Kąt pochylania koła (geometria) |
Autor |
Wiadomość |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 9 Maj 2016, 20:10 Kąt pochylania koła (geometria)
|
|
|
Kąt pochylenia lewego przedniego koła wynosi u mnie 1*05' czy max tolerancji 0*36'.
Czyli jest przekroczony. ASO Forda nie jest w stanie tego wyregulować.
Mam podobno o ułamki mm skrzywiony cały lewy amortyzator i wahacz.
(kąt pochylenia prawego koła wynosi -0*43' i mieści się w normie)
ASO, jak to ASO, mówi o konieczności wymiany całego zawieszenia, bo inaczej dalej
będzie mi auto lekko w lewo ściągać i opona będzie się zużywać nierównomiernie.
I pytanie do znawców tematu brzmi, czy faktycznie są to wartości bardzo złe, czy przesadzają? |
|
|
|
|
Bizuu
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Cze 2015 Posty: 157 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 10 Maj 2016, 16:15 Kąt pochylania koła (geometria)
|
|
|
Ja mam gdzieś wykres ze zbieżności i mam o 1,5' pochylone, przez obniżone zawieszenie, w niczym mi to nie przeszkadza, opony ścierają się równo ani nie ściąga
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 10 Maj 2016, 16:37 Kąt pochylania koła (geometria)
|
|
|
Mam jak kolega wyżej, leciuteńki negatyw, nic złego się nie dzieje. Co prawda jest różnica P/L, ale jak autem nie jeździsz jak w WRC, to nie obawiałbym się niczego
A czy auto ściąga obecnie, czy tylko ASO tak twierdzi? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 12 Maj 2016, 23:00 Kąt pochylania koła (geometria)
|
|
|
Puff napisał/a: | Mam jak kolega wyżej, leciuteńki negatyw, nic złego się nie dzieje. Co prawda jest różnica P/L, ale jak autem nie jeździsz jak w WRC, to nie obawiałbym się niczego
A czy auto ściąga obecnie, czy tylko ASO tak twierdzi? |
Czasem duch sportowy się odzywa we mnie.
Jak przyśpieszam, energicznie zmieniam bieg, wyrzedzam, nie ma żadnego nieprzyjemnego efektu.
Także jak hamuje na równym asfalcie, auto trzyma tor jazdy i nie ściąga (no może minimalnie),
ale już hamowanie w koleinie to tragedia, bo auta bardzo silnie chce skręcać w lewo.
Nic przy tym nie drży, nie hałasuje, nie drga. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12 Maj 2016, 23:15 Kąt pochylania koła (geometria)
|
|
|
slawomirro napisał/a: | hamowanie w koleinie to tragedia |
Choćbyś miał zawieszenie z Ferrari, to na koleinach na odpowiedniej szerokości gumach będzie autem rzucać jak łódką na falach.
Liczy się jak auto się zachowuje na prostej drodze. A jeśli nic się nie dzieje, to zlej ASO. Oni na czymś muszą zarabiać. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 16 Maj 2016, 21:44 Kąt pochylania koła (geometria)
|
|
|
A jednak ASO Forda dało dupy. Winne był krzywe amortyzaotry, konktrtnie jeden. W Solid Garage dziwili się, że tego nie zauważyli w ASO, bo skrzywienie było bardzo wyraźne. Po wymianie przodu i ponownej geometrii auto jeździ jak powinno, sprawdzałem na A2 kręcąc do 160km/h
Łącznie tu i tam w naprawę wydałem ok 2000zł. Trudno. Ważne że jest całkowicie ok.
