Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

MK3 - odma,odpowietrzenie skrzyni korbowej Zetec - roważania
Autor Wiadomość
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 15 Kwi 2015, 01:20   MK3 - odma,odpowietrzenie skrzyni korbowej Zetec - roważania

Wrzucam tutaj, bo nie wiem do jakiego działu to pasuje.

W ramach walki z podbijaniem wolnych obrótw, zwłaszcza na zimnym silniku do ok. 2tyś. obrotów, dotarłem do etapu walki z zaworkiem odpowietrzania skrzyni korbowej. Jako, że jest to temat około odmy próbuję ogarnąć jak to jest w oryginale i jak to działa.
Pierwsze pytanie. W którą stronę leci powietrze przez odmę? Od dolotu, czy do dolotu? Oryginalnie z tego co kojarzę odma wchodzi do puszki filtra powietrza przed przepływomierzem. Tutaj pytanie kolejne, dlaczego przed MAFem? Nie sprawia to, że silnik dwa razy liczy powietrze zassane? Jeśli dobrze rozumiem całą konstrukcję (nie twierdzę, że to słuszne rozumowanie), powietrze wpada przez odmę z przed MAFa, do odmy, potem sobie leci przez silnik, wypada przez nieszczęsny, nigdyniewiadomoczysprawny zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej wpada bezpośrednio w kolektor dolotowy już za przepustnicą. Czy w takim wypadku nie łapię się to definicji lewego powietrza i wężyk od odmy powinien być wpięty za MAFem? Ewentualnie, czy odpięcie odmy w atmosferę nie ma wpływu na mieszankę paliwową w przypadku Zetec'a? Bo wiem, że ogólnie się odpina odmę dla czystszego powietrza w dolocie.
Generalnie nic z tego nie rozumiem i czy mógłby mi to ktoś wytłumaczyć? :P I na ile ten głupi zaworek ma wpływ na pracę silnika przy odpiętej odmie i takie tam. Bo znalazłem trochę info, że ma duży wpływ, ale w przypadku w pełni seryjnych rozwiązań.
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Kwi 2015, 13:45   

Według mnie ten zaworek puszcza w obie strony, on chyba jakoś filtruje nagłe pulsacje przedmuchów ze skrzyni korbowej. Mój nowy zaworek plastikowy puszczał w obie strony. Odmę korbową mam standardowo do kolektora, odmę z dekla do catchtanka, seryjnie odma zaworowa strasznie zasyfia maf. U Bobsona fordiag wywalał błąd sondy lambda przy uwalonym zaworku skrzyni korbowej i zrozum tu jaki to ma sens? :hahaha:

A w moim dupowozie mondeo mk2 2.0 odma korbowa jest puszczona w atmosferę i nie rzyga olejem i nie wali żadnych błędów, więc może to zależy od kondycji silnika, bo ten motor nie pobiera mi prawie w ogóle oleju (po trasie 2000km na bagnecie ubyło może 1mm oleju)
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 15 Kwi 2015, 14:20   

blood_brother napisał/a:
W którą stronę leci powietrze przez odmę? Od dolotu, czy do dolotu?


Zarówno w dolnej jak i górnej gazy (nie powietrze) lecą w kierunku dolotu.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 15 Kwi 2015, 16:54   

No dobra, to jeżeli oba wyjścia podają na dolot, to skąd w silniku bierze się powietrze?

luk-90, Zaworek wymieniłeś z metalowego na plastikowy, czy po prostu miałeś plastikowy? Pytam, bo plastikowy jest sporo tańszy :D
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 15 Kwi 2015, 16:57   

blood_brother napisał/a:
to skąd w silniku bierze się powietrze?


Ale teraz żartujesz, prawda? :D
Powietrze zasysane jest przez pracujące tłoki, za pomocą dolotu. Przy okazji zasysane są gazy z odmy, celem przepalenia (auto z fabryki nie może wyjść z odmą puszczoną w atmosferę) - można powiedzieć że powstaje taka gazowa "mieszanka", niemniej tego powietrza w niej jest proporcjonalnie znacznie, znacznie więcej. ;)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 15 Kwi 2015, 18:37   

Ogólnie to wiem :P Chodziło mi o to, że mówiłeś, że z odmy powietrze jest zasysane do dolotu i tak samo ze skrzyni korbowej, więc logicznie rozumując, robi się tam podciśnienie, a jednak wciąż tam (w skrzyni korbowej) jest powietrze. Nie wiem, czy mnie rozumiesz. Ja tylko próbuje to ogarnąć "na papierze" :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Kolektor plastikowy do naszych Zetec'ów
pytania, odpowiedzi, realcja z montażu kolekotra plastikowego do zeteca
luk-90 Tuning mechaniczny 28 10 Maj 2016, 07:35
Nesor
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.