Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK4] Pumesta 1.7 by aleksanderursus
Autor Wiadomość
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 24 Kwi 2016, 17:33   [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus

Kolego z PWA coraz ładniej robi się pod maską. Podoba mi się teraz czekam za dolotem.
:)

Działaj dalej w miarę sił i czasu.
_________________

 
 
 
aleksanderursus 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jan Aleksander
Wiek: 27
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 64
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 21 Maj 2016, 11:45   [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus

Witam :-)

Jeszcze niedawno zachwycałem się moimi obecnymi felgami, póki nie zobaczyłem tych..: http://felgido.pl/shop/product/2548/ :serduszka: :serduszka:
Zakochałem się w nich w 3 sekundy, kurde, muszę je mieć! :D
Ostatnio nie byłem za bardzo w stanie przy Fieście pracować, ze względu na absolutny brak czasu i kontuzję barku, której się nabawiłem przy wymianie wahaczy ;-(
Teraz czekam po raz kolejny na wypłatę i zabieram się do roboty, plany są następujące:
1. Wymiana stabilizatora na grubszy, ze Sporta MK5.
2. Wymiana tulei w tylnej belce, które po 390 tyś km już prawie nie istnieją.
3. Swap hamulców przednich na 300mm z ST170.
4. Pospawanie wydechu, który już tylko na to czeka, żeby znaleźć się pod Fiestą i dawać po sobie znać sąsiadom :-)
5. Zakup felg wyżej wymienionych, no ale to pewnie kwestia dłuższego czasu i kolejnej pensji :rotfl:

Kilka fotencji:


P.S. Ostatnio kumpel sobie takie fajne coś zakupił:
Peugeot 106 1.4 XR, nie powiem, jak na 1.4 idzie bardzo ładnie :-) kiedyś się go może na forum opisze, jak wszystko ogarniemy :-)

Pozdrawiam :-)
_________________
1.7 VCT
Profil Facebook
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21 Maj 2016, 18:31   [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus

Przy 7" feldze (nie mówiąc o szerszych) powinieneś tam mieć minimum gumę 215 (niby da się wsadzić 195, ale to już podpada pomału pod naciąg, który do jazdy sportowej ma się tak, jak trapery do biegu na 100 metrów. Lać 215 (że o większym nie wspomnę) na 120 koni mocy to wg mnie żart. Do tego niesmaczny. Auto może i będzie ciekawie wyglądało (choć, zupełnie subiektywnie patrząc, ja bym autora takiego pomysłu wyśmiał w twarz), ale spod świateł będzie się zbierało jakbyś miał do niego podpiętą przyczepę z węglem.

Do tego dochodzi fakt, że przy takiej szerokości felgi i takim ET, bez bardzo twardego zawieszenia, będziesz darł oponą o nadkole po wjechaniu w najmniejszą nierówność lub szybszym wejściu w ostrzejszy zakręt. Ja tak miałem u siebie na ET40, 6" i gumach 195/50/15, a Ty chcesz wpakować jeszcze większe z jeszcze mniejszym ET, jak w rajdówkach.

Heble 300mm uważam za gruuuubą przesadę. Ja w dieslu mam 260 na półwyścigowych klockach i przy podobnej mocy (koło 10 koni mniej) i na pewno większej wadze (w końcu żeliwny diesel) wystarczają z zapasem. Jak za mocno nacisnąłem na hamulec przy zjeździe z autostrady, to potrafiło mi przy >100km/h od razu zablokować koła. A pomyśl sobie, że chcesz wpakować tam 3-setki. Serio chcesz jeździć tak, że będziesz się na nierównej drodze bał hamować w obawie, że wahania nacisku na pedał mogą Ci blokować koła? I to mowa o suchej nawierzchni, a pamiętaj że u nas jeszcze pada deszcz i czasem, o zgrozo, śnieg. Za mocne naciśnięcie hamulca i zaczniesz lecieć gdziekolwiek, tylko nie tam, gdzie chcesz. Pół biedy jak sam się rozbijesz, gorzej jak w kogoś trafisz. Oczywiście przy założeniu, że heble z ST170 by pasowały P&P, a chyba (głowy uciąć nie dam) tam jest inne odsadzenie piasty, a sama piasta zdaje się nie pasuje do półosi z mk4.

