[MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro |
Autor |
Wiadomość |
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20 Maj 2019, 22:13
|
|
|
email dobry, jak coś to tu: https://archiwum.allegro.pl/oferta/tuning-lekkie-sportowe-kolo-zamachowe-kjs-1-4mili-i4536911017.html jest tez telefon
bobson napisał/a: | Główny minus lekkiego koła to mniejsza masa wirowa więc większe wyhamowanie podczas hamowania silnikiem a to może delikatnie przełożyć się na spalanie.
|
a popatrz w drugą strone -w mieści mniej energii zużyjesz na ruszenie spod świateł
Jak dla mnie to wzsystko pali plus minus tyle samo. Bardziej hipol mi robił jajca z oporami w skrzyni, niż ten zamach |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 21 Maj 2019, 11:55
|
|
|
no, to tez troche mnie ciekawi.
Bo u siebie to niezbyt odczuwam róznice w spalaniu 1.6 vs 2.0 vs 2.0 lekki zamach. W trasie i tak te ~6.5 auto wciągało. No ale ja mam opływowość lodówki i niską mase, więc automatycznie szybciej wytracam prędkość |
|
|
|
|
tomi16v
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 78 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 21 Maj 2019, 19:16
|
|
|
może w takim kartonie czuć tego nie będzie
dla mnie jakiekolwiek zaczynanie modów w Na to wałki w głowicy.
tłumik ultera mugena songo czy vegety pomoże na plus 2 do respektu na dzielni do 14 lat sebixów. Dolot same rury stozki itp itd zero efektu.
wałki kolektor wydechowy, kolektor ssący, koło zamachowe, tyle można zrobić. Przy czym wałki to start dla mnie najlepszy. Realne przyrosty. |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 21 Maj 2019, 20:20
|
|
|
tomi16v, z wałkami jest taki problem że są drogie i zwykle trzeba je świnką wystroić.
Tanim kosztem to można zrobić sensowny dolot, wydech, lżejszy zamach, i można pomyśleć o portingu (ja np. kupiłem 2 głowice do obróbki żeby nie rozgrzebywać auta - działając samemu - koszt jedynie dremela i kilku narzędzi do niego, reszta czas i chęci) |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Lcfr
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Maj 2019, 22:39
|
|
|
Peedro napisał/a: | tomi16v, z wałkami jest taki problem że są drogie i zwykle trzeba je świnką wystroić.
Tanim kosztem to można zrobić sensowny dolot, wydech, lżejszy zamach, i można pomyśleć o portingu (ja np. kupiłem 2 głowice do obróbki żeby nie rozgrzebywać auta - działając samemu - koszt jedynie dremela i kilku narzędzi do niego, reszta czas i chęci) |
zgadzam się w 100%
wałki są drogie, mało dostępne i jeżeli generują moc to często odbywa sie to kosztem kultury pracy silnika oraz powiązane jest z podniesieniem kompresji. To tanio nie wyjdzie
dolot(może większa przepustnica pasująca pod kolektor), wydech, strojenie (nie wiem jak to w fordzie z takim strojeniem) to można jakieś 10-15KM ugrać a to jest 10% przy 100KM fieście
Jest taka teoria niepisana że 1KM za 100zł w NA to sensowny ekonomiczny mod. I ten dolot z wydechem tyle może dać. Konie mechaniczne w NA sa drogie. Te pierwsze 10-15 można ugrać za 1000-1500zł a dalej to już naprawdę trzeba zbierać kasę. Czasem lepiej swapowac albo zmienić auto
Porting i obróbka głowicy ma sens -trzeba wiedzy jednak i najlepiej 2ga głowice i na spokojnie dłubać (jak tania). Potem przekładka co wiąże sie z uszczelką, planowaniem itd. To samo z zamachem - trzeba zrzucić skrzynie, warto wtedy obejrzeć sprzęgło, docisk...
to wydaje sie tanie ale jak sie robi bardziej kompleksowo (bo dla siebie bo jak rozebrane to nie zakłada sie zużytego) to tanie juz nie jest. Chyba, że to koszt tylko części a ktoś umie i MA CZAS zrobić sobie to samemu...
