Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 5 Maj 2006, 21:29 |
Swap , Diesel , Turbodiesel , IC , 1.8 TD Escort/mondeo |
Autor |
Wiadomość |
BigHead [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Maj 2005, 22:57 Swap , Diesel , Turbodiesel , IC , 1.8 TD Escort/mondeo
|
|
|
tak sobie mysle i wpadlem na mysl...azebym w tego swego pedziwiatra zrobic cos takiego....jak w temacie (taki sam silnik z takim czyms szedl w Monedo i Escortach i mysle ze moze by zrobic taki projekt) tylko mam obawy czy sie to pomiesci w srodkq....i mam pyt jak ktos sie czai na tym czy to dobra mysl, czy wypalilo by takie cos... i jaki to moze byc koszt....
ej nie wiem czy czasem w monedo i escortach w tych wersjach byly to na komputerach czy tez niee...i wlasnie prosze o pomoc bo nie kumam sie na takim czyms....
z gory dzieki pozdro |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 20 Cze 2006, 20:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
BigHead [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Maj 2005, 20:27
|
|
|
ale zeby byla jasnosc ja mowie o silnkq diesla na turbinie:) |
|
|
|
|
Garfield [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Maj 2005, 09:31
|
|
|
ten temat już był walkowany juz kiedys
z mojej obserwacji prostrzym zabiegiem by była wymiana silnika na ten z Escorta lub na silnik z mojej fiesty!
oczywiście mozesz sie bawić w dorabianie do twojego silnika turba i intercoolera ale sądze że to nie bedzie grao tak jak należy chyba że ktoś bedzie to ktow eiec co robi - to cie wyniesie majatek i wogóle nie bedzie sie to kalkulowało!
oczywiście to moja opinja
intercooler w escorcie lezy na silniku dokładnie nad turbem i blokiem silnika a na masce od spodu jest takie coś plastikowe doprowadzajace powietrze na intercooler
natomiast w fieście nie ma intercoolera, mozesz jeszcez zamontowac tak jak to9 jest w focusie czyli trzyma się przedniego pasa i tez leży i znowu jest w takiej obudowie ktora ma za zadanie napowietrzac intercooler! |
|
|
|
|
kangurczak [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Maj 2005, 23:50
|
|
|
silnik 1.8td mozesz miec od 2.5kzl, jednak tak jak napisal moj poprzednik przekladka bedzie drozsza niz efekt jaki dostaniesz. Jesli jednak zdecydujesz sie na taki silnik mozesz wybierac z 2 wersji. 1.8td znany z modelu sierra i fiesta charakteryzuje sie tym ze kolektor dolotowy ma wejscie po prawej stronie. W fiestach IC nie bylo, w sierrach byl. Mozesz spokojnie go zaadoptowac. Problemem jest tylko wersja silnika. Wystrzegaj sie tego z linka gazu bo niewiele zdzialasz.
Drugim rozwiazaniem jest silnik z escorta o ktorym tez pisal moj poprzednik. Tam natomiast wlot do kolektora jest na srodku. Z pewnego punktu widzenia jest to lepsze. Glownie jesli chodzi o rozchodzenie powietrza po cylindrach. Trudniej natomiast sie "zlozyc" z rurami od IC. Pomysl wpakowania IC nad kolektor dolotowy "a'la Subaru" jest chybiony. Proponuje umieszczenie go zarowno w tej wersji silnika jak i poprzedniej przed chlodnica. Przy tej turbinie (GT1544Z) jest on wystarczajaco wydajny. Nie osiagniesz tam wiekszego cisnienia doladowania niz 1.15bara- teoretycznie (praktycznie 1bar). Jesli chcesz wiec troche poeksperymentowac proponuje puki motor bedzie na wierzchu zaadoptowac jej starsza kolezanke GT1749- spotykana w nowych TDCI.