Tyle mojej konstruktywnej krytyki. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
aleksanderursus 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jan Aleksander
Wiek: 27
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 64
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 21 Maj 2016, 22:05   [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus

Spoko, luz, zwolnij, kowboju :D
1. Te felgi Sparco będę sobie używał od święta, tu na jakiś zlot, albo coś, ostatecznie jak Fiesta na nich przejeździ w roku łącznie dwa tygodnie to już będzie coś, toteż "naciąg" sobie zrobię, a na popierdzielanie i jazdę daily będą te, które mam teraz. ET na chwilę obecną mam 34, przy oponach 185/45 nic nie obciera, a felgi, które chcę kupić mają ET 42, więc bądź, co bądź, ale na moje 42>34. A opony, no na pewno nie 215 :D z racji, że są to felgi na pokaz, a nie do dynamicznej jazdy, pokuszę się właśnie o naciąg. Myślę, że jak sobie autko na trawce, albo na parkingu na jakimś zlocie, ewentualnie podczas sesji zdjęciowej to opona nie spadnie magicznie z felgi :rotfl: i tak, spokojnie, wiem jak się jeździ na naciągu, c*****o, no ale kawałek, powoli, można. W razie co twardy zawias też jest :-)

Tak, wiem, nie mam co robić z kasą :rotfl:

No i nie patrząc, codziennie tym autem robię trasę około 160 km, Wągrowiec-Bydgoszcz-Wągrowiec i tych felg Sparco będzie po prostu szkoda do używania na co dzień, no i ktoś jeszcze podpierdzieli :rotfl: Mają wyglądać od święta ładnie i tyle. W tym jednym wypadku forma ponad funkcję.

2. Przy obecnych hamulcach, 260 mm, klocki i tarcze Bosch, pojeżdżę sobie po mieście, tak jak lubię i po 10 minutach mi elegancko dymią i siła hamowania znacząco spada. Z racji, że nie będę zmieniał wspomagania hamulców, sama siłą hamowania nie wzrośnie, tak samo, jak to było, gdy zmieniłem hamulce z 238 mm na 260 mm, jedyne, co się zmieni to to, że same w sobie hamulce dłużej wytrzymają, zanim się zagotują, bo siły od tego małego serwa nie przybędzie, może będą nawet słabsze, bo serwo nie da rady, wtedy powrócę do 260 i będę kombinował z ew. "półwyścigówkami". A całość razem ze zwrotnicami i zaciskami pożyczę sobie na jeden dzień z taty ST170 i wykonam odpowiednie testy i próby, od których będzie zależało, czy kupię takowe, czy inne.
I spokojnie, wiem, że jak za mocno wcisnę hamulec, to koła blokują, nie jest to pierwsze auto bez ABS'u, którym jeździłem. No i to, że się pogoda zmienia to też jakoś dostrzegam, pomimo znacznej i postępującej wady wzroku :rotfl: :hahaha:

No i tak się składa, że tata ma ST170... i że sobie do niego przymierzyłem moje półośki... i pasowały... I dziwnym trafem ST170 ma takie same piasty i zwrotnice jak Ford puma, z identycznym osadzeniem i wszystkim, różnią się jedynie średnicą otworu, którym przykręca się zacisk do zwrotnicy (w Pumie jest 10, w ST'ku 12)

A tak na poważnie, to dziękuję za słowa krytyki, wezmę je sobie do serca czyniąc wcześniej wspomniane modyfikacje.

Każdy ma swoje auto, które sobie na swój dowolny sposób modyfikuje. Jedni robią super glebę z negatywami, inni wiejski tuning, jeszcze inni pakują do Fiest silniki rzędu 2,3 a nawet 2,5 V6, albo do Corsy B 3.0 V6 :rotfl: a niektórzy, tak jak Ty idą w tuning diesla. Dlaczego? Bo po prostu mogą i może mają taką potrzebę. Ja mam najwyraźniej potrzebę wydania 2500 zł na felgi, które będę używał 3-4 razy do roku, wsadzenia jeszcze większych hebli, no cóż, tak już sobie upodobałem i tak zrobię, najwyżej źle na tym wyjdę.

Pozdrawiam :-)
_________________
1.7 VCT
Profil Facebook
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Maj 2016, 00:31   [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus

Ad.1
W takim razie okej. Wielu już takich tu było, co chcieli robić cuda-wianki, że inni się za głowę łapali. Dobrze, że masz zdrowe podejście do tematu.

