Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..
Autor Wiadomość
DanielŻ 

Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 150
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16 Mar 2016, 17:17   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..

Witam witam.. jeżeli jest ktoś tu komu szkoda mojej Fiesty to proszę o pomoc!! Fiescina zaczęła szczecin obroty zrobiły się wysokie itp. Myślałem że to uszczelka pod kolektorem ssacym-wymieniłem i dalej nic. Potem okazało się że może to być regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej. Wymieniłem oba oringi i dalej to samo. Może to być wina przeplywki? Na wolnych zostaje na 2k obrotów. Czuć że go przylewa itp. A jak dam mu w pałe to jest okej. Jakieś pomysły? Proszę bo jeszcze trochę i rozpędze się i wjade w drzewo.. siły już brak ^^ silnik 1.8 130 km z xr2i.
_________________
Peace!!

vegetagt napisał/a:
plakiem takich rzeczy sie szuka :p
- jednak człowiek uczy się całe życie :d old
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 16 Mar 2016, 19:44   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..

Wymrugaj błędy... już kilka razy ci to koledzy pisali, bo tak to wróżenie z fusów jest.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
DanielŻ 

Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 150
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16 Mar 2016, 19:56   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..

Ale błędów może nie pokazać np na przeplywce kiedyś niby było okej wg komputera a przeplywka była do wymiany ^^ no ale może masz rację. Ale oprócz tego to jest jakiś pomysł co to może być? ^^ itak jutro będę działał także każdy pomysł mi się przyda ;d
_________________
Peace!!

vegetagt napisał/a:
plakiem takich rzeczy sie szuka :p
- jednak człowiek uczy się całe życie :d old
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 16 Mar 2016, 20:21   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..

Jak zalewa to może być sonda, czujnik temp powietrza, a równie dobrze coś innego ci tam nie działa odpowiednio.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 16 Mar 2016, 22:51   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..

Walnięta sonda raczej poza wysokim spalaniem nie daje specjalnych objawów. Przynajmniej ja się nie spotkałem :)

Pamiętaj, że przy aluminiowym kolektorze są w sumie dwie uszczelki, jedna na styku flanszy z głowicą, a drugą między flanszą, a kolektorem już właściwym. Plak nic nie wykazuje?

Generalnie może być wszystko, od TPS'a przez krokowy, lewe powietrze, przepływkę, po uszkodzoną wiązkę, czy nawet ECU. Wymigaj błędy, żeby mieć punkt zaczepienia.
 
 
DanielŻ 

Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 150
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16 Mar 2016, 23:09   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..

Uszczelke tą między kolektorem a listwą wymieniłem na nową i jeszcze dolozylem silikonu a co do tej między listwa a blokiem to była jak nowa to zostawiłem. Ale chyba itak silikonu dołożę żeby mieć pewność. Podciśnieniowe wszystkie okej. Regulator cisnienia paliwa - wymieniłem dwa oringi i gra. Krokowy jutro będę szukał i podmienial, tak samo przeplywke. A cała reszta już sprawdzona. A co do błędów to jak wymagać te błędy?
_________________
Peace!!

vegetagt napisał/a:
plakiem takich rzeczy sie szuka :p
- jednak człowiek uczy się całe życie :d old
 
 
DanielŻ 

Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 150
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18 Mar 2016, 17:58   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..

Halo halo? Ktoś wie do czego dokładnie służą te metalowe podkładki? Pod wtryskami i cz y one mają tak luźno latać?
_________________
Peace!!

vegetagt napisał/a:
plakiem takich rzeczy sie szuka :p
- jednak człowiek uczy się całe życie :d old
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Mar 2016, 22:37   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..

ja nie mialem niczego metalowego pod wtryskami :9:
 
 
DanielŻ 

Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 150
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19 Mar 2016, 01:01   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..

Jak nie jak pod wtryskami od strony tej listwy całej między kolektorem a blokiem silnika są takie metalowe podkładki;d może nie zwrociles uwagi; d ale są na pewno ^^ i się zastanawiam czy może te podkładki robią tak że mi wtrysk syczy i zalewa ^^ bo wczoraj rozebralem pół silnika i złożyłem kolektor cały na nowo razem z tą listwa gdzie wtryski wchodzą i odpaliłem i było okej wszystko. 5 min pochodził, usłyszałem takie pykniecie i znowu to samo ;d czyli coś z tą listwą :d tylko jeszcze nie wiem co :p teraz wróciłem z piwka i jutro będę jeszcze raz rozbieral i składał żeby dojść co to może być :d
_________________
Peace!!

vegetagt napisał/a:
plakiem takich rzeczy sie szuka :p
- jednak człowiek uczy się całe życie :d old
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19 Mar 2016, 11:32   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..

http://fordpartsuk.com/sh... ... 851339.htm take coś powinno być pod wtryskiem. Może któryś kawałek jest metalowy, ale ogólnie wspominam te uszczelki jako gumowe.
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 19 Mar 2016, 13:09   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..

Uszczelki pod wtryskiwacze są metalowo-gumowe. Plakiem psikałeś w okolicach listwy paliwowej? Uprzedzam, że nowe uszczelki to chyba tylko ASO w cenie dwudziestu kilku złotych za sztukę.
Możesz jeszcze sprawdzić, czy wtryskiwacze nie leją (leją ciurkiem zamiast dawać mgiełkę), ale nie podejrzewam.

