Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: 1.6, 1.8, mk4, swap, zetec

[MK4] SWAP, jaki silnik ? 1.6, 1.8 ?
Autor Wiadomość
szupi 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 33
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: SJZ
Wysłany: 3 Sty 2015, 12:22   

Decyzja zapadła taka, bo trafiło się w dobrej cenie. Drugą kwestią jest to, że moja narzeczona też porusza się tym samochodem i może nie opanować sprzętu :D Jak sobie opanuje 1.6, to wtedy jej coś tam przymodzę :devil:
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 3 Sty 2015, 14:13   

No to jak już się licytujemy, to nawet nie chodzi o moment obrotowy, a o jego przebieg :) A nie chcesz wiedzieć ile momentu ma STi... :) Oczywiście masa + straty na napędach robią swoje.

Plusem wyboru 1.6 na pewno będzie większy zakres gratów tuningowych i prostsza budowa niż 1.7 :)
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 3 Sty 2015, 14:50   

fajna dyskusja - marzenia o wielkiej mocy, gadanie o STi i 3.5l bejcach oraz kompleksowym modowaniu heble/zawias itd. - a stanelo na:
- auto przyspiesza momentem a nie moca (LOL)
- wezme 1.6, bo znalazlem tanio

po co sie napinac i powtarzac frazesy na poziomie Fast & Furious?

przypomne:
szupi napisał/a:
czegoś co szybko pójdzie i da dobre efekty

szupi napisał/a:
będzie dobrze się odpychać oraz zadziwiać "cwaniaczków" w szlifierkach

szupi napisał/a:
chciałbym żeby fajnie się to odpychało

jak w to sie wpisuje 1.6 NA? nie mowie, ze to kiepska opcja, ale osiagi sa ogolnie mizerne i jedyne co, pozwalaja na w miare komfortowa jazde w codziennym ruchu

a jeszcze pozwol, ze wbije maly gwozdz:
szupi napisał/a:
wożę nią dziecko do żłobka

czy nie sadzisz wobec tego, ze lepiej byloby kase na tuning przeznaczyc na zakup troche bezpieczniejszego auta, zaprojektowanego juz zgodnie z obecnymi zasadami bezpieczenstwa... moze 7 poduszek maluchowi nie trzeba, ale kontrukcja pochlaniajaca energie uderzenia na pewno by nie zaszkodzila
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Sty 2015, 14:58   

1.6 silver czy te odwrotne od yamahy czy kogośtam?
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 3 Sty 2015, 15:28   

Misiek, amen ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 3 Sty 2015, 15:42   

vegetagt, te odwrotne z pewnością :P
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 3 Sty 2015, 16:33   

MisiekT, lepiej nie drąż tematu mocy/momentu, bo zauważyłem, że zwykle to się źle kończy :D
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 3 Sty 2015, 19:31   

TomeX500 napisał/a:
MisiekT, lepiej nie drąż tematu mocy/momentu, bo zauważyłem, że zwykle to się źle kończy :D

Tomex, na tym forum sa raczej ludzie ktorzy znaja podstawy i wiedza co jest pochodna czego i co na co ma wplyw wiec luz, tutaj mozna rozmawiac o mocy i momencie :) )))))))))
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 4 Sty 2015, 12:48   

ojtam ojtam robicie z igły widły i na odwrót... jak ma się dużo mocy to się w moment przyspiesza :rotfl:
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
liman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: PRUDNIK
Wysłany: 9 Sty 2015, 12:45   

moge tobie sprzedać komplet na swapa z pumy (oczywiscie 1.7). obecnie jezdzi to w mojej mk4 także możesz przyjechać pojezdzić, możesz to sobie sam u mnie zdemontować- moge tobie to też przełożyć -reszta info pod tel. 696762753
Profil Facebook
 
 
szupi 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 33
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: SJZ
Wysłany: 10 Sty 2015, 16:25   

