Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

1.3 po remoncie wciąż gaśnie
Autor Wiadomość
Ona123 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 34
Dołączyła: 11 Maj 2015
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Maj 2015, 17:49   1.3 po remoncie wciąż gaśnie

Cześć.

Kupiłam niedawno Fiestę. I mam z nią duży problem. Proszę Was - specjalistów od tego auta - o pomoc.

Krótkie przedstawienie: 97 rocznik, silnik 1299, wersja Flair, garażowana, blachy piękne. Wymieniane tuleje, łączniki, klocki, tarcze, filtry paliwa i powietrza. Przed zakupem przeszła przegląd i niby wszystko było ok.

Dzień po zakupie zapalała bez pudła, ale gasła za kazdym razem kiedy hamowałam wciskąjąc sprzęgło i hamulec, zwalniajac np z 40 przed skrzyżowaniem, odpalała bez problemu na każdym niemal biegu w czasie jady. Kiedy nie wciskałam sprzęgła i nie hamowałam, nie gasła nigdy.

Kiedy już widzę że będzie gasła zaczyna migać kontrolka oleju, wtedy jak dam wyższe obroty to czasami zgaśnie czasami nie, a jeśli nadal hamuję to gaśnie. Raczej nie gasła stojąc na luzie na czerwonym, wtedy pracuje równo, problem jest głównie w czasie hamowania i szybkiej redukcji prędkości i biegu.

Po przeczyszczeniu (mechanik tylko czyścił - nie wymieniał) "silniczka krokowego" ten układ IACOŚTAM od trzymania wolnych obrotów gaśnie rzadziej, ale nadal (co najmniej co 5 minut jazdy miejskiej, przed zakrętami, przy rondach, wyprzedzaniu rowerzystów, nagłych hamowaniach itp) ale raczej spokojnie dojeżdżam do skrzyżowania jeśli unikam gwałtownych ruchów.

Dodatkowo nie zapala zimnego silnika, w sensie chechła i gasnie, ale jak przygazuję to trzyma obroty (np zapalę, przygazuję i od razu ruszę to wytrzyma zmianę biegu i pojedzie, ale jak np wyjeżdżam z parkingu to zapale, dogazuje, wyjade na wstecznym, ale przy wrzucaniu jedynki gaśnie. Jak juz pojedzie to jedzie i gasnie tylko czasami :P

Pompa paliwa podobno pracuje nierówno i jest słaba, jak pozwolę pompie dwa razy zaciągnąc przy odpalaniu to odpala łatwiej.

Moje pytania do Was:

- Czy tylko pompa paliwa i czy w ogóle pompa paliwa może być przyczyną tych problemów?
- Czy ktoś mial tak że fiesta gasła ni z gruchy ni z pitruchy w dupnych sytuacjach na drodze
czy jak wymienie pompe to będe miała spokój?
- Czy może to coś innego filtry nie filtry bezpieczniki...co mam kazac mechanikowi jeszcze sprawdzić?

Proszę Was o pomysły, ponieważ jestem bardzo bardzo załamana sytuacja, a ostatnio mało bym się nie zabiła wjeżdeżając na rondo (zgasła) zjeżdżając z estakady (cholera wie czemu zgasła) i wyprzedzając rowerzystę (tu zabiłabym rowerzystę)/

Na koniec - mam dziwne wrażenie że jak np samochód się przekrzywia... dziwne to jest, wiem, ale jak np hamuję to jakby jakiś płyn się przemieszczał i może dlatego gaśnie...bo jak była nachylona do przodu przy zjeździe z estakady to też zgasła nie wiem czemu.


Proszę o rady :)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Maj 2015, 18:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
barney 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Maj 2015, 20:07   

Zasugeruj mechanikowi, aby sprawdził układ wspomagania i poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku. Pompy paliwa przy takich "szopkach" nie lekceważyłbym.
 
 
Ona123 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 34
Dołączyła: 11 Maj 2015
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Maj 2015, 20:53   

OK, dzięki, zasugeruję mu

Był tez problem z podłączeniem jej do komputera - mechanicy powiedzieli że ten model nie ma możliwości podłączenia. Serio?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Maj 2015, 21:02   

nie do końca łapie, czemu iść w stronę wspomagania i poziomu płynu hamulcowego w kontekście gaśnięcia auta. Czy serwo miałoby łapać lewe powietrze, przez co sterownik by wariował?

A licznik tam masz elektroniczny już, czy jeszcze mechaniczny?

Co do podłączenia pod komputer, to z tego co patrzę w serwisówkę, złącze diagnostyczne jest obecne :) Pewnie jest problem z protokołem, bo ford w tamtych czasach troche śmietnik miał i bez odpowiedniego sprzętu nie sprawdzisz auta. Bo kodów migowych chyba tu już nie ma.
 
