece warto by kupić NGK, ale jaki tam rozmiar wchodzi? Czy który konkretnie model? Jak to wygląda z sondą lambda? Kupno takiej z allegro za dwie dyszki rozwiąże sprawę? Czy po prostu sprawdzić na niej napięcie multimetrem i nie wymieniać w ciemno?
Kolejnym dość przykrym objawem jest to, że nie zawsze obroty schodzą tak jak powinny, np. jadę sobie około 70kmh na czwartym biegu i chcę zmienić na piątkę - no to puszczam gaz, od razu naciskam sprzęgło i zamiast obroty spaść do jałowych, to rosną. Nie gwałtowanie, ale do dość sporych poziomów. To samo dzieje się czasem na luzie - jadę na trójce, wrzucam luz, obroty spadają idealnie, ale nacisnę gaz w celu przegazowania (delikatnego oczywiście) to rosną i nie spadają. Silniczek krokowy? Czy jest to związane z tą śrubą, o której wspomniałem powyżej?

Proszę Was serdecznie o pomoc. O ile blacharki nie opłaca się robić, o tyle chciałbym, żeby ten samochód miał dobry stan techniczny, tak, żeby nie było trzeba bać się wyjazdu chociażby do tych Niemiec.
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 9 Cze 2016, 10:53   Fiesta MK4 - przygotowanie do remontu - kilka pytań

Hej,
olej może być 10w40 - polecam Valvoline Maxlife, świece dobiorą Ci na miejscu w sklepie (albo katalog intercars), wymień też termostat i wyreguluj luzy zaworowe (potrzebna nowa uszczelka pokrywy zaworów), spalanie mniejsze raczej nie będzie.
Pozdro!
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 9 Cze 2016, 13:29   Fiesta MK4 - przygotowanie do remontu - kilka pytań

Tylko próg i prawe nadkole? Jak tylko to, to ja bym rzekł że ta fiesta jest w bardzo dobrym stanie blacharskim :yes:
W mojej mk4 lewy przedni błotnik jest słaby, prawy próg, ma dziurkę w podłodze pod siedzeniem pasażera, i purchelek tu i ówdzie; i uważam że ten mój egzemplarz naprawdę jest OK ;)

A co do ogólnie tego czy się bać, czy nie takich podróży - ja swoją kupiłem za ok. 1000pln. Naprawiłem podstawy, połatałem wydech, i na początku maja pojechałem nią do Chorwacji i wróciłem. W trakcie drogi nie działo się nic złego. :)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Kanc1erz 

Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 7
Wysłany: 9 Cze 2016, 20:16   Fiesta MK4 - przygotowanie do remontu - kilka pytań

Jaszczur napisał/a:
Tylko próg i prawe nadkole? Jak tylko to, to ja bym rzekł że ta fiesta jest w bardzo dobrym stanie blacharskim :yes:
W mojej mk4 lewy przedni błotnik jest słaby, prawy próg, ma dziurkę w podłodze pod siedzeniem pasażera, i purchelek tu i ówdzie; i uważam że ten mój egzemplarz naprawdę jest OK ;)

A co do ogólnie tego czy się bać, czy nie takich podróży - ja swoją kupiłem za ok. 1000pln. Naprawiłem podstawy, połatałem wydech, i na początku maja pojechałem nią do Chorwacji i wróciłem. W trakcie drogi nie działo się nic złego. :)


No generalnie to ona cała gnije, ale reszta jest jako-tako zrobiona przez poprzedniego właściciela, a w tych miejscach co ja wypisałem to jest... no... słabo :D tak eufemistycznie pisząc :P
Co do luzów - póki co się nie będę tego łapał, chyba, że dam to po prostu do zrobienia mechanikowi (mam znajomka), ale wymiany chciałem samemu zrobić, wiadomo :)
 
 
Kanc1erz 

Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 7
Wysłany: 18 Lip 2016, 21:03   Fiesta MK4 - przygotowanie do remontu - kilka pytań

Wczoraj wróciłem z Niemiec. Podczas wyjazdu Fiesta zrobiła prawie 2000km. Łyknęła może 200-300ml oleju, spalanie przy prędkości 90-110km/h wyniosło niecałe 6l. Ogólnie jechała bardzo równomiernie, na niektórych niemieckich górkach miała chwile słabości - traciła zauważalnie moc. Co ciekawe, nie zawsze tak było (na szczęście większość czasu jechała ok). Nie mam pojęcia od czego mogło to zależeć, ale to kobieta - może mieć swoje fochy czasem :)
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 19 Lip 2016, 07:20   Fiesta MK4 - przygotowanie do remontu - kilka pytań

Kanc1erz napisał/a:
Nie mam pojęcia od czego mogło to zależeć


Zmiany ciśnienia atmosferycznego, to normalne w przypadku słabszych silników wolnossących. W chorwacji jak byłem swoją mk4, to tam w górach działo się dokładnie to samo. Czasami relatywnie mniejsza górka stanowiła większe wyzwanie niż wydawało by się - znacznie większa. Niestety nie da się nic na to poradzić.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Kanc1erz 

Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 7
Wysłany: 19 Lip 2016, 16:32   Fiesta MK4 - przygotowanie do remontu - kilka pytań

Jaszczur napisał/a:
Kanc1erz napisał/a:
Nie mam pojęcia od czego mogło to zależeć


Zmiany ciśnienia atmosferycznego, to normalne w przypadku słabszych silników wolnossących. W chorwacji jak byłem swoją mk4, to tam w górach działo się dokładnie to samo. Czasami relatywnie mniejsza górka stanowiła większe wyzwanie niż wydawało by się - znacznie większa. Niestety nie da się nic na to poradzić.

AAa, to spoko, bo czytałem i różne info się pojawiły - uszkodzone przepływomierze, sondy lambda, układy zapłonowe, Zapadnięty katalizator :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Homologacja a przygotowanie rajdówki
Qzyn Sport w FKP 59 16 Wrz 2010, 03:52
malp
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.