Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Poranny dymek
Autor Wiadomość
Kacper0209 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 16 Kwi 2015, 06:12   

https://www.youtube.com/watch?v=yiQoAMwL6gA

Tutaj film przedstawiający zachowanie ciepłego silnika.

Rozruch
kręcęnie do 2-3 tys obrotów
Na koniec przekręcenie do końca czyli 5 tys.

Jak widać nic się nie dzieje.

No właśnie mam wrażenie że to wina filtra. Siedzi tam zwykły filtron. Przypominam sobie że te problemy mogły się zacząć właśnie wtedy kiedy go zmieniłem razem z olejem Motula.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 16 Kwi 2015, 06:15   

Więc wymień filtr na inny (łącznie z olejem jeśli masz na to piniondz i ochotę), i sprawdź.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Kacper0209 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 20 Kwi 2015, 11:18   

Cześć !
Olej z filtrem wymieniony.
Odpalałem już 3 razy po dłuższym postoju. Wcześniej, jak widać na filmie dym jest biało niebieski, teraz jest delikatnie niebieski.
W takim razie teraz pora na sprawdzenie wtrysków,
Wypalę paliwo które mam w zbiorniku, zaleję nowe na innej stacji doleję STP do czyszczenia wtryskiwaczy ( chyba, że polecacie coś innego) i zobaczymy czy problem zostanie rozwiązany.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 20 Kwi 2015, 11:21   

STP sobie daruj, zainteresuj się prędzej czymś produkcji Liqui moly.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Kacper0209 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 21 Kwi 2015, 17:15   

Kupiłem dzisiaj preparat Liqui Moly do czyszczenia wtryskiwaczy.
Dowiedziałem się, że specyfik potrafi lepiej wyczyścić wtryskiwacze jeżeli jest podany bezpośrednio do listwy wtryskowej.
Niestety nie wiem które przewody mają być zanurzone w tym specyfiku a które zaślepione...
Poniżej przesyłam zdjęcia mojego silnika

http://imageshack.com/a/img633/1170/g0Hhth.jpg
http://imageshack.com/a/img537/9827/DNlAwa.jpg
http://imageshack.com/a/img901/6007/QWe4yR.jpg
http://imageshack.com/a/img538/7299/6ZrjhH.jpg

Proszę o pomoc kogoś kto już to robił.

Pozdrawiam.
 
 
Kacper0209 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 9 Maj 2015, 22:49   

Cześć,

Wlałem ten środek do czyszczenia wtryskiwaczy bezpośrednio do baku. W majówkę zrobiłem ponad 800 km udało się wszystko ładnie wypalić razem z paliwem. Niestety dymek się zmniejszył i występuję rzadziej ale to może być też kwestia zmiennej temperatury.

Dlatego wtryski chyba siadają ...
Wie ktoś jaki może być realny koszt regeneracji 4 wtryskiwaczy do 1.6 tdci 2008 rok ?
 
 
lukaszs 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 53
Skąd: Gdansk
Wysłany: 10 Maj 2015, 21:08   

Dobra rada - nie sluchaj rad Jaszczura :)

Widac ze chlopak przesadza a Ty sie dodatkowo nakrecasz.

Tez kiedys to przechodzilem z porannym dymieniem ale u mnie dochodzilo male falowanie oborotow, jezeli Ty tego nie masz to nie pomoge.

Pozdr
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Maj 2015, 21:23   

lukaszs napisał/a:
Dobra rada - nie sluchaj rad Jaszczura :)

Daj jeden dobry powód dlaczego krytykujesz innego użytkownika, który ma wieloletnie, praktyczne doświadczenie z klekotami, bo napisać "tak bo tak" lub "nie bo nie", to każdy potrafi. Swoją drogą ciekawe ile masz lat, że o facecie przed 40 piszesz "chłopak". :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Maj 2015, 20:23   

Panowie.
Uszkodzone wtryskiwacze to gaśnięcie silnika, szarpanie, nierówna praca, utrata mocy, dymienie (to co opisuje Autor to nie dymienie), podwyższone spalanie, problemy z odpalaniem. Z tego co wiem Autor nie ma ŻADNEGO z tych objawów.
Nawet jeżeli powodują poranny dymek to w żadnym razie nie mówiłbym o awarii, bo pewnie w dieslach by trzeba było co wymianę oleju wymieniać wtryski :hahaha:
Równie dobrze może być "uszkodzona" pompa WC, filtr paliwa, i tak można sprawdzać cały układ paliwowy i ... powietrza.
Być może to początek jakiś problemów, ale zawracanie sobie tym głowy teraz to tak naprawdę robota w ciemno i można się mocno zdziwić.

Pozdrawiam.
 
