| Przesunięty przez: szynszyl 28 Mar 2014,  07:39
 | FAQ Elektroniczny licznik z MK5 w MK4 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2009,  15:43   FAQ Elektroniczny licznik z MK5 w MK4 |   
 |  
               | 
 |  
               | FAQ - Elektroniczny licznik z mk5 w mk4 (analogicznie w mk3) 
 Różnice w stosunku do licznika z mk4:
 - brak linki prędkościomierza - sygnał z czujnika prędkości VSS
 - odwrotne sterowanie kontrolki braku płynu do spryskiwaczy - potrzeba albo zamienić polaryzacje w czujniku przy zbiorniczku lub dołożyć inwerter stanu przy liczniku (ja tak właśnie zrobiłem)
 - przesunięty zakres wskaźnika stanu paliwa - kupić czujnik z mk5 lub przerobić ten co mamy w samochodzie
 inna wtyczka, mk5 - 32piny, mk4 2x12pin - ja zrobiłem przejściówki do podłączenia pod wtyki z mk4
 
 link do angoli  - przekładka do mk3,5 http://www.fiestaturbo.co...46801/#p1746801
 
 
 Rozpiska pinów z licznika z mk5:
 1 - zasilanie z przed stacyjki
 2 - zasilanie, stacyjka poz. 2 - zapłon
 3 -
 4 -
 5 -
 6 -
 7 - kontrolka kierunku lewa
 8 - podświetlenie
 9 - złącze diagnostyczne
 10 - ładowanie kontrolka
 11 - kontrolka oleju
 12 - kontrolka ręcznego
 13 - kontrolka ABS
 14 - check engine (tylko 1.4, 1.6 zetec-s)
 15 - TCS - połączony z kontrolką ABS-u
 16 -  Airbag
 17 -  masa
 18 - czujnik VSS
 19 - (a19 w kompie od 1.25 ???)
 20 -
 21 - obrotomierz
 22 - zasilanie - stacyjka poz. 1
 23 - masa
 24 - czujnik poziomu paliwa
 25 - czujnik temperatury silnika
 26 - czujnik płynu do spryskiwaczy
 27 - masa
 28 - masa
 29 - kontrolka kierunku prawego
 30 - kontrolka długich
 31 - kontrolka otwartych drzwi
 32 - kontrolka świec żarowych (diesel)
 
 wszystkie masy połączyć razem, zarówno te w liczniku jak i we wtyczkach.
 
 Rozpiska pinów we wtyczkach licznika z mk4:
 Biała:
 1 - +12V po zapłonie
 2 - kontrolka rezerwy
 3 - kontrolka spryskiwaczy
 4 - choke warning light/glow plug - świece żarowe?
 5 - masa
 6 - wskaźnik poziomu paliwa
 7 - wskaźnik temperatury silnika
 8 - kontrolka hamulca ręcznego
 9 - kontrolka ABS
 10 - masa
 11 - kontrolka świateł długich
 12 - podświetlenie
 
 Niebieska:
 1 - lewy kierunkowskaz
 2 - prawy kierunkowskaz
 3 - kontrolka otwartych drzwi
 4 - kontrolka TCS'u
 5 - catalytic converter warning light
 6 - kontrolka Airbag
 7 - kontrolka ładowania
 8 - obrotomierz
 9 - masa
 10 - kontrolka ciśnienia oleju
 11 -
 12 -
 
 
 Przeróbka pływaka z mk4 pod licznik z mk5:
 - przelutować przewód z pkt.1 w pkt.2 tak aby nie przeszkadzał w poruszaniu się potencjometru po bieżni oporowej - w ten sposób omijamy rezystancje krańcową o wartości ~60ohm, pkt.3 to rezystor krańcowy 60ohm
 - w wiązce na progu odszukujemy przewody od pływaka (czerwono-biały i czarno-zielony) i zamieniamy je miejscami, ważne żeby przewód od strony licznika - czerwono-biały był podłączony z przewodem czarno-zielonym od strony pływaka, dodatkowo należy zastosować opornik o wartości ~20-25ohm na tym połączeniu lub przy samej kostce od licznika (ten sam przewód)
 - drugie połączenie przewodów z powyższego podpunktu nie musi być realizowane, ponieważ wykorzystywane jest do kontrolki rezerwy z licznika w mk4, natomiast w liczniku z mk5 jest to realizowane przez sam licznik na podstawie wskazań wskaźnika poziomu paliwa.
 
