Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

1.4 TDCi - problem z ustaleniem awarii
Autor Wiadomość
smucz

Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Mar 2016, 10:03   1.4 TDCi - problem z ustaleniem awarii

Witam !
Jestem posiadaczem pojazdu ford fiesta mk6 2002r. silnik 1.4 Tdci. Od około 2 lat borykam się z wadą jaką mój pojazd posiada, mianowicie:
auto ciężko odpalało, im zimniej tym gorzej, jak już się udało to wyglądało tak jakby z najniższych obrotów odpalał(słychać było klekot zaworów). W końcu oddałem auto do mechanika, który stwierdził, że samochód ma więcej przejechane kilometrów i że nie ma takiej kompresji jaką powinien mieć. Został przeprowadzony remont silnika, tj. planowanie głowicy, nowe pierścienie uszczelki itp. dodatkowo zrobiona została regeneracja alternatora, rozrusznika i wymieniony zawór wysokiego ciśnienia(nie wiem czy dobrze to nazwałem), świece żarowe wymienione. Po odebraniu auta, jeździłem nim przez jakieś 600-800km, oczywiście delikatna jazda, żeby wszystko się ładnie ułożyło. Niestety po przejechaniu tych kilometrów, w trakcie jazdy, auto zaczęło mi wariować tzn. zaczęły pulsować światła, włączyła się kontrolka ładowania akumulatora. Pomyślałem, że coś się stało z alternatorem, pojechałem do gościa który mi go regenerował, powiedział, że sprawdził i orzekł, że wszystko jest w porządku. Od tej pory znowu wrócił problem z odpalaniem. Znowu oddałem do tego samego mechanika auto, już jakiś czas go naprawia, i niestety nie udało mu się zdiagnozować awarii. Twierdzi, że to co on zrobił tj. remont silnika jest wszystko w porządku. Podobno pod względem elektronicznym auto jest sprawne, były sprawdzane bezpieczniki, sprawdzona masa(oczyszczona), przekaźnik świec żarowych też sprawdzony, komputer też jest ok(był wgrywany modyfikowany soft-też nic). Nadto były sprawdzane wtryski(sprawne), pompa comon rail(sprawna), układ paliwa nie zapowietrza się, rozrząd sprawdzony też jest ok, czujnik temperatury otoczenia też jest sprawny(chodzi o dobieranie czasu grzania świec). Aha i co ważne komputer nie generuję żadnych błędów. Mało tego przyprowadzona została druga fiesta ten sam model, zostały przekładane poszczególne elementy, takie jak komputer, pompa wtryskowa, alternator, rozrusznik, skrzynka z bezpiecznikami, przekaźnik świec żarowych, wtryski i niestety moje auto na obcych podzespołach nie paliło natomiast auto dawcy na moich częściach paliło bez problemu. Ostatnią rewelacją mechanika jest to, że w trakcie próby rozruchu zimnego silnika prąd spada poniżej granicy normalnego odpalania pojazdu(nie pamiętam ile 11 lub 10 v) ciśnienie wynosi 160-180 bar.(twierdzi, że jest to prawidłowe ciśnienie wtrysku paliwa do cylindra), po długiej chwili kręcenia jak jest w miarę ciepło na dworze auto odpali. Akumulator jest sprawny, był również sprawdzany na innych akumulatorach i jest dalej to samo, ładowanie aku po odpaleniu jest w normie. Następnie do auta podłączyli starter, silnik odpala bez żadnego problemu, tylko przy takim stanie miernik wskazuję ciśnienie wtrysku około 400 bar. czyli chyba przekroczone są wszelkie normy. I tutaj teraz wymyślili, że to może być listwa wysokiego ciśnienia, wcześniej nie sprawdzili bo stwierdził, że chyba nie ma w niej żadnych zaworków blokujących. Wtryski i listwa jest Simensa, no i teraz się tak zastanawiam co to może być? już sam się zastanawiam czy po prostu nie jestem oszukiwany. Proszę o jakieś konstruktywne porady, pomysły bo witki opadły mi do samej ziemi. W naprawę auta wpakowałem już 5 tyś, i dalej nie jeździ i tak naprawdę nie wiadomo co się spierdzieliło. Aha i było wcześniej wymieniane koło pasowe, i panewki(przed naprawą silnika). Ps. zastanawiam się czy ładować dalej w ten szrot kasę czy po prostu dać sobie spokój...Przepraszam za ewentualne błędy lub niedociągnięcia.
 
 
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 176
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 26 Maj 2016, 21:49   problem z ustaleniem awarii Fiesta MK6 1.4 Tdci

Witam
przepraszam ale rozwiązałeś problem ?
_________________

 
 
 
ROBERT1 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: RST
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30 Paź 2016, 07:36   1.4 TDCi - problem z ustaleniem awarii

I właśnie ,też jestem ciekaw czy problem rozwiązany.
 
 
walada 

Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Waldek
Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 3
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: 6 Lis 2016, 20:00   1.4 TDCi - problem z ustaleniem awarii

Witam ja swoją Gwiazde użytkuje od marca, auto zakupiłem prywatnie, jeżeli chodzi o ciężkie odpalanie to miałem ten sam problem. Jak auto teraz stało przez noc temp 0-3 stopni, odpalało za 10 razem bardzo ciężko. Jak były temperatury dodatnie w dzień palił bez problemu, po sześciu godzinach postoju też nie było problemu. Przy zakupie wiedziałem, że wtryski są do roboty bo było słychać cykanie, niby 150 tyś przejechane, z odpalaniem było coraz gorzej. Cykanie z wtrysków raz było słychać raz nie, ale powiem tak zabrałem się sam za naprawę mojego samochodu, bo nasi mechanicy wymieniają częsci niepotrzebne nie umieją zabrać się do sprawy i stwierdzić usterke, za te rzeczy co zrobiłem sam mechanik wycenił z częściami 900zł, ja za oryginalne części dałem 200zł :) , jak rozebrałem górne plastiki aby dostać się do wtrysków to złapałem się za głowe, uszczelniacze od wtrysków jakieś był założony chiński zamiennik od temperatury plastik wytopił się na głowice, na jednym wtrysku wogóle nie było uszczelniacza gniazda wtrysku. Czyszczenie głowicy, wtrysków, wymiana podkładek pod wtryskami, czyszczenie gniazd wtrysku, założenie nowych przewodów przelewowych, i czyszczenie zaworu egr, zajeło mi 10 godzin. Wtryski uratowane, auto super się zbiera, po dwóch dniach postoju Fiesta odpaliła na pół obrotu. Tak że tyle mogę pomóc jeśli chodzi o ciężkie odpalanie Fiesty
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów [MK3] Drastyczny wzrost spalania po awarii termostatu
Morphinus8 Mechanika 0 5 Paź 2011, 19:24
Morphinus8
Brak nowych postów Problem z odpalaniem 1.4 tdci
Vega Silniki diesla 1 20 Gru 2023, 22:05
Puff
Brak nowych postów Problem ze sprzęgłem w 1.4 TDCi
Halineczka Mechanika silnika 1 25 Cze 2014, 11:57
Sfiesta


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.