Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Konwersja bębnów na tarcze
Autor Wiadomość
DeeDee 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Damian
Wiek: 30
Dołączył: 21 Kwi 2015
Posty: 16
Skąd: Siedlce
Wysłany: 21 Kwi 2015, 11:32   Konwersja bębnów na tarcze

Witam wszystkich jestem nowy na forum dlatego jeśli dodaję temat nie poprawnie z góry przepraszam .
Mam pytanie, chcę w fieście mk7 z tyłu założyć tarcze jest to 2011r. 1.6 benzyna 120km wersja sport. Czy ktoś robił coś takiego ? czy jedynym rozwiązaniem jest belka od ST razem z całym kompletem? a jeżeli tak to może ktoś ma na sprzedaż taki cały komplet?
pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Kwi 2015, 19:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21 Kwi 2015, 17:18   

Jesteś w stanie przedstawić choćby 1 rzeczowy argument, który przemawiałby za sensownością takiej wymiany? Piszę to bez bez złośliwości, całkowicie poważnie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 21 Kwi 2015, 17:36   

wygląd :-P

PS. Fiesta to moj pierwszy samochod z bebnami i jestem poniekad zachwycony - poza czyszczeniem/smarowaniem zero obslugi, mocny reczny, zero problemow w zime... oczywiiscie gdyby heble byly slabe, to wiadomo - ale MK7 to żyleta a w razie braków wystarczy mod z przodu i za pare stowek jest 300mm, ktore bedzie juz zatrzymywac to auto w miejscu
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
DeeDee 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Damian
Wiek: 30
Dołączył: 21 Kwi 2015
Posty: 16
Skąd: Siedlce
Wysłany: 22 Kwi 2015, 22:55   

nie założyłem tego tematu aby przedstawiać "choćby 1 rzeczowy argument, który przemawiałby za sensownością takiej wymiany" tylko po to aby się poradzić ;)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Kwi 2015, 22:59   

To jak chcesz serio porady, to przeznacz kasę na większe heble z przodu, co proponował Misiek wyżej. Jest całe mnóstwo powodów dlaczego grzebanie w tylnych hamulcach to kiepski pomysł, a to że pytasz o taką kwestię, pokazuje tylko, że temat jest Ci obcy - stąd było pierwsze moje pytanie. Z przodem się baw, tyłu nie ruszaj.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
DeeDee 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Damian
Wiek: 30
Dołączył: 21 Kwi 2015
Posty: 16
Skąd: Siedlce
Wysłany: 22 Kwi 2015, 23:01   

przód już zamówiony a kompletny tył mam w dobrej cenie.
Ostatnio zmieniony przez DeeDee 22 Kwi 2015, 23:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Kwi 2015, 23:03   

No dobrze, ale dalej - po co? Chcesz coś wymienić, ale nie wiesz jakie są plusy i minusy rozwiązania, ergo chcesz wymienić, ale nawet nie wiesz po co (poza ew. wyglądem, który obydwoje z Miśkiem podejrzewaliśmy).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
DeeDee 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Damian
Wiek: 30
Dołączył: 21 Kwi 2015
Posty: 16
Skąd: Siedlce
Wysłany: 22 Kwi 2015, 23:04   

hmm a co jest na minus w takiej wymianie ?
Ostatnio zmieniony przez DeeDee 22 Kwi 2015, 23:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Kwi 2015, 23:07   

1) poczytaj o korektorze siły hamowania, bo nie chcę niepotrzebnie rozwlekać postu
2) tarcze i klocki trzeba częściej wymieniać
3) powstaje problem z hamulcem ręcznym
4) płacisz za coś, co generuje same problemy i nie daje żadnego zysku
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22 Kwi 2015, 23:34   

Puff, a wlasnie - jak jest ABS, to korektor jest wbudowany w niego? Czy całą prace korektora przejmuje układ absu i po wyjęciu bezpiecznika robią się problemy?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23 Kwi 2015, 01:56   

Nie wiem czy moja wiedza jest wystarczająca, żeby fachowo odpowiedzieć, najwyżej ktoś inny się wypowie i mnie poprawi.
Są auta bez ABS-u i tam masz typowy korektor. Są auta z ABS-em i tam funkcję "korektora" pełni pompa ABS. Zakładając, że mowa o nowym aucie, to mogą tam być systemy czteroobwodowe (pompa steruje każdym kółkiem z osobna), jednakże to ECU decyduje "co i jak".

