Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Diagnoza odczytów z sondy lambda
Autor Wiadomość
wolePieszo 

Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.3/58KM
Dołączyła: 25 Wrz 2015
Posty: 1
Skąd: znikond
Wysłany: 25 Wrz 2015, 18:17   Diagnoza odczytów z sondy lambda

Cześć,

od dłuższego czasu miałem problem z obrotami silnika w Fieście MK4 1.3l (benzyna). Z tego co czytałem fora problem jest dosyć częsty - podczas jazdy po wrzuceniu na bieg jałowy bardzo wzrastają obroty silnika.
Oddałem auto do mechanika, wymienił silnik krokowy (czy też zawór pozycji jałowej jak mi ktoś zwrócił uwagę) ale problem występował nadal więc oddałem na reklamację. Mechanik stwierdził, że nowy silniczek jest uszkodzony i wymienił na nowy, tak twierdził, nie byłem przy tym. Mechanik stwierdził, że jest naprawiony. Silnik przestał wchodzić na wysokie obroty ale za to były inne objawy teraz silnik gasł za pierwszym razem po odpaleniu, a potem po uruchomieniu, przez minutę lub dwie, po wciśnięciu gazu silnik gasł. Oddałem auto znowu na reklamację, szef w warsztacie stwierdził, że jakaś wtyczka jest odłączona, podłączył i problem z wysokimi obrotami wrócił. (Podejrzewam, że któryś z jego cwanych pracowników poszedł na łatwiznę ponieważ dwa lata temu miałem w tym warsztacie podobną sytuację z moim autem, o której się dowiedziałem odwiedzając inny warsztat w celu poprawki - silnik krokowy był zamontowany ale kable ucięte i zaizolowane by nie było widać, zawór był ustawiony na sztywno a problemem był uszkodzony komputer). Po tygodniu czekania odebraliśmy nie naprawione auto, szef powiedział, że sprawdził wszystko i nie wie co jest grane, polecił nam je oddać do elektronika gdyż sam nie miał u siebie na warsztacie żadnego - podejrzewam, że chciał nas już spławić.

Czytając porady na forach postanowiłem sprawdzić potencjometr przepustnicy, odkręciłem go, sprawdziłem omomierzem, rozebrałem, obejrzałem ścieżki i stwierdzam, że jest sprawny. Po zamontowaniu go spowrotem odłączyłem akumulator by zresetować komputer. Od tamtego momentu czyli od kilku dni auto jeździ na krótkich dystansach i wydaje się, że problem wysokich obrotów prawie ustał. Czasami wydaje się, że obroty lekko wzrastają na krzyżówkach przy zmianie biegu ale silnik już nie wyje. Mimo, to obawiam się, że problem wróci ponieważ przyczyna nie została usunięta.

Kupiłem interfejs OBD ELM327, podłączyłem się do komputera i sprawdziłem błędy. W ciągu tych kilku dni od resetu komputera pojawił się jeden błąd, o zbyt ubogiej mieszance.
[attachment=2:2k5b9ota]8.png[/attachment:2k5b9ota]
Poczytałem znowu na forach i doszedłem do wniosku, że warto sprawdzić czujniki: sondę lambda i czujnik przepływu powietrza za filtrem. Filtr powietrza sprawdziłem, nie jest uszkodzony, tak samo rury doprowadzające powietrze wydają się być szczelne.

Sprawdziłem wykres z sondy lambda i wydaje mi się dość dziwny, proszę zatem o diagnozę czy takie wahania napięcia z sondy są normalne?
[attachment=4:2k5b9ota]9 sonda lambda.png[/attachment:2k5b9ota]
Po uruchomieniu silnika napięcie jest niskie, następnie wzrasta do wartości 0,7V i w tym momencie zaczynają się skoki od wartości minimalnej do maksimum.
[attachment=3:2k5b9ota]sonda lambda po dodaniu i puszczeniu gazu.png[/attachment:2k5b9ota]
Po wciśnięciu gazu częstotliwość oscylacji wzrasta, a po puszczeniu pedału gazu na chwilę wykres się stabilizuje by potem znowu skakać.

Sprawdziłem wtyczkę od sondy lambda i dwa piny we wtyczce są zaśniedziałe, spróbuję je przetrzeć papierem ściernym ale może być ciężko tam dojść we wtyczce żeńskiej. Zastanawiam się czy użycie pasty miedzianej lub wazeliny poprawi styki?

Jeśli wykres z sondy jest niewłaściwy, a wyczyszczenie styków nie zmieni sytuacji oznacza to, że sonda jest do wymiany czy jest możliwość naprawy?

Proszę o wystawienie diagnozy na podstawie załączonych wykresów. Jaka może być przyczyna oprócz sondy lambda?
Od pewnego czasu mamy wrażenie, że więcej pali i głośniej chodzi niż dawniej, czasami czuć benzynę gdy się wyjdzie z auta, no i ma mało mocy.

Załączam jeszcze kilka zrzutów ekranu z programu, zastanawia mnie dlaczego niektóre wartości są ujemne np. Long Term Fuel Trim = -14%.
[attachment=1:2k5b9ota]11.png[/attachment:2k5b9ota]
[attachment=0:2k5b9ota]regulacja paliwa.png[/attachment:2k5b9ota]
 
 
sm4kosz 

Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 5
Wysłany: 26 Wrz 2015, 16:13   Re: Diagnoza odczytów z sondy lambda

Sonda OK. Tak właśnie działa, nagrzewa się a potem ma być sinusoida od 0,1 do 0,9V. W zależności od obrotów może się zmieniać. Szukaj problemu gdzie indziej.
 
 
_KRis_ 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 15 Sty 2015
Posty: 151
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Wrz 2015, 21:44   Re: Diagnoza odczytów z sondy lambda

Wątek ma status [Rozwiązany], czy to oznacza, że znalazłeś przyczynę?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Podgrzewacz sondy lambda nr 2.
Mars Elektryka silnika 4 27 Lut 2023, 14:10
Mars
Brak nowych postów Sondy Lambda do 1.25 2001
raczek99915 Kupię 1 17 Kwi 2018, 09:55
modell1
Brak nowych postów [MK3] Sprawność sondy lambda
Hefas Elektryka 14 30 Sty 2010, 14:13
Hefas
Brak nowych postów [MK6] Emulator sondy lambda.
Czy dziala?
domel Elektryka 22 1 Cze 2012, 22:16
JoeMix
Brak nowych postów [MK6] Wymiana sondy lambda
Gość Mechanika 7 17 Sie 2010, 15:36
jery13


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.