| Odpala i za chwile gaśnie, problem z ponownym odpaleniem | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | FAREN   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: S
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 37
 Dołączył: 04 Wrz 2014
 Posty: 6
 Skąd: Sosnowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Gru 2014,  23:38   Odpala i za chwile gaśnie, problem z ponownym odpaleniem |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam ponownie. 
 Dziś po pracy poraz drugi pojawił się w mojej fieście pewien problem, wsiadam, przekręcam zapłon i samochód normalnie odpala. Włączam światła i ogrzewanie ruszam i przy pierwszym zrzuceniu na luz na czerwonym świetle gaśnie, problem w tym że nie da się za skur... ponownie odpalić - rozrusznik kręci, czasem zaszarpie ale nic z tego nie wychodzi, za pierwszym razem wykręciłem akumulkator do zera, kolega przyjechał próbowaliśmy na kable i znów bez rezultatu. Dopiero przy ciągnięciu na lince złapał. Dziś sytuacja się powturzyła tyle że bez wyładowania akumulatora. Dodam że w aucie jest niespełna dwuletni akumulator, po pierwszy razie czyściłem świece, w czym może być problem?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blind227   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 44
 Dołączył: 21 Sty 2011
 Posty: 330
 Skąd: Wawa/Strubiny
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Gru 2014,  12:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na początek sprawdź kody błędów opis jest na forum co i jak. |  
				| _________________ Córka Frankensteina
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Gru 2014,  13:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | z gazem w desce probowales odpalac? silnik to monowtrysk czy gaźnik?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Gru 2014,  17:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Miałem podobnie to walnął mi się TPS. Zapalała po wciśnięciu gazu, a po puszczeniu go zaraz gasła i bez gazu nie dało się uruchomić. Tak możnabyło kręcić do usr... śmierci akumulatora. A żeby zapalała bez TPS to trzeba na sztywno ustawić stycznik biegu jałowego. Osobiście tak jeździłem ze 3 miechy. |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FAREN   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: S
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 37
 Dołączył: 04 Wrz 2014
 Posty: 6
 Skąd: Sosnowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Gru 2014,  23:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Silnik jest na gaźniku, próbowałem odpalać po zgaśnięciu z pedałem gazu w podłodze ale to nic nie daje, wykluczyłem pompe paliwa bo przy którejś próbie odpalenia czuć zapach benzyny czyli paliwo dochodzi. Troche poczytałem, pogadałem z ludźmi co wydaje mi się że coś się tam znają i ma pewien typ. Sam moją wiedze na temat mechaniki, silnika itp określam jako niezbędne minimum więć prosze o wypowiedzenie się kogoś zorientowanego w temacie czy taka rzecz jest możliwa. 
 Otóż wydaje mi się że problem jest w kablach WN, dwa razy kiedy samochód zgasł i nie dał się ponownie odpalić poprzedziło natychmiastowe włączenie po odpaleniu wiadomo świateł ale i nawiewu na pozycje 2 lub 3 oraz radia w efekcie czego jak już pisałem samochód zgasł po zrzuceniu na luz. Czy jest możliwe żeby w takim przypdku kable dostawały jakiegoś przeciążenia i nie były  wstanie potem ponownie uruchomić samochodu? Kiedy wszystko czytaj radio, nawiewy, ogrzewanie tylnej szyby uruchamiam po kolei w czasie jazdy problemu nie ma.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Gru 2014,  02:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak zgaśnie to wykręć świece i zobacz, czy ich nie zalało. Jak dla mnie dawkowanie paliwa przez gaźnik daje ciała (ew. ssanie automatyczne) i go przelewa. 
 
  	  | FAREN napisał/a: |  	  | Otóż wydaje mi się że problem jest w kablach WN, dwa razy kiedy samochód zgasł i nie dał się ponownie odpalić poprzedziło natychmiastowe włączenie po odpaleniu wiadomo świateł ale i nawiewu na pozycje 2 lub 3 oraz radia w efekcie czego jak już pisałem samochód zgasł po zrzuceniu na luz. Czy jest możliwe żeby w takim przypdku kable dostawały jakiegoś przeciążenia i nie były wstanie potem ponownie uruchomić samochodu? | 
 
 wg mnie przyczyną tego jest co innego. Poprzez włączenie nawiewu i świateł dałeś duże obciążenie na alternator, przez co silnik tez został obciążony. Jak to jest gaźnik, to automatycznie nie podbije ci obrotów. A że jest coś nie halo z wolnymi to gaśnie.
 
 
 PS. ja nie wiem jak to jest z czyszczeniem świec. Kiedyś gdzies czytalem, ze sie nie powinno robic tego druciakiem, bo jakas tam powloke niszczy... Może świece mają sto lat i są kiblem, dlatego nie przepala mieszanki. Powinieneś wpierw je wymienić na jakieś normalnej firmy a potem dalej szukać przyczyn.
 
 PS2. Czy ktoś na forum ogarnia gaźniki?
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Gru 2014,  16:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | FAREN, a może Ty nie masz problemów z dawkowaniem paliwa, a z alternatorem. Może on jest walnięty, czy coś że daje tak strasznie mało prądu, że silnik zdycha. |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | johny_69   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Johny
 Wiek: 31
 Dołączył: 26 Lut 2015
 Posty: 2
 Skąd: Osiek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Kwi 2015,  23:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Też obstawiam alternator i przy okazji wymienił bym kable, świece i filtry. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Courier
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Mariusz
 Wiek: 42
 Dołączył: 26 Sie 2011
 Posty: 359
 Skąd: Gloskow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Kwi 2015,  06:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zmien kable WN na samym początku u mnie tego nie zrobiłem i trzy cewki prawdopodobnie dobre wywaliłem .... 
 A nawet odrazu nie musisz kupować tylko odkręć cewka z kablami by latał luźno i się okaże czy miałem racje u mnie zdało to egzamin po czym wymieniłem kable WN i lata jak ta lala
   |  
				| _________________ Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Kwi 2015,  08:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Koledzy... (a zwłaszcza johny_69) - ten temat ma pół roku, a Autor ostatnio się tu logował w grudniu ubiegłego roku. Reanimowanie trupów zostawcie specjalistom od sci-fi. |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |