Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Poranny dymek
Autor Wiadomość
Kacper0209 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 14 Kwi 2015, 18:33   Poranny dymek

Cześć !
Ford Fiesta mk7 1.6 tdci 2008

Mam taki problem, od początku zimy czasami pojawia się z rana taki oto dym.

https://youtu.be/Vv1n-_s_zcg

Dymek pojawia się tylko rano, na zimnym, po dłuższym postoju.
Jak wyjdę z samochodu, to pachnie niedopaloną ropą, Podczas jazdy nic nie kopci. Odpala od strzała tak jak słychać na filmie.

Oleju nie bierze, płynu chłodzącego nie obywa, świece wymienione na początku zimy, nie trzęsie autem. Przebieg 88 tys. km.

Jak myślicie co może być przyczyną takiego odpalania ?

Pozdrawiam.
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Kwi 2015, 18:39   

Moim zdanie normalne przy dieslu.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Kwi 2015, 19:20   

Przyczyną takiego odpalania jest... diesel. :ok: Nie zawracaj sobie tym głowy, na zimnym dymek i smród gwarantowany (i normalny).

Pzdr.
 
 
Kacper0209 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 14 Kwi 2015, 19:25   

Problem w tym, że kiedyś tego nie było. Chcę się tego pozbyć.

Ustawiał ktoś z Was kat wtrysku ? Może jest nieprawidłowy, w złym momencie podaje ropę i nie może jej przepalić i czukiereczekw postaci takiego białego dymu.

Co myślicie ?
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Kwi 2015, 19:39   

Jaki kąt wtrysku Kolego. To nie jest stary diesel z pompą rotacyjną, tylko CR gdzie paliwo dawkują wtryskiwacze. Gdyby coś było nie tak miałbyś problemy z odpalaniem albo nierówną pracą zaraz po.
Nie wiem jak miałeś wcześniej, ale wieloma dieslami jeździłem i każdy na zimnym dymi, śmierdzi i niemiłosiernie klekocze ;) Poza tym wiadomo, że po rozruchu dawka paliwa jest większa. Ja w tym nie widzę nic dziwnego.
 
 
Kacper0209 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 14 Kwi 2015, 20:28   

W takim razie może mieszanka jest za bogata. Czyli albo wtryski podają za dużo, albo przez filtr przechodzi za mało powietrza... Kolega diagnosta podsunął pomysł lekko zabrudzonego EGRa.
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Kwi 2015, 20:55   

Nie obraź się, ale strasznie na siłę teoretyzujesz i szukasz problemu.
Mieszanka na zimnym silniku zawsze będzie "za bogata". Szukanie przyczyny małego dymka przy odpaleniu to zwykłe przewrażliwienie. Naprawdę ręce opadają jak człowiek takie rzeczy czyta. :-)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Kwi 2015, 21:20   

Kacper0209 napisał/a:
W takim razie może mieszanka jest za bogata.

Od kiedy biały dym = zbyt bogata mieszanka? :D
Jest właśnie odwrotnie - tak jakby przez noc paliwo się cofało lub z innego powodu było go za mało przy rozruchu.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Kacper0209 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 14 Kwi 2015, 21:29   

No to dlaczego śmierdzi ropą ? Zajrzę do EGR i zobaczymy jak będzie po wyczyszczeniu.
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Kwi 2015, 21:32   

:głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur:
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 14 Kwi 2015, 22:23   

Biały dym i smród po odpaleniu zimnego diesla (+ czasami niebieska poświata) to klasyczny objaw lejących/uszkodzonych/zalepionych nagarem końcówek wtrysków. Tak śmierdzi niedopalona ropa.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Kacper0209 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 15 Kwi 2015, 21:21   

Wtryski mogłyby paść po 90 tysiącach ?
Wypalę to paliwo co mam, zatankuje na innej stacji doleję STP zmienię olej z filtrem bo mi się szykuje wymiana i powiem czy ustało dymienie.