I tutaj pojawia się właśnie spory zgryz. Zakładając, że możesz bezkarnie wymieniać sobie hamulce, pozostanie do rozwiązania kwestia tego, co komp przetwarza i jak interpretuje. Jeśli bęben daje np. 60 impulsów na obrót, a tarcza 40 (liczby z 4 liter wzięte, to tylko przykład), to układ zgłupieje i przy mocnym hamowaniu będzie odpuszczał tylne hamulce, sądząc że się blokują, gdy tak naprawdę do granicy blokowania będzie im sporo brakowało.

Wiem, że w niektórych autach oficjeli przy wymianie kół w serwisach wprowadza się do kompa auta wymiary kół, bo systemy typu ABS czy ESP biorą to pod uwagę przy obliczeniach, nie sądzę więc by zmiana bębnów na tarcze (czy na opak, nieistotne że bez sensu) była mniej istotna i mniej inwazyjna aniżeli zmiana kół w aucie.

A wracając do pytania odnośnie bezpiecznika - to wymagałoby udzielenia odpowiedzi na pytanie czy w pompie ABS-u są wbudowane reduktory na tylną ośkę w autach FWD. Jeśli tak, to po wyjęciu bezpiecznika nie powinno być większych problemów. Jeśli nie, mogłoby, w aucie z lekkim tyłem, najpierw blokować zadek.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 23 Kwi 2015, 07:56   

nic zlego się nie stanie po zmianie na tarcze z tylu, chociaż najlepiej utrzymać proporcje mocy hamowania - czyli dodając tarcze z tylu, zrobić tez znaczący upgrade przodu...

tylko, ze to naprawdę sztuka dla sztuki - Fiesta MK7 nawet zapakowana po dach hamuje swietnie z predkosci autostradowych, na seryjnym klocku i tarczy... do tego jest tak lekka, ze podczas nawet ostrej jazdy w gorach nie ma opcji przegrzać hebli (o ile ktoś umie jezdzic)

tak wiec hebel, choć to bardzo fajny mod, jest zdecydowanie poza "potrzebami" MK7... a jak już, to zacząć trzeba od przodu i na to sa gotowe rozwiązania za ~1000zl z tarczami i klockami w komplecie, wiec w sumie bardzo tani mod
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
DeeDee 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Damian
Wiek: 30
Dołączył: 21 Kwi 2015
Posty: 16
Skąd: Siedlce
Wysłany: 4 Maj 2015, 10:48   

od ostatniego postu minęło troszkę czasu i trochę modów odnośnie hamulców przybyło ,chciał bym się podzielić tym z wami , myślę że po wszystkim stworzę oddzielny temat na forum bo nigdzie tego nie ma , więc:
wymienione zostały tarcze z seryjnych na nawiercane i wentylowane tarcze firmy Mikoda i klocki firmy Ferodo i powiem szczerze że efekt jest powalający. Różnica jest przeogromna nie sądziłem że bez zmiany wielkości tarczy (zostało dalej tak jak seria) będzie to aż tak odczuwalne, samochód "staje w miejscu".
Udało się wyrwać kompletną belkę z ST za śmieszne pieniądze na tył na dniach zdam relację jaki był koszt i czas montażu i czy wszystko poszło okej :)
Pozdrawiam :)
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 4 Maj 2015, 11:01   

dawaj znaka z ta belka, ciekawe ile roboty i jak bedzie hamowac

DeeDee napisał/a:
samochód "staje w miejscu"

na sprawnej serii Fiesta juz i tak staje w miejscu :)
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Maj 2015, 11:51   

Jestem strasznie sceptyczny jeśli mowa o tyle, więc tym chętniej zobaczę co z tego wyszło. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 4 Maj 2015, 11:53   

Puff, a co ma wyjść? Najwyżej ABS będzie nadrabiał zbyt dużą moc hamowania tyłu w np śliskich zakrętach :P .

