[MK3] ZETEC TURBO |
Autor |
Wiadomość |
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 25 Sty 2015, 23:06 [MK3] ZETEC TURBO
|
|
|
ile zniosą seryjne bebechy?? korby i tłoki?
znacie może jakieś fiesty z sieci gdzie by było podane ile dmuchają?
pamiętam że chyba ta od "speeda" z KRK jeżdziła na 1 barze?? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 26 Sty 2015, 09:02
|
|
|
ale z tego co gadałem z speedo to tam byla kucizna załozona, jak nie pomyliłem goscia. On tam jakas kucizne dopasował z hondy... |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 26 Sty 2015, 18:55
|
|
|
no nic to bede musiał na własnej skórze znow sprawdzić ile wytrzyma |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Sty 2015, 19:41
|
|
|
ja myślę , że standardowe 0,6 to jest wszystko |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 26 Sty 2015, 21:09
|
|
|
Mafios napisał/a: | ja myślę , że standardowe 0,6 to jest wszystko |
Na takim jest pałowane juz sporo czasu i nic sie nie dzieje, a niejednokrotnie jest odcinane na biegach więc zniesie na pewno więcej. |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 27 Sty 2015, 21:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Sty 2015, 21:36
|
|
|
silvertop czy blacktop? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Dual
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Sty 2015, 00:15
|
|
|
Odprężony silver około bara, około 250km konczą się tłoki
Chyba Puma gdzieś kiedyś pisał, że podstawą jest ograniczyć moment do 250Nm
Czym masz to wysterowane? Det? |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 27 Sty 2015, 18:43
|
|
|
luk-90, silver 2,0
Dual, ecumaster, a wartośc 1 bara i 250 koni jednoczesnie sie wykluczają |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27 Sty 2015, 19:52
|
|
|
Możesz zawsze odprężyć silvera zestawem tłoków z korbami z blacktopa. Myślę, że powinien te bezpiecznie 190-200km wydolić, a skoro ktoś to ci będzie ustawiał na decie to można zapłonem powalczyć co by moment był odpowiednio bezpiecznie. Przy 1 barze to szybko będzie "halo? kopyta ci walą" przy seryjnych bebechach |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 28 Sty 2015, 21:27
|
|
|
luk-90 napisał/a: | Możesz zawsze odprężyć silvera zestawem tłoków z korbami z blacktopa. Myślę, że powinien te bezpiecznie 190-200km wydolić, a skoro ktoś to ci będzie ustawiał na decie to można zapłonem powalczyć co by moment był odpowiednio bezpiecznie. Przy 1 barze to szybko będzie "halo? kopyta ci walą" przy seryjnych bebechach |
a co znaczy bezpieczny moment?? dlaczego twierdzisz ze 190-200 koni jest jescze bezpieczne?? znasz podobne mocowo projekty/lub inne które np wybuchły przy jakich wartosciach? pytam poważnie
silnik jest odprężony przekładką i już jakoś znosi +/- 230hp zdrowego pałowania, więc z mojego pkt. widzenia mogę śmiało stwierdzic ze tyle wytrzymuja na pewno seryjne graty i jest bezpiecznie;) |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28 Sty 2015, 21:30
|
|
|
z ciekawości - jest jakiś wykres tego silnika? Kiedyś słyszalem, ze silnik (i reszta podzespołów) najbardziej cierpią od nagłego przyrostu momentu obrotowego. Więc ostateczne 250KM może albo mielić dyfry i wypluwać korby, albo nie |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 28 Sty 2015, 21:35
|
|
|
vegetagt napisał/a: | z ciekawości - jest jakiś wykres tego silnika? Kiedyś słyszalem, ze silnik (i reszta podzespołów) najbardziej cierpią od nagłego przyrostu momentu obrotowego. Więc ostateczne 250KM może albo mielić dyfry i wypluwać korby, albo nie |
w piątek bedzie hamowana więc stary wykres bedzie na pewno, i mam nadzieję ze nowy też hehe |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Sty 2015, 22:10
|
|
|
od samego początku nie ująłeś w jakiej specyfikacji masz ten silnik więc założyłem ze pytasz o absolutnie seryjny słupek
Zeteców turbo jest na palcach jednej ręki w Polsce można rzec. Co do bezpiecznego momentu zapodaj mu ok 300Nm od 2700-3000obr i zobaczymy co zostanie z korbowodów, one są po prostu słabe i to widać z ich kontrukcjii. |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 28 Sty 2015, 22:56
|
|
|
Jak nie będzie nagłego "yebnięcia" momentu, to pożyje. Jak wyjdzie wykres, na którym moment łagodnie pnie się w górę gdy zaczyna wzrastać doładowanie to masz odpowiedź czemu jeszcze to jeździ. Największy ból na korbach, panewkach jest właśnie w momencie osiągnięcia full doładowania w niskich obrotach (spore obciążenie). Przy odcince w silniku turbo zazwyczaj na górze nie ma za wiele momentu, więc to "zdrowsze" niż wciskanie gazu do dechy od powiedzmy 2000rpm. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
|