Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: 1.6, 1.8, mk4, swap, zetec

[MK4] SWAP, jaki silnik ? 1.6, 1.8 ?
Autor Wiadomość
szupi 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 33
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: SJZ
Wysłany: 26 Gru 2014, 22:15   [MK4] SWAP, jaki silnik ? 1.6, 1.8 ?

Witam, od maja jestem posiadaczem fiesty MKIV 1.25 96r. Od pewnego czasu zaczął się problem z silnikiem, zaczęły falować obroty, silnik zaczął mulić, później pobierać olej. W sobotę podjechałem do znajomego, wykręciłem świece w celu zmierzenia kompresji, wyniki: 8-4-2-6 ... Najdziwniejszą sprawą jest to, że silnik raz bierze olej, raz nie, przy minusowej temperaturze odpala normalnie, pracuje na 4 gary :) Test olejowy wykazał, że winne są pierścienie. Po sprawdzeniu kosztów pierścieni, panewek, uszczelniaczy itp oraz po przeczytaniu kilku postów na forum stwierdziłem, że nie warto remontować starego silnika, tylko od razu zrobić swapa. Narodziło się pytanie, na jaki silnik najlepiej zrobić swapa ? Jaki silnik sprawi najmniej problemów: 1.6, 1.7, 1.8 ? Kusi mnie zamontowanie silnika 2.0 z mondeo mkI lub mkII, tylko czy taki silnik pasuje ? Jak z osprzętem, w fieście mam wspomaganie, klimatyzację, pozostawienie wspomagania to warunek konieczny. Pozdrawiam
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Gru 2014, 23:00   

Wsadzenie 1.7 będzie chyba najmniej problematyczne. Puma to w sumie klon mk4. Poza tym wpakujesz 2.0 pod maskę, narzeźbisz, a na końcu stwierdzisz, że trzeba wymieniać inne rzeczy, bo moc za duża i np. ośki ukręca przy ostrzejszej jeździe. Nie mówiąc o tym, że przerzucenie się z 75 patatajów na 150 często powoduje, że wyobraźnia ponosi. I jeśli akurat po drodze się nie trafi zbyt ciasny zakręt lub drzewo, to stację możesz odwiedzać 2x częściej niż przy 1.25 :D

Generalnie przy wpakowaniu dużo mocniejszego motoru prócz wiadomych rzeczy (tj. silnika i osprzętu, wydajniejszej pompy paliwa, etc.) musisz zadbać o dobry stan zawiasu, mocniejsze hamulce (a to się wiąże z większymi kołami na start), a więc wymiana kompletu (lub dwóch) felg, opon... długo by gadać :D

Oczywiście możesz zrobić moda na 2.0 na pół gwizdka, ale może skończyć się to tym, że banan po zamknięciu licznika na autostradzie szybko zniknie, gdy załapiesz, że na obecnych hablach nie zwolnisz przed tym idiotą, który nagle wjechał na lewy pas, bo jechał 5km/h więcej niż ten przed nim :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
szupi 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 33
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: SJZ
Wysłany: 26 Gru 2014, 23:08   

Mam świadomość tego, że nie kończy się na silniku :) szukam czegoś co szybko pójdzie i da dobre efekty, chyba faktycznie puma będzie najlepsza, bo przełożę hamulce od razu i może zawias jakiś lepszy się trafi :) Mam doświadczenie w jeździ szybkimi samochodami, np BMW e30 3.5 silnik :D chcę zrobić samochód na co dzień, który będzie dobrze się odpychać oraz zadziwiać "cwaniaczków" w szlifierkach zwanych hondą oraz VW itp itd :) Czy motor 1.7 można jeszcze jakoś modzić ? Wiem z doświadczenia że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Pozdrawiam
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26 Gru 2014, 23:12   

ja bym chciał zaznaczyc jedną rzecz:
2.0 z mdo mk1/2 (i generalnie silvertopy)to inna generacja silników wg mnie. One są montowane do kielicha we fiestach. Mk4 ma juz silnik wieszany na podluznicy i nie wiem jak to zmontować bez kątowników. A jedno urwane mocowanie 2.0 w mk4 już było.

Pufcio napisał/a:
i np. ośki ukręca przy ostrzejszej jeździe

tak czysto informacyjnie, to koszt customowych półosi w jednej z toruńskich firm to około 300-400zł za komplet, przy deklarowanej wytrzymałości do 150 źrebaków.
 
 
szupi 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 33
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: SJZ
Wysłany: 26 Gru 2014, 23:30   

Nie orientuję się jak tam mocowania w mondeo, dlatego pytam doświadczonych fordziarzy :) to mój pierwszy ford, fajnie mi się jeździ fiestą, zadziwiło mi to że miło się ją prowadzi :) chciałbym żeby fajnie się to odpychało, na co dzień wożę nią dziecko do żłobka np :D da się coś więcej wyciągnąć z tego 1.7 ? Czy te 125KM to jest "ostatnie" słowo tego silnika ? Czytałem gdzieś na forum, że pakują 1.8 z escorta, wersja 115KM, podobno jest możliwość późniejszego modzenia tego silniczka, jak fakty ?
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 27 Gru 2014, 07:42   

Puma to bedzie najrozsadniejszy wybor.
Aczkolwiek:
szupi napisał/a:
chcę zrobić samochód na co dzień, który będzie dobrze się odpychać oraz zadziwiać "cwaniaczków" w szlifierkach zwanych hondą oraz VW itp itd :)


powodzenia...
na dobra honde to nawet rs2000 ci nie wystarczy - powiem tak , porzadny VTEC 1.8 jezdzi mniej wiecej tak spod swiatel jak to bawarskie 3,5 litra ktorym jezdizles ;)
Wiec lepiej skup sie po prostu na poskladaniu fajnego wozidelka za rozsadne pieniadze
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
szupi 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 33
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: SJZ
Wysłany: 27 Gru 2014, 10:25   

Bawarskie 3.5 robiło spod światel subaru imprezę STI pierwszej generacji :D honda 1.8 Vtec 245km też jeździłem :) chodzi mi o to, żeby po starciu ze zwykłą fiestą na stalówkach gość miał sporo do przemyślenia :) Ok, to biorę się za poszukiwania pumy na dawcę :)
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 27 Gru 2014, 21:15   

Powodzenia. Pumy idzie kupic bardzo tanio, jedynie by sie trafila w dobrym stanie.
A przy okazji gdzie dopadles STI pierwszej generacji? Strasznie malo tego
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
szupi 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 33
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: SJZ
Wysłany: 1 Sty 2015, 18:29   

U nas w Jastrzębiu akurat na światłach taką trafiłem :) Wszystkiego dobrego w Nowym Roku !
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 1 Sty 2015, 19:19   

Szupi, założe się że to było zwykłe GT :)
Wszystkiego dobrego :jupi:
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 2 Sty 2015, 15:27   

Taka E30 z M30B35 na długim moście potrafi 0-100 zrobić w poniżej 6 sekund.

Anyway...

Jako że ostatnio bujam się pumą to z czystym sumieniem mogę polecić silnik 1.7 - tylko dorwij jakiś z niskim przebiegiem, a na pewno będziesz zadowolony. Świetnie dobrana skrzynia, odpowiednia moc i niska waga silnika powoduje, że po mieście jeździ mi się tym sto razy przyjemniej niż MR2. Z modów to raczej niewiele się wskóra, chyba że jesteś rzeźbiarzem jak ja. Ogólnie jeśli ma się jeździć przyjemnie i ma niewiele palić - zostaw serię. W naszej pumie tylko zmieniliśmy kolektor na 4-2-1 i końcowy wydech, wkładka pipercrossa i tzw "frp airbox mod". W planie mam zrobienie kolektora ssącego na wzór Racing Pumy, ale to już troszkę większy koszt. Miałem Fieste RS1800 która była na pewno szybsza od obecnej Pumy, ale mimo to uważam że 1.7 jest "lepszym" silnikiem pod wieloma względami - choć nie bez wad. Stary zetec 1.8 na pewno będzie łatwiejszy i tańszy w eksploatacji.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 2 Sty 2015, 17:48   

TomeX500 napisał/a:
Taka E30 z M30B35 na długim moście potrafi 0-100 zrobić w poniżej 6 sekund.

Która E30 miala seryjnie montowane 3,5? Chetnie zobacze jej dane techniczne ;)
Ale ponizej 6 to i tak duzo za malo na STI, zwykły GT (211 koni) robi setke w 5,7 a STI Type RA 280 konny w 4,7. Pozatym watpie ze w Jastrzebiu jest choć jedno STI old age.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
szupi 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 33
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: SJZ
Wysłany: 2 Sty 2015, 19:04   

