Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Kąt pochylania koła (geometria)
Autor Wiadomość
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 9 Maj 2016, 19:10   Kąt pochylania koła (geometria)

Kąt pochylenia lewego przedniego koła wynosi u mnie 1*05' czy max tolerancji 0*36'.
Czyli jest przekroczony. ASO Forda nie jest w stanie tego wyregulować.
Mam podobno o ułamki mm skrzywiony cały lewy amortyzator i wahacz.

(kąt pochylenia prawego koła wynosi -0*43' i mieści się w normie)

ASO, jak to ASO, mówi o konieczności wymiany całego zawieszenia, bo inaczej dalej
będzie mi auto lekko w lewo ściągać i opona będzie się zużywać nierównomiernie.
I pytanie do znawców tematu brzmi, czy faktycznie są to wartości bardzo złe, czy przesadzają?
 
 
Bizuu 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Cze 2015
Posty: 157
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 10 Maj 2016, 15:15   Kąt pochylania koła (geometria)

Ja mam gdzieś wykres ze zbieżności i mam o 1,5' pochylone, przez obniżone zawieszenie, w niczym mi to nie przeszkadza, opony ścierają się równo ani nie ściąga :)

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Maj 2016, 15:37   Kąt pochylania koła (geometria)

Mam jak kolega wyżej, leciuteńki negatyw, nic złego się nie dzieje. Co prawda jest różnica P/L, ale jak autem nie jeździsz jak w WRC, to nie obawiałbym się niczego :)
A czy auto ściąga obecnie, czy tylko ASO tak twierdzi?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 12 Maj 2016, 22:00   Kąt pochylania koła (geometria)

Puff napisał/a:
Mam jak kolega wyżej, leciuteńki negatyw, nic złego się nie dzieje. Co prawda jest różnica P/L, ale jak autem nie jeździsz jak w WRC, to nie obawiałbym się niczego :)
A czy auto ściąga obecnie, czy tylko ASO tak twierdzi?


Czasem duch sportowy się odzywa we mnie. :D
Jak przyśpieszam, energicznie zmieniam bieg, wyrzedzam, nie ma żadnego nieprzyjemnego efektu.
Także jak hamuje na równym asfalcie, auto trzyma tor jazdy i nie ściąga (no może minimalnie),
ale już hamowanie w koleinie to tragedia, bo auta bardzo silnie chce skręcać w lewo.
Nic przy tym nie drży, nie hałasuje, nie drga.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Maj 2016, 22:15   Kąt pochylania koła (geometria)

slawomirro napisał/a:
hamowanie w koleinie to tragedia

Choćbyś miał zawieszenie z Ferrari, to na koleinach na odpowiedniej szerokości gumach będzie autem rzucać jak łódką na falach.
Liczy się jak auto się zachowuje na prostej drodze. A jeśli nic się nie dzieje, to zlej ASO. Oni na czymś muszą zarabiać.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 16 Maj 2016, 20:44   Kąt pochylania koła (geometria)

A jednak ASO Forda dało dupy. Winne był krzywe amortyzaotry, konktrtnie jeden. W Solid Garage dziwili się, że tego nie zauważyli w ASO, bo skrzywienie było bardzo wyraźne. Po wymianie przodu i ponownej geometrii auto jeździ jak powinno, sprawdzałem na A2 kręcąc do 160km/h :D

Łącznie tu i tam w naprawę wydałem ok 2000zł. Trudno. Ważne że jest całkowicie ok.

Jeszcze muszę ogarnąć temat lusterka, co mi przeskakuje przy autoskładaniu. 800zł z ASO to za dużo. Nowe z Allegro, czy Intercarsu są za 100-200zł, ale nie mają funkcji samoskładania. (są 5-pin, a ja potrzebuję 7-pin). Na szczęście to już nic pilnego.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16 Maj 2016, 23:19   Kąt pochylania koła (geometria)

Jeśli płaciłeś ciężkie pieniądze w ASO, a oni wymieniali nie to, co trzeba, dawali diagnozy z 4 liter, itd., to należy Ci się zwrot kasy. W sądzie wygrałbyś z palcem w tych samych 4 literach, z których oni wzięli rachunki za rzeczy, które nic nie pomogły.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 17 Maj 2016, 00:07   Kąt pochylania koła (geometria)

Puff napisał/a:
Jeśli płaciłeś ciężkie pieniądze w ASO, a oni wymieniali nie to, co trzeba, dawali diagnozy z 4 liter, itd., to należy Ci się zwrot kasy. W sądzie wygrałbyś z palcem w tych samych 4 literach, z których oni wzięli rachunki za rzeczy, które nic nie pomogły.


