Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[ZETEC] Powolne wchodzenie na obroty
Autor Wiadomość
x6itru 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 78
Skąd: Bialystok
Wysłany: 31 Maj 2015, 21:01   [ZETEC] Powolne wchodzenie na obroty

Witajcie, mam problem poskładałem już wszystko jednak autko bardzo słabo jedzie, ogólnie nie chce się wkręcać na obroty, gwałtowniejsze dodanie gazu -> nie chce się wkręcić na obroty jak już to po pewnym czasie, dodając powoli wkręca się jakoś równiej, jednak gdy odepne wtyczkę od czujnika temperatury (tego do kompa) to wraca moc, reakcja na gaz i autko fajnie zapierdziela, wszystko jest ok tylko na wolnych obrotach gorzej niż z podłączoną wtyczką, myślałem w sumie że czujnik temperatury może być walnięty ale mam dwa i na obydwu to samo, jakieś pomysły? sonda i przepływomierz (brak jakiejkolwiek reakcji na podłączenie/odłączenie) podłączone, jutro postaram się nagrać filmik jakiś.
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 31 Maj 2015, 21:04   

sprawdź jakie mają wartości (oporność) oba czujniki, ewentualnie przeglądnij wiązkę może gdzieś brakować masy
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
x6itru 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 78
Skąd: Bialystok
Wysłany: 31 Maj 2015, 21:10   

oporności jednakowe mają porównywałem dziś, jutro sprawdzę dokładnie bo wartości nie pamiętam już, masa powinna być bo całą wiązkę troche skracałem ale zobaczę jeszcze
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 31 Maj 2015, 21:38   

czujnik temp cieczy na kompa :
0 stopni- 88,000 Ohm do 120,000 Ohm
20 stopni- 35,000 do 40,000
40 stopni – 15,000 do 17,000
60 stopni – 7,100 do 8,0000
80 stopni – 3,000 do 4,500
100 stopni- 1.900-2,500kOhm
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
x6itru 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 78
Skąd: Bialystok
Wysłany: 1 Cze 2015, 18:19   

dobra pomierzone 25.7 oraz 26.5
 
 
x6itru 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 78
Skąd: Bialystok
Wysłany: 8 Cze 2015, 09:22   

odkopuje, masa wszędzie jest, sprawdziłem też chyba wszystkie możliwe czujniki i wydają się mieć dobre oporności/być sprawne, jedynie nie jestem pewny czy zawór regulacyjny powietrza biegu jałowego jest sprawny, ale on chyba nie ma nic do tego że się wkręcać na obroty nie chce? czyli tak, nic się nie zmieniło a może i jest gorzej, autko średnio chce trzymać wolne obroty, dalej jeździ dobrze tylko na ssaniu (z odpiętym czujnikiem temperatury, na każdym czujniku tak samo), z podłączonym czujnikiem nie da rady się wkręcić/przerywa i szarpie. Czy może winny jest katalizator z 1.3 który jest jeszcze częścią mojego układu wydechowego, może go za mocno blokuje? ogólnie wydaje się jakby brakowało mu paliwa, czy muszę zmienić przekaźnik pompy paliwa na ten escortowy? Zrobiłem też szybki test, dostałem błąd "Moduł kontroli silnika (ECM) - błąd ROM" oraz "Pompa paliwa lub jej obwód", "Czujnik położenia przepustnicy - sygnał poza skalą". Dolot szczelny, nawet kolektor dostał w sobote nową uszczelke, dziś chyba kupię jeszcze nowe świece bo już serio nie wiem o co tutaj chodzi. Filmiku nie mam narazie czym nagrać jak coś załatwię to wrzuce.
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 8 Cze 2015, 13:49   

Uwalony czujnik położenia przepustnicy może dawać takie objawy.
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 8 Cze 2015, 15:58   

A tę pompe paliwa to jaką masz?
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
x6itru 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 78
Skąd: Bialystok
Wysłany: 8 Cze 2015, 18:31   

Peedro, pompa paliwa fiestowa mk3.5
blood_brother, sprawdzę go dziś jeszcze raz miernikiem
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Cze 2015, 18:35   

sprawdzaj przy kompie a nie przy czujniku/na czujniku


x6itru napisał/a:
"Moduł kontroli silnika (ECM) - błąd ROM"


tez jakoś niespecjalnie brzmi ;) Napięcie i masy na ecu są? 1 - stałe +12, 37 i 57 po zapłonie, masy 60 40 20, jezeli dobrze patrzę.
 