Najlepszym rozwiazaniem byloby znalezienie kolektora ktory mialby wyjscie na srodku "do gory", wtedy mała "wypustka" na masce dodala by wigoru a rury byloby o wiele latwiej pomiescic. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 31 Maj 2005, 23:53
|
|
|
zdezio napisał/a: | tańsze niestety są też tego minusy jak wszystkiego czeba wymieniać butle , Żywotność silnika się skraca ( w zależności ile będziesz używał tego nitro ). Pozdro |
1. Nie wymienia sie butli tylko ja napelnia...
2. Jesli nie przekroczysz przyrostu 50% i dlugosci doladowania (15sekund) to zywotnosc silnika sie nieskraca... ludzie ktorzy zajmoja sie zakladaniem takiej instalacji przestrzegaja przed przekraczaniem przyrostu mocy powyzej 50% ze robi sie to na wlasna odpowiedzialnosc, a wynik maxymalny jaki by sie uzyskalo przy nitro to 120KM (majac pewnosc ze kilka konikow nie zdechlo podczas normalnej eksploatacji)
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
kangurczak [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Cze 2005, 07:04
|
|
|
ad 1 na ad 1 ) butle mozna wymieniac albo napelniac, cenowo wychodzi tak samo, jedynie co to nie musisz czekac
ad2 do ad 2 ) o jakim Ty nitro mowisz, 50% wzrost? 15s strzalu? Podaj nazwe bo chyba myslimy o dwuch roznych reczach.
pytanie 1) Dlaczego twierdzicie ze zywotnosc sie skraca, o jakim nitro mowa i skad takie informacje? Dobrze ustawiona instalacja nic nie skraca, zle ustawiona pozwala na odpalenie jeden raz |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Cze 2005, 11:42
|
|
|
Dokladnie chodyi mi o nitro do beyzn... silnik moze ci pasc jesli dasz przyrost 70-80% (bezyna) |
_________________
|
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 1 Cze 2005, 18:26
|
|
|
Garfield napisał/a: | prawdopodobnie mowa jest o nitro do benzyn! |
Nitro do diesla też jest - widziałem gdzieś nawet w necie oferty polskich firm |
_________________
|
|
|
|
|
kangurczak [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Cze 2005, 18:34
|
|
|
no wlasnie tak myslalem ze mowisz o benzynie, bo nijak ma sie to do tematu. W drugim poscie autor tematu mowi ze chodzi mu o diesla....
Łokmen wiem ze sa, mam jedna z nich |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Cze 2005, 20:05
|
|
|
BigHead radziłbym Tobie nie bawić sie w to co napisałeś!!! Od czasu do czasu jeżdże Escortem 1.8 td i faktem jest że po załączeniu turbo (nawet przy tak niskim ciśnieniu) jest ogromna różnica ale "gra nie warta świeczki". Za dużo problemów do przeskoczenia, m.in. upchanie tego wszystkiego pod maską (w Escorcie jest bardzo ciasno). Odnośnie umiejscowienia intercoolera to nie widze nic złego w poziomy ułożeniu nad blokiem. Nie jest on wielki więc w niczym nie przeszkadza. Pozdro |
|
|
|
|
kangurczak [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Cze 2005, 08:46
|
|
|
adi08 napisał/a: | Odnośnie umiejscowienia intercoolera to nie widze nic złego w poziomy ułożeniu nad blokiem. Nie jest on wielki więc w niczym nie przeszkadza. |
Oczywiscie w umiejscowieniu nie ma nic zlego z wyjątkiem malego szczegolu. Nie spelnia on dostatecznie swojej funkcji. Zauwaz ze takie rozwiazanie w Escortach, Mondkach, Focusach jest "namietnie" stosowane, nie rozumiem dlaczego -chyba bardziej jako chwyt marketingowy
Aby IC dzialalo i bylo wydajne przeplywac musi przez niego powietrze. Aby wszystko spelnialo swoja funkcje, 99% powierzchni IC powinno byc oplywane przez zimne powietrze. Rozwiaznie zapozyczone z subaru byloby doskonalym pomyslem jesli przejeliby wraz z nim maske, a dokladnie wlot na masce, dzieki ktoremu IC bylby oplywany tak jak trzeba. A tak? hmmm, to wszystko kisi sie pod maska. Pierwsza przerobka wlasnie w tego typu silnikach powinna polegac na przerobieniu maski lub wywaleniu IC na zderzak.