 
   
 Dopasowanie wtyczek w moim wypadku wygląda w ten sposób:
 
     
 - dwie płytki pcb przycięte na długość złącz i dopasowane ścieżki pod każdy pin we wtyczce, do tych ścieżek przylutowane przewody, drugie końce przewodów do płytki licznika, zgodnie ze schematem wyprowadzeń
 - dodatkowo w tych płytkach zrobiłem zabezpieczenie przed przesuwaniem się ich w boki, dwa metalowe kołki zamocowane prostopadle do płytki zachodzące w rowki w złączkach - niestety nie mam ich foto.
 
 mały update:
 
   
 - zamiast dorabianych płytek do podłączenia można zastosować jakieś bardziej pewne złącze, np. te od zasilania płyty głównej, da się bez problemu upchnąć wszystkie sygnały po połączeniu wszystkich mas - w moim przypadku wyszło 19 pinów.
 - dodatkowe zasilanie można podciągnąć z wtyczki zasilającej radio
 
 
 Diagnostyka przez licznik z mk5 -> http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=20
 
 
 Braki będą jeszcze uzupełniane...
 
 --------------------------------------------
 informacje z innych postów:
 
 - zakres cyfrowego wskazania podczas testu licznika wynosi 41-217, analogicznie rezystancja wynosi 22,8-148,8ohm
 - teoretycznie przełożenie jednego przewodu w pływaku powinno załatwić sprawę, ale tak nie jest, bo rezystancje krańcowe w czujniku są różne - jedna wynosi ok 23ohm a druga ok 61ohm, gdyby były takie same nie byłoby problemu.
 Wygląda to tak:
 
   
 na czerwono z indeksami 1 i 2 zaznaczone są rezystancje krańcowe, sama rezystancja "bieżni" to ok 126ohm
 
 Wyjścia są następujące:
 - zostawić odwrotnie
 - kupić czujnik z mk5
 - ominąć rezystancję krańcową o wartości 61ohm i wrzucić zamiast niej rezystor 20ohm już poza zbiornikiem paliwa.
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 9 Lip 2012,  14:38, w całości zmieniany 7 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2009,  21:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odnośnie wskaźnika temperatury to zachowuje się on u mnie tak: "długo, długo" nic nie pokazuje (stoi na czarnym polu) potem zaczyna iść w górę. Cały proces nagrzewania trwa około 2km zimą pewnie dłużej. Kiedyś testowałem jadąc z włączonym cyfrowym wskaźnikiem temperatury i ciekawostka taka, że wskazówka analogowego wskaźnika ustawia się w pion już przy temperaturze 70C. Podsumowując proces wstawania wskazówki do pionu trwa na pewno dłużej niż 3 minuty i nie wskakuje od razu na pion.
 |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lip 2009,  14:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzisiaj kolejny raz walczyłem z wskazywaniem ilości paliwa, ale już z drugim pływakiem, który udało mi się dorwać za grosze na szrocie. Sprawa się w zasadzie wyjaśniła i wygląda to tak: - nie wiem jakim cudem nie doczytałem na fiestaturbo.com-LINK, że wskazania są odwrotne
  oszczędziłoby mi to czasu i nerwów - zakres cyfrowego wskazania podczas testu licznika wynosi 41-217, analogicznie rezystancja wynosi 22,8-148,8ohm
 - teoretycznie przełożenie jednego przewodu w pływaku powinno załatwić sprawę, ale tak nie jest, bo rezystancje krańcowe w czujniku są różne - jedna wynosi ok 23ohm a druga ok 61ohm, gdyby były takie same nie byłoby problemu.
 Wygląda to tak:
 
   
 na czerwono z indeksami 1 i 2 zaznaczone są rezystancje krańcowe, sama rezystancja "bieżni" to ok 126ohm
 
 Wyjścia są następujące:
 - zostawić odwrotnie
 - kupić czujnik z mk5
 - ominąć rezystancję krańcową o wartości 61ohm i wrzucić zamiast niej rezystor 20ohm już poza zbiornikiem paliwa.
 
