Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i parę
Autor Wiadomość
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 10 Cze 2015, 15:57   

QbaNS napisał/a:
Zobaczymy co tam rolki wyplują oby okolice 100KM.


Optymistycznie. ;)

QbaNS napisał/a:
To i tak prawie podwojenie mocy zdrowej serii


Nie wiem jak to liczysz, i nie wiem jaką serię bierzesz pod uwagę, zważywszy że słupek w wersji 70KM i 90KM nie różni się niczym. ;)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
QbaNS 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 10 Cze 2015, 16:55   

Ponad 110KM w odniesieniu do serii, czyli wolnossącego, który siedział w Osiołku.
Muszę zakupić zestaw naprawczy boostera, czy ten jest OK?
http://www.dieselcars.pl/...da-booster.html
Na rolkach przy 1,2bara Osiołek wypluł 90KM. Jeszcze spróbujemy zwiększyć dawkę. Czym się różni 70 od 90 poza intercoolerem? Cholera liczyłem na trochę więcej.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 10 Cze 2015, 18:09   

Tak, ten jest OK.
Więcej niż 90 koni będzie Ci ciężko uzyskać. Ograniczeniem jest tu sama pompa wtryskowa, wtryski i turbo.
70 od 90 nie różni się praktycznie niczym istotnym.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Cze 2015, 18:37   

Kolega względem serii ma +50% a i tak mu mało. :P Panie, przecież to będzie zap*** w porównaniu do serii :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 10 Cze 2015, 21:53   

Puff napisał/a:
Panie, przecież to będzie zap*** w porównaniu do serii :D


Ale wiesz jak to jest - przez jakiś czas jest fajnie, a potem pojawia się coraz to większy niedosyt :D
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
QbaNS 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 10 Cze 2015, 22:05   

Zatem 90KM i prawie 180Nm wypluło. Coś mi się wydaje, że albo sobie dam spokój, albo czeka mnie jeszcze sporo kasy do wydania. Najgorsze, cały czas wychodzi jeszcze to, jeszcze tamto, a cywilnie jeżdżę Subaru Imprezą i jak wsiadam do Osiołka to mi dziwnie cały czas mocy brakuje.
Cholerna choroba.
Jutro odbiorę auto od magika i przejadę się nim, to opiszę wrażenia z jazdy. Zrobię parę fotek, jak tylko wymyję drania. Oby tylko mój dzielny druh nie doprowadził mnie do rozwodu, skrajnej nerwicy i ubóstwa. Bo kupię auto dostawcze, wrzucę dwa silniki motocyklowe i hydropneumatyczne zawieszenie.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 10 Cze 2015, 23:27   

QbaNS napisał/a:
Coś mi się wydaje, że albo sobie dam spokój, albo czeka mnie jeszcze sporo kasy do wydania.


Każdy tunning niesie ze sobą koszta - tak jest zawsze. Do pewnych wartości w przypadku tego silnika wystarczy pokręcić śrubkami, potem niestety trzeba już modyfikować osprzęt, i inwestować.
Inna sprawa że co innego gdy takie rzeczy robi się samemu, a co innego gdy wszystko komuś zlecasz. Niestety tunningowe modyfikacje + mechanik to jest bardzo słaba opcja finansowo, i dobrze sobie z tego jak najszybciej zdać sprawę. ;)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 12 Cze 2015, 07:13   

QbaNS napisał/a:
Będę wdzięczny, jak dostanę wykres w PDF, to wyślę, bo mam tylko takie foto.
Odnośnie wydechu, to zrobić przelot i na końcu tłumik środkowy? Nie zaszkodzi to turbinie?
Gdyby wypluł ponad 100, to był bym z niego dumny. A na światłach niektórzy mogli by się zdziwić, jak ich dostawczak objeżdża.


No a ja objezdzam fajnie jest :D :D
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
QbaNS 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 12 Cze 2015, 08:56   

Zrobiłem Osiołkiem trasę, pośmigałem po mieście i powiem szczerze, że odpycha się zacnie. Zmiana na duży plus. Po założeniu bandaża na kolektor, zwiększeniu dawki i ciśnienia doładowania na 1,2bara silnik stał się żwawy i o dziwo cichy. Przedtem był dużo głośniejszy i nie jechał. Został mi do zrobienia booster i łapa silnika do wymiany ta od strony kabiny- gdyby ktoś miał na zbyciu, to chętnie odkupię. Skoro stało się cicho, to jak bumerang powraca temat wydechu i tu pytanie do Was, czy warto i czy różnica będzie odczuwalna. Narazie mam odcinek od turbo do pierwszego kolektora z Sierry 2,5TD, a dalej seria z wolnossaka. Wieczorem wrzucę parę fotek Osiołka.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 12 Cze 2015, 09:00   

Z doświadczenia mogę powiedzieć, że wydech nie daje dużo. Przez długi okres czasu jeździłem na wydechu z 1.6 16V - rurki cienkie bardzo. Na takim setupie ten silnik wypluł mi 94KM/215Nm. Po zmianie wydechu na TD wprawdzie nie byłem na hamowni żeby to zweryfikować, ale różnic nie odczułem prawie żadnych.
Tu trzeba przede wszystkim podlać więcej paliwa i mocniej dmuchnąć.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
QbaNS 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 12 Cze 2015, 09:19   

