Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Niebieski kabel od alternatora
Autor Wiadomość
Manioro9 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Lut 2015, 20:15   Niebieski kabel od alternatora

Hej, mam taki problem. Urwał mi sie niebieski kabel od alternatora. Wiecie gdzie on był? W sensie, od alternatora do którego miejsca dokładnie?
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 22 Lut 2015, 22:10   

Jak taki gruby złożony z 2 żył to pewnie ugniła Ci końcówka przy rozruszniku... Mianowicie nie masz ładowania :D
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Manioro9 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Lut 2015, 22:19   

Serio? Wiem, czego nie mam.... Chce ten niebieski kabel przypiąć tam gdzie był, więc zadałem pytanie czy ktoś wie gdzie on jest normalnie umocowany???? Ale mimo wszystko, dzięki za odpowiedź...
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 22 Lut 2015, 22:23   

No więc Ci napisałem gdzie jest... Wiesz gdzie w tym silniku jest rozrusznik? Na obudowie sprzęgła taka pierdółka i po lewej stronie ma plastikowy kołpak założony(chyba czerwony). Musisz go zdjąć. Odkręcić nakrętkę, zdjąć oczko, założyć nowe na niebieski kabel, przykręcić w wyżej wymienionym miejscu i powinieneś mieć 13,7V po zapaleniu silnika na aku.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Manioro9 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Lut 2015, 22:27   

Gruby złożony z 2 żył to jest czerwony. Czerwony idzie z alternatora do aku. Chodzi mi tylko i wyłącznie o cienki niebieski. Ale moze mówimy o tum samym, sprawdzę jutro na tym rozruszniku
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Lut 2015, 22:38   

To jest kabel od wzbudzania ładowania i idzie do kontrolki na zegarach a po drodze jeszcze jest chyba dioda.
Wrzuć w szukajkę: niebieski kabel i wyskoczy Ci trochę tematów o tym.
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 22 Lut 2015, 22:38   

ten niebieski jest od wzbudzenia, idzie przy pasie przednim do reszty wiazki przy alternatorze jest mocowany do cienszej śrubki, lub do mniejszego konektota(zależne jaki masz altek)
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 22 Lut 2015, 22:41   

ok. tak jak widziałem na schemacie to z altera wychodzą 3 kable.
2 idą na rozrusznik
3-ci idzie gdzieś do wiązki, która ma się kończyć na termowyłączniku wentylatora.



A-Alternator
D- rozrusznik
TC- termowyłącznik wentylatora
MV- silnik wentylatora chłodnicy
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Manioro9 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Lut 2015, 22:44   

On jest krótki dosyć. Czyli mam rozumieć, że gdzieś przy wentylatorze jest miejsce na ten kabel ? I nie wiem czemu, ale on( ten kabel) wygląda jakby nie był używany z rok. Zerwana końcówka wygląda na długo nie używaną. Ale to chyba ten kabel jest powodem mojego problemu ( brak ładowania ).
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 22 Lut 2015, 22:56   

Wiesz co.... Właśnie sobie uświadomiłem, że jakiś domorosły "elektryk" całkiem mi wywalił ten kabel, bo jak wyjmowałem alter to tylko miałem te grube kable. Dasz foto gdzie to ma być i skąd dokładnie wychodzi? Bo kiedyś nie miałem ładowania a kontrolka mi nie świeciła. A pasowało by mi to naprawić, bo teraz nie ja jeżdżę tym samochodem tylko siostra i na ślepo trochę trudno jest celować jak jej auto padnie.

