|
MK3 - odma,odpowietrzenie skrzyni korbowej Zetec - roważania |
Autor |
Wiadomość |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 15 Kwi 2015, 01:20 MK3 - odma,odpowietrzenie skrzyni korbowej Zetec - roważania
|
|
|
Wrzucam tutaj, bo nie wiem do jakiego działu to pasuje.
W ramach walki z podbijaniem wolnych obrótw, zwłaszcza na zimnym silniku do ok. 2tyś. obrotów, dotarłem do etapu walki z zaworkiem odpowietrzania skrzyni korbowej. Jako, że jest to temat około odmy próbuję ogarnąć jak to jest w oryginale i jak to działa.
Pierwsze pytanie. W którą stronę leci powietrze przez odmę? Od dolotu, czy do dolotu? Oryginalnie z tego co kojarzę odma wchodzi do puszki filtra powietrza przed przepływomierzem. Tutaj pytanie kolejne, dlaczego przed MAFem? Nie sprawia to, że silnik dwa razy liczy powietrze zassane? Jeśli dobrze rozumiem całą konstrukcję (nie twierdzę, że to słuszne rozumowanie), powietrze wpada przez odmę z przed MAFa, do odmy, potem sobie leci przez silnik, wypada przez nieszczęsny, nigdyniewiadomoczysprawny zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej wpada bezpośrednio w kolektor dolotowy już za przepustnicą. Czy w takim wypadku nie łapię się to definicji lewego powietrza i wężyk od odmy powinien być wpięty za MAFem? Ewentualnie, czy odpięcie odmy w atmosferę nie ma wpływu na mieszankę paliwową w przypadku Zetec'a? Bo wiem, że ogólnie się odpina odmę dla czystszego powietrza w dolocie.
Generalnie nic z tego nie rozumiem i czy mógłby mi to ktoś wytłumaczyć? I na ile ten głupi zaworek ma wpływ na pracę silnika przy odpiętej odmie i takie tam. Bo znalazłem trochę info, że ma duży wpływ, ale w przypadku w pełni seryjnych rozwiązań. |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Kwi 2015, 13:45
|
|
|
Według mnie ten zaworek puszcza w obie strony, on chyba jakoś filtruje nagłe pulsacje przedmuchów ze skrzyni korbowej. Mój nowy zaworek plastikowy puszczał w obie strony. Odmę korbową mam standardowo do kolektora, odmę z dekla do catchtanka, seryjnie odma zaworowa strasznie zasyfia maf. U Bobsona fordiag wywalał błąd sondy lambda przy uwalonym zaworku skrzyni korbowej i zrozum tu jaki to ma sens?
A w moim dupowozie mondeo mk2 2.0 odma korbowa jest puszczona w atmosferę i nie rzyga olejem i nie wali żadnych błędów, więc może to zależy od kondycji silnika, bo ten motor nie pobiera mi prawie w ogóle oleju (po trasie 2000km na bagnecie ubyło może 1mm oleju) |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 15 Kwi 2015, 14:20
|
|
|
blood_brother napisał/a: | W którą stronę leci powietrze przez odmę? Od dolotu, czy do dolotu? |
Zarówno w dolnej jak i górnej gazy (nie powietrze) lecą w kierunku dolotu. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 15 Kwi 2015, 16:54
|
|
|
No dobra, to jeżeli oba wyjścia podają na dolot, to skąd w silniku bierze się powietrze?
luk-90, Zaworek wymieniłeś z metalowego na plastikowy, czy po prostu miałeś plastikowy? Pytam, bo plastikowy jest sporo tańszy |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 15 Kwi 2015, 16:57
|
|
|
blood_brother napisał/a: | to skąd w silniku bierze się powietrze? |
Ale teraz żartujesz, prawda?
Powietrze zasysane jest przez pracujące tłoki, za pomocą dolotu. Przy okazji zasysane są gazy z odmy, celem przepalenia (auto z fabryki nie może wyjść z odmą puszczoną w atmosferę) - można powiedzieć że powstaje taka gazowa "mieszanka", niemniej tego powietrza w niej jest proporcjonalnie znacznie, znacznie więcej. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 15 Kwi 2015, 18:37
|
|
|
Ogólnie to wiem Chodziło mi o to, że mówiłeś, że z odmy powietrze jest zasysane do dolotu i tak samo ze skrzyni korbowej, więc logicznie rozumując, robi się tam podciśnienie, a jednak wciąż tam (w skrzyni korbowej) jest powietrze. Nie wiem, czy mnie rozumiesz. Ja tylko próbuje to ogarnąć "na papierze" |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|