 
Kacper0209 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 18 Maj 2015, 19:14   

Nie mam zamiaru teraz regenerować bo nie mam na to siana. Chciałem ustalić przez co mogą być takie objawy. Tyle :yes:
 
 
Kacper0209 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 12 Lip 2015, 08:41   Poranny dymek

Cześć,
poranne dymienie ustało po zalaniu kilkukrotnie paliwa z innej stacji.

Temat rozwiązany, teraz nie ma mowy o jakimkolwiek dymieniu czy to przy przyspieszaniu czy odpalaniu.

Pozdrawiam.
 
 
bionabol80 

Wersja: Trend
Silnik: 1.4DuratorqTDCi/70KM
Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 2
Wysłany: 27 Lut 2016, 09:32   Poranny dymek

lukaszs napisał/a:
Dobra rada - nie sluchaj rad Jaszczura :)

Widac ze chlopak przesadza a Ty sie dodatkowo nakrecasz.

Tez kiedys to przechodzilem z porannym dymieniem ale u mnie dochodzilo male falowanie oborotow, jezeli Ty tego nie masz to nie pomoge.

Pozdr

Witaj
Mam podobnie ostatnio. Co prawda auto w garażu więc mrozu raczej nie widzi ale jak uruchamiam pchle rano to od pewnego czasu dluzej krece no i faluja obroty. Jak ją przytrzymam przez 2 sek na większych obrotach to problem znika. Silnik 1.6 tdci. Napisales że miales podobnie więc może jakąś rada?

Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka
 
 
David1n 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 83
Skąd: Wadowice
Wysłany: 28 Lut 2016, 02:51   Poranny dymek

Jeździ? To co się dymem przy odpaleniu przejmujecie? Bierzesz diesla licz się z takimi ewentualnościami :D
W mk6 przerobiłem wszystko co możliwe. Dyma jak puszczał tak puszczał :D Odpalania na mrozie nawet po dłuższym postoju nie miał. Wracałem z niemiec to i po 2 msc na dotyk palił :)
 
 
lukaszs 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 53
Skąd: Gdansk
Wysłany: 6 Lip 2016, 20:57   Poranny dymek

Cytat:

Witaj
Mam podobnie ostatnio. Co prawda auto w garażu więc mrozu raczej nie widzi ale jak uruchamiam pchle rano to od pewnego czasu dluzej krece no i faluja obroty. Jak ją przytrzymam przez 2 sek na większych obrotach to problem znika. Silnik 1.6 tdci. Napisales że miales podobnie więc może jakąś rada?

Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka


Wyczyscilem dolot powietrza oraz wymienilem wkladkibpod wtrsykiwaczami oraz uszczelnilem sruby mocujace wtrsykiwacze. Od ponad 2 lat juz nie posiadam tego auta. Przerzucilem sie na 1.4 tdci
 
 
olo_r 

Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 40
Wysłany: 1 Paź 2016, 14:30   Poranny dymek

w cytrynie kręciła zawsze jak głupi nawet w największe mrozy ale że była to wersja francuska z Santrope to nie miała podgrzewacza filtra paliwa i w poączeniu z kiepskim paliwem (do -20) przy -25 były czasem problemy i niespodzianki na trasie i tryb awaryjny ale zapalał zawsze. Wtryski trudno zepsuć - trzeba dbać o uszczelki pod wtryskami i nie jeździć mimo zapachu ropy w kabinie tylko usuwac usterki najszybciej.
Dobre paliwo, czysty filtr paliwa, sprawne wtryski i sprawny akumulator - musi zapalić w najwieksze mrozy, i podgzrewacz paliwa.

Pytanie - czy spirala podgrzewu świec zawsze się zapala na sekundę, nawet jak temperatura jest na plusie????
 
 
janek80 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 37
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 74
Skąd: Kalisz
Wysłany: 14 Paź 2016, 20:05   Poranny dymek

lukaszs napisał/a:
Dobra rada - nie sluchaj rad Jaszczura :)






Tez kiedys to przechodzilem z porannym dymieniem ale u mnie dochodzilo male falowanie oborotow, jezeli Ty tego nie masz to nie pomoge.



u mnie w 1.6 tdci falowanie obrotów występowało przy niższej temperaturze i odkryłem przyczynę gdy samochód przestał odpalać. A przyczyną mianowicie była wykończona 1 swieca żarowa i druga niedomagająca. Po wymianie - objawy ustąpiły.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Poranny problem przy odpalaniu
LUTEK Mechanika 5 30 Mar 2010, 21:57
SLIDER410
Brak nowych postów [MK3] Fiesta by Dymek
Dymek Nasze auta 41 3 Wrz 2013, 21:18
Dymek
Brak nowych postów [MK6] Biały dymek i drgania silnika 1,4 tdci
zeo Silniki diesla 2 16 Lis 2010, 15:27
sledge
Brak nowych postów [MK7] 1.4 TDCi - dymek z rury i skaczące obroty
szybki1003 Mechanika silnika 2 10 Mar 2014, 21:12
kuba87


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.