 zastanawiam się nad ostatnim wyjściem, ale trochę powstrzymuje mnie myśl o pracy tego co wymodzę w kąpieli benzynowej...
   |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Mar 2010,  20:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | sygnał z czujnika vss idzie do komputera, jeśli dobrze sprawdziłem to jest to pin 52 przy kompie, tam dolutowałem dodatkowy przewód do licznika. |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 12 Sie 2012,  17:22, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nitrosik   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 33
 Dołączył: 06 Lis 2013
 Posty: 1
 Skąd: Sanok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2014,  20:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marcin, Witam poszukuje pomocy na temat liczników,gdyż znalazłem na szrocie licznik z MK4 tylko z elektronicznym wyświetlaczen i mam pytanie czy jak przełoże licznik do mojej mk3 czy bedzie to działało czy niestety nie .prosze o odpowiedz gdzyż zależy mi na czasie |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DemptD   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 36
 Dołączył: 11 Lis 2007
 Posty: 2231
 Skąd: Piekary Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2014,  20:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | oczywiście, że będzie działało, ale pod warunkiem, że zrobisz całą instalację elektryczną pod licznik i wszystkie jego czujniki |  
				| _________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
 Czerwono-czarna®
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2014,  23:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | DemptD napisał/a: |  	  | oczywiście, że będzie działało, ale pod warunkiem, że zrobisz całą instalację elektryczną pod licznik i wszystkie jego czujniki | 
 nie dramatyzuj, chyba w mk3 wszystko jest (nie pamiętam tylko czy siedzi tam vss), kwestia pobawienia się z kabelkami
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Mar 2014,  07:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | W mk3 licznik jest na linkę, vss,a nie ma. Trzeba by go założyć ale co dalej tego nie wiem. |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DemptD   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 36
 Dołączył: 11 Lis 2007
 Posty: 2231
 Skąd: Piekary Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Mar 2014,  07:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | no tak, biorąc pod uwagę, że rezerwa nie będzie działać, czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy |  
				| _________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
 Czerwono-czarna®
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | berylb   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 47
 Dołączył: 22 Gru 2013
 Posty: 14
 Skąd: Lubasz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Mar 2014,  06:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie  czytam ten wątek  i mam kilka pytan  posiadam fieste xr2i ,silnik 1,8 od Focusa ze skrzynią MTX75  czy jestescie mi w stanie pomów i podpowiedziec jak tam zrobic by predkośćiomierz  byl  ,wiadomo  skrzynia ma wyjscie elektroniczne  a  orginalnie bylo na linke  wszystko . Chetnie podziekuje za wszelkie informacje
 |  
				| _________________ „Jednym z najlepszych środków przeciw starzeniu jest jak najczęstsze siadanie za kierownicą auta wyścigowego.” Juan Manuel Fangio
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wawrzyc   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Dołączył: 08 Mar 2013
 Posty: 181
 Skąd: Pruszcz Gdański
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Cze 2014,  21:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dla potomnych. 
 Sygnał VSS - 58 styk komputera ktory znajduje się przy nodze kierowcy za plastikowym progiem. (Styk 52 to wysterowanie cewki zaplonowej)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Maj 2015,  21:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marcin, masz może jeszcze zdjęcia z przeróbki zegarów? bo foto "imageshack" zjadło   |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Maj 2015,  17:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | muszę poszukać, a co potrzebujesz zobaczyć? |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Maj 2015,  17:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | W sumie chciałem zobaczyć w jaki sposób przerobić pływak, ale postaram się wsadzić ten z mk5 |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Maj 2015,  21:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | mam zdjęcia z opisami z pływaka, mogę podesłać na maila - jak chcesz to pw 
 jak masz pływak z mk5 to lepiej go od razu założyć niż przerabiać tak jak ja to robiłem, a z lutowaniem na płytce od pływaka trzeba uważać, bo są bardzo delikatne pola i łatwo je przepalić
 |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Mariusz
 Wiek: 42
 Dołączył: 26 Sie 2011
 Posty: 359
 Skąd: Gloskow
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Cze 2015,  11:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | co potrzebujesz to Ci wyśle na maila |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Mariusz
 Wiek: 42
 Dołączył: 26 Sie 2011
 Posty: 359
 Skąd: Gloskow
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |