|
Nie odpala, gasną kontrolki podczas rozruchu. |
Autor |
Wiadomość |
Mateuszk866
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 37 Dołączył: 09 Lut 2015 Posty: 1 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 9 Lut 2015, 19:30 Nie odpala, gasną kontrolki podczas rozruchu.
|
|
|
Witam. Mam problem z moją fiestą 2005, 1388cm3, 59kw. Sprawa wygląda tak kiedy przekręcam kluczyk wszystko jest ok wszystkie kontrolki po chwili gasną tak jak być powinno lecz kiedy przekręcam kluczyk na rozruch silnik kręci ale nie odpala. Podczas "próby odpalenia" wszystko całkowicie gaśnie (kontrolka oleju i ręcznego no i wszystko inne co chyba nie powinno gasnąć podczas odpalania samochodu ). Akumulator był spawdzany miernikiem i jest wszystko ok (nie znam się na tym ale robił to ktoś kto sie zna )też próbowałem na innym akumulatorze. No i na zakończenie sytuacja ta przytrafia sie całkowicie losowo nie ma znaczenia czy jest zimno czy ciepło aha no i chyba też ważna sprawa którą odkryłem po pierwszej takiej sytuacji że przy odpaleniu na kablach usterka znika i można bez problemu zgasić i odpalić samochód kilka razy.
PS.
Nie znam sie za dobrze na samochodach prosze o informacje bo nie chce zostać naciagniety przez mechaników na wymiane niepotrzebnych rzeczy co już mi sie kiedyś zdarzyło. |
|
|
|
|
tbone001
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Wuwua
|
Wysłany: 21 Lut 2015, 08:14
|
|
|
Ja bym zaczął od sprawdzenia kontaktu klemy-akumulator. Zobacz, czy nie wytrącił się tam biały nalot, który pogarsza kontakt. Jeśli jest, to trzeba oczyścić. Obejrzyj też pod kątem zabrudzenia nalotem te miejsca klem, gdzie przykręcone są przewody.
Warto zadbać o jakość połączenia akumulatora z klemami - gdy ten kontakt jest lepszy, silnik chętniej odpala i lepiej ładuje się aku.
Dalej można sprawdzić i poczyścić wszystkie miejsca styków elektrycznych, które mają znaczenie przy odpalaniu silnika. Jeśli rozrusznik kręci, to połączeń rozrusznika można nie ruszać, ale warto sprawdzić i oczyścić specjalnym sprayem do kontaktów np. zasilanie cewki zapłonowej, czujników i wtyczkę kompa silnika.
Ja miałem ostatnio problem z losowo wypadającymi zapłonami. Kable wymienione kilkanaście tysięcy km temu (NGK), a świece 4tys km temu (Denso Irydium Power). Problem zniknął po oczyszczeniu sprayem do kontaktów wtyczki i gniazda zasilającego cewki zapłonowej, pomimo że wizualnie wyglądały ok. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|