Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Ford Fiesta 1.3 2006 benzyna 44kw problem ze spalaniem
Autor Wiadomość
Miszaa 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 17 Maj 2023
Posty: 4
Skąd: ostrołęka
Wysłany: 17 Maj 2023, 21:23   Ford Fiesta 1.3 2006 benzyna 44kw problem ze spalaniem

Witam, i błagam o pomoc. Od razu zaznaczam że nie jestem specem samochodowym i wiem tyle ile usłyszałem. Mój problem zaczął się jakoś późną zimą a dokładniej marzec. Po zatankowaniu auta pod korek zobaczyłem że zasięg do przejechania na pełnym baku to 400km no i wtedy zapaliła mi się czerwona lampka i zacząłem zastanawiać się co było tego przyczyną. (Wcześniej po zalaniu do pełna miałem zasięg 530km w góre) Po czasie okazało się że tylne prawe koło trzymało przez zaciśnięty ręczny więc ręczny odpiąłem i akutalnie po wymianie bloczków ręcznego ręczny trzyma tylko na jedno koło bo linki jeszcze nie wymieniłem, a zasięg do przejechania na jednym baku zwiększył się do 430 max co i tak jest niskim wynikiem. Mechanik sprawdzał wiele rzeczy: Lambda, pompę, wtryski i ogólnie robił pełną diagnostykę podzespołów odpowiedzialnych za paliwo + komputer nie wykazał żadnych błędów. Czasami przy mocniejszym dodawaniu gazu auto szarpie i zauważyłem że jest to chyba zależne od pogody bo jak jest ciepło to auto nie szarpie przy mocnym przyśpieszeniu a przy złej pogodzie szarpie. Mechanik nie wie co może być przyczyną spalania, na przeglądzie który ostatnio podbiłem również niczego facet nie znalazł. Nie jestem w stanie stwierdzić ile dokładnie mi teraz pali (obstawiam 13/14L) bo jestem w trakcie robienia testu gdzie będę obliczał średnie spalanie ale po przejechaniu prawie całego baku i dotankowaniu, bo w tym roczniku nie mam na monitorku średniego spalania na 100. Po zatankowaniu miałem zasięg 427km, przejechałem na liczniku kilometrów dziennych 113km i zasięg pokazuje na 260km (dziwne jest to że jak zatankuje do pełna i przejadę 30km to wskaźnik poziomu paliwa już lekko opada niżej) tak samo dziwne jest to że po przejechaniu 113km mam lekko ponad pół baku. Mam czasem wrażenie że samochód na krótkich trasach żłopie nawet więcej niż te 13/14 bo po przejechaniu na przykład do sklepu i spowrotem znika mi 10km zasięgu (ogólnie podczas zwykłej jazdy po mieście czy to spokojnie/ekonomicznie czy agresywnie kilometry tak czy siak strasznie szybko uciekają i nie są jednostajne z licznikiem kilometrów dziennych) (czasem wracają czasem nie to też jest dziwne) Słyszałem też że zasięg pokazany na monitorze samochodu nie jest zawsze zgodny z faktycznym poziomem paliwa ale tankując auto czuje że nie jeździ już tyle na jednym baku co kiedyś. Myślałem też że zatankowałem słabszej jakości paliwo ale tankowałem na praktycznie wszystkich stacjach w moim mieście i problem dalej występuje. Auto normalnie zapala, bardzo ładnie chodzi na zimnym jaki i na ciepłym, nie gaśnie żadnych checków mi nie wywala. Dopiszę jeszcze że w lutym wymieniane były świece oraz kable zapłonowe a pod koniec kwietnia oleje i filtry. Mechanik robił również pomiar kompresji cylindrów i wynik był zaskakująco perfekcyjny.


Widze że jest to stricte forum fordowskie więc mam nadzieje że uzyskam pomocne odpowiedzi bo nie widzi mi się wymiana połowy samochodu w poszukiwaniu rozwiązania bo jest to niestety dosyć kosztowne.
 