Nikt nie powiedział że to e30 miało seryjnie taki silnik :D Nikt nie powiedział że miała długi dyfer - 3.63 :) na 4 biegu smażyła laka bez problemu, 6 sekund do 100 ma m50b25 na dyfrze 4.10 - wiem to z własnego doświadczenia :) Nie patrzyłem na tablice tego STI, bo było na 2 biegu z tyłu :D haha, a w lusterku widziałem tylko biedną minę zdziwionego właściciela :) E30 seryjnie w 3.5 szły spod ręki alpiny. Co do fiesty i ogólnie innych wozów, to nigdy nie starałem się iść łatwą drogą, jeśli nie byłem w 100% usatysfakcjonowany, dlatego jeśli można coś fajnego zrobić, to dlaczego nie ? Moim skromnym zdaniem wolę np takie stare e30 bez kontroli trakcji, palące ilości paliwa przyprawiające o ból głowy, ale w zamian daje coś czego nie można przeliczyć na litry...daje mega fun :) chętnie poznam ludzi o podobnym podejściu do mojego z okolic i nie tylko. Pozdrawiam !
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2 Sty 2015, 19:52   

kurde, miałem okazje przejechac się e30 2.5 192 konie, ale dupy nie urywała :( Zepsuta jakas chyba byla
 
 
szupi 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 33
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: SJZ
Wysłany: 2 Sty 2015, 19:59   

Może być, że nie do końca żyła jak powinna :) ten silnik 192 konie na długim dyfrze v-max jakieś 260 wychodziło, oczywiście na niemieckiej autostradzie :D
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 2 Sty 2015, 20:55   

Veget bo niemieckie auta ogolnie slabo jada. Jak pokazuje przykład beta zeby poszla ponizej 6 do setki musi miec ponad 3 litry. W hondzie CRX wystarcza 1.6 i zejscie z masy :) Ale to tak gwoli zartu bo temat sie nieco luzny zrobil :) Szczegolnie skoro kolega twierdzi ze tylnonaped spod swiatel odjedzie 4x4 ktore ma 220 koni :) Choc z drugiej strony nikt nie powiedzial ze gosc w GT umial jezdzic ;) Tylko niema sie co chwalic ze to STI bylo - jak powiedzialem jest ich pare sztuk w polsce i watpie ze jakies jest w Jastrzebiu :)

Wracajac do samego tematu, tak jak pisalismy silnik z pumy to fajny wybor bo tani. Jesli natomiast chcesz jezdzic choc w przyblizeniu tak szybko jak kiedys to musialbys wrzucic np motor z focusa ST170 albo zetec 2.0 i go dlubac. A to juz i duzo roboty i znacznie wiecej kosztow
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 3 Sty 2015, 03:16   

Nie no na semislicku i przy wadze 1000kg E30 ze swapem (bo o tym cały czas mówimy) na 3,5 zejdzie nawet i do 5,5s do setki a tego niestety w crxie nie uświadczysz choćby nie wiem co. Rwd 211 koni ma szansę odejść z rolki subarynce. Na dane techniczne nie ma co patrzeć, kreska weryfikuje :D Takie pojedynki spod świateł zawsze mnie śmieszyły, bo nigdy nie wiadomo czy ta druga osoba w ogóle miała zamiar się ścigać :D

Power is nothing without control, więc mimo wszystko dobrze zbalansowane i ogarnięte auto będzie dawało większy fun niż same konie mechaniczne. Moc jest fajna przez pierwszy tydzień, dwa. Śmiganie po mieście niczym w touge to dopiero zabawa, szczególnie gdy wiesz, że robisz to bezpiecznie :)
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
szupi 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Wiek: 33
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: SJZ
Wysłany: 3 Sty 2015, 08:15   

Tutaj nie chodzi o konie a o moment obrotowy, bo on pcha do przodu :) okolice 300NM przy masie około 1000kg wyrywają z butów :) Na oponie 225/40r17 przy ruszaniu z 2 biegu (na 1 nie szło zabrać z miejsca) udało się objechać subarynkę :) mówię co bylo na klapie naklejone, może była sytuacja podobna do tej, że jeździ więcej Mpowerów niż wyszło z fabryki :D Decyzja zapadła, że biorę silnik od jednego z forumowiczów, jutro po niego uderzę :) 1.6 16V z wersji sport mk5. Zamówię sobie rozrząd itp i myślę, że w przyszłą sobotę będzie już sprzęt gotowy.
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 3 Sty 2015, 09:30   

Skoro decyzja zapadla to powodzenia w modach :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Sty 2015, 11:34   

1.6 się też ładnie odpycha - ja musiałem ze swojego gnojownika wyrzucić kanapę i zapas, żeby iść równo z kolegą (jeśli pamięć mnie nie myli) modell1 :D To było ściganie się o setne części sekundy na ćwiartce :devil: Co prawda on wtedy też nie miał porzeźbionego tego swojego 1.6, ale jednak :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.