Nie, wymienili to co trzeba, ale wzieli za to dużo kasy i powiedzieli, że "trzeba dokłądnie auto sprawdzić i zostawić u nas na cały dzień", a zaraz po zdjęciu koła (jak wymieniali łożyko to widzieć musieli) widać było krzywy amortyzator. Łożysko wymienili dobrze, a tamto zostawili. Bez sesnu, nie?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Maj 2016, 07:21   Kąt pochylania koła (geometria)

Kolejny przykład potwierdzający, że w ASO pracują wymieniacze części, a nie mechanicy...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Paź 2017, 19:23   

Odświeżę temat a dotyczy zbieżności kół przednich w mk6. Otóż teść chce kupić Fiestę z 2006 roku. Dziś była oglądana /bez jazdy próbnej/ i wydaje się, że oba koła przednie są wyraźnie skierowane do środka /tak na oko/. Pewnie w tygodniu trafi na diagnostykę, ale ktoś zorientowany może mi powiedzieć, czy to NORMA W TYM MODELU czy też auto ma niesprawne zawieszenie przednie. Dzięki za jakiekolwiek porady i sugestie.
 
 
gruby907 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Miłosz
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 200
Skąd: Lublin
Wysłany: 10 Paź 2017, 17:10   

damianisko5 napisał/a:
Odświeżę temat a dotyczy zbieżności kół przednich w mk6. Otóż teść chce kupić Fiestę z 2006 roku. Dziś była oglądana /bez jazdy próbnej/ i wydaje się, że oba koła przednie są wyraźnie skierowane do środka /tak na oko/. Pewnie w tygodniu trafi na diagnostykę, ale ktoś zorientowany może mi powiedzieć, czy to NORMA W TYM MODELU czy też auto ma niesprawne zawieszenie przednie. Dzięki za jakiekolwiek porady i sugestie.

na zbieżność pojedź i sprawdź, na wydruku wyjdzie co i jak
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Paź 2017, 18:15   

Jest w planie. Na razie sajgon z zakupem Fiesty. Dzięki za info i porady.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Paź 2017, 22:30   

damianisko5, chodzi ci o góre kół skierowaną do środka? czyli negatyw?
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Paź 2017, 06:35   

Nie, koła skierowane są do środka osi/auta czyli mocno zbieżne.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Paź 2017, 10:40   

w swoich programach mam toe-in na 0stopni 18 minut, tolerancja +-10, więc bliżej do lekkiej rozbieżności ;)
Czyli ktoś albo ma coś rozwalone, albo przed sprzedażą wymieniał częsci zawieszenia i nie ustawił zbieznosci
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Paź 2017, 12:07   

Całkiem możliwe. Pewnie wkrótce zrobimy przegląd i napiszę, co było nie tak.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Paź 2017, 19:37   

vegetagt napisał/a:
w swoich programach mam toe-in na 0stopni 18 minut, tolerancja +-10, więc bliżej do lekkiej rozbieżności ;)

Przecież toe-in znaczy, że zbieżny. Toe-out jest rozbieżny...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Kruku 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 281
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11 Paź 2017, 21:50   

Ja u siebie mam lekki negatyw ż przodu. Co przy szaleństwie w zakrętach powoduje zurzycie opon od wewnątrz. A auto było na zbieżności. Więc myślę że tak ma być chyba ?
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 11 Paź 2017, 22:24   

Kruku napisał/a:
Ja u siebie mam lekki negatyw ż przodu. Co przy szaleństwie w zakrętach powoduje zurzycie opon od wewnątrz. A auto było na zbieżności. Więc myślę że tak ma być chyba ?


To jest tabelka geometrii:

http://fiesta-mk6.pl/zbieznosc-fiesta-mk6.html
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Paź 2017, 22:33   

Puff napisał/a:
vegetagt napisał/a:
w swoich programach mam toe-in na 0stopni 18 minut, tolerancja +-10, więc bliżej do lekkiej rozbieżności ;)

Przecież toe-in znaczy, że zbieżny. Toe-out jest rozbieżny...


mea kulpa, faktycznie :O
Zasugerowałem się tym, że dla mk2 jest tez toe in 0 20', gdzie jestem pewien, że auto ma być rozbieżnie ustawione... Co zresztą potwierdza np emkadwójkowy haynes.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Pochylone koła przednie, zła geometria
przemo_rsr Mechanika 16 25 Maj 2010, 05:43
kamilocha1
Brak nowych postów Zawieszenie , zawias , geometria
Qzyn Tuning mechaniczny 17 1 Maj 2005, 19:50
Qzyn
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK3] Wahacz a geometria
moristo Mechanika 10 11 Kwi 2009, 21:51
szynszyl
Brak nowych postów Kąt wyprzedzenia zapłonu
Fiesta 2003 benzyna 2003 r 8v
lowczyk10 Elektryka silnika 0 9 Lip 2017, 15:14
lowczyk10
Brak nowych postów [MK4] Kąt wyprzedzenia zapłonu 1.25
Aspirek Mechanika 19 9 Kwi 2011, 17:10
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.