Jeszcze muszę ogarnąć temat lusterka, co mi przeskakuje przy autoskładaniu. 800zł z ASO to za dużo. Nowe z Allegro, czy Intercarsu są za 100-200zł, ale nie mają funkcji samoskładania. (są 5-pin, a ja potrzebuję 7-pin). Na szczęście to już nic pilnego. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 17 Maj 2016, 00:19 Kąt pochylania koła (geometria)
|
|
|
Jeśli płaciłeś ciężkie pieniądze w ASO, a oni wymieniali nie to, co trzeba, dawali diagnozy z 4 liter, itd., to należy Ci się zwrot kasy. W sądzie wygrałbyś z palcem w tych samych 4 literach, z których oni wzięli rachunki za rzeczy, które nic nie pomogły. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 17 Maj 2016, 01:07 Kąt pochylania koła (geometria)
|
|
|
Puff napisał/a: | Jeśli płaciłeś ciężkie pieniądze w ASO, a oni wymieniali nie to, co trzeba, dawali diagnozy z 4 liter, itd., to należy Ci się zwrot kasy. W sądzie wygrałbyś z palcem w tych samych 4 literach, z których oni wzięli rachunki za rzeczy, które nic nie pomogły. |
Nie, wymienili to co trzeba, ale wzieli za to dużo kasy i powiedzieli, że "trzeba dokłądnie auto sprawdzić i zostawić u nas na cały dzień", a zaraz po zdjęciu koła (jak wymieniali łożyko to widzieć musieli) widać było krzywy amortyzator. Łożysko wymienili dobrze, a tamto zostawili. Bez sesnu, nie? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 17 Maj 2016, 08:21 Kąt pochylania koła (geometria)
|
|
|
Kolejny przykład potwierdzający, że w ASO pracują wymieniacze części, a nie mechanicy... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 436 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 8 Paź 2017, 20:23
|
|
|
Odświeżę temat a dotyczy zbieżności kół przednich w mk6. Otóż teść chce kupić Fiestę z 2006 roku. Dziś była oglądana /bez jazdy próbnej/ i wydaje się, że oba koła przednie są wyraźnie skierowane do środka /tak na oko/. Pewnie w tygodniu trafi na diagnostykę, ale ktoś zorientowany może mi powiedzieć, czy to NORMA W TYM MODELU czy też auto ma niesprawne zawieszenie przednie. Dzięki za jakiekolwiek porady i sugestie. |
|
|
|
|
gruby907
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Miłosz
Dołączył: 08 Sie 2015 Posty: 200 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10 Paź 2017, 18:10
|
|
|
damianisko5 napisał/a: | Odświeżę temat a dotyczy zbieżności kół przednich w mk6. Otóż teść chce kupić Fiestę z 2006 roku. Dziś była oglądana /bez jazdy próbnej/ i wydaje się, że oba koła przednie są wyraźnie skierowane do środka /tak na oko/. Pewnie w tygodniu trafi na diagnostykę, ale ktoś zorientowany może mi powiedzieć, czy to NORMA W TYM MODELU czy też auto ma niesprawne zawieszenie przednie. Dzięki za jakiekolwiek porady i sugestie. |
na zbieżność pojedź i sprawdź, na wydruku wyjdzie co i jak |
|
|
|
|
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 436 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Paź 2017, 19:15
|
|
|
Jest w planie. Na razie sajgon z zakupem Fiesty. Dzięki za info i porady. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10 Paź 2017, 23:30
|
|
|
damianisko5, chodzi ci o góre kół skierowaną do środka? czyli negatyw? |
|
|
|
|
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 436 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Paź 2017, 07:35
|
|
|
Nie, koła skierowane są do środka osi/auta czyli mocno zbieżne. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11 Paź 2017, 11:40
|
|
|
w swoich programach mam toe-in na 0stopni 18 minut, tolerancja +-10, więc bliżej do lekkiej rozbieżności
Czyli ktoś albo ma coś rozwalone, albo przed sprzedażą wymieniał częsci zawieszenia i nie ustawił zbieznosci |
|
|
|
|
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 436 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Paź 2017, 13:07
|
|
|
Całkiem możliwe. Pewnie wkrótce zrobimy przegląd i napiszę, co było nie tak. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 11 Paź 2017, 20:37
|
|
|
vegetagt napisał/a: | w swoich programach mam toe-in na 0stopni 18 minut, tolerancja +-10, więc bliżej do lekkiej rozbieżności |
Przecież toe-in znaczy, że zbieżny. Toe-out jest rozbieżny... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Kruku
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 281 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 11 Paź 2017, 22:50
|
|
|
Ja u siebie mam lekki negatyw ż przodu. Co przy szaleństwie w zakrętach powoduje zurzycie opon od wewnątrz. A auto było na zbieżności. Więc myślę że tak ma być chyba ? |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 11 Paź 2017, 23:24
|
|
|
Kruku napisał/a: | Ja u siebie mam lekki negatyw ż przodu. Co przy szaleństwie w zakrętach powoduje zurzycie opon od wewnątrz. A auto było na zbieżności. Więc myślę że tak ma być chyba ? |
To jest tabelka geometrii:
http://fiesta-mk6.pl/zbieznosc-fiesta-mk6.html |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11 Paź 2017, 23:33
|
|
|
Puff napisał/a: | vegetagt napisał/a: | w swoich programach mam toe-in na 0stopni 18 minut, tolerancja +-10, więc bliżej do lekkiej rozbieżności |
Przecież toe-in znaczy, że zbieżny. Toe-out jest rozbieżny... |
mea kulpa, faktycznie :O
Zasugerowałem się tym, że dla mk2 jest tez toe in 0 20', gdzie jestem pewien, że auto ma być rozbieżnie ustawione... Co zresztą potwierdza np emkadwójkowy haynes. |
|
|
|
|
|