 
Ona123 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 34
Dołączyła: 11 Maj 2015
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Maj 2015, 21:33   

Mechaniczny licznik jeszcze. Fiesta przeszła już przez trzy warsztaty i nikt jej nie podłaczył mimo moich sugestii.

Przekopałam forum i ktośtam gdziestam pisał, że mu obroty falowały bo płyn z nieszczelnego wspomagania kapał na taśmę (?).

Mechanik za ewentualną wymianę pompy krzyknął 500 zł. Ze ewentualną wymianę krokowego - 800. Za mechanikę (tuleje klocki filtry wsporniki łączniki ustawianie i takie tam) wziął 1200. Chciałabym lubić tą fiestę i mogę w nią wepchnąć trochę kasy jeśli będzie jeździć, tyle tylko że naprawiają naprawiają a efektu brak...
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Maj 2015, 21:38   

ja bym poszedł standardowo, tzn sprawdził vss (czujnik prędkosci w skrzyni) i cpp (czujnik położenia przepustnicy). Pomiar przy czujniku i przy kompie. Tylko nie wiem, czy "zwykły" mechanik to ci zrobi, bo to już trzeba się troche pogrzebać i wiedzieć, co się mierzy. Dobrze by było, jakbyś miała jakiegoś znajomego, który umie obsługiwać multimetr.
 
 
Ona123 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 34
Dołączyła: 11 Maj 2015
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Maj 2015, 21:54   

Cholerka, niby duże miasto ale jestem tu nowa i sama. Ktoś do polecenia we Wrocławiu?

Dziękuję :)
 
 
cypek80 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 1
Skąd: legnica
Wysłany: 17 Maj 2015, 20:18   

Witam.
W fieście z 1998 1.3 mam podobne objawy gaśnięcia przy dojeżdżaniu do skrzyżowań, itp.
Znalazłem też jakąś 3 pinową wtyczkę która nie jest nigdzie podłączona.
Nie wiem czasami czy nie był wcześniej licznik elektroniczny a ktoś wymienił na mechaniczny z linką.

Szukam informacji jak sprawdzić czujnik położenia przepustnicy jakie napięcia rezystancje ?
i vss (czujnik prędkosci w skrzyni)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17 Maj 2015, 20:47   

cpp:
http://web.archive.org/we.../index.php?p=30
Czyli mierzysz albo napięcie podawane do ecu. Powinno płynnie rosnąć od ~1V do ~4.5V

VSS powinieneś mieć mechaniczno-elektroniczy, czyli i linka i elektryka. Sprawdzasz podpinając diode led do sygnału i bodajże do plusa (pewien nie jestem, dawnjo to robiłem, takze ktos mógłby przytaknąć bądź poprawić). Częstotliwość mrygania ma rosnąć wraz ze wzrostem prędkości.
 
 
Ona123 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 34
Dołączyła: 11 Maj 2015
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Maj 2015, 09:57   

Mam kilka wstępnych diagnoz:
Po rozładowaniu i naładowaniu akumulatora (mój błąd) fiesta nie chciala zapalić, przy przekręcaniu kluczyka było tylko klikanie. Nie zapalila na kable, na klemy, na pych. Okazało się, że
"nie bylo masy na rozruszniku" ??

Nie łapała ciągu rano (dynamika jazdy równa 0) ponieważ miała "błędne ustawienia czujnika powietrza i myślała że w silniku jest mniej powietrza niż było na prawdę" ?

Czekam na wyrok dotyczący pompy paliwa i silniczka wolnych obrotów...

Po ustawieniu czujnika powietrza nadal gaśnie.
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 19 Maj 2015, 10:52   

jak dla mnie to klasyka do sprawdzenia krokowiec, jak wyczyścił i było lepiej to logika że w tym kierunku trzeba iść
jak muli to być może warto tez zajrzeć do przepływomierza
jak ciężko odpala to szczotki rozrusznika

stare auto to i części "zaśniedziałe" trzeba trochę uwagi i będzie ok ... te ceny dla mnie to szok, ale może we Wrocku tak na bogato jest :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] wciąż wysokie spalanie w fieście 1.1
m-c-ool Mechanika 13 28 Sty 2011, 10:45
m-c-ool
Brak nowych postów Dymi po remoncie głowicy
zabka35i Mechanika silnika 6 23 Maj 2014, 21:44
zabka35i
Brak nowych postów [MK3] Olej po remoncie silnika
Gość Mechanika 11 28 Maj 2010, 00:29
diodalodz
Brak nowych postów [MK3] Problem po remoncie silnika 1.3
czanklas1993 Mechanika 6 2 Sty 2013, 16:37
czanklas1993
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK3] Za duży poziom oleju po remoncie
Marcinus Mechanika 11 25 Wrz 2006, 20:52
Lokmen


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.