Ale jak nie masz ładowania, a te grube kable są w porządku to musi być coś innego. Bo to grube odpowiadają za ładowanie. Niebieski daje tylko sygnał na kontrolkę.
Więc może szczotko trzymacz, szczotki, albo diody się popaliły.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Manioro9 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Lut 2015, 23:09   

Alternator wymieniłem( więc diody dobre ), szczotki i regulator napięcia nowe. Fotki wstawię jutro lub pojutrze. Tak, niebieski daje sygnał na kontrolke, ale wydaje mi się, że od kontrolki idzie wzbudzenie na alternator, żeby zaczął ładować, stąd kontrolka przestaje świecić w momencie zaczęcia pracy alternatora, bo ma 2 plusy, i musi się zamknąc obwód. Tak mi sie wydaję, chodź aż tak się nie znam. Ale to jedyne to może być przyczyną... Wszystko inne sprawdzałem, mierzyłem itp.
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 22 Lut 2015, 23:16   

No aż tak to się głęboko nie zagłębiałem w elektrykę tego samochodu, ale chyba czas zacząć, bo moja kosiarka jest momentami tak popitolona, że jak ją mam od 2011 to do tej pory ją prostuję i czasem zastanawiam się czemu to w ogóle działa.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22 Lut 2015, 23:16   

Generalnie te altki są w większości samowzbudzające, a wyjście na zegary to kwestia kontroli wzbudzenia przez kierowce.
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 22 Lut 2015, 23:24   

Czyli, że jak? Bo nie kumam w tym momencie.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22 Lut 2015, 23:28   

że w sprawnym altku ładowanie powinno być bez różnicy, czy niebieski kabel jest podpięty, czy nie.
Niebieski kabel steruje kontrolką ładowania, która informuje kierowcę, że mu alternator zdechł (bądź nie).
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 22 Lut 2015, 23:35   

No tak. Tylko chodzi mi o to teraz, że mam ładowanie na poziomie 11,5V, a kontrolka mi nie informuje o braku ładowania. Bo miałem taki problem i nie wiedziałem co jest grane. Gdyby nie to, że reszta zegarów świrowała z braku prądu to bym szukał i szukał.
Dlatego pytam, bo jak przekręcę kluczyk na kontrolki to kontrolka świeci, a jak zapalę, a nie będzie ładowania to kontrolka mi nie zaświeca się. Jak zdejmowałem alter to nie widziałem żadnego niebieskiego kabelka. Jedyny niebieski jaki widzę pod maską to tylko ten przy termostacie.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Manioro9 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Lut 2015, 23:36   

Więc skoro wymieniłem alternator, wymieniłem szczotki oraz regulator, wszystko poczyściłem, a jedyne co zostało to ten niebieski kabel, który nie wiem gdzie umocować. To dlaczego wciąż nie mam ładowania ?
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 22 Lut 2015, 23:40   

Nie no tak jak kolega wyżej pisze to niebieski przewodzik tylko informuje czy, jest czy go nie ma. A jeśli alter jest sprawny to nie ma różnicy, czy podpięte, czy nie, ładowanie powinno być.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Manioro9 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Lut 2015, 23:48   

Zgadza się. Ale wciąz go nie mam.. I do momentu gdy auto stanęło z powodu braku ładowania, kontrolka zawsze działała jak powinna. Przestała gdy zabrakło ładowania. Niebieski kabel wydaje się, jakby był urwany już dłuższy czas. Coraz mniej rozumiem :-P
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 22 Lut 2015, 23:52   

A przewody od rozrusznika do aku są wszystkie w porządku? No bo jak piszesz, że wymieniłeś alter, ale na nowy? Bo jak na nowy to powinno być wszystko git. Chyba że jakąś używkę kupiłeś to może jednak diody. No bo innego wyjścia nie widzę, jeśli regulator, szczotki są nowe.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Brak Ladowania, niebieski kabel urwany??
lochu Elektryka 16 9 Sty 2010, 21:44
JoeMix
Brak nowych postów niebieski dym
fiesta200 Mechanika silnika 2 30 Kwi 2015, 22:07
murgrabia
Brak nowych postów Niebieski Zegarek
To już było ale....
djpleban Tuning stylistyczny 1 9 Cze 2006, 11:06
Gość
Brak nowych postów [MK6] Niebieski Fredolot
nowy nabytek :) rocznik 2007, 1.3i benzyna, 70KM
Fr3du Nasze auta 8 30 Kwi 2012, 13:27
Skfarek
Brak nowych postów [MK3] Niebieski klekocik 1,3
Bit1 Nasze auta 13 20 Maj 2012, 18:01
Bit1


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.