|
Automat przygasa na zimnym silniku przy zmianie biegu |
Autor |
Wiadomość |
Piter79
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: ST
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 25 Kwi 2015 Posty: 1 Skąd: star
|
Wysłany: 25 Kwi 2015, 13:13 Automat przygasa na zimnym silniku przy zmianie biegu
|
|
|
Cześć,
Fiesta mk4 97' 1,25 zetec (75) skrzynia bezstopniowa - auto niedawno nabyte
Mam taki otóż problem: Na zimnym silniku przy wrzuceniu wstecznego spadają obroty mniej więcej do 500 i wtedy silnik przydusza się i gaśnie - na ciepłym silniku przygasanie obrotów też się pojawia ale silnik jakoś sobie z tym radzi.
Przy przełączeniu na D obroty również spadają ale nie na tyle żeby silnik zgasł.
Sprawdzony filtr powietrza, wyczyszczona przepływka i "krokowy", śiwece kable ok, sprawdzony olej w skrzyni. Obroty biegu jałowego stabilne.
Zauważyłem że podczas przestawiania dźwigni (pomiędzy biegami) obroty samoczynnie wzrastają - czy ktoś wie może jaki element/czujnik za to odpowiada - gdyby ten wzrost obrotów można było wydłużyć podejrzewam że rozwiązałoby to ten problem.
Jeżeli ktoś potrafi mi coś podpowiedzieć będę wdzięczny - przejrzałem kawał forum, ale bez sukcesu :( |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Kwi 2015, 14:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
helmanss93
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Paweł
Wiek: 30 Dołączył: 19 Lut 2015 Posty: 3 Skąd: Poznań/Lubasz
|
Wysłany: 28 Kwi 2015, 11:45
|
|
|
Mam także Fieste w automacie więc mogę potwierdzam, ciężko coś mi było znaleźć w necie. Mój automat na zimnym silniku przy wrzuceniu z P na D dusi się i często gaśnie lecz tylko na zimnym silniku i szczególnie zimą. Przy nagrzanym silniku tego problemu nie ma.
Najmniejszy efekt szarpania (czasami nawet można uniknąć zgaśnięcia) można uzyskać odpalając samochód, przerzucając na 15 sekund na z P na N i trochę przygazowując na luzie, bądź wrzucając D i nie naciskajac hamulca (samochód sam jedzie do przodu) i naciskając gaz. Choć czasami ten motyw nie przejdzie na parkingu
Na biegu wstecznym problemów nie mam, jedzie poprawnie.
Olej w skrzyni na dobrym poziomie (choć go jeszcze nie zmieniałem).
Słyszałem legendę od kuzyna, że w Galaxy w automacie są jakieś 3 miejsca regulowania, lecz to na razie nie potwierdzone.
P.S Samochód tak poszarpując na zimnym silniku jeździ od ponad dwóch lat, skrzynia jeszcze nie eksplodowała.. |
_________________ Do przodu :> |
|
|
|
|
Brt
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 3 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 13:23
|
|
|
Można to wyregulować ... ale może ze 2 osoby w PL to potrafią podobno ... proponuję sie przyzwyczaić. Żonie przy włączaniu D na zimnym potrafi zgasnąć, ale tak ma "od zawsze" (chyba z 10 lat już) i nic sie pozatym nie dzieje. |
_________________ ------------------
Pozdrawiam
Brt
2x fiesta: MK7 1.0EB-PS, MK4 1.25 CTX
były: MK4 1.8D i MK5 1.3 na podtlenku |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|