Dzięki.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 15 Kwi 2015, 21:53   

Kacper0209 napisał/a:
Wtryski mogłyby paść po 90 tysiącach ?


Wystarczy zatankować trefne paliwo, to niestety nie ma wiele wspólnego z przebiegiem.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Kacper0209 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 15 Kwi 2015, 22:04   

Tankuje tylko na Orlenie ...
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 15 Kwi 2015, 22:16   

W Polsce nie ma to znaczenia na jakiej stacji się tankuje, wszędzie oszukują na paliwie.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Kacper0209 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 15 Kwi 2015, 22:26   

Jeszcze jedna rzecz. Przy odpalaniu silnika przez 1-2 sec pali się kontrolka od Ciśnienia oleju. Wraz z jej zgaszeniem dźwięk silnika się zmienia. Mam wrażenie że olej trafia do popychaczy z opóźnieniem. Przez to zawory nie mogą się do końca otworzyć. Po całkowitym otworzeniu spaliny wylatują wraz z ropą która nie została spalona ze względu na małą ilość powietrza potrzebnego do reakcji i stąd poranny bąk. W zależności od położenia krzywki czas potrzebny na prawidłowe otwarcie zaworu się zmienia i stąd zmiana w ilości wylatującego dymu z rana.
Co myślicie ?
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 15 Kwi 2015, 22:34   

Wałek obraca się z taką siłą, że raczej nie stanowi to dla niego większej różnicy czy tam jest wystarczająca ilość oleju; podobnie sprężyny zaworów mają wystarczającą (sporą) siłę by podnieść zawory z powrotem do góry... Prędzej by rozrząd przeskoczył lub wałek pękł gdyby tam coś stawiało tak mocno opór.
Taki efekt który opisujesz byłby bardziej możliwy na jakimś zastanym silniku, albo z totalnym szlamem w środku zamiast oleju.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Kacper0209 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 15 Kwi 2015, 22:43   

a to nie jest tak że jak auto stoi te 10 godzin to olej z popychaczy spłynie i przy rozruchu pompa musi znowu nabić je olejem ? W momencie kiedy filtr stawia za duży opór to olej dociera tam później niż powinien i szklanki nie mogą wybrać luzu zaworowego przez to mogą być złe warunki do zajścia poprawnej reakcji w silniku i nie może spalić paliwa.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 15 Kwi 2015, 22:45   

To prędzej by Ci w ogóle nie odpalił, albo miałby z tym bardzo poważne problemy.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16 Kwi 2015, 03:06   

Miałem taki efekt jak przyrżnąłem miską dość solidnie w miejscu, gdzie jest sitko, było wgniecenie.
Silnik po starcie nie potrafił szybko zassać oleju i przez jakiś czas serce mnie bolało jak słyszałem, że silnik nie jest zbyt dobrze smarowany przez 1-2 sekundy po starcie, a kontrolka się żarzy czerwienią...
Po zdjęciu i wyklepaniu michy problem u mnie zniknął.

Drugą znaną mi możliwość już kolega wyżej opisał, ale naprawdę musiałbyś mieć niezły gnój w misce, żeby coś takiego się działo...

Trzecia to zasyfiony do granic możliwości (lub felerny) filtr oleju, ale to się z reguły wiąże z opcją nr 2.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Poranny problem przy odpalaniu
LUTEK Mechanika 5 30 Mar 2010, 21:57
SLIDER410
Brak nowych postów [MK3] Fiesta by Dymek
Dymek Nasze auta 41 3 Wrz 2013, 21:18
Dymek
Brak nowych postów [MK6] Biały dymek i drgania silnika 1,4 tdci
zeo Silniki diesla 2 16 Lis 2010, 15:27
sledge
Brak nowych postów [MK7] 1.4 TDCi - dymek z rury i skaczące obroty
szybki1003 Mechanika silnika 2 10 Mar 2014, 21:12
kuba87


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.