Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
26 Mar 2015, 14:56
A gdyby tak ....
Autor Wiadomość
blind227 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 330
Skąd: Wawa/Strubiny
Wysłany: 26 Mar 2015, 14:11   A gdyby tak ....

Mam takie pytanko a gdyby tak przestać się martwić o podłużnice , belki i inne gnijące elementy i posadzić budę od fiesty na ramie np podobnej do wartburga ?

rama

Nie że mam zamiar od razu to robić ale z ciekawością poczytał bym o wadach i zaletach takiego rozwiązania .
Ładniejsza rama
Profil Facebook
 
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 26 Mar 2015, 15:51   

Chyba że byś od razu założył silnik 2.0 albo 1.7 z pumy żeby to jakoś jechało. Bo te 60 koni ledwo w tej budzie jeździ a co dopiero z ramą.
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
blind227 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 330
Skąd: Wawa/Strubiny
Wysłany: 26 Mar 2015, 16:28   

No wiadomo że jak ktoś by kombinował z rama to nie dla 1.3 ale coś większego i pojawiają się nowe opcje jak rwd albo 4x4 :) Poza tym dla osobówki ta rama nie musi być aż taka gruba wiec nie było by tak źle.
_________________
Córka Frankensteina
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26 Mar 2015, 22:56   

a to ramy nie gniją? :P
 
 
blind227 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 330
Skąd: Wawa/Strubiny
Wysłany: 26 Mar 2015, 23:21   

Rama jest łatwiejsza w konserwacji. I wszystko jest w jednej kupie nie podoba ci się buda kupujesz drugą i masz wszystko gites :) Tylko aby to miało ręce i nogi potrzebny jest fachowiec co by taką ramę pod budę fiesty zaprojektował. Wykonanie było by łatwiejsze mając projekt a potem tylko montaż. Oczywiście są to tylko takie rozmyślania co by było jak bym trafił 6 w totka ale pomarzyć zawsze można. Gdzieś na zagranicznym forum widziałem coś ala ramę w mk6 jak sobie koleś robił na tył napęd i wyglądało to super . Dlatego jestem ciekaw jak MK3 by to przyjęła :) MK6 największy bajer jaki widziałem :)
Profil Facebook
 
 
 
hanysek 
Arbuzowy artysta FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 861
Skąd: Kalety
Wysłany: 29 Mar 2015, 01:48   

nie lepiej poszukać zdrowyj budy z niemców?? :hahaha: chyba że lubisz dubać i przerobiać buda jak Gus Monkey :2xf: :2xf:
_________________
Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
 
 
 
blind227 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 330
Skąd: Wawa/Strubiny
Wysłany: 29 Mar 2015, 06:20   

Ale ja nie pisze ze chce już i teraz tylko to takie gdybanie ale nikt nie chce mi podać za i przeciw.
_________________
Córka Frankensteina
Profil Facebook
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Mar 2015, 13:31   

Prawdopodobnie dlatego, że nikt tego wcześniej nie robił i nie ma do końca pojęcia z jaką ilością roboty (przygotowanie, praca, wykończenie, papierkologia) jest to związane.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 30 Mar 2015, 19:02   

Ta, i jeszcze silnik wzdłużnie, najlepiej jakaś 6-cio cylindrówka...
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
blind227 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 330
Skąd: Wawa/Strubiny
Wysłany: 31 Mar 2015, 14:34   

Wszystko się da zrobić potrzebny pomysł , kasa i troszkę fantazji :)
Profil Facebook
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 31 Mar 2015, 17:38   

No, na pewno musiałbyś skombinować jakąś budę, albo chociaż płytę podłogową z przednimi i tylnymi miejscami mocowań amorków. Jakbyś robił RWD to pewnie musiałbyś albo przenieść bak, albo wspawać wyżej podłogę bagażnika, żeby zrobić miejsce na most. A przy wzdłużnym ustawieniu silnika byłaby do przeróbki grodź i tunel centralny, bo skrzynię i wał musisz zmieścić. Dodatkowo lekki problem z ukł. kierowniczym, bo inny magiel musi być taki coś jak w BMW montowane.
A jak bym montował silnik to myślałbym o czymś w stylu V6-V8
https://www.youtube.com/watch?v=fK_799IJ7xk

