Konwersja bębnów na tarcze |
Autor |
Wiadomość |
DeeDee
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Damian
Wiek: 30 Dołączył: 21 Kwi 2015 Posty: 16 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 21 Kwi 2015, 11:32 Konwersja bębnów na tarcze
|
|
|
Witam wszystkich jestem nowy na forum dlatego jeśli dodaję temat nie poprawnie z góry przepraszam .
Mam pytanie, chcę w fieście mk7 z tyłu założyć tarcze jest to 2011r. 1.6 benzyna 120km wersja sport. Czy ktoś robił coś takiego ? czy jedynym rozwiązaniem jest belka od ST razem z całym kompletem? a jeżeli tak to może ktoś ma na sprzedaż taki cały komplet?
pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Kwi 2015, 19:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21 Kwi 2015, 17:18
|
|
|
Jesteś w stanie przedstawić choćby 1 rzeczowy argument, który przemawiałby za sensownością takiej wymiany? Piszę to bez bez złośliwości, całkowicie poważnie. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 21 Kwi 2015, 17:36
|
|
|
wygląd
PS. Fiesta to moj pierwszy samochod z bebnami i jestem poniekad zachwycony - poza czyszczeniem/smarowaniem zero obslugi, mocny reczny, zero problemow w zime... oczywiiscie gdyby heble byly slabe, to wiadomo - ale MK7 to żyleta a w razie braków wystarczy mod z przodu i za pare stowek jest 300mm, ktore bedzie juz zatrzymywac to auto w miejscu |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
DeeDee
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Damian
Wiek: 30 Dołączył: 21 Kwi 2015 Posty: 16 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 22 Kwi 2015, 22:55
|
|
|
nie założyłem tego tematu aby przedstawiać "choćby 1 rzeczowy argument, który przemawiałby za sensownością takiej wymiany" tylko po to aby się poradzić |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 22 Kwi 2015, 22:59
|
|
|
To jak chcesz serio porady, to przeznacz kasę na większe heble z przodu, co proponował Misiek wyżej. Jest całe mnóstwo powodów dlaczego grzebanie w tylnych hamulcach to kiepski pomysł, a to że pytasz o taką kwestię, pokazuje tylko, że temat jest Ci obcy - stąd było pierwsze moje pytanie. Z przodem się baw, tyłu nie ruszaj. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
DeeDee
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Damian
Wiek: 30 Dołączył: 21 Kwi 2015 Posty: 16 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 22 Kwi 2015, 23:01
|
|
|
przód już zamówiony a kompletny tył mam w dobrej cenie. |
Ostatnio zmieniony przez DeeDee 22 Kwi 2015, 23:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 22 Kwi 2015, 23:03
|
|
|
No dobrze, ale dalej - po co? Chcesz coś wymienić, ale nie wiesz jakie są plusy i minusy rozwiązania, ergo chcesz wymienić, ale nawet nie wiesz po co (poza ew. wyglądem, który obydwoje z Miśkiem podejrzewaliśmy). |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
DeeDee
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Damian
Wiek: 30 Dołączył: 21 Kwi 2015 Posty: 16 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 22 Kwi 2015, 23:04
|
|
|
hmm a co jest na minus w takiej wymianie ? |
Ostatnio zmieniony przez DeeDee 22 Kwi 2015, 23:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 22 Kwi 2015, 23:07
|
|
|
1) poczytaj o korektorze siły hamowania, bo nie chcę niepotrzebnie rozwlekać postu
2) tarcze i klocki trzeba częściej wymieniać
3) powstaje problem z hamulcem ręcznym
4) płacisz za coś, co generuje same problemy i nie daje żadnego zysku |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22 Kwi 2015, 23:34
|
|
|
Puff, a wlasnie - jak jest ABS, to korektor jest wbudowany w niego? Czy całą prace korektora przejmuje układ absu i po wyjęciu bezpiecznika robią się problemy? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 23 Kwi 2015, 01:56
|
|
|
Nie wiem czy moja wiedza jest wystarczająca, żeby fachowo odpowiedzieć, najwyżej ktoś inny się wypowie i mnie poprawi.
Są auta bez ABS-u i tam masz typowy korektor. Są auta z ABS-em i tam funkcję "korektora" pełni pompa ABS. Zakładając, że mowa o nowym aucie, to mogą tam być systemy czteroobwodowe (pompa steruje każdym kółkiem z osobna), jednakże to ECU decyduje "co i jak".
I tutaj pojawia się właśnie spory zgryz. Zakładając, że możesz bezkarnie wymieniać sobie hamulce, pozostanie do rozwiązania kwestia tego, co komp przetwarza i jak interpretuje. Jeśli bęben daje np. 60 impulsów na obrót, a tarcza 40 (liczby z 4 liter wzięte, to tylko przykład), to układ zgłupieje i przy mocnym hamowaniu będzie odpuszczał tylne hamulce, sądząc że się blokują, gdy tak naprawdę do granicy blokowania będzie im sporo brakowało.
Wiem, że w niektórych autach oficjeli przy wymianie kół w serwisach wprowadza się do kompa auta wymiary kół, bo systemy typu ABS czy ESP biorą to pod uwagę przy obliczeniach, nie sądzę więc by zmiana bębnów na tarcze (czy na opak, nieistotne że bez sensu) była mniej istotna i mniej inwazyjna aniżeli zmiana kół w aucie.