 
Boss* 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 24
Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 119
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 17 Maj 2023, 21:40   

Witam, majac mk4 w 1.3 nie wyskoczy ci check engine bo go wprost nie ma na zegarach, jeśli chodzi o wozy do 99 roku, ja w swojej na ćwiartce baku robie 70km jeśli jezdze tylko do miasta i spowrotem, czyli na pelnym baku wychodzi mi jakoś 280km także moja też pali jak smok, przez to że miałem kiedyś straszne problemy z mocą poszedł do wymiany EVAP, oraz przepływomierz bo takie błędy sypał zbyt ubogiej mieszanki, teraz mimo tego że nie sypie, nadal żre paliwo grzechotnik, kolejna sprawa.. luzy zaworowe, możesz zauważyć że te auto co 10-15kkm potrzebuje mieć zrobione luzy zaworowe przez to że to jest konstrukcja silnika z lat 60, jeśli auto na zimnym ma od szlaga mocy a na cieplym slabnie, zacząłbym od luzów zaworowych i od ewentualnych czynności diagnostycznych komputerem, pozdrawiam
_________________
Pa pa pa… to jest właśnie posiadacza grzechotnika świat..
 
 
 
Boss* 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 24
Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 119
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 17 Maj 2023, 21:41   

p.s zauwazyłem że chodzi o mk6 a nie o mk4, więc sprawdziłbym luzy zaworowe tylko, a ta wypowiedź wyżej prosze uznać jako zbędne, wprost moje niedopatrzenie, pozdrawiam
_________________
Pa pa pa… to jest właśnie posiadacza grzechotnika świat..
 
 
 
Miszaa 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 17 Maj 2023
Posty: 4
Skąd: ostrołęka
Wysłany: 17 Maj 2023, 21:49   

Czy luzy zaworowe maja bezpośredni wpływ na spalanie? Czy to się bardziej tyczy tego szarpania?
 
 
Boss* 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 24
Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 119
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 17 Maj 2023, 22:14   

moc silnika na zimnym a na gorącym, to może być przyczyną, jeśli nczujesz mocy brak, bo tak wywnioskowalem czytając o szarpaniu i tak dalej, ewentualnie trzeba sprawdzić oscyloskopem przebieg sondy, przeplywomierz przeczyścić, może sie zabił i źle pokazuje
_________________
Pa pa pa… to jest właśnie posiadacza grzechotnika świat..
 
 
 
Miszaa 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 17 Maj 2023
Posty: 4
Skąd: ostrołęka
Wysłany: 17 Maj 2023, 22:19   

Być może źle napisałem przepraszam. Nie czuje braku mocy podczas dodawania gazu tylko chodzi stricte o szarpanie. Auto na wysokie obroty wchodzi normalnie, płynnie lecz problemem jest to że właśnie szarpie. Dziwi mnie też to że raz mi poszarpie a raz wcale ale to z tego co zauważyłem zależy od pogody i wiem może głupie ale faktycznie jak jest ciepło to nie szarpie a jak zimno lub deszcz to tak
 
 
Boss* 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 24
Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 119
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 17 Maj 2023, 22:25   

ja bym przeczyścił ten przepływomierz profilaktycznie, zobaczył wskazania sondy... i jeszcze luzy zaworowe, to takie podstawowe rzeczy, przynajmniej wedle mnie
_________________
Pa pa pa… to jest właśnie posiadacza grzechotnika świat..
 
 
 
Boss* 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 24
Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 119
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 17 Maj 2023, 22:44   

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=276828
_________________
Pa pa pa… to jest właśnie posiadacza grzechotnika świat..
 
 
 
Miszaa 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 17 Maj 2023
Posty: 4
Skąd: ostrołęka
Wysłany: 17 Maj 2023, 22:58   

Sondy były sprawdzane być może nie napisałem szczegółowo, przepływomierz raczej też do sprawdzenia pozostają te luzy w takim razie. Miło by było gdyby ktoś jeszcze pomógł mi w sprawie tego spalania. Dzięki Boss również za podpowiedzi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Zielona Góra 2006
Informacje i pytania
Szopica Zielona Góra 2006 35 28 Kwi 2006, 08:12
WooYownik
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.