Prawdą jest ze sam IC nie spowoduje wzrostu osiagow o nie wiadomo jakie wartosci. "Konie mechaniczne spią" w zupelnie innym miejscu, ale jesli zabieramy sie za tuning trzeba zadbac o warunki termiczne. Sam IC zaczyna dzialac przy wyzszych predkosciach obrotowych gdzie kompresor wtlacza spore ilosci powietrza do cylindrow w bardzo malym okresie czasu. Brak IC lub jego zle ulozenie, powoduje naplyw cieplego/goracoego powietrza do cylindrow a raczej nie o to nam przeciez chodzi.
Pozdrawiam
kangur
Ps.
Wykres porownawczy zmiany osiagow tylko poprzez dolozenie IC do seryjnego wozu.
|
|
|
|
|
BigHead [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Cze 2005, 09:14
|
|
|
dziekuje wszystkim za pomoc....wiec chyba nie bede kombinowal tak i zostanie zwykla padaczka
pozdrawiam |
|
|
|
|
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 3 Cze 2005, 05:39
|
|
|
Chcecie o tym pogadać? |
|
|
|
|
kangurczak [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Cze 2005, 08:51
|
|
|
widzisz wlasnie rozkrecal sie temat to go w brutalny sposob zakonczono
Chetnie bym jeszcze podyskutowal, moze dowiem sie czegos wiecej albo zostane wyprowadzony z bledow |
|
|
|
|
Garfield [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Cze 2005, 10:20
|
|
|
wydaje mi się ze jezeli fabryka umieszcza IC tam gdzie umieszcza to on spełnia swoje zadanie trzeba pamietac ze fanryka a zarazem seryjny samochód nie jest robiony pod kątem ścigania sie wiec do zwykłej jazdy plus troche szybszej w zupenosci on wystarcza w takiej pozycji jak jest!
Kangurczak ty myslisz o sciganiu sie a chyba kolega chce tylko podnieśc moc i tyle żeby miec te pare koni wiecej i miec ewentualnie zapas!
jezeli tak to dlaczego ty masz w takim miejscu umieszczony IC ja osobisci uważam że zdecydowanie lepsze miejsce mogłes wybrac! ale to moje osobiste zdanie!
Lokmen wiem ze jest Nitro do Diesla sam nawet sie nad tym zastanawiałem! |
|
|
|
|
kangurczak [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Cze 2005, 19:12
|
|
|
Ja mam moj umieszczony w zderzaku. Gdzie indziej moglem go umiescic?
Dochodze do wniosku ze skoro przerabiac -to nie powielac bledow, dlatego sugeruje przemyslenie tego kroku. Dziwi mnie ze fabryka tak wlasnie wybrala. Jest to sprzeczne z zasadza dzialania urzadzenia. Jak juz pisalem -pewnie "chwyt marketingowy"
Gdzies mialem wykresy wlasnie mondeo seryjnego i po przekladce IC w inne miejsce. Wyniki na kozysc przekladki. Poszukam powinienem znalezc.
Pozatym wychodze z zalozenia ze jesli ktos decyduje sie na swapa, to niech go zrobi tak by za pol roku nie narekac na brak mocy (oczywiscie jest to niemozliwe bo apetyt rosnie w miare jedzenia). Kazdy tuner jako nastepny krok po takiej przekladce "wprost", powie ze IC trzeba wyrzucic w miejsce gdzie bedzie on dzialal.