Ogółem sporo zabawy, ale dla chcącego nic trudnego.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
blind227 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 330
Skąd: Wawa/Strubiny
Wysłany: 31 Mar 2015, 22:42   

@brewa7 Widziałeś ten link o mk6 rwd co jest wyżej ? To samo można w mk3 zrobić ale bez klatki wewnątrz budy no i rozwinąć tą ramę na całe podwozie. Wiadomo że aby coś takiego zrobić najprościej mieć starą budę i kombinować . Koszt był by ogromy no ale i auto na lata i unikat. No i opcji wymian silnika,skrzyni do wyboru do koloru aby tylko miejsce było :)
Profil Facebook
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 1 Kwi 2015, 20:09   

Wiesz co... Nie mogę jakoś otworzyć tych fotek ale chętnie bym je zobaczył.

Edit:

Już otworzyłem sobie je na tablecie. A widziałeś jak gość pociachał sobie tę budę MK6? Dlatego piszę żeby skombinować jakąkolwiek nawet przegniłą budę ze szrotu. Pod nią zrobić ramę podwoziową z małą edycją tuneli u grodzi. Wszystko pospawać tak tylko wzornikowo, osadzić na ramie podwozia jakiś silnik ze skrzynią, dyfer jakoś tam dospawać do ramy i porobić oczka pod zawias itd. A potem jak już będziesz wiedział co, gdzie i jak pociąć i pospawać to kupić już taką porządną budę i odpowiednio przerobić do swoich wymagań. Wiesz jak zrobisz ramę podwozia to już będziesz mógł obojętnie jaką budę postawić byle wymiary były podobne.

Co prawda potrzebne będzie trochę kasy, złomu i dobra spawarka, ale wszystko da się wykonać.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

Ostatnio zmieniony przez brewa7 1 Kwi 2015, 20:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 1 Kwi 2015, 20:24   

Załóżmy że zrobisz coś takiego, a jak jest z rejestracją przeglądami itp rzeczami ???
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 1 Kwi 2015, 20:32   

Jeśli chodzi o rejestrację to samochód musi jakieś tam wymogi spełniać, a rejestrujesz auto jako nie ford fiesta tylko samoróbka i tyle. Musisz tylko jakiś tam przegląd zerowy i dopuszczenie do ruchu załatwić i jedziesz. Ubezpieczenie to samo... Samoróbka i znana pojemność, moc i auto się rejestruje.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 1 Kwi 2015, 20:35   

koszt rejestracji w pl pewnie przewyższy koszt częsci :P
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 1 Kwi 2015, 20:45   

Eee... Nawet niech koszt rejestracji wyniósłby 1000 to nie było by jakoś ekstremalnie dużo. W końcu sporo papierologii by było:
- Warunki homologacyjne
- Dopuszczenie do ruchu
- Przegląd
- Rejestracja
- OC
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 1 Kwi 2015, 20:47   

pomnóz razy 10 tą kwote przy dobrych wiatrach.
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 1 Kwi 2015, 20:50   

to chyba z częściami i robocizną
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 1 Kwi 2015, 20:52   

w obecnym stanie prawnym, zarejestrowanie głupiej przyczepki o max masie 750 to koszt prawie 2000zł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Co tu tak cicho?
nikt tu nie zagląda?
tevenet Frakcja małopolska 9 4 Cze 2006, 09:07
Gość
Brak nowych postów A tak sobie.
yoyo72 Hyde-Park 13 31 Lip 2015, 23:57
yoyo72
Brak nowych postów co jest nie tak
szynszyl Car Audio i CB 3 3 Cze 2008, 12:25
FiFa
Brak nowych postów Co jest nie tak ??
Pomozcie bo nie mogę tego słuchać !!!
anjko Car Audio i CB 19 11 Maj 2007, 12:18
Moby
Brak nowych postów co było nie tak
ksrekin Mechanika 0 17 Kwi 2009, 21:56
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.