Uszczelniacz wału korbowego |
Autor |
Wiadomość |
DIABLO_GD
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 29 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25 Sty 2015, 16:31 Uszczelniacz wału korbowego
|
|
|
Mam prośbę czy jest dużo roboty przy wymiana uszczelniacza wału korbowego w silniku 1.1 50km |
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 25 Sty 2015, 19:32
|
|
|
musisz zdjąć pasek napędu osprzętu i koło wału korbowego. Potem dostaniesz się do uszczelniacza przedniego.
Zaś z tylnym jest więcej roboty, bo musisz zdjąć sprzęgło, koło zamachowe i dopiero będziesz miał uszczelniacz. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
DIABLO_GD
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 29 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26 Sty 2015, 20:50
|
|
|
czy dam rade sam to zrobic u siebie w garażu
bo nie wiem czy zato sie zabierać czy nie |
|
|
|
|
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 26 Sty 2015, 20:57
|
|
|
to zależy od tego jakie masz wyposażenie garażu i umiejętności |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 27 Sty 2015, 00:08
|
|
|
Wg mnie jeśli ma jakiś podstawowy zestaw kluczy oczkowych fajkowych, ewentualnie nasadowych i jakąś podstawową wiedzę to powinien dać radę. Postawić auto na 4biegu, zaciągnąć dla pewności ręczny. zdjąć pasek z altera i kręcić, tylko potem przy zakładaniu paska alter napiąć jakąś łychą co by nie piszczał pasek. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27 Sty 2015, 00:45
|
|
|
brewa7 napisał/a: | Postawić auto na 4biegu, |
a czemu akurat na czwartym?
DIABLO_GD, a ile woła mechanik za wymiane? Bo jak to jest kwota 50-70 zł, to nei wiem czy jest sens się samemu męczyć. Do tego dochodzi ryzyko podwinięcia simmeringu. Jeżeli tego nie zauwazysz i nie poprawisz, to masz podwójną robote. No ale dla sportu i wiedzy można. Nie jest to aż taki kosmos |
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 27 Sty 2015, 23:55
|
|
|
tak mi się po prostu powiedziało. Nie wiem w każdym razie żeby zablokować, żeby wał się nie przekręcał.
A mechanik nie powinien za to dużo wziąć bo to w końcu kosiarka i nie trzeba zdejmować rozrządu, bo co innego w zetecu |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
DIABLO_GD
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 29 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28 Sty 2015, 19:05
|
|
|
Nie no jestem kumaty w te klocki zestaw kluczy tez mam garaż ma 24m2. Tylko nie wiem jak ruszę rozrząd że mi się nic nie stanie
I też nie mam pojęcia czemu na 4 BIEGU ?
[ Dodano: Sro Sty 28, 2015 19:13 ]
Czyli tak zdejmuje pasek od alternatora odkręcam koło i jestem przy tym uszczelniaczu?
to tylko tyle roboty czy coś jeszcze bo moim zdanie z rozrządem tez be musiał zrobić żeby dojs do tego uszczelniacza
[ Dodano: Sro Sty 28, 2015 19:14 ]
Czyli tak zdejmuje pasek od alternatora odkręcam koło i jestem przy tym uszczelniaczu?
to tylko tyle roboty czy coś jeszcze bo moim zdanie z rozrządem tez be musiał zrobić żeby dojs do tego uszczelniacza |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 28 Sty 2015, 23:16
|
|
|
Z tego co kojarzę to kosiarce jest łańcuch i nie powinieneś musieć go ruszać. |
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 29 Sty 2015, 00:20
|
|
|
Oj... tak mi się rzuciło z tym czwartym biegiem, a Wy teraz łapiecie za słówka.
W kosiarce nic nie robicie z rozrządem. Musisz tylko zdjąć pasek z alternatora i odkręcić śrubę. Uszczelniacz wyciągniesz jakimś miękkim lekko zakrzywionym drutem, albo jakimś cienkim śrubokrętem. Nowy uszczelniacz posmarować cały olejem i delikatnie włożyć. Żeby wszedł do końca na swoje miejsce możesz użyć jakieś nasadki, przyłożyć do uszczelniacza i delikatnie pukać młotkiem, ale małym żebyś nie napierdzielał jakimś 2kg. Delikatnie wbijesz to zakładasz koło wału, dokręcasz odpowiednio śrubę i zakładasz pasek. Ot filozofia.
W zetecu to tak trzeba by ruszyć rozrząd, bo tam uszczelniacz jest za rozrządem, a w HCS-ie rozrząd jest w kadłubie i jest smarowany olejem z silnika, a zewnętrzne koło wału służy tylko do napędu osprzętu(pompa wody, alternator, pompa wspomy jak jest). |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
|