 
x6itru 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 78
Skąd: Bialystok
Wysłany: 8 Cze 2015, 22:10   

dobra CPP pomierzony i prawie na pewno jest sprawny (oporność ładnie rośnie przy kręceniu), dodatkowo dostałem dziś inną cewkę, czujnik położenia wałka rozrządu, regulator ciśnienia, kable wn - po podmiance bez zmian.
vegetagt,
pomierzyłem przed chwilką masy przy kompie i wszystko jest ok, nawet komputer rozkręciłem i nie widać popalonych ścieżek :/ dwa edis'y też mam podmianka nic nie zmienia.
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 9 Cze 2015, 00:36   

A masz możliwość podmiany CPP na inny?
 
 
x6itru 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 78
Skąd: Bialystok
Wysłany: 9 Cze 2015, 14:08   

niestety nie mam takiej możliwości, na złomie nie znalazłem silnika z alu kolektorem :/ btw. martwi mnie też troche, że odpięcie czujnika wałka rozrządu, sondy czy przepływomierza nie zmienia totalnie nic.
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 9 Cze 2015, 15:00   

Resetujesz ECU po każdej podmianie? Być może komp wszedł w tryb, nazwijmy to, awaryjny i leje jak mu się wydaje. Ewentualnie coś z wiązką masz popaprane.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Cze 2015, 16:07   

x6itru napisał/a:
czujnika wałka rozrządu, sondy czy przepływomierza nie zmienia totalnie nic.



czujnik wałka to jest jakas tajemnica - odpinalem to w róznych zetecach (mdo, escort) i nikt nie czul roznicy.

Przeplywomierz to zdejmij puszke filtra i podczas pracy silnika dmuchnij w druciki - jak sie przydławi bądź zgaśnie, to cośtam czyta. Ale czy to poprawna wartość? Tego nie wiadomo.

odłączona lambda tez jakichś bardzo widocznych objawów nie daje :/


x6itru napisał/a:
niestety nie mam takiej możliwości, na złomie nie znalazłem silnika z alu kolektorem


CPP pasuje z plastikowego, tylko ma wtyczke skierowaną w inną stronę - nie wiem czy starczy wiązki w seryjnym aucie.
 
 
x6itru 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 78
Skąd: Bialystok
Wysłany: 10 Cze 2015, 06:27   

ecu resetuje, założyłem nowe świece i jeszcze raz wyczyściłem zawór powietrza wolnych obrotów - jest troche lepiej bo teraz przynajmniej już nie gaśnie na wolnych ale nadal przerywa i szarpie podczas jazdy. CPP z plastikowego próbowałem założyć - czujnik jest zbyt blisko przepustnicy i nie ma jak wtyczki wcisnąć.
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 10 Cze 2015, 11:06   

Uwalona/odpięta sonda, to chyba tylko podnosi spalanie niemal dwukrotnie, a poza tym wszystko chodzi normalnie. Przynajmniej u mnie tak było.
 
 
x6itru 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 78
Skąd: Bialystok
Wysłany: 12 Cze 2015, 16:06   

nadal nie wiem co mu dolega, pojeździłem nim chwilke dłużej i jest mniej więcej tak że na wysokich obrotach jedzie całkiem dobrze, najgorzej jest przy ruszaniu bo dławi się/zalewa nie chce jechać wcale. Jestem zadowolony że chociaż wolne obroty już świetnie trzyma, podmienie dziś czujniki temperatury powietrza, wału korbowego i sprawdze czy będzie zmiana no i sprawdzę też ten odpowietrznik skrzyni korbowej, może jeszcze jutro odłączę wydech bo może to jednak ten kat z 1.3 tak go blokuje btw jest możliwe że rozrząd przeskoczył i takie cuda się dzieją?
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 12 Cze 2015, 17:14   

Przestawiony rozrząd może takie objawy dawać, ale raczej jeśli już to ktoś źle go ustawił, niż sam z siebie przeskoczył.
 
 
Krzychu 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzychu
Dołączył: 20 Maj 2012
Posty: 87
Skąd: Polska
Wysłany: 13 Cze 2015, 11:43   

miałem podobne objawy.
pomogła wymiana sondy i sprawdzenie wiązki
_________________
Kancelaria Radcy Prawnego:
http://kancelariamaslowska.pl/
Dla klubowiczów zniżka :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.