Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Uszczelniacz wału korbowego
Autor Wiadomość
DIABLO_GD 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 29
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25 Sty 2015, 16:31   Uszczelniacz wału korbowego

Mam prośbę czy jest dużo roboty przy wymiana uszczelniacza wału korbowego w silniku 1.1 50km ;-|
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 25 Sty 2015, 19:32   

musisz zdjąć pasek napędu osprzętu i koło wału korbowego. Potem dostaniesz się do uszczelniacza przedniego.

Zaś z tylnym jest więcej roboty, bo musisz zdjąć sprzęgło, koło zamachowe i dopiero będziesz miał uszczelniacz.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
DIABLO_GD 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 29
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26 Sty 2015, 20:50   

czy dam rade sam to zrobic u siebie w garażu

bo nie wiem czy zato sie zabierać czy nie ;-(
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 26 Sty 2015, 20:57   

to zależy od tego jakie masz wyposażenie garażu i umiejętności
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 27 Sty 2015, 00:08   

Wg mnie jeśli ma jakiś podstawowy zestaw kluczy oczkowych fajkowych, ewentualnie nasadowych i jakąś podstawową wiedzę to powinien dać radę. Postawić auto na 4biegu, zaciągnąć dla pewności ręczny. zdjąć pasek z altera i kręcić, tylko potem przy zakładaniu paska alter napiąć jakąś łychą co by nie piszczał pasek.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27 Sty 2015, 00:45   

brewa7 napisał/a:
Postawić auto na 4biegu,


a czemu akurat na czwartym?



DIABLO_GD, a ile woła mechanik za wymiane? Bo jak to jest kwota 50-70 zł, to nei wiem czy jest sens się samemu męczyć. Do tego dochodzi ryzyko podwinięcia simmeringu. Jeżeli tego nie zauwazysz i nie poprawisz, to masz podwójną robote. No ale dla sportu i wiedzy można. Nie jest to aż taki kosmos ;)
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 27 Sty 2015, 23:55   

tak mi się po prostu powiedziało. Nie wiem w każdym razie żeby zablokować, żeby wał się nie przekręcał.

A mechanik nie powinien za to dużo wziąć bo to w końcu kosiarka i nie trzeba zdejmować rozrządu, bo co innego w zetecu
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
DIABLO_GD 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 29
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Sty 2015, 19:05   

Nie no jestem kumaty w te klocki zestaw kluczy tez mam garaż ma 24m2. Tylko nie wiem jak ruszę rozrząd że mi się nic nie stanie ;-(


I też nie mam pojęcia czemu na 4 BIEGU ?

[ Dodano: Sro Sty 28, 2015 19:13 ]
Czyli tak zdejmuje pasek od alternatora odkręcam koło i jestem przy tym uszczelniaczu?

to tylko tyle roboty czy coś jeszcze bo moim zdanie z rozrządem tez be musiał zrobić żeby dojs do tego uszczelniacza

[ Dodano: Sro Sty 28, 2015 19:14 ]
Czyli tak zdejmuje pasek od alternatora odkręcam koło i jestem przy tym uszczelniaczu?

to tylko tyle roboty czy coś jeszcze bo moim zdanie z rozrządem tez be musiał zrobić żeby dojs do tego uszczelniacza
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 28 Sty 2015, 23:16   

Z tego co kojarzę to kosiarce jest łańcuch i nie powinieneś musieć go ruszać.
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 29 Sty 2015, 00:20   

Oj... tak mi się rzuciło z tym czwartym biegiem, a Wy teraz łapiecie za słówka.

W kosiarce nic nie robicie z rozrządem. Musisz tylko zdjąć pasek z alternatora i odkręcić śrubę. Uszczelniacz wyciągniesz jakimś miękkim lekko zakrzywionym drutem, albo jakimś cienkim śrubokrętem. Nowy uszczelniacz posmarować cały olejem i delikatnie włożyć. Żeby wszedł do końca na swoje miejsce możesz użyć jakieś nasadki, przyłożyć do uszczelniacza i delikatnie pukać młotkiem, ale małym żebyś nie napierdzielał jakimś 2kg. Delikatnie wbijesz to zakładasz koło wału, dokręcasz odpowiednio śrubę i zakładasz pasek. Ot filozofia.

W zetecu to tak trzeba by ruszyć rozrząd, bo tam uszczelniacz jest za rozrządem, a w HCS-ie rozrząd jest w kadłubie i jest smarowany olejem z silnika, a zewnętrzne koło wału służy tylko do napędu osprzętu(pompa wody, alternator, pompa wspomy jak jest).
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Uszczelniacz przedni wału korbowego
subratri Mechanika ogólna 1 9 Lip 2022, 10:09
vegetagt
Brak nowych postów czujnik obrotów wału korbowego
Gość Elektryka 7 27 Lis 2005, 11:08
Lokmen
Brak nowych postów [MK4] Czujnik wału korbowego
skola Silniki diesla 7 6 Lut 2013, 19:59
Dreambox
Brak nowych postów Czujnik położenia wału korbowego...
Niunio Elektryka 8 8 Wrz 2005, 19:18
Gość
Brak nowych postów [mk3 1.8D] Wymiana uszczelniacza wału korbowego
n0n1ck Mechanika 1 16 Paź 2008, 18:50
Laskosz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.