Misiek a doczytałeś całość postów czy tylko z kontekstu wyrywasz słowa ? Od razu zapadło pytanie CZY JEST MOŻLIWOŚĆ MODOWANIA SILNIKÓW. Samochodem na co dzień porusza się moja narzeczona, a fiestę zakupiłem jej po to, żeby miała czym nauczyć się jeździć, bo szło jej to bardzo słabo - po pierwszym razie gdy dałem jej kluczyki do e30, po małym deszczu chciałem pisać testament :D teraz jednak dziewczyna ogarnęła temat i chciałem zrobić coś, co będzie się fajnie odpychało. Wygląd zewnętrzny miałby zostać bez zmian, wg mnie takie samochody są najlepsze :) Odpuściłem to 1.6 z sobie wiadomych względów. Jeśli nie moment obrotowy odpowiada za przyspieszenie, to przekaż wiedzę co za to odpowiada :) Pozdrawiam
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 10 Sty 2015, 16:42   

szupi napisał/a:
Misiek a doczytałeś całość postów czy tylko z kontekstu wyrywasz słowa ?

od początku do końca, nawet ze 2x, żeby zrozumiec (szczególnie wywody o szybkich BMW)

szupi napisał/a:
Jeśli nie moment obrotowy odpowiada za przyspieszenie, to przekaż wiedzę co za to odpowiada

poczytaj definicje momentu obrotowego na silniku, potem o przełożeniach, później o definicji momentu obrotowego na kołach - do tego szczypta o mocy i stosunku mocy do masy... a na koniec, wbrew dupohamowni, zrozum, ze wgniatanie w fotel nie jest synonimem przyspieszenia tylko szarpania
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
szupi 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 33
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: SJZ
Wysłany: 10 Sty 2015, 16:48   

Sądzisz że bmw nie może być szybkie ? Czy w czym masz problem ? Zachowaj swoje cudowne opinie w kieszeni jeśli nie wnosisz niczego nowego do tematu, skoro nie umiesz pomóc w doborze silnika to dziękuję. Gdyby pasował silnik 2.0 z mondeo to bym kupił np całe mk2 i zrobił przeszczep. Przyspieszenie raczej zależy od przebiegu momentu obrotowego no ale ok :) w ciągnikach siodłowych te 1800nm jest tylko po to, żeby było na papierze a cudowne okolice 400 koni mężnie pcha 40 ton do przodu.
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 10 Sty 2015, 16:56   

szupi napisał/a:
Sądzisz że bmw nie może być szybkie ?

dlaczego? jest sporo szybkich modeli BMW, na pewno więcej niż szybkich Fordów

szupi napisał/a:
skoro nie umiesz pomóc w doborze silnika to dziękuję

chwile temu już miałeś wybrane (miało być 1.6), teraz dopiero okazuje się, ze jednak nie, a
szupi napisał/a:
z sobie wiadomych względów

nic nam nie mowi, wiec ciężko cokolwiek dalej podpowiedzie...

a podstawy już dawno Ci koledzy napisali - 1.6 albo 1.7 - wszystko inne to rzezba
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
szupi 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 33
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: SJZ
Wysłany: 10 Sty 2015, 16:59   

Byłem, obejrzałem silnik ale nie dało się obrócić wałem korbowym - podobno nasypało się ekogroszku w obudowę rozrządu czy coś :D poza tym okazało się, że silnik leży z wyjętymi wtryskami i kolektorami od pół roku, więc wilgoć zapewne zrobiła swoje - kanały dolotowe itp nie były niczym zatkane, dlatego stwierdziłem że odpuszczam, tym bardziej że fiesta dalej wdzięcznie śmiga na swoim silniku. Zmieniłem olej na Valvoline Maxlife 10w40 i kompresja okazało się, że jest na poziomie 11 na każdym cylindrze...hmmm dziwny temat z tym silnikiem jest
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Sty 2015, 17:01   

Cytat:
Jeśli nie moment obrotowy odpowiada za przyspieszenie, to przekaż wiedzę co za to odpowiada

Moment obrotowy stanowi o tym jaką siłę się przykłada na ramię dźwigni. W uproszczeniu: gdybyś dospawał metrowy pręt do felgi i na nim położył pewny ciężar, to będzie to właśnie "moment obrotowy".

Slangowo ująwszy, MO stanowi o tym jak duża jest siła przeciwstawiająca się siłom chcącym "uziemić" pojazd, tj. przyciąganiu ziemskiemu, tarciu, itd.