Wymigałeś błędy w końcu? Info jak jest na forum.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19 Mar 2016, 13:26   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..

fakt, jest metalowy pierscien zatopiony w gumie. Od jednej strony magnes przyciąga, od drugiej nie :D
http://iv.pl/images/61069977405584354611.jpg
http://iv.pl/images/43513886827650345827.jpg
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 19 Mar 2016, 13:54   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..

Jeszcze jakbyś miał kupować te uszczelki. Brązowe są do aluminiowego kolektora, a zielone do plastikowego i nie pasują zamiennie.

vegetagt Specjalnie rozebrałeś auto, żeby sprawdzić? :P
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19 Mar 2016, 14:09   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..

blood_brother, to mnie teraz zdziwiles, bo w katalogu numer ten sam i mało tego... Do swojego alu przelozylem uszczelki z plastikowego i jest ok :P

edit: w sumie śmietnik w katalogu jest...
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 19 Mar 2016, 16:10   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..

U mnie nie chciały podejść z alu do plastiku. Któreś były minimalnie większe. Może w drugą stronę działa :)
 
 
DanielŻ 

Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 150
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19 Mar 2016, 17:49   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..

A ja widzicie.. ;d a odpowie mi ktoś teraz?:d czyli do czego to służy dokładnie? I czy to może być przyczyną takiego syczenia i zalewania? Ta właśnie uszczelka?

Dodano po 13 minutach 53 sekundach:
Bo wlasnie o to mi chodzi ;d a jak rozbieralem ten kolektor to tą listwe zająłem całą i od środka widziałem te podkładki i zastanawiam się czy one tak mają latać luźno przód tył? Czy to coś jest nie halo i tak samo w różnych miejscach były, na każdym wtrysku inaczej mniej lub więcej wysuniete i jedną z nich popchnalem do środka - w stronę wtrysku i rozkminiam czy to to było takie głośne pykniecie że popchnelo tą podkładkę czy co :d czy to kolektor który złożyłem jeszcze raz gdzieś rozszczelnilo i to że ruszyłem tą podkładkę nie miało znaczenia. Nie wiem :p jak sądzicie? ^^
_________________
Peace!!

vegetagt napisał/a:
plakiem takich rzeczy sie szuka :p
- jednak człowiek uczy się całe życie :d old
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19 Mar 2016, 18:34   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..

mi zielone podkladki (z plastiku) weszły w alu dość ciasno, nic sie nei ruszało. Przy montażu tylko jedna mi sie przesunela pod wtrysk i musialem poprawiac.
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 19 Mar 2016, 18:59   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..

Uszczelki służą do uszczelniania :P I tak, jeśli są uszkodzone, bądź mocno zmęczone czasem, mogą przepuszczać lewe powietrze. Plak Ci prawdę powie.

Uszczelki te siedzą dosyć ciasno, natomiast przy wyjmowaniu mogę się pokrzywić, w sensie ich pozycja. Ja zakładałem je najpierw na wtryski, a potem całość ostrożnie do kolektora.
 
 
DanielŻ 

Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 150
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19 Mar 2016, 20:52   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..

Blood~ czyli wg Ciebie one powinny siedzieć ciasno? Bo jak rozebralem kolektor razem z flansza to właśnie zwróciłem uwagę na te podkładki bo były w różnych pozycjach tzn jakby jedna bardziej wysunieta od drugiej itp. I teraz pytanie czy one mają mieć tyle skoku? I tak luźno chodzić? Bo palcem popchnalem i wcisnalem ją w stronę wtrysku. Potem wszystko złożyłem do kupy odpaliłem fure i kurw*a szok! Chodzi wszystko dobrze. Tak z 5 min i po chwili usłyszałem taki mały "wybuch" głośne pykniecie i nagle znowu zaczęło syczeć i szarpać, podnosić obroty.. i nie wiem teraz czy to te podkładki czy gdzieś nieszczelnosc między flansza a blokiem :> dlatego pytanie brzmi czy te podkładki tak mają mieć dużo skoku i chodzić przód tył?
Dorzucam zdjęcia na przybliżeniu będzie widać w tej flanszy te podkładki itp. Szkoda że jakość musiałem zepsuć żeby móc je dodać ^^
_________________
Peace!!

vegetagt napisał/a:
plakiem takich rzeczy sie szuka :p
- jednak człowiek uczy się całe życie :d old
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 19 Mar 2016, 22:58   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..

Powinny siedzieć ciasno, ale też powinny dać się ruszyć.

Ostatni raz podpowiadam. Złóż wszystko do kupy, odpal auto i psikaj plakiem wszędzie gdzie może wpadać lewe powietrze. Jeśli auto podniesie obroty, to masz miejsce gdzie jest "przeciek".

Do tego też wymigaj w końcu błędy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów 1.3 - wysokie obroty
Faz1986 Mechanika silnika 7 1 Maj 2016, 11:36
Ganda
Brak nowych postów Wysokie obroty
DanielŻ Mechanika ogólna 5 27 Lip 2016, 21:01
DanielŻ
Brak nowych postów Wysokie obroty
Artur Mechanika silnika 2 28 Lut 2016, 21:18
Artur
Brak nowych postów wysokie obroty
funek Elektryka silnika 1 9 Sie 2017, 11:50
Mały


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.