[MK7] 1.4 TDCI - wszechobecne wycieki oleju |
Autor |
Wiadomość |
FiestaŻony
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 3 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 25 Gru 2014, 15:12 [MK7] 1.4 TDCI - wszechobecne wycieki oleju
|
|
|
Witam was serdecznie,
Rok temu moja żona uparła się na zakup fiesty mk7 (na co oboje się zgadzaliśmy) z silnikiem diesela (na co ja już nie). Auto jak jeździło tak jeździ - nic nie dymi, nic nie szarpie, obroty nie falują, nie ma spadku mocy - co przy tak olbrzymiej ilości mocy było by odczuwalne.
Co jest nie tak? Od paru dni w garażu zaczął panować specyficzny zapach gorącego oleju. Wącham swoje auto - a że ma już 23 lata to był pierwszym podejrzanym - nic - wącham żony - i mamy winowajcę. Podnoszę dziś maskę a tam już na pierwszym planie zapocenia koło turbiny i przy (chyba) klawiaturze. Sprawdzam bagnet - poziom oleju na samym spodzie (Mobil1 5W50). Podnoszę auto, odkręcam osłonę i tak już jest wszystko w oleju - jak na zdjęciach.
Pytanie: co z tym robić? Takie naprawy są kosztowne? Czy może dolewać tak długo oleju aż silnik padnie i potem wymienić na jakąś używkę?
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 25 Gru 2014, 22:15
|
|
|
Dolać oleju, umyć silnik, obserwować skąd cieknie, jechać do mechanika, wskazać mu palcem gdzie cieknie. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
janek80
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 37 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 74 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 31 Gru 2014, 00:41
|
|
|
1.4 poci się na kolektorze to na pewno. I jest to normalne. Ogólnie tego rodzaju pocik nie powinien nastręczać obaw. To raczej normalne. Co innego jakby ciekło i się lało. Póki nie ma plam to spoko.
Jeśli turbin - zdejmij rurkę od turbiny, włąz rękę i pomacaj czy nie ma tam na wirniku lub wewnątrz oleju. Jeśli nie ma to wszystko ok. |
_________________
|
|
|
|
|
FiestaŻony
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 3 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 31 Gru 2014, 07:17
|
|
|
Oj, niestety nie jest tak dobrze. W niedzielę umyłem silnik jak radził kolega powyżej a w poniedziałek jak już był suchy to rozłożyłem pod nim ręczniki kuchenne. Jutro z tym się będę bawił ale już teraz widzę 3 plamy z oleju - a auto cały czas stoi :/
Oczywiście przed myciem dolewałem oleju - weszło około 1,5 litra co też jest chyba sporą ilością - tym bardziej, że był wymieniany niecałe 5 tyś km temu.
Jak jutro ogarnę temat to jak najbardziej wrzucę zdjęcia i zobaczymy co poradzicie a tymczasem jedna rzecz mnie zdziwiła - http://youtu.be/GYWmR2kX4eI - czy to jest normalne, że na podnośniku tak się tylko jedno koło kręci i obroty wariują jak się je zatrzyma? |
|
|
|
|
janek80
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 37 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 74 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 31 Gru 2014, 11:55
|
|
|
jeśli kręci się koło na podnośniku to znaczy że działa idealnie mechanizm różnicowy.
Co do wycieków. Potencjalnie może być kilka źródeł:
- poszła uszczelka na misce olejowej
- poszło uszczelnienie wałka rozrządu
- poszło uszczelnienie łączenia skrzyni biegów i pierścieni
- poszła uszczelka pod głowicą (oby nie).
- może być też wyciek z układu kierowniczego |
_________________
|
|
|
|
|
FiestaŻony
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 3 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 31 Gru 2014, 12:07
|
|
|
A no to mnie uspokoiłeś z tym kręcącym się kołem
Co do wycieków to jeszcze nie wchodziłem tak całkiem pod auto ale z tego co obserwowałem przy rozkładaniu tych ręczników to już widziałem wilgoć z oleju na łączeniu skrzyni oraz na dole od strony rozrządu - czyli chyba simmering przy wałku. Póki co to luźne dywagacje. Jutro z samego rana się za to zabieram to wrzucę foty i będzie wiadomo więcej. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 31 Gru 2014, 13:15
|
|
|
jak nogą zatrzymujesz koło to jest ok. Do tego pytanei, czy auto stało i jest zimne, czy na ciepło tak sie kręci. Na zimnym efekt jest większy. W skrajnych przypadkach (słaby olej, minusowa temperatura) udawało mi się przejechać 50-60 metrów na luzie Także generalnie nie ma sie czym martwić |
|
|
|
|
olo_r
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 29 Sie 2016 Posty: 40
|
Wysłany: 10 Wrz 2016, 11:42 [MK7] 1.4 TDCI - wszechobecne wycieki oleju
|
|
|
Mi sie lekko poci i dlatego dołączę sie do tematu zamiast znowu zakładać o wyciekach. Przed Mk7 1.4tDCi miałem C2 citroena 1.4 HDI - generalnie same plusy co do tych silników bo tam sie nie ma co zepsuć a przejechałem 215 tysięcy i już coś wiem o obsłudze tego silnika by służył i cieszył kierowcę.
Powiem tak - HDI pracuje lepiej nic fordziak ale nie ma pretensji
Wycieki - przykrywa/uszczelka.
Podkładki pod wtryskami - drugi powód i wtedy czuć w kabinie i trzeba szybko zregenerować i potem znowu spokój.
Dokręcić przewody od Turbo i od odmy a wogóle to zdjąć i przeczyścić.
Przewód od turbo lubił mi się porzetrzeć o obudowę silnika ale tu w Fordzie widzę na kolanku opaske pklastikową i czujnik - to chyba od ciśnienia doładowania albo nie wiem.
Przed sprzedażą dziwna sprawa -przykrywa zaworów zaczęła na górze delikatnie puszczać na spawie przy przejściu w pionową część i zalałem specjalnym klejem - taki spaw na zimno.
Silnik nie do zajechania tylko nie piłować na zimno i lać olej syntetyk - zalałem mobil do forda 5W30 3000 FE X1 o specyfikacji fordowskej xxxxxxxC ale mój mechanior nadal sie upiera że dobry tez jest Total 5W40 jak w citroenie klasy C3. I chyba ma rację.
Generalnie z mechaniki ogólnej powiem w innym watku bo może są częsci wspólne
PS - jakby uszczelka głowicy nie trzymała to w płynie chłodzniczym pojawi się wcześniej czy później olej. Szczerze wątpię by taka akcja w tym silniczu się zdarzyła. Najwyżej przykrywa zaworów i ten uszczelniacz - mi to mechanior zauważył przy wymianie rozrządu. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.