Obrazowo (zakładamy, że prędkość wału 1:1 z prędkością koła napędzanego oraz bardzo dobrą przyczepność kół):
-silnik o mocy 10KM i 10'000Nm będzie w stanie przeciągnąć Boeinga 767, który nie wysunął podwozia przy lądowaniu, ale będzie to robił z prędkością przesuwającego się lodowca
-silnik o mocy 1'000KM i 100Nm będzie w stanie rozpędzić niezbyt ciężki motocykl do prędkości 500 km/h

Trzeba by było długi wykład napisać, żeby dobrze opisać różnicę pojęć. Streszczę go do przykładu - masz 2 konie. Jeden wyścigowy, drugi pociągowy. Obydwa ciągnąć za sobą jakiś ciężar na wózku. Wyścigowy ma tam 100kg, pociągowy 300kg. Obydwa ciągną ten wózek na pewnym odcinku. Pierwszy dobiega do mety po czasie X, drugi po czasie 3X. Który jest lepszy? Zależy.
Można powiedzieć, że pierwszy koń ma mniej momentu obrotowego, ale wyższą moc. Drugi przeciwnie.
Ten pierwszy popędzi szybciej z mniejszym obciążeniem, drugi weźmie więcej ciężaru na siebie.

Jeśli pierwszemu wrzucisz na wózek 300kg, to też dobiegnie, ale wolniej, bo jego możliwości przeciwstawiania się siłom trzymającym wózek w miejscu są mniejsze.

Jeśli drugiemu dasz obciążenie 100kg, to nie sprawi to, że nagle dobiegnie 3x szybciej, co najwyżej nieco mniej się zmęczy.

Dlatego jak masz się ścigać, używasz benzyniaka, a jak chcesz ciągnąć wielkie ciężary, to bierzesz diesla (to dużo bardziej skomplikowane, ale to nie miejsce na pisanie referatów).

Można też używać benzyniaka w transporcie, ale zeżre on okropne ilości paliwa i będzie się męczył na podjazdach. Możesz też używać diesla w wyścigach, ale nie rozpędzi się on do jakichś ogromnych prędkości, bo mimo ogromnego momentu obrotowego, nie wyprodukuje on tyle mocy co benzyniak z powodu niższej maksymalnej prędkości obrotowej wału.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
szupi 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 33
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: SJZ
Wysłany: 10 Sty 2015, 17:09   

Ja rozumiem w czym rzecz - nie skończyłem studiów, ale wiem jak to działa. Temat rzeka :) Jeśli do tego dojdą turbosprężarki itp to robi się rozmowy na kilka dni. Ok wracając do tematu dziwi mnie sprawa tego, że nie zmieniłem lepkości oleju, tylko z Valvoline durablend na Valvoline Maxlife i silnik normalnie działa, przy -11 stopniach odpalił bez problemu, zrobiłem mu dla spokoju adaptację i dużo lepiej teraz się zbiera, jednak po naciśnięciu sprzęgła obroty falują, ale tylko gdy złapie trochę temperatury.
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 10 Sty 2015, 17:52   

szupi napisał/a:
przy -11 stopniach odpalił bez problemu

szupi napisał/a:
przy minusowej temperaturze odpala normalnie

to już pisales na samym początku, to nie jest zmiana...

może najpierw pojezdzijcie porządnie tym autem na odpowiednim oleju (zakładam z Twojego opisu, ze w maju po zakupie nie było przeglądu), sprawdzcie moc na hamowni - a dopiero potem kwalifiku do remontu/wymiany
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Sty 2015, 17:54   

moje 1.1 gaźnikowe o ciśnieniu sprężania od 7 do 10 (czyli każdy gar inaczej) również paliło od strzała przy -10. To nie diesel, że nie odpali :P
 
 
blueflames 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Daniel
Wiek: 33
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 97
Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 11 Sty 2015, 12:23   

smieszna gadka do niczego nie prowadzaca. Ocena stanu silnika po tym ze odpalil na minus 10? heh a co to jak minus 10 jest to juz auta maja stac to jakas zaporowa granica? dodam od siebie ze spotykam czesto Mazde 1.5 ktora olej przepija na potege, kompresja marna strasznie a ostatnio przy -28 gdzie wszystkie auta dookola nowe i PORZADNE:p zaniemowily to owa mazda po tygodniu stania w takiej temp odpalila na strzala:p
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.