A wracając do pytania odnośnie bezpiecznika - to wymagałoby udzielenia odpowiedzi na pytanie czy w pompie ABS-u są wbudowane reduktory na tylną ośkę w autach FWD. Jeśli tak, to po wyjęciu bezpiecznika nie powinno być większych problemów. Jeśli nie, mogłoby, w aucie z lekkim tyłem, najpierw blokować zadek. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 23 Kwi 2015, 07:56
|
|
|
nic zlego się nie stanie po zmianie na tarcze z tylu, chociaż najlepiej utrzymać proporcje mocy hamowania - czyli dodając tarcze z tylu, zrobić tez znaczący upgrade przodu...
tylko, ze to naprawdę sztuka dla sztuki - Fiesta MK7 nawet zapakowana po dach hamuje swietnie z predkosci autostradowych, na seryjnym klocku i tarczy... do tego jest tak lekka, ze podczas nawet ostrej jazdy w gorach nie ma opcji przegrzać hebli (o ile ktoś umie jezdzic)
tak wiec hebel, choć to bardzo fajny mod, jest zdecydowanie poza "potrzebami" MK7... a jak już, to zacząć trzeba od przodu i na to sa gotowe rozwiązania za ~1000zl z tarczami i klockami w komplecie, wiec w sumie bardzo tani mod |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
DeeDee
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Damian
Wiek: 30 Dołączył: 21 Kwi 2015 Posty: 16 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 4 Maj 2015, 10:48
|
|
|
od ostatniego postu minęło troszkę czasu i trochę modów odnośnie hamulców przybyło ,chciał bym się podzielić tym z wami , myślę że po wszystkim stworzę oddzielny temat na forum bo nigdzie tego nie ma , więc:
wymienione zostały tarcze z seryjnych na nawiercane i wentylowane tarcze firmy Mikoda i klocki firmy Ferodo i powiem szczerze że efekt jest powalający. Różnica jest przeogromna nie sądziłem że bez zmiany wielkości tarczy (zostało dalej tak jak seria) będzie to aż tak odczuwalne, samochód "staje w miejscu".
Udało się wyrwać kompletną belkę z ST za śmieszne pieniądze na tył na dniach zdam relację jaki był koszt i czas montażu i czy wszystko poszło okej
Pozdrawiam |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 4 Maj 2015, 11:01
|
|
|
dawaj znaka z ta belka, ciekawe ile roboty i jak bedzie hamowac
DeeDee napisał/a: | samochód "staje w miejscu" |
na sprawnej serii Fiesta juz i tak staje w miejscu |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 4 Maj 2015, 11:51
|
|
|
Jestem strasznie sceptyczny jeśli mowa o tyle, więc tym chętniej zobaczę co z tego wyszło. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 4 Maj 2015, 11:53
|
|
|
Puff, a co ma wyjść? Najwyżej ABS będzie nadrabiał zbyt dużą moc hamowania tyłu w np śliskich zakrętach .
Ostatnio gosciu się na drzewie zatrzymał, jak mu przy 100km/h zblokowało tył Też tarcze włożył, korektory chyba zostały od bębnów, absu brak. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 4 Maj 2015, 11:56
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Puff, a co ma wyjść? Najwyżej ABS będzie nadrabiał zbyt dużą moc hamowania tyłu w np śliskich zakrętach . |
Mam nadzieję, że nie skończy się to owinięciem alfabetu słupków wokół drzewa i Autor zda relację. Praktyka pokaże czy ABS (z ew. ESP) jest na tyle inteligentny, żeby ogarnąć temat czy auto nagle przestanie być sterowne na śliskiej, mokrej (a w skrajnym wypadku także suchej) nawierzchni. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
DeeDee
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Damian
Wiek: 30 Dołączył: 21 Kwi 2015 Posty: 16 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 4 Maj 2015, 12:36
|
|
|
jeśli chodzi o korektor to Ford powiedział że tutaj ABS steruje tym i ogarnie to bez zmiany czegokolwiek ale dobrze że zrobiliśmy też przód więc myślę że będzie wszystko w porządku |
|
|
|
|
DeeDee
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Damian
Wiek: 30 Dołączył: 21 Kwi 2015 Posty: 16 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 5 Maj 2015, 09:47
|
|
|
Siemanko, więc tak belka przełożona w serwisie zajęło im to około 5-6 godzin bo chcieli być pewni że wszystko jest ok ale w zasadzie wszystko pasowało plug&play bez kombinowania bez przerabiania itd. nawet zawias mój został więc jak ktoś by chciał to mam na sprzedaż amortyzatory i sprężyny od ST w bardzo dobry stanie (ok. 4k przebiegu). Wrażenia z jazdy? warto było .. udało się wyrwać belkę za śmieszne pieniądze praktycznie nową i różnica jest ogrooomna . Po pierwsze najważniejsze samochód nie nurkuje przy hamowaniu , po 2 przy hamowaniu z prędkości 160-170 do 0 mimo tego że hamulce się grzeją to nadal jest czym hamować , strata jest praktycznie nie odczuwalna, na razie to tylko pierwsze testy napisze co i jak po przejechaniu x kilometrów i powiem jak wszystko się sprawuję niestety nie mam zdjęć z samego montażu ale mam już po założeniu. Reasumując jeżeli ktoś chce ulepszać hamulce to naprawdę warto zainwestować w zmianę belki z tyłu no i oczywiście coś mocniejszego na przód
Tutaj zdjęcie przodu : tarcze Mikoda , klocki Ferodo
Tył po swapie :
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 5 Maj 2015, 10:02
|
|
|
qrcze - polalatem ST po torze i dosc mocno nurkowal przy hamowaniu (co wcale nie jest do konca złe), wiec udalo Ci się zrobić lepszy mod niż TeamST w Fordzie
PS. sorry za sarkazm, wiem jak kiedyś jarały mnie modyfikacje - ale troche za duzo kolorujesz |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
|