A zmieniał tu ktoś ze zwykłego wydechu na przelot?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Cze 2015, 19:03   

Nope, ja mam tylko/aż decat + końcowy Walkera na seryjnej średnicy i efekt jest całkiem niezły. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
QbaNS 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 15 Cze 2015, 08:58   

Przesyłam parę fotek Osiołka. Do zrobienia na najbliższy czas booster- zestaw naprawczy przyszedł. Potem zastanowię się co z wydechem. Niestety turbo zaczyna lać i muszę zaobserwować, czy leje bardzo, czy mało. Jeśli będzie puszczać mocno, to pojawi się temat większego turbo, a za tym pompa i wtryski. Ale na pewno nie wcześniej jak na jesień. Teraz mały wojownik musi odpracować tę kupę kasy, którą pochłonął. Generalnie STAGE1 można uznać za zakończony- 90KM i prawie 180Nm.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 15 Cze 2015, 14:51   

Ładnie masz to fmic ogarnięte - z czego to są rury?

Co do turbo - ludzie bardzo często gdy zobaczą olej po stronie zimnej turbiny myślą że to turbina "puszcza" olej - a to z reguły jest olej zassany przez turbo z odmy.
Jeśli tego oleju tam nie ma dużo, a tylko lekka "mgiełka" olejowa na ściankach rur, to nie ma się czym przejmować, a turbo jest zdrowe.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
QbaNS 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 15 Cze 2015, 16:45   

Niestety tego oleju wydaje mi się sporo, ale póki co na bagnecie jest OK- trzeba pojeździć trochę, to zobaczymy.
Odnośnie rur do ICka, to są to pospawane rury metalowe, do tego przewody gumowe, całość łącznie z intercoolerem pomalowana czarnym matem, co by się w oczy nie rzucało ;-).
Taki mały bandyta z plecakiem. Odnośnie wydechu, to temat będę ogarniał jak się odkuję finansowo, popróbuję w różnych konfiguracjach, jak całościowy przelot będzie w miarę chichy, to zostanie. Potem wrzucę go na rolki i zobaczymy czy cokolwiek daje- na pewno trochę niutka z dołu powinno wtedy wypluć.
Zobaczymy co przyniesie czas, ale też pasowało by mi trochę wnętrze ogarnąć, na razie plan to podsufitkę na czarno zrobić. Myślałem o kubełkach i kierownicy, ale to plan mocno przyszłościowy, do tego zostanie jeszcze większe koło. Hamulce dają radę, ale w przyszłości pasuje tarcze z klockami z przodu dać na tył i na przednią oś dać coś większego. Do tego zawias- obniżyć trochę przód i tył- w tym bycze jaja, żeby za nisko nie siadał pod obciążeniem. Póki co podoba mi się tak jak jest- seria z wyglądu i moc pod maską. :)
 
 
QbaNS 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 17 Cze 2015, 19:52   

Są dni, gdy kocham Osiołka trochę mniej i mam nadzieję, że nie dojdzie do takiej sytuacji, jak ze starym Mondeuszem MK2- gdy dostał parę mocnych kopnięć w karoserię, bo tak mnie wku***ł.
Zaczęło się od tego, że nie chciał odpalić- zapowietrzył się skubaniec, potem przestała migać kontrolka od immobilisera, na kierownicy poczułem jakby chwilową przerwę w wspomaganiu i cholera znowu zaczął cały czas dawać grzanie.
Gdyby tego było mało wsiadam rano, a tam nawet godzina się na zegarku nie wyświetla- rozładowany do imentu. Otwieram maskę- a tam wiatrak chłodnicy cały czas się kręci.
ech.... a miał na siebie znowu zarabiać....
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 17 Cze 2015, 20:41   

Po swapie zawsze przez jakiś czas wychodzą jakieś pierdoły...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
QbaNS 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 17 Cze 2015, 22:20   

ech... wiem, też sobie tłumaczę, że Osiołek to takie hobby- musi kosztować i nie zawsze działa. Co prawda nie jest seksowną Alfą, ani Lancią, ale też ma duszę..... do czasu. :bigok:
 
 
QbaNS 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 21 Cze 2015, 17:44   

W Osiołku posypał się napinacz i naciągnął pasek- bez ładowania i wspomagania dojechał do doktora, który go uleczył. Ponad to zainstalowany został zestaw naprawczy boostera i niestety wraz z tym zaginęła moc. Podkręcono śrubką na boosterze i dalej kicha. Help me!!
A przed wymianą Osiołek szedł łep w łep z wieśwagenem pasatem z 2,0TDI na pokładzie :ok:
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 21 Cze 2015, 20:33   

A wężyk z ciśnieniem z turbo podłączony? ;)
Jak źle poskładane, to rozebrać i poskładać jeszcze raz, to jest proste, można to zrobić nawet na parkingu.

QbaNS napisał/a:
szedł łep w łep z wieśwagenem pasatem z 2,0TDI na pokładzie :ok:


Chciałbym to zobaczyć ;)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FORD kody lakierów
Dla wszystkich fordów
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 3 11 Wrz 2020, 21:45
JoeMix
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: Ford 2007 RDS piny we wzmacniaczu
Mafios Car Audio i CB 4 25 Lip 2011, 19:40
burdzyk2
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] FOTA - oferta promocyjna na wybrane części do Ford
trzeci Przed zakupem 0 19 Cze 2012, 21:55
trzeci


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.