Ostatnio gosciu się na drzewie zatrzymał, jak mu przy 100km/h zblokowało tył ;) Też tarcze włożył, korektory chyba zostały od bębnów, absu brak.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Maj 2015, 11:56   

vegetagt napisał/a:
Puff, a co ma wyjść? Najwyżej ABS będzie nadrabiał zbyt dużą moc hamowania tyłu w np śliskich zakrętach :P .

Mam nadzieję, że nie skończy się to owinięciem alfabetu słupków wokół drzewa i Autor zda relację. Praktyka pokaże czy ABS (z ew. ESP) jest na tyle inteligentny, żeby ogarnąć temat czy auto nagle przestanie być sterowne na śliskiej, mokrej (a w skrajnym wypadku także suchej) nawierzchni.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
DeeDee 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Damian
Wiek: 30
Dołączył: 21 Kwi 2015
Posty: 16
Skąd: Siedlce
Wysłany: 4 Maj 2015, 12:36   

jeśli chodzi o korektor to Ford powiedział że tutaj ABS steruje tym i ogarnie to bez zmiany czegokolwiek ale dobrze że zrobiliśmy też przód więc myślę że będzie wszystko w porządku ;)
 
 
DeeDee 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Damian
Wiek: 30
Dołączył: 21 Kwi 2015
Posty: 16
Skąd: Siedlce
Wysłany: 5 Maj 2015, 09:47   

Siemanko, więc tak belka przełożona w serwisie zajęło im to około 5-6 godzin bo chcieli być pewni że wszystko jest ok ale w zasadzie wszystko pasowało plug&play bez kombinowania bez przerabiania itd. nawet zawias mój został więc jak ktoś by chciał to mam na sprzedaż amortyzatory i sprężyny od ST w bardzo dobry stanie (ok. 4k przebiegu). Wrażenia z jazdy? warto było .. :jupi: udało się wyrwać belkę za śmieszne pieniądze praktycznie nową i różnica jest ogrooomna . Po pierwsze najważniejsze samochód nie nurkuje przy hamowaniu , po 2 przy hamowaniu z prędkości 160-170 do 0 mimo tego że hamulce się grzeją to nadal jest czym hamować , strata jest praktycznie nie odczuwalna, na razie to tylko pierwsze testy napisze co i jak po przejechaniu x kilometrów i powiem jak wszystko się sprawuję :) niestety nie mam zdjęć z samego montażu ale mam już po założeniu. Reasumując jeżeli ktoś chce ulepszać hamulce to naprawdę warto zainwestować w zmianę belki z tyłu no i oczywiście coś mocniejszego na przód :)
Tutaj zdjęcie przodu : tarcze Mikoda , klocki Ferodo

Tył po swapie :

 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 5 Maj 2015, 10:02   

qrcze - polalatem ST po torze i dosc mocno nurkowal przy hamowaniu (co wcale nie jest do konca złe), wiec udalo Ci się zrobić lepszy mod niż TeamST w Fordzie :)

PS. sorry za sarkazm, wiem jak kiedyś jarały mnie modyfikacje - ale troche za duzo kolorujesz
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - malowanie bębnów i zacisków hamulcowych
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 16 17 Lis 2009, 15:52
piotrek1289
Brak nowych postów Przyklejony: Zakładamy nowe tarcze hamulcowe
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 0 10 Mar 2006, 19:57
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów [MK3] Tarcze zamiast bębnów
patrykski1 Mechanika 14 14 Paź 2010, 14:59
JoeMix
Brak nowych postów Zamiana tylnich bębnów na tarcze.
Aquoss Mechanika ogólna 5 17 Sie 2021, 22:32
slawomirro
Brak nowych postów [MK4] Wymiana bębnów na tarcze.
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 19 23 Lut 2014, 22:57
Doberman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.