Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro
Autor Wiadomość
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 29 Sie 2018, 19:40   

To już teraz czaję. W takim razie łożyska jak najbardziej do wymiany były. Zębatki o ktorych piszesz to wieloklin 😉. Kulki z łożyska .igły wypaść przy demontażu a przyczyną stuków z zawieszenia na 90 procent sworznie były. Faktycznie ich stan zaczynał już odbiegać od normy
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 30 Sie 2018, 15:21   

Przy momencie obrotowym jaki generuje ten silnik osobiście nie wierzę w to, że byłby on w stanie ukręcić wielokliny na półosiach. To jakiś gównolit musiał być.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 30 Sie 2018, 23:26   

Chyba że ktoś strzelał ostro że sprzęgła to wszystko jest możliwe
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 2 Wrz 2018, 16:32   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 3 Wrz 2018, 17:23   

Niekoniecznie musiał być jakiś dzwon. Wystarczy że ktoś wpakował się skutecznie w jakąś dziurę
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 4 Wrz 2018, 14:32   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 5 Wrz 2018, 18:58   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 25 Wrz 2018, 08:53   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 26 Wrz 2018, 20:06   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gerrah 

Model: Ford Fiesta Mk7`16
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 26 Gru 2017
Posty: 23
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27 Wrz 2018, 16:15   

Też tankuję V-power racing 100, ale z innego powodu. Na zwykłej 98 po mocnym przygazowaniu (już nawet przy 4-5 tyś. obr.) potrafiło mi strzelić z wydechu. Na 100 tego nie mam :)
Ostatnio zmieniony przez Gerrah 27 Wrz 2018, 19:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wirus 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: ....
Dołączył: 17 Maj 2018
Posty: 48
Skąd: ...
Wysłany: 27 Wrz 2018, 19:45   

slawomirro napisał/a:
Zmieniajac temat to chciałbym napisać, że nie spodziewałem sie, że paliwo Pb95 jest w Warszawie na Statoilu (o przepraszam w cyrku) tak kiepskiej jakości.
Tankuję je i niby wszystko jest ok, ale ze nie jest to dowiedziałem się jak zatankowałem jednorazowo Shell Racing 100.
O ile na A2 na Pb95 max do 165km/h można kręcić i dalej pustka mocy, na Pb 100 bezproblemowo do 195km/h licznikowo dojechało przy 5,5 tyś obr. Dalej nie miałem odwagi.
btw 35zł różnicy w cenie jest przy tankowaniu do pełna (5,05 vs 6,05).


Nie wiem, czy w Opolu jest jakieś lepsze paliwo, ale mi na gazie kręcił do 180 i jakieś 6 tyś. obrotów, dalej się bałem, aczkolwiek na 3 biegu dochodził do około 140 km/h i 7 tyś. obrotów i było ok. Na benzynie 95 podobnie, tankuję na BP.
Ostatnio zmieniony przez Wirus 27 Wrz 2018, 22:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 27 Wrz 2018, 20:49   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 27 Wrz 2018, 21:19   

Też mi dywagacje. V-power jest uszlachetniony mieszaniną bazującą w dużej mierze na toulenie i jeszcze paru innych substancjach chemicznych powodujących lepsze spalanie paliwa. Co do tego jestem niemalże sto procent pewny bo swego czasu pracowałem przy produkcji i magazynowaniu rozpuszczalników oraz materiałów ropopochodnych. V-power jest także znacznie czystszy silnik chodzi znacznie ciszej bo w mniejszym stopniu występuje spalanie stukowe. Dużo też zależy od stanu zbiorników na stacji czytaj mniej wody w paliwie
 
 
 
Wirus 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: ....
Dołączył: 17 Maj 2018
Posty: 48
Skąd: ...
Wysłany: 27 Wrz 2018, 22:45   

[quote="slawomirro"]
Wirus napisał/a:
na 3 biegu dochodził do około 140 km/h i 7 tyś. obrotów i było ok. Na benzynie 95 podobnie, tankuję na BP.

Na Pb95 również bezproblemowo kręci. Pb100 ma tę dziwną cechę, że kosztuje wiecej na daje większy zapas pod nogą mocy (choć jest przecież ta sama), a spalanie wcale nie idzie w kosmos. Jakby na Pb95 więcej "pary" szło w gwizdek niż w koła.



chodziło mi o jazdę na LPG 140 km/h i 7 tyś. obrotów, oraz do 180 km/h przy 6 tyś.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Wrz 2018, 15:01   

ostatnio jak lalem pb100 z shella to facet mówil, że paliwo ma też większą wartość kaloryczną a nie jedynei zwiększone oktany. Na ile to prawda a na ile marketingowy bełkot - nie wiem.
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 23 Paź 2018, 08:28   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wirus 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: ....
Dołączył: 17 Maj 2018
Posty: 48
Skąd: ...
Wysłany: 27 Paź 2018, 14:34   

slawomirro napisał/a:
190 tysięcy km minęło gdy na A2 ze stałą 170km/h (5000 obr.) jechałem do i z Niemiec..


Ja mam przy takich obrotach 150km/h i według obliczeń kalkulatora na twojej stronie nie powinno tak być, chyba, że przełożenia skrzyni na poszczególnych biegach są takie jak w ST a przełożenie główne tak jak w każdym 1.6. Wtedy wszystkie dane idealnie się zgadzają.
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 27 Paź 2018, 20:28   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wirus 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: ....
Dołączył: 17 Maj 2018
Posty: 48
Skąd: ...
Wysłany: 27 Paź 2018, 20:32   

slawomirro napisał/a:
Wirus napisał/a:
slawomirro napisał/a:
190 tysięcy km minęło gdy na A2 ze stałą 170km/h (5000 obr.) jechałem do i z Niemiec..


Ja mam przy takich obrotach 150km/h i według obliczeń kalkulatora na twojej stronie nie powinno tak być, chyba, że przełożenia skrzyni na poszczególnych biegach są takie jak w ST a przełożenie główne tak jak w każdym 1.6. Wtedy wszystkie dane idealnie się zgadzają.


Wg kalkulatora 168, jeszcze sprawdziłem teraz.
Natomiast jak masz przy 5000 prędkość 150 to napraw silnik :) a na początek zatankuj V Power 95 lub 100.


Tankuje 95 na BP. Jeździ tak odkąd nim jeżdżę, czyli od kwietnia
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Paź 2018, 23:22   

slawomirro napisał/a:
Wg kalkulatora 168, jeszcze sprawdziłem teraz.
Natomiast jak masz przy 5000 prędkość 150 to napraw silnik

Co ma paliwo do obrotów silnika na danym biegu i prędkości? WTF?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.