Jesli juz cos robimy to robmy to z glowa, raz a pozadnie. |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Cze 2005, 09:30
|
|
|
kangurczak: ciągle mi sie wydaje że mylisz pojecia. To prawdopodobnie ma na być maszynka to sportu tylko autko miejskie. Dalej podtrzymuje swoje zdanie ze to umiejscowienie IC jest jak najbardzie odpowiednie. Masz racje że dopłtw "świerzego", chłodnego powietrza jest w jakiś tam sposób ograniczony ale weź tez pod uwage że to nie jest silnik niewiadomo jak wyzyłowany. już sama wielkość i ciśnienie turbiny nie wymaga niewiadomo jakich rozmiarów IC. Właśnie dlatego zastosowany tam IC jest nie wielkich rozmiarów. Druga sprawa to jeżeli zdecydowałby sie na zmiane jego położenia to ciekawe gdzie miałby go umieścić. Zobacz sobie jakich gabarytów w tym silniku jest chłodnica!!! Wydaje mi sie że poprawne chłodzenie samej jednostki napędowej jest o wiele bardziej istotne niż obniżenie temp w układzie dolotowym. pozdro |
|
|
|
|
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 6 Cze 2005, 05:44
|
|
|
Prawo bąka:
Bąk ma za małe skrzydełka żeby latać.
Ale bąk o tym nie wie i lata.
Wszystko jest możliwe chłopaki. I nie widzę tutaj żadnych problemów
oprócz kasy.
[ Dodano: Pon Cze 06, 2005 6:50 am ]
A tak poza tym to samo wstawienie intercoolera daje tylko
obniżenie temperatury powietrza i niewielki przyrost mocy.
Musi być wprowadzona modyfikacja mapy paliwa i
wprowadzenie dłuższej fazy ssania oraz wcześniejszego
momentu wtrysku z większą jego dawką. Bez intercoolera
taki manewr w benzynie skończyłby się detonacją w
dieslu ta zasada nie działa i można się bawić do woli.
Po to jest intercooler. Potrzebna jest jego wystarczająca
wydajność chłodzenia czyli odpowiednie gabaryty
Jeżeli mowa o fiestach turbo to mały intercooler
pozwala na schłodzenie powietrza z turbiny T3 przy
ciśnieniu 1 bara.
A zamocowanie to kwestia wywalenia czegoś innego .
Intercooler najlepiej woda -powietrze nie musi być
umiejscowiony w jakimś specjalnym miejscu. |
|
|
|
|
kangurczak [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Cze 2005, 22:14
|
|
|
Do "maszynki do sportu" jeszcze daleko, samochod 17 sekundowy jest poprostu powolny.
To prawda ze mam male zboczenie Ale jednoczesnie nie widze sensu w wywalaniu XXXX zl na swap ktory da przyrost mocy rzedu 15% i nie pozwoli na dalszy rozwoj bez ingerencji w instalacje, a wrecz narazi na nastepne koszty. Pamietaj ze taniej jest rozlozyc raz auto i zrobic to jak nalezy niz rozkladac i skladac go kilka razy robiac male zmiany.
Ale wszystko zalezy od wlasciciela. |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 16 Cze 2005, 15:33
|
|
|
WITAM MAM PARE UWAG TYCZACYCH SIE TEGO POMYSŁU:
1) W FIESCIE TD NIE DALI IC BO SIE NIE ZMIESCIŁ I NIE CHCIAŁO SIE IM MYSLEC:)
2) BEDAC NA WYSPACH CZYTAŁEM ARTYKUŁ O KOLESIU KTÓRY MIAL 1,8 TD I PO DOŁOŻENIU IC W ZDERZAK MOC ZMIERZONA NA HAMOWNI WYNIOSŁA 110KM. NIE PAMIETAM ILE NIUTONÓW. JEZDZIŁA PONIZEJ 9/100km.
generalnie ta fiesta była podkrecona do 160km i była bardzo szybka.
A teraz cos od siebie:
uturbianie auta nie majac zaplecza (garaz, narzedzia, wiedza, itp) jest rzecza trudna i mozolna. jest realne ale schodzi duzo czasu i ciagle cos nie gra :cry: ale poitem jest duuuużo frajdy:)
jesli sie zdecydujesz to powodzenia, FORD FIESTA RS TURBO DIESEL dla mnie brzmi ok |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
|