Ad.2
Odnośnie zacisków, etc., to ciekawe info. Dobre, że pewne (ja mogłem coś popieprzyć, nie byłem 100% pewien). W temacie hebli, to mam u siebie 260 na gładkich EBC + DS2500 + oplot + DOT5.1. Przy moim stylu jazdy (a niejedna osoba ze zlotu potwierdzi, że do emeryckich on nie należy) nie umiałem ich zajechać (a jeżdżę na nich już blisko 2 lata). Naprawdę polecam taki komplet, nic przerabiać nie trzeba (moje padło też ABS-u na oczy nie widziało, poza tym heble 300mm to chyba felga minimum 16"?) i działa to jak złe. Siła hamowania i reakcja na hamulec jak w Peugeocie 607, którym czasem jeżdżę (a tam tarcze wszędzie, a z przodu jest coś koło 300mm), a kolega jeżdżący Suprą się nadziwić nie mógł jak dobrze taki komplet auto zatrzymuje. Jedyny minus - klocki i tarcze ściągałem na zamówienie, ale warto było czekać i zapłacić jak za dwa komplety zwykłych hebli. Nie zmieniłbym ich obecnie na słabsze, co najwyżej rozważyłbym DS3000, ale musiałbym najpierw pojeździć w zimie i sprawdzić jak się spisują przy ujemnych temperaturach (DS2500 dają radę).

A tak na koniec - absolutnie nie zamierzam się wcinać w to na co i jak wydajesz kasę. Twoi Papierowi Królowie, Twoja decyzja. Bałem się jedynie, że będziesz kolejnym, który chce z Fiesty robić jakieś german-stajla badziewie, które po dziurawej drodze (za miastem) jedzie 20, a na szybie ma naklejkę 30x40cm "nie trąb po**bie bo jadę na glebie". Źle osądziłem, mea culpa, zwracam honor i szerokiej drogi. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
aleksanderursus 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jan Aleksander
Wiek: 27
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 64
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 22 Maj 2016, 06:24   [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus

Puff, Ile Cię kosztował ten komplet usportowionych hebli? Jak się w 1,5k zamknie, oczywiście złotych, to chętnie taką możliwość rozważę :-) No i chętnie bym również doświadczył, jak hamuje 607, my mieliśmy tylko 407, szału nie robił :rotfl:

A jak coś heble 300 mm mieszczą się, sprawdziłem zakładając jedną felgę 15" na ST170, miedzy bębnem felgi a zaciskiem są raptem milimetr, dwa, no ale mieści się i to całkiem bez pieszczenia :rotfl:

No i sprawa german style i tych innych, no nazwijmy to po ludzku, s********n do c***a nie podobnych...
Nigdy w życiu :rotfl: jak ja widzę na Wągrowcu i nie tylko te wszystkie gólfy i inne pochodne z widłami na masce, które nie mogą przejechać przez najmniejszy próg zwalniający... no to chyba oczywiste, co mam ochotę zrobić. (Nie, nie nachodzi mnie chęć zrobienia czegoś takiego mojej małej Fieście :hahaha: )

W 99% czasu użyteczność ponad formę, robiąc codziennie taką trasę bym sobie elegancko życie utrudnił, robiąc z Fiesty bezużyteczny badziew z wyżej wymienioną naklejką na klapie :-)

Pozdrawiam :-)
_________________
1.7 VCT
Profil Facebook
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Maj 2016, 20:02   [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus

Orientacyjnie koło 450 za tarcze, koło 400 za klocki, koło 400 za oplot (plus/minus, musiałbym poszukać ile dokładnie, poza tym przez ten czas ceny się mogły zmienić, niemniej w 1,5k powinieneś się wyrobić bez jakichś problemów).

aleksanderursus napisał/a:
No i sprawa german style i tych innych, no nazwijmy to po ludzku, s********n do c***a nie podobnych...

