1.1 ładowanie |
Autor |
Wiadomość |
fake4r
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Beskid Niski
|
Wysłany: 11 Gru 2015, 21:14 1.1 ładowanie
|
|
|
Hej, otóż mam taki mały problem z moim autkiem, akumulator jest cały czas niedoładowany bo po dniu postoju pokazuje 11,5-11,8V. Chociaż nie robię długich tras to chyba powinien trzymać w granicach 12,5V. Akumulator kupiony nowy w czerwcu ale wcześniej jakoś nie zwracałem na to uwagi bo auto zawsze odpalało. Od jakiegoś czasu mam taki miernik wtykany do zapalniczki (z multimetrem wynik się pokrywa) i zwróciłem na to uwagę.
Ogólnie alternator/ładowanie nie wzbudza się po odpaleniu samochodu dopóki lekko mu nie przygazuję, wtedy jest ładowanie i kontrolka gaśnie i tak chyba nie powinno być. Wczoraj sprawdziłem szczotki i są dobre, pasek też wymieniany w tym roku. Dziś jechałem i wygląda to tak: 13,8-13,9V ze światłami mijania a jak włączę dmuchawę na 1 to spada do około 13,5-13,6V, dmuchawa na 4 i jest około 13,2V.
Jak to ugryźć?
Chyba najprościej by było zmierzyć ładowanie na samym alternatorze czy nie gubi gdzieś po drodze prądu. |
|
|
|
|
GRZESlEK
Wersja: SX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 05 Gru 2015 Posty: 2 Skąd: RADOM
|
Wysłany: 11 Gru 2015, 22:20 1.1 ładowanie
|
|
|
Hej.
możesz mieć również uszkodzoną którąś celę w akumulatorze i akumulator nie trzyma Ci pojemności.
Podjedź sobie do punktu który specjalizuje się w sprzedaży samych akumulatorów- oni często mają sprzęt do sprawdzania akumulatorów. Jeśli jest tak jak piszę to naładowany akumulator nawet wyjęty z auta po dniu lub dwóch też będzie miał spadek napięcia |
|
|
|
|
fake4r
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Beskid Niski
|
Wysłany: 12 Gru 2015, 12:18 1.1 ładowanie
|
|
|
A może ktoś najlepiej też z 1.1 silniczkiem powiedzieć jakie ma u siebie ładowanie? I jak ze wzbudzaniem ładowania po odpaleniu auta?
A w tygodniu pewnie podjadę z tym aku tam gdzie kupowałem niech sprawdzą. |
|
|
|
|
Ganda
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 297 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 12 Gru 2015, 23:56 1.1 ładowanie
|
|
|
Mam 1.3, ale to praktycznie to samo.
Generalnie akumulator ma lekko ponad dwa miesiące, ale podłączony dosyć mocny system audio co go trochę boli.
Tez śmigam głównie po mieście, wiec aku nie jest doładowywany jak trzeba.
U mnie pojawia się ten problem, że jak sobie postoi przez noc to mi niekoniecznie auto chce rano odpalić. Pompa pracuje, rozrusznik kręci ale nie wysuwa się do zamachowego. Musze obrócić kluczyk dwa, trzy razy to odpali.
Odpali, ale z fochem. Odkąd jest zimno, ma problem.
Jak jej nie dam trochę gazu to jest loteria.
Ładowanie się na starcie nie załącza. Obrotów jest z 500. Albo się sama rozturla do normalnego pracowania i ładowanie aku się załączy, albo zgaśnie.
Tak więc to co opisujesz jest całkiem normalne, Fiesta w tym okresie roku ma swoje nastroje i trzeba z tym żyć. Możesz też zerknąć akumulator, mój poprzedni zdychal sam po dwóch dniach postoju na odlaczonej klemie. |
_________________
Fajne I "Ekonomiczne" Solidne Tanie Auto |
|
|
|
|
fake4r
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Beskid Niski
|
Wysłany: 28 Gru 2015, 16:46 1.1 ładowanie
|
|
|
Wymieniłem szczotkotrzymacz i jest to samo. Dziś założyłem inny alternator i objawy są identyczne, więc podejrzenia padają na coś innego tylko nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić zanim oddam auto do jakiegoś mechanika. Zostają chyba kable? Akumulator jutro podładuję prostownikiem i zobaczę wtedy jakie będzie ładowanie. Jeżeli dalej to samo to akumulator można wykluczyć, bo sprawdzali mi go tam gdzie zakupiłem pod jakimiś ich miernikiem (chyba pod obciążeniem i nie wiem co jeszcze) i gość stwierdził że jest w porządku tylko trochę niedoładowany. |
|
|
|
|
fake4r
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Beskid Niski
|
Wysłany: 29 Gru 2015, 18:51 1.1 ładowanie
|
|
|
Więc jest poprawa. Ogólnie podładowałem aku prostownikiem co by go trochę ożywić. Poczyściłem kable masy - 2 były całe brudne i w rdzy. Teraz mam po odpaleniu silnika 14,26V a ze światłami równe 14V. Jak dorzucę dmuchawę na maks. to jest 13,68V. Alternator chyba oddam tam skąd kupiłem, a wymienię za to kable główne i te mniejsze masowe. Obstawiam że jeszcze się trochę polepszy. |
|
|
|
|
fake4r
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Beskid Niski
|
Wysłany: 9 Sty 2016, 16:59 1.1 ładowanie
|
|
|
Jakby to komuś pomogło kiedyś:
Pomogła w końcu wymiana 2 głównych kabli od aku i 2 mniejszych masowych + kupiłem nowe klemy ołowiane.
Teraz ładowanie bez świateł 14,3V, ze światłami 14,16V, a + dmuchawa na maks. 13,95V
Kable dorobione w hurtowni elektrycznej całkowity koszt 30zł. Główne LGY 25, masowe LGY 16. Do tego dobrane i zaciśnięte praską odpowiednie oczka.
Mam nadzieję że na długo będzie spokój. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.