EDIT: mój civic miał silnik 1,5 i fabrycznie 102KM. Założyłem głowice z 1,6 z osobiscie
wykoanym portingiem + przepustnice z 1,8 + kolektor wydechowy 4-2-1 + wydech supersprint wiekszej srednicy + strojenie map paliwa i finalnie auto miało 140KM i 160NM. opłacało sie ale to sporo roboty |
Ostatnio zmieniony przez Lcfr 21 Maj 2019, 22:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 21 Maj 2019, 22:42
|
|
|
ja tylko przypomne, że auto z tego tematu to chyba dupowóz, a nie rajdówka
Niech sobie ładnie mruczy i trzyma seryjną moc |
|
|
|
|
Lcfr
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Maj 2019, 22:50
|
|
|
Dlatego moje wpisy by nie iść w jakieś duże koszty. Dolot + wydech + zamach = najtaniej i najszybciej porpawiona fabryka w nabardziej ekonomicznym podejsciu. Drobne minimumum dające frajdę a nie zabijające kieszeni. |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 22 Maj 2019, 00:20
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 22 Maj 2019, 08:59
|
|
|
Jaką masz średnice motyla w przepustnicy?
Jak dobrze pamiętam tam jest mała przepustnica więc najtaniej pewnie wyjdzie kupić drugą o tych samych numerach i dać ją do roztoczenia ogarniętemu tokarzowi.
W ST150 montowałem ostatnio przepustnice 64mm, tylko, że ja tam miałem komputer EMU i olałem sobie przepustnice DBW i zmieniłem ją na klasyczną sterowaną linką Z ssącym kopią Coswortha, pogrzebanym wydechem, wałkami PH2 wyszło 184 kuca. Niestety te 34 kuca kosztowało więcej niż 3400zł |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 22 Maj 2019, 09:33
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1870 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 22 Maj 2019, 15:21
|
|
|
Odnośnie mk6.
Jak jest z zmianą kolektora z pumy 1,7
Robił ktoś to.
W moim przypadku dało to sporo .
Druga kwestia
mk7 sport motosport.
Może coś z nich pasuje
Kolektor przepustnica |
_________________
|
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 22 Maj 2019, 19:59
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 22 Maj 2019, 21:35
|
|
|
Sławek, kolektor możesz dać z pumy, a przepustnicę swoją, o ile podejdzie. Co do samych przepustnic, jak mają taką samą budowę (1,6 i 2,5T które masz) to podłączenie idzie ogarnąć, mogę wspomóc schematami. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 22 Maj 2019, 22:04
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 22 Maj 2019, 22:34
|
|
|
slawomirro napisał/a: |
Przepustnica zawiera czujnik temperatury powietrza wlotowego i podwójny czujnik przepustnicy (otwarcia/zamknięcia) |
Na 99% czujnik IAT jest zintegrowany z MAP sensorem, tzw T-MAP.
W przepustnicy masz silnik i podwójny potencjometr. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 22 Maj 2019, 23:44
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 23 Maj 2019, 07:56
|
|
|
slawomirro napisał/a: | bobson napisał/a: |
Na 99% czujnik IAT jest zintegrowany z MAP sensorem, tzw T-MAP.
W przepustnicy masz silnik i podwójny potencjometr. |
To jest czujnik ECT, T-MAP to czujnik ciśnienia.
Czujnik ECT jest faktycznie zintegrowany i jest w przepustnicy.
Wewnątrz jest układ scalony z mikroprocesorem i czujnikami.
(patrz też na schemat) |
Teraz już napiszę na 100% bo się upewniłem - w przepustnicy nie ma czujnika temperatury. Na schemacie jest jak byk w przepustnicy ETC - Electronic Throttle Control, do tego + i - i symbol silnika M.
Skrót T-MAP oznacza zintegrowany czujnik IAT (T-) z czujnikiem MAP (MAP) . |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 24 Maj 2019, 21:25
|
|
|
Bobson ma rację
s-max - https://zapodaj.net/2e746a1819cfd.png.html
sprawdź na początku czy rezystancje są takie same dla obydwu przepustnic |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
|