Napiszę tylko tyle: :ok:
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
aleksanderursus 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jan Aleksander
Wiek: 27
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 64
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 22 Maj 2016, 20:17   [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus

To nie ma tragedii, jak coś z 300 mm nie wyjdzie, pójdę drogą wzmocnionych 260 :-) dzięki za info
_________________
1.7 VCT
Profil Facebook
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Maj 2016, 20:45   [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus

Nie ma sprawy. Aż ciekaw jestem co tam ulepisz :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
aleksanderursus 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jan Aleksander
Wiek: 27
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 64
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 3 Cze 2016, 06:48   [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus

Witam :-)

No to ulepiłem takie coś:


Potrzebne do tej czynności były:

1. Zwrotnice od MK5 Sport, dzięki modell1 :-)
2. Tarcze 300mm ST170
3. Zaciski Mondeo MK3
4. Klocki Mondeo MK3

Jedyna przeróbka, jaką trzeba było zrobić to rozwiercenie mocowań w zwrotnicach wiertłem 12,5.
Wszystko pięknie i bez problemów przypasiło. Zacisk się zmieścił z może milimetrowym zapasem, no ale wszedł i to całkiem bez pieszczenia :D
Według instrukcji trzeba klocki "dotrzeć" przez 200-250 km, ale o jedno hamowanie się pokusiłem... siła wzrosła trochę, minimalnie wcześniej blokuje koła, ale da się wszystko pięknie dozować i heble się nawet dobrze nie nagrzeją.
No i będą długo trzymały, bardzo długo :-)

"Nie będzie pasowało", "Będziesz musiał zmienić koła", "Będzie hamowało w sposób niekontrolowany"... taaa :rotfl: :yes:

Hamulce na miarę ST170 i Mondeo w ważącej 930kg Fieście, jest zacnie :-)

Pozdrawiam :-)
_________________
1.7 VCT
Ostatnio zmieniony przez aleksanderursus 21 Cze 2016, 14:53, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Cze 2016, 13:52   [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus

aleksanderursus napisał/a:
"Będzie hamowało w sposób niekontrolowany"

Jak dotrzesz te heble i lekko je rozgrzejesz i niechcący naciśniesz za mocno pedał (coś wyskoczy na jezdnię), to pokuszę się o stwierdzenie, że zostawisz za sobą spore czarne ślady z laci. Jeśli nie (w co, powiedzmy szczerze, nie wierzę), to by znaczyło, że 300 są mniej warte niż półwyścigowe 260. gy
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
aleksanderursus 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jan Aleksander
Wiek: 27
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 64
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 3 Cze 2016, 14:18   [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus

Puff, No to raczej logiczne, że zablokują koła, w końcu ABS'u nie ma. Zablokować, to nawet stare 238 mm lite blokowały koła i ciągnęły czarne ślady :D (Jak się nie ma ABS'u, a i tak kół nie zablokuje, to chyba coś jest nie teges...)
Trzeba mieć wyczucie, jak przyblokuje, lekko puścić, potem znowu mocniej... bez ABS'u jest ciekawie :-) miałem wcześniej kilka sytuacji na drodze, dzięki którym się nauczyłem w miarę hamować (to idiota z E36 na czoło idzie, oraz fakt, że mieszkam na wsi i jest w okolicy dużo lasów, w tym mój)
Ćwiczyłem nawet, jak hamować najskuteczniej i umiem zapanować nad odruchem wciskania hebla w podłogę :-)
_________________
1.7 VCT
Profil Facebook
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Cze 2016, 14:24   [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus

Ja wiem, ABS-u też moja nie ma. Po prostu są sytuacje, kiedy na hebel naciskasz lekko, a i tak jedziesz jak pociąg bez hamulców. W Zabrzu jest jedna taka fajna ulica w centrum, gdzie jak poleje, to mocniejsze naciśnięcie na hamulec, to prośba o kłopoty. Cała jezdnia w kostce. O takich (m.in.) sytuacjach mowa. ;)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Cze 2016, 14:40   [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus

hehe, bo jak rozjeżdza się balans hamowania przód-tył, to droga hamowania potrafi sie wydluzyc w niektorych przypadkach ;)
 
 
aleksanderursus 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jan Aleksander
Wiek: 27
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 64
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 3 Cze 2016, 18:14   [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus

Puff, Jak koło blokuje, to się hebel puszcza, spokojnie, jeszcze to czuję, pomimo, że jestem 20 letnim dziadkiem :rotfl:
vegetagt, Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej ustawić zbieżność na nowo, przy okazji poprosiłem o sprawdzenie hamulców i amortyzatorów. Rozdział siły jest 72%/28%, więc trochę odbiega od normy 70/30 (Odpowiednio przód/tył), ale jest okej, gorzej, jakbym miał z tyłu jeszcze swoje stare bębny 180 mm :hahaha: ale na szczęście modell1 miał dla mnie bębny ze Sporta MK5, więc jest spoko :-)

Pozdrawiam :ford:
_________________
1.7 VCT
Profil Facebook
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Cze 2016, 22:31   [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus

Chyba za bardzo utwierdziłeś się w przekonaniu, że mam na celu pouczanie Cię o podstawach :P Ja wiem, że się puszcza :D Chodzi o to, że łatwiej do tego zablokowania dopuścić, ot i tyle.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
aleksanderursus 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jan Aleksander
Wiek: 27
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 64
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 4 Cze 2016, 09:35   [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus

Puff, Bo tak to wygląda, jakby na to nie patrzeć, pod innym kątem, tak samo... :D :rotfl:
Do Zabrza mi też daleko, do kostki brukowej też, dodatkowo u nas w "wielkopolsze" jest relatywnie płasko. Miałem sytuację taką, ale to w Rybniku, deszcz, kostka i praktycznie pionowo w dół... no co racja, to racja, koła blokuje od najmniejszego dotknięcia pedału, a pod górkę też ból, bo mieli i mieli :D

Sam poczekam na deszcz, ciekawe, jak się będzie zachowywała, bo na razie sucho jak pieprz, a z fusów nie ma co wróżyć :-)

Pozdrawiam :ford:
_________________
1.7 VCT
Profil Facebook
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Cze 2016, 10:53   [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus

aleksanderursus napisał/a:
Puff, Bo tak to wygląda, jakby na to nie patrzeć, pod innym kątem, tak samo... :D :rotfl:

E tam, nie znasz się. :P

Czekam na relację, bardzo ciekaw jestem jak to będzie po dotarciu jeździć. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
aleksanderursus 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jan Aleksander
Wiek: 27
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 64
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 4 Cze 2016, 17:36   [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus

Dzisiejsza zabawa w myju-myju i woskowanie przyniosła w miarę zadowalający efekt :jupi:

Procedura bardzo prosta, zapiszę również produkty, których użyłem, może ktoś będzie chciał wiedzieć:
1. Spłukanie.
2. Piana aktywna Shiny Garage Fruit Snow Foam.
3. Spryskanie felg za pomocą Shiny Garage Monster Wheel Cleaner Plus Gel.
4. Kolejne spłukanie.
5. Umycie za pomocą rękawicy z mikrofibry, dwóch wiader (w tym jedno z grit guardem) i szamponem Shiny Garage Sleek&Bubbly Premium Car Bath, a felgi ponownie spryskałem Shiny Garage Monster Wheel Cleaner Plus Gel i wyczyściłem za pomocą pędzla z końskiego włosia.
6. Spłukanie.
7. Wysuszenie za pomocą mikrofibr i Meguiar's Ultimate Quick Detailer.
8. Glinkowanie glinką VALETpro YELLOW CLAY BAR oraz wodą z szamponem z pkt. 5.
9. Spłukanie i wysuszenie metodą wyżej opisaną.
10. Nałożenie i wypolerowanie wosku Shiny Garage Beads Paste WAX (Na dole drzwi, błotników i na zderzaki dałem Shiny Garage Extreme Wear Wax)
11. Zrobienie kilku zdjęć, nacieszenie się widokiem i umieszczenie ich na FKP :-)



Jutro ta sama procedura czeka tatusiowego Focusa ST170 :-) w końcu oba Fordy będą się równie pięknie świeciły :-)

Pozdrawiam :ford:
_________________
1.7 VCT
Profil Facebook
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Cze 2016, 23:17   [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus

Z ciekawości - ile schodzi z butelek po takim myciu? (czytaj bardziej jako: "jaki jest finalny koszt?")
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów [Inny] Ford Focus ST170 by aleksanderursus
aleksanderursus Nasze auta 8 12 Cze 2021, 18:26
modell1
Brak nowych postów [MK4] Różnica między mechanizmem szyb Forda Ka a Fiestą MK4
Gość Mechanika 19